Gå til innhold
Espen

Ny Skoda Kodiaq i september 19


Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, BGB skrev:

Det er byggedato ift produksjons stopp hos fabrikken. Før var dette uke 22 men den er nå flyttet til 28. Er bilen bygget før denne uken er det en 2019 modell, etter er det en 2020. 

Der tar du jo beviselig feil.

Skrevet
3 timer siden, BGB skrev:

byggeuke

Jeg mener å tro at min bil var ferdig mandag 8/7. Det er mandag uke 28.

Skrevet

Noen som vet hvor langt tid de bruker på å bygge en bil på fabrikken, fra start til stopp? 

@Espen Gratulerer så mye med ny bil! Jeg regner med det var verdt ventetiden? ;) Forresten, på speilene dine, hvor har du blindsonevarsleren? Har du den i speilglasset eller i speilkappen? Sjekk gjerne dekselet over motoren din også, finnes det noe Skoda-logo på dette dekselet, eller er det ingen logo der?

Skrevet
4 timer siden, Core2Duo skrev:

Noen som vet hvor langt tid de bruker på å bygge en bil på fabrikken, fra start til stopp? 

De bygger jo tilsammen flere tusen biler om dagen, men det tar en uke å bygge en bil. Det er i hvert fall hva selger har informert meg om.

Skrevet
13 timer siden, Core2Duo skrev:

Gratulerer så mye med ny bil!

Mange takk for det 😊

 

13 timer siden, Core2Duo skrev:

hvor har du blindsonevarsleren?

De sitter på de nye 2020 modellene på speilhuset, mot A-stolpen. Jeg har lagt ved noen bilder.  Jeg la med noen bilder av speilkappen, motordekselet og kanten på døra. De nye 2020 modellene har ikke denne beskyttelselisten som popper ut for å beskytte døra. Det ble kanskje for mye galt med de? Jeg tenker at jeg godt kunne hatt slike. Intensjonen med de var ihvertfall god.

 

IMG_3209.jpg

IMG_3222.jpg

IMG_3208.jpg

Skrevet
23 timer siden, Superb lll skrev:

noen flere bilder og høre litt av ditt førsteinntrykk

Ja, dette var unektelig en god opplevelse.

Det er jo alltid spennende med ny bil, men nå var det litt ekstra spennende syntes jeg. Dette er en mye større/høyere/mektigere bil enn jeg har hatt før. Det har vært en liten jobb internt hos oss får å få den igjennom som firmabil og gleden er jo ikke noe mindre nå som jeg har fått den. Jeg sitter mye høyere og rettere enn i Superben. Det liker jeg godt. Det er en god følelse å sette seg inn i bilen, fremfor å sette seg ned. Jeg synes oversikten ut inne i bilen er veldig god. jeg føler at jeg får mye bedre oversikt, selv om det kanskje ikke er så veldig mange cm det er snakk om.

Kmstanden er 111, så det har ikke blitt så lange turen enda. Det er en behagelig stille bil. Jeg synes ikke det var utpreget vindstøy heller.

Jeg har aldri hatt alcantara seter noen gang. Der sitter jeg som støpt fast. Skinnsetene i Superben kan jo bli litt glatte, så der kan jeg jo gli litt frem og tilbake under kjøring, men her satt jeg fast. Det er jo positivt, det.

Som nevnt tidligere så er ikke min Amundsen med innebygd SIM-kort slot, og jeg har heller ikke en slik Car-Stick som @Core2Duo har fått med. Da blir det ørlite mer tungvindt hos meg å få bilen på nett. Det jeg må gjøre er å passe på å starte bilen, åpne iPhonen min på innstillinger for delt internett, plugge inn CarPlay USB ledningen - deretter kobler bilen seg på nettet automatisk. Litt mer bry, men det kommer jeg nok inn i.

Jeg har ikke hatt Skoda-Connect før heller. Det var også en god ting kjenner jeg. Spesielt det at jeg kan skru på parkeringsvarmeren, uansett hvor jeg måtte være, og få isfri bil når jeg henter den på flyplassen f.eks.

Ellers så er ikke de beskyttelseslistene for dørene med lenger. De ble borte på de nye 2020 modellene. Det tenker jeg var litt dumt, for jeg syntes det var en god idè.

Digitalt instrumentpanel var også ganske gøy. Her er det ganske mange måter å ha visningen på. Siden det er så mange måter, så tenker jeg at dette kommer det til å ta tid for å finne ut hvordan man selv synes at utseende bør være. Jeg kommer sikkert aldri til å bli enig med meg selv.... 😂

Jeg synes fargen er utrolig spesiell. Jeg har prøvd å få det med på bildene, men det blei for vanskelig med telefonen. Fargen er Lava Blue. Så den er egentlig litt mørk blå, men i lyset så kan det virke som det er litt grønnskjær i fargen. Når sola skinner på oversiden av døra, så kan nedre del faktisk virke litt lilla. Dette er egentlig ganske artig å se på. Fargen endrer karakter ettersom hvordan lyser er. Alle farger endrer seg jo alt ettersom hvor lyst/mørkt det er, men dette spillet er spennende.

IMG_3214.jpg

IMG_3215.jpg

IMG_3216.jpg

IMG_3217.jpg

IMG_3218.jpg

IMG_3219.jpg

IMG_3220.jpg

IMG_3221.jpg

IMG_3224.jpg

IMG_3228.jpg

IMG_3225.jpg

IMG_3226.jpg

IMG_3227.jpg

  • Lik 3
Skrevet
2 timer siden, BGB skrev:

Så med andre ord jeg hadde «beviselig» korrekt.

Nei, du har jo ikke det. Bilen min er ikke en 2019 modell. Jeg har en av de aller første 2020 modellene i landet.

I følge min Skoda forhandler Møllerbil Storhamar så har jeg en 2020 modell.

I følge internasjonale regler for chassisnummer så har jeg en 2020 modell.

Skiftet til Skoda fra 2019 modeller til 2020 modeller var månedsskiftet Mai/Juni
Bestilling før 31/5, ble en 2019 modell.
Bestilling etter 1/6 ble en 2020 modell.

Hvor du har dine opplysninger fra vet ikke jeg, men det er jo her helt klart at noe ikke stemmer. 

På 8.8.2019 den 15.22, BGB skrev:

Dog jeg ser de har gått over til S K O D A på bakluken som skulle være på 2020 endringene

Mener du at Skoda har laget noen modeller med bokstaver for en slags myk overgang...?

Hvorfor tror du at de har laget nye bakluker, uten stanset fordypning til det runde Skoda-merket, men med bokstaver, og gitt ut noen biler med det?

Når det gjelder forum-etikette så er ikke din påstand ydmyk i det hele tatt, derfor mitt svar til deg.
Det er noe du bør tenke på for fremtiden.

3 timer siden, BGB skrev:

Lykke til.

Jo... For all del... Takk for det.
 

Skrevet

Som sagt skrev jeg at jeg trodde din bil var produsert før uke 28. Der tok jeg feil. 

Før uke 28: 2019

Etter uke 28: 2020

DDB68225-3849-4FCD-B273-0DDC0C027267.thumb.jpeg.83cfdd88d9f9834a4db5288c3a5eb748.jpeg

Min «påstand» er korrekt, det er bare du som ikke klarer å forstå hva jeg skriver. Jeg har aldri påstått at din bil var en 2019, men jeg tok feil angående prod uke.

Nå er jeg ferdig med å skrive med deg og i denne tråden. 

Skrevet
23 minutter siden, BGB skrev:

Som sagt skrev jeg at jeg trodde din bil var produsert før uke 28. Der tok jeg feil. 

Før uke 28: 2019

Etter uke 28: 2020

DDB68225-3849-4FCD-B273-0DDC0C027267.thumb.jpeg.83cfdd88d9f9834a4db5288c3a5eb748.jpeg

Min «påstand» er korrekt, det er bare du som ikke klarer å forstå hva jeg skriver. Jeg har aldri påstått at din bil var en 2019, men jeg tok feil angående prod uke.

Nå er jeg ferdig med å skrive med deg og i denne tråden. 

Når jeg bestilte min Octavia.. så fikk jeg den utlevert 28.04.17... Det er en 2018 modell... Så, dem gjør nok litt som dem vil tenker jeg ;)

  • Lik 1
Skrevet
10 minutter siden, Marius skrev:

Når jeg bestilte min Octavia.. så fikk jeg den utlevert 28.04.17... Det er en 2018 modell... Så, dem gjør nok litt som dem vil tenker jeg ;)

Nei det er faktisk nøye planlagt dette systemet. Før var det uke 22 som var produksjons skifte hos fabrikkene (ikke bare Skoda), men i år ble dette flyttet til uke 28 :)

Skrevet
26 minutter siden, BGB skrev:

Nei det er faktisk nøye planlagt dette systemet. Før var det uke 22 som var produksjons skifte hos fabrikkene (ikke bare Skoda), men i år ble dette flyttet til uke 28 :)

Ja.... Dem gjør som dem vil... uansett om det er planlagt eller ei ;)

  • Lik 1
Skrevet

Gratulerer så mye med ny bil @Espen :) 

Lava Blue er også en høyst undervurdert farge, jeg har sett noen Superber de siste dagene med denne fargen også, og de kler den svært godt. Jeg har også lagt merke til det du skriver om at fargenyansene skifter litt på alt ettersom hvilket lys det er og spesielt i solskinn :) 

Digitalt dashbord er meget uvant ja, og jeg har nok ikke helt klart å bestemme meg for hvilken visning jeg liker best enda jeg heller, men det ser vel ut til å ha stabilisert seg litt mer nå for min del ;) 

Alcantara seter er også min favoritt, men denne gangen så «måtte» det bli skinninteriør på meg om jeg skulle velge den bilen jeg kjøpte, for det var en utstillingsbil jeg fikk et meget godt kjøp på ;) 

Kodiaq er jo en meget stor, komfortabel og stabil bil, så her har alle dere som har valgt en slik noe veldig flott å kjøre med :) 

50 minutter siden, Marius skrev:

Når jeg bestilte min Octavia.. så fikk jeg den utlevert 28.04.17... Det er en 2018 modell... Så, dem gjør nok litt som dem vil tenker jeg ;)

Akkurat når det gjelder Octavia sin overgang til 2018 FL utgaven, så gjorde de absolutt akkurat som de ville, for slutten av April er ganske mye tidligere enn uke 22. :) 

39 minutter siden, BGB skrev:

Før var det uke 22 som var produksjons skifte hos fabrikkene (ikke bare Skoda), men i år ble dette flyttet til uke 28 :)

Det stemmer det du skriver her @BGB, det er vel akkurat bare når det gjelder Octavia 2018 FL som bryter litt med dette systemet for Skoda sin del, for de første bilene av denne utgaven ble levert ut i April mnd. :) 

Om det er noen andre bilprodusenter som har gjort noe tilsvarende med sine modeller vet jeg ikke, men jeg blir vel ikke akkurat overrasket om det har skjedd, spesielt ved lansering av nye modeller eller facelifter. Men det er jo også noe helt annet enn at det er bytte til neste års produksjon av en eksisterende modell uten FL e.l., som du skriver. Så du er godt informert @BGB :) 

  • Lik 1
Skrevet
På 8.8.2019 den 15.22, BGB skrev:

Jeg ser du bestilte denne i juni, altså før uke 28 så det er en 2019 modell.

Her skriver du jo at jeg har en 2019 modell. Det er det ikke.

19 timer siden, BGB skrev:

Nå er jeg ferdig med å skrive med deg og i denne tråden. 

Ja, jeg også. Beklager at jeg var litt oppfarende. Mye følelser med ny bil... 😮

Skrevet
18 timer siden, Superb lll skrev:

Gratulerer så mye med ny bil @Espen :) 

Mange takk 😊

Det er mye å sette seg inn i..... Og det tar tid å få satt alle innstillingene...

Skrevet

Flott bil :) Jeg er på bei til å bestille meg en ny Superb iV, men sliter med fargen på denne, har en 2017 Superb i dag i moon white som jeg er veldig fornøyd med, men kunne tenkt meg å prøve noe nytt, så titter litt på samme farge som din Lava Blue, hvordan er dine tanker rundt fargen når du har hatt bilen noen dager?

Skrevet
På 13.8.2019 den 15.45, Nouse" skrev:

hatt bilen noen dager?

Hei, du. 

Lava Blue er en kul farge. Den skifter litt farge og nyanser alt ettersom været er. Mørk blå, deretter med et grønnskjær, jeg har sett at den kan grense litt opp til lilla noen ganger. I skumringen så var det en kar som sa jeg hadde en tøff sortnyanse 😊

iV er interessant. Om3 år når jeg skal skifte bil igjen, så tenker jeg st det er et meget godt alternativ. 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...