Gå til innhold
Frederik

Frederiks Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI 4x4 DSG 2018


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest mange fine tråder om mange fine biler, er det vel på tide at jeg legger ut en om min neste bil.

Bilen ble bestilt i slutten av mai, og var ferdig produsert i uke 29. Fikk bekreftet at den ankom Bremerhaven 28. juli, så er ikke så lenge igjen :)

Bilen er en Sportline diesel med 190 HK, moon white. Gikk mange runder rundt meg selv ift fargen, da fruen ikke gikk med på rød bil. I utgangspunktet det eneste hun har å si på bil er farge, og rød var helt uaktuelt. Var veldig usikker på hvordan business grey ville se ut ift de svarte detaljene på Sportline, selv om jeg i utgangspunktet var veldig nær å velge den fargen. Har i ettertid sett Sportline i business grey, og det ser ganske bra ut - litt "tryggere" enn den betydelig sprekere rødfargen jeg egentlig ville ha. Svart bil har jeg i dag, og den blir møkkete bare man kjører ut av vaskehallen, samt at lakken er svært mottagelig for riper, swirls etc. Falt derfor på moon white som også var på demobilen. Ser veldig bra ut med de svarte detaljene på Sportline, og i sommer hadde det vært perfekt med en bil som reflekterer varmen :)

Ut over standardutstyret på Sportline har bilen følgende utstyr:

- Transportpakke: el. hengerfeste, sensorstyrt bakluke, holder for nettbrett og isofix foran
- Vinterpakke: parkeringsvarmer, setevarmer bak og delingsnett
- Parkeringspakke: parkeringsassistent, trailer assist, area view (ryggekamera)
-Barnepakke: elektrisk barnelås og solgardin bak

-20" Vega felger i antrasitt
-DCC adaptivt understell
-Panoramatak
-Personalisering av tre nøkler
-Trafikkskiltgjenkjenning

Norskmontert utstyr:
-Skvettlapper foran
-17" Nanuq vinter
-Matte i bagasjerommet

 

Var mange valg som måtte overveies før kjøp. Diesel er kanskje dumt på sentrale østlandet, men har behov for den ekstra hengervekten, samt at jeg forbruket og engangsavgift er en del hyggeligere enn bensin. Og kan fint unngå Oslo i størst mulig grad, har tilgang til de samme butikkene i området, og kan ta t-bane om jeg må inn. Noe gjennomkjøring blir det, men det er overkommelig. 

Videre var det jo fargen som tok litt tid. Var noen lange diskusjoner vedr rød, men det var helt uaktuelt for fruen. Så da ble det hvit, noe jeg har tro på at blir bla likevel. Fargen har et innslag av perlemor, og har sett mange hvite biler med perlemor i det siste. Spesielt Toyota har i overkant mye glitter i lakken sin. Skoda har heldigvis begrenset seg, så effekten er beskjeden. Må ganske tett på bilen for å i det hele tatt se at det er perlemor. 

Var egentlig på jakt etter 2019-modellen, hvor det også er mulig å få med digitalt instrument. Når jeg bestilte bilen i slutten av mai, sa selger at han ikke visste når 19-modellen kom, så da bestilte vi 18-modell. Fant i sommer ut at 19-modellene ble sluppet i begynnelsen av juni, og hadde en runde med selger i midten av juli hvor jeg uttrykte misnøye over at 19-modellen ble sluppet en drøy uke etter at vi bestilte. Serviceminded som Skoda er (mitt inntrykk), var de villige til å ta min bil til lager og at jeg kunne bestille ny 19-modell. Viste seg da at produksjon først var i uke 50 (!!!), og at den mest sannsynlig ville bli levert på nyåret. Og med WLTP og uklare politikere tok jeg rett og slett ikke sjansen - digitalt instrument er ikke verdt 50-100 tusen i økte avgifter.

Bilen ankom som nevnt Bremerhaven 28. juli, så er vel på vei over havet for tiden. Antatt utlevering i uke 33 :)

Neste utfordring er å finne ut hva slags konservering av lakken man skal velge. Har lest det ene og det andre, og det er like mange meninger som det er forummedlemmer, så er ikke så lett. Har fått tilbud på Drop Off av min forhandler til 3 500 kr. Det er en del billigere enn min lokale vaskehall, og sist de gjorde en shine på bilen min var jeg ikke særlig fornøyd heller (kun vanlig polering). Men så er spørsmålet om Drop Off er bra, evt god nok. Har ikke mulighet for håndvask selv annet enn i selvvaskehaller, så mulighetene for å gjøre deler av jobben selv begrenser seg. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo eldig bra ut @Frederik :) 

Ser ikke ut til at du kommer til å mangle noe utstyr heller ;) 

Om jeg skal komme med et lite forslag til deg, så hadde jeg også satt på skvettlapper bak (såfremt det ikke er std da), de beskytter ikke så mye mot søle og skitt, men de beskytter mye mot «sandblåsing» som de nederste panelene hele tiden blir utsatt for, nå er de riktignok sorte og i plast til Kodiaq, men plast «slites» sakte men sikkert den også..........

 

Angående farge så er jo det veldig individuelt hva en liker der, jeg har stor sand for biler med farger og kontraster, men jeg er altfor pysete til å velge det selv. Har akkurat byttet inn en Moon White metallic Superb 2016, og det er en virkelig flott farge som gjør at de sorte detaljene og kontrastfelger virkelig kommer frem. MEN dessverre så kommer alt annet frem også, jeg hadde aldri trodd at hvit bil skulle være så avslørende for flekker, prikker, skitt/søle, pollen, som den var. Vi hadde på forhånd bestemt oss for Business Grey metallic til denne Superben vi bestilte i 2016, men så kom vi til forhandleren, og de hadde selvfølgelig en dem.vogn i Moon White metallic. Denne hvitfargen var min eldste datter sitt valg, og hun snakket med sin søster og de med sin mor, og så min kone med meg, så da kan du jo fort se hvordan dette endte også........ ;) 

Så nei, ikke mer hvit bil for meg, selv om det er en av de flotteste fargene jeg vet om på biler med sorte detaljer, det bringer detaljene fint frem. Det samme gjelder også rød, kjempeflott farge til en bil med sorte detaljer :) 

Selv valgte vi Quarts Grey metallic til vår Octavia Scout, men mitt første valg hadde vært Business Grey metallic, om den fargen bare hadde vært tilgjengelig for Octavia også.......

 

WLTP har skapt «hodebry» for ganske mange, enkelte har bestilt før de kanskje helt hadde lyst, for da er en avskåret fra en del utstyr og nyere/oppdaterte motorer, og når ingen heller vet hvordan de nye avgiftene vil fungere i praksis, så er det ikke så enkelt å vite hva en burde gjøre........ Myndighetene har muligheten til å redusere dagens utslipsavgifter, og så heller avgiftsbelegge nye biler etter de nye reglene som WLTP gir, men når de ser muligheten for å få inn enda flere penger i statskassa, så spørs det vel hva de gjør tilslutt.......

Det behøver absolutt ikke bli så dyrt som de første prognosene tilsier, men en vet aldri når det er snakk om avgifter, for det er noe de virkelig er «flinke» til å øke.........

 

Når den var i Bremerhaven 28.07. så burde den jo snart enten allerede være over, eller i det minste være på båttur ganske så snart :) 

 

Angående beskyttelse, så velg i hvert fall et firma som får gode omtaler, for det er hva de gjør med grunnarbeidene som avgjør finishen. Holdbarhet avgjøres jo også veldig mye av hvilke omgivelser bilen kjøres i, så her må en nesten avgjøre selv hva en burde velge, pris/budsjett er jo også en meget avgjørende faktor her. Jeg kjører mye på saltede veier, men valgte likevel en god voks hos en bilpleier, og kommer til å levere bilen der 2 ganger i året (vår/høst), slik at den takler vinterene best mulig :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Frederik og velkommen i sportline klubben :D Jeg var lenge innom motoralternativet du endte på, men ble 2.0 tsi hos oss! Flott utstyrt bil du har bestillt, alt det en trenger og det lille ekstra som er gøy å ha :) eneste jeg ser du skriver med nettbrettholder, den utgår på grunn av sportsseter:/ Det glemte min forhandler å opplyse om også. 

 

Ellers vil jeg bare si gratulerer med snart ny bil! Hvit fargen ser veldig bra ut kombinert med de svarte detaljene :D

Selv endte jeg med rød noe jeg er fornøyd med, hvit var andrevalget om kona slo seg vrang ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Superb lll jeg hadde faktisk de på da jeg bestilte bilen. Men når jeg var innom i sommer diskuterte jeg dette med selger, og tok de ut igjen. Er jo ikke lange stykket etter bakhjulene, og skjermen svinger ganske brått inn. Ser for meg at skjermen bak blir veldig dominerende? Og skjermen bak på Sportline er lakkert helt ned - så kanskje jeg skal slenge de på igjen? Ser på bildene av demobilen til forhandler at de har det bak, og @Sverre har det på sin han og - og det ser faktisk ut som jeg må legge de på igjen. 

Rart hvordan barna påvirker ting, første eldste sa da vi prøvekjørte demobilen var at sånn åpent tak (panoramataket) måtte vi ha. Så da ble det en del av bestillingen. xDEr egentlig veldig glad i panoramatak, blir så lyst og åpent i kupeen, men har hørt skrekkhistorier med lekkasjer etc, men regner med at det går fint. 

@Sverre Ja, var litt usikker på hvordan de skulle festes på sportssetene, og ser på utstyrslisten at isofix foran kommer istedet. Samme som at 3-sone climatronic utgår i vinterpakken.

@Superb lll Bilen blir kjørt på sentrale østlandet, og her saltes det tildels kraftig om vinteren. Dog har jeg følelsen av at de saltet litt mindre sist vinter, men da var det jo kaldt og mye snø. Men så snart det var "varmt" nok startet de med saltingen. Og saltbilen sender jo salt i alle himmelretningen med stor kraft. Får sjekket ut alternativer. Har vel et ønske om å kunne gjøre litt av dette selv, men er utrolig enkelt å sette det bort.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt lagt på skvettlappene bak igjen. På Superben jeg hadde så ble det kun montert skvettlapper foran når jeg fikk bilen utlevert av forhandler, men etter ca 6 mnd (kun sommerføre) så ble det også montert bak, og da var allerede klarlakken helt borte i underkant av støtfangeren bak, og selve lakken begynte også å bli slitt. Dette er skader kun lakkering kan rette opp igjen, men monteringen av skvettlappene bak satte en stopper for videre lakkslitasje, så det skal jeg ha både foran og bak på mine fremtidige biler (såfremt det finnes tilgjengelig da).

Panoramatak er stilig, men er ikke noe jeg velger av flere årsaker, en av dem nevner du allerede. Men her kommer det jo inn mange personlige preferanser, så det får være opptil enhver :) 

Sitter med en litt annerledes erfaring  enn deg angående saltingen forrige vinter  her jeg kjører mest, men det kommer jo an på hvor en bor/kjører mest også selvfølgelig. Her ble det saltet gjennom hele vinteren i alt fra +7-8°C og helt ned mot ÷10-12°C. Da var det tørre og bare veier, men likevel så ble de sølt ned med den saltblandingen de benytter nå. Den er langt verre enn hva de har benyttet tidligere, den klistrer seg til absolutt alt, og det har aldri vært så vanskelig å fjerne restene etter saltet på bil/felger som det var etter sist vinter. Min svoger som jobber i SVV bekreftet også at de gjorde en del forsøk i fjor med noen saltblandinger som var mer effektive, men som da er verre å få bort. Her jeg kjører mest virket det som om de hadde et visst budsjett for salting som måtte brukes opp, for å være sikre på at de fikk et like stort budsjett til salt neste vinter også.

Så når jeg nå hentet ut en ny bil denne sommeren her, så ble den også sendt avgårde for en ekstra understellsbehandling, som jeg skal gjenta slik anbefalingene sier. For her er det bare å beskytte det en kan, så jeg skal også prøve en skikkelig felgvoks denne vinteren, som kanskje kan gjøre det litt lettere å fjerne salt/bremsestøv/flyverust, men sterke såpeblandinger vil jo selvfølgelig slite på voksen det også.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede sendt mail til selger for å legge de på igjen. Som du skriver, så blir lakkering eneste utvei. Og skjermen er jo svart under lakken, så blir fort synlig på en hvit bil. Og det koster jo fort noen kroner å lakkere skjermen. 

Var borti en stein med superben min når den var relativt ny, og fikk en kraftig skrape foran. Måtte glattes ut og lakkeres, og det var ikke noe jeg gjerne gjør igjen. 

Ang saltingen så virket det som de ikke saltet så mye. Men de var nok ute gjennom hele vinteren. Så det jo på bilen etter vinteren. 

Hva slags understellsbehandling velger du? Har tenkt litt på det også, er jo enda vanskeligere å komme til under bilen. 

Hadde også beskyttelsesfilm i dørene og foran på bakskjermen, men det var visst ikke tilgjengelig til kodiaq. Ser hvordan barna sliter på lakken i døra. Finnes kanskje film man kan tilpasse selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt skvettlappar passet på bilen :) og det er jo positivt å ha bak også, både for egen bil men spesielt om en drar henger på vintertid. 

Om du spør meg angående understellsbehandling har jeg bestillt både det og støydemping fra forhandleren selv, mener de benytter dinitrol. 

Foran på kodiaq må en til med å borre små hull i tillegg til eksisterende skruer. Bak var det bare å skru ut 3 skruer, legge skvettlappen inntil (passet perfekt selv fra eBay) og skru fast igjen :) Så her kan en spare noen kroner om en vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil så ble det lagt Mercasol, for det var hva forhandler sa at jeg måtte velge for at rustgarantien fra fabrikk skulle gjelde videre. Men nå bestilte jeg dette gjennom forhandler, slik at det var utført før jeg fikk bilen, synes det er greit for å slippe å levere den inn igjen, og ikke minst, så er det ingen slitasje, steinsprut eller fuktighet på understellet før det gjøres. Bilen ble også fraktet dit på bilhenger, og så ble den levert til klargjøring etter at understellsbehandlingen var utført.

Det å «reparere» slike lakkskader som dette koster absolutt sine kroner, så da vil skvettlapper være en billig «investering» for å slipe det.

Folie får en jo kjøpt i alle mulige former og farger om det så er, men det kan kanskje være greit å forhøre seg litt med noen som holder på med foliering, slik at de kan legge litt mer beskyttelse på de mest utsatte stedene i døråpningene.

Beskyttelse oppå fangeren bak er også en smart investering, her får en jo alt fra tilpassede folier til lastkantbeskyttelseslister fra både Skoda og f.eks. SuperSkoda. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom beskjeden om at bilen er klar.:D

Litt før estimert. Selger regnet i utgangspunktet med uke 33/34, så ikke så store fremskyndingen for min del. 

Så da får vi håpe betalingen registreres fort hos Møller slik at det kanskje er mulig å hente den i morgen. Evt for det vente til neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Frederik skrev:

Da kom beskjeden om at bilen er klar.:D

Litt før estimert. Selger regnet i utgangspunktet med uke 33/34, så ikke så store fremskyndingen for min del. 

Så da får vi håpe betalingen registreres fort hos Møller slik at det kanskje er mulig å hente den i morgen. Evt for det vente til neste uke. 

Dette er gode nyheter da @Frederik :) 

Håper det går fort med overføringen slik at du kan hente ut en ny bil før helgen, lykke til :)

Husk de «obligatoriske» bildene av ny bil da, hehe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen i hus (evt bjørnen i hiet)!!:D:D

Veldig greit med levering på en lørdag, god tid fra forhandler og ingen hverdagsrutine som krevde sitt. Har også tid til å få noen km på hjulene for barn måtte hentes. 

Var også veldig, veldig spent på om bilen gikk inn i garasjen. Superben gikk akkurat inn i lengden, så regnet med at det gikk lengdemessig, men høyden var en bekymring. Gammel garasje med vippeport, bygget på en tid da boble fortsatt var en familiebil. Men lett forsiktig kjøring, og både ett og to øyne opp soltaket, så viser det seg at det er grei klaring - hvertfall 5cm. Må nok ut å kontrollmåle, spesielt med tanke på vinteren og snø i innkjøringen. Men tror det skal gå fint. 

Har også oppdaget noe som ser ut som limrester på stolpene ved frontruten. Ikke store greiene, men så de ikke i lyset hos forhandler. Regner med at det lar seg fjerne med en fille med sitrusspray, men sender det over til selger for å være helt sikker. 

Men de første km innbyr til mer kjøring, så ikke helt umulig at noen bekjente i god avstand får besøk i kveldxD

76D634D9-ADC3-4137-9A09-EF6F0C22B69C.jpeg

F02FAA4A-F3D2-478E-BDB9-5809563601C3.jpeg

039CE5F5-3DD3-4662-837A-D8E6C6F0887D.jpeg

Endret av Frederik
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil @Frederik :) 

Denne «bjørnen» ser jo veldig flott ut da :) Hvit og Rød Sportline var utrolig fine, det gjør seg med kun sorte detaljer altså :) 

Litt synd med taperester, men det gjenspeiler dessverre den knappe tiden de har tilgjengelig pr. bil for klargjøring.......... 

Kjenner igjen dine garasje utfordringer @Frederik, slik er det her også. Superben jeg hadde tidligere kunne jeg heller ikke ha tilhengerfeste ute på, for da fikk jeg ikke lukket garasjeporten. Fikk litt bedre plass etter å ha byttet til Octavia Scout, men jeg må være forsiktig med åpning av bakluken, for den kan treffe den åpne garasjeporten om luken åpnes helt opp og ikke bilen står akkurat der den må stå, for bakluken er litt høyere på denne bilen enn Superb (merkbart høyere understell)........

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil @Frederik! Hvit gjør seg godt på Sportline, altså!

@Superb lll du kan vel justere hvor langt bakluka kan åpne seg, slik at det ikke utgjør noe fare mtp. garasjeporten?
Altså stoppe den f.eks. 5 cm før maks åpning i stedet? Så vidt jeg har lest skal man kunne justere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TheHaughom skrev:

@Superb lll du kan vel justere hvor langt bakluka kan åpne seg, slik at det ikke utgjør noe fare mtp. garasjeporten?
Altså stoppe den f.eks. 5 cm før maks åpning i stedet? Så vidt jeg har lest skal man kunne justere dette.

Det er helt korrekt @TheHaughom:) 

Jeg har bare ikke gjort det, for jeg har lært meg hvor bilen må stoppes og og hvordan garasjeporten må settes i åpen posisjon, men det er et veldig godt tips og ta med seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Sverre og @TheHaughom. Veldig fornøyd med bil og farge:D

 

Fikk testet bilen litt mer i dag, ble en tur til Sverige for å hamstre inn til barnebursdag litt senere i måneden. Perfekt å kamuflere det som test- og innkjøring av ny bil. God bil på langtur. Fikk virkelig testet ACC på turen, og må nok bruke det noen ganger for å bli litt mer kjent med det. Veldig kjekt i klø, men risikoen er at man glemmer å følge med:|

Har også avdekket noen utfordringer med infotainmentet. Skjedde også i går, men tenkte det var en engangsforseelse. Men ved flere anledninger kobler den ikke på BT eller WLAN, og får ikke koblet opp telefonen, hverken som telefon, lydkilde eller nettilgang. Dette skjedde også i går. I går gikk den også helt i svart uten lyd eller bilde. Prøvde å skru av tenningen og låse bilen, men det hjalp ikke. Men det hjalp å la bilen stå en stund, da fungerte den igjen. Regner med at dette er et SW-issue som løses med en enkel oppgradering hos forhandler, så får ringe i morgen å høre. 

Ellers er bilen god å kjøre på langtur, god sittekomfort i sportssetene. Rundt 0,7 på mila i flg bilen. Litt høyere enn tiguanen, men det er en mindre bil og mindre motor, så ikke så ille.

 God plass både foran og bak. Og veldig deilig med stort bagasjerom igjen. Man blir veldig bortskjemt med plass når man har hatt en superb. 

@Superb lll ift bakluken, er det ikke bare å stoppe den i ønsket posisjon, og så holde knappen inne? Husker det var veldig enkelt på superben hvertfall. Men det var kun for at fruen skulle rekke opp. Jeg stanget alltid hodet i luken etter att den ble stilt inn.  Nå er det hvertfall mulig å lukke den både med nøkkelen og fra førersetet, så da blir den ikke justert hos oss. Og tror faktisk ikke det er plass til å åpne den i garasjen. Tror spoileren tar i garasjeporten, så velger å ikke prøve det. Får heller huske å ta ut det som er før jeg kjører inn. Tror jo knapt plass til å komme inn og ut av bilen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ACC er virkelig flott, men den har også et par sider som ikke er så gode om en ikke følger med og er forberedt på hva som kan skje. Jeg hadde flere slike opplevelser med den forrige bilen (Superb 2016), og jeg håpet at systemet hadde blitt litt oppdatert/forbedret på den tiden, men den gang ei..........

Det er flere som har SW problemer med både Superb og Kodiaq sine infotaimentsystemer på 2018 modellene har jeg lest noen steder nå. For enkelte så er det så enkelt som at av/på bryteren holdes inne i noen sekunder, så blir det resatt, men de fleste må en tur til forhandleren for en SW oppdatering. Men du har jo bare så vidt hentet din bil, så det forundrer meg veldig at det ikke allerede oppdatert før du hentet bilen din............?

Det du skriver om bakluken er helt korrekt, det er bare å åpne den og stoppe den der en vil at den skal stoppe, eller stoppe den litt før og så dytte bakluken (manuekl) opp dit en vil at den skal stoppe, og så holde knappen på bakluken inne til det kommer en kvitteringslyd. Men som skrevet, så har jeg for min del funnet ut hvor både bilen skal stoppes og hvor garasjeporten skal stoppes i åpen stilling, og da har jeg en grei klaring, men det er ikke umulig at jeg kommer til å la den stoppe noen cm tidligere. Må bare sjekke høyden på bakluken da, slik at jeg ikke lager et annet problem for meg selv ved at jeg stanger i den. :) 

 

Bare et lite spørsmål om hvilken informasjon du fikk av forhandler i forbindelse med overlevering @Frederik, sa de noe om dekk og 4x4 systemet, og nevnte de noe om hvordan Webastoen bør brukes?

Mulig du vet alt dette fra tidligere biler eller bare kan dette, men det er tydelig at flere forhandlere har en liten jobb å gjøre her............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rart de ikke har oppdatert. Men ligger ingen oppdatering på nettsiden til Skoda heller. Men fikk gammel kartbrikke, og ser det er kommet en oppdatering. Selger sa det bare var å kjøpe et minnekort i butikken, men det funker ikke - har allerede prøvd å laste ned oppdateringen til et slikt kort, og det godtas ikke av bilen. Så får høre litt når jeg er der ifm andre ting.

Fikk ingen info om bruk av hverken 4x4 eller Webasto ved overlevering, @Superb lll. Har Webasto på bilen i dag, så kjenner til bruken derfra, samt at jeg har noen bekjente som jobber på verkstedet i Møller som har gitt god og utfyllende informasjon. Så min står aldri på mindre enn 20 min. Har heldigvis lang nok vei til jobben så det blir varmt, og bilen har jo en egen syklus for å brenne rent DPF når den blir varm nok. Det er også en ting jeg ikke ble informert om, hverken når jeg hentet Tiguan eller Kodiaq. Og support for visstnok mange tlf ang viften som står og går en stund etter att man parkerer. 

Fikk heller ikke vite noe om 4x4 som jeg ser du har skrevet om i din tråd. Fikk heller ikke vite det med den andre bilen, så det må jeg bytte om i år. Rart hvis dette er så viktig som jeg tolker din tråd og at de ikke opplyser om det. Nå har jeg ikke kommet helt igjennom manualen hva gjelder dekk og hjulskift enda (og håper det går en stund til det blir en realitet), men det står kanskje ikke noe der? Men kan jo bli relativt kostbart om noe ryker knyttet til 4x4. Og det blir jo ingen garantisak om man ikke har brukt det i tråd med en eller annen bruksanvisning. Dog er det vel vanskelig for dem å se om man bytter rundt på dekkene hver sesong eller andre ting, men det avsløres jo raskt med et kontrollspørsmål som man ikke er oppmerksom på, og så veltes hele regningen over på deg. Skal høre når jeg er ute med bilen, og se hva de svarer ift dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...