Gå til innhold
Søk i
  • Flere valg...
Finn resultater som inneholder...
Finn resultater i...
Helge

Da blir det elektrisk bil på våren neste år 😄

Anbefalte innlegg

Klarte ikke å vente på Skoda sin,  så ble en EQC i stedet.

Håper jeg blir fornøyd også med kunde oppfølgingen som jeg mener Møller har mye å gå på.

Flott å kunne prøvekjøre først også og ikke minst bli fulgt opp når en viser interesse for ny bil.

 

8959329F-84CE-4C98-ADD7-0DE4E36228AD.jpeg

Endret av Helge
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er et glimrende valg,  men så er jeg litt inhabil,  hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet denne tråden, da den ikke hører hjemme under "Octavia" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det  tror jeg nok kan være et godt valg @Helge (selv om det ikke er Skoda ;)), bilen ser flott ut :)  

Så er det som du sier at det er lov å håpe at oppfølgeing og serviceinnstillingen til BOS er bedre enn hva den kan være hos Møller på litt for mange verksteder etter hva en leser.
Det er jo snart på tide at de forstår at de er avhengig av sine kunder for å overleve, synd at det er merkeverksteder/forhandlere som ødelegger slik at flere bileiere velger andre bilmerker fordi de har fått for dårlig oppfølging, da har det sviktet i flere grunnleggende ledd etter min mening............

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart store forskjeller innen kjeden, Superb III. Grenland bilservice -Skodaforhandleren i Skien er kjempegode på service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Det er bra du fant problemet, uten altfor mye tull  
    • Hei og hopp! Jeg har gått til anskaffelse av en Octavia Scout 2008 med 340' km på tellerverket. Bilen har en 2 liters turbodiesel, motorkode BMM. Ekspansjonstanken bestod av grå-brun væske med mye forurensninger/ utfellinger. Jeg mistenker at tidligere eier har blandet forskjellige kjølevæskefarger (rød, blå ,grønn), og det jeg vet er at rød kjølevæske ikke skal blandes med andre. Når varmeapparatet går for full musikk (full defrosting) vil det ca bli 5 C i bilen. Med tidligere mekkeerfaring trodde jeg dette skulle være en rett frem jobb, hvilket jeg tok feil av. Skodaen skiller seg fra tidligere biler jeg har hatt ved: -kjølesystemet består av tynne slanger som lett holder på luftblærer. -Kjølesystemet er lagt i forskjellige høyder som gjør at man bare klarer å tappe ca halvparten av væsken. Jeg vil spesielt trekke frem rørene til varmeregisteret/radiator i kupe'n. Tilkoblingspunktene i torpedoveggen sitter rett bak turbo, og der er det trangt som bare f for å komme til slangeklemmer/låseklips. (I fortsettelsen vil jeg bruke radiator om varmeregisteret. Radiatoren i grillen gir meg ingen problemer.) Radiatoren er montert litt over gasspedalhøyde og denne høydeforskjellen vil jeg tro lett gir tett radiator. Til poenget: Jeg ønsker tips for å flushe radiator for forurensning. Ved spyling av radiator kan en hageslange med lavt trykk føres inn i røret som fører vann ut av radiatoren. Man skal kjøre vannstrømmen motsatt vei av det kjølevannet har under bruk. Dette fordi forurensninger fjernes mest mulig effektivt hvis de får lov til å komme ut samme vei som de kom inn i radiatoren. En liten digresjon er at jeg bare klarer å tappe ca 3 til 4 liter av kjølesystemets 8,5 liter. Jeg fjerner kjøleslange på oljekjøler (kjølevannet brukes til å kjøle ned motorolje) I tillegg fjerner jeg u-formet clips på nedre radiatorslange,grill. Denne bajonettløsningen med styrespor er svært tidkrevende å åpne, så i praksis bruker jeg kun slange ved oljekjøler. Det er også viktig å få med at man må vente over 1 time før man kan fylle på ny kjølevæske da motorblokk kan sprekke ved at man hurtig nedkjøler en 90 C blokk med kaldt vann. Stor temperaturforskjell mellom motorblokk og vann kan sende motoren til de evige jaktmarker, hvilket jeg ikke ønsker. Ved at jeg ca får ut 1/3 av kjølevæsken hver gang gjør øvelsen tidkrevende. Spørsmål: Har noen tips for hvordan man kan nå kjølevannsledningene i torpedoveggen? Det kan se ut som slangene fra torpedoveggen går inn i motorblokka som vender mot torpedoveggen. Der er det trangt. Jeg har skrudd ut luftfilterboksen, men møter mye rør i forbindelse med turbo. Jeg har ikke forsøkt å komme til ved å skru ut batterikasse. Et alternativ er å skru ut ekspansjonskar på venstre side i motorrommet. Å komme til fra undersiden er ikke like lett da girkasse for 4x4 sitter i veien. Er det noen som har gjort denne jobben?  PS! Jeg er ikke en mann av få ord!
    • Fant problemet, sensoren på kjølevæske beholderen var ikke plugget ordentlig i.
    • Men motoren blir jo ikke litt varm en gang, den holder seg helt stabilt.
    • Hei, Dette kan feks komme av at vannpumpe er gåen. Jeg ville vært litt forsiktig med å bruke bilen og tatt kontakt med verksted.
    • Hei, får opp en varsel som sier «STOP CHECK COOLANT SERVICE MANUAL» når jeg starter bilen, men kjølevæskebeholderen er full og motoren holder seg stabilt på driftstemperatur.    Hva kan forårsake dette? takk på forhånd for svar:)
    • Da har vi fått beskjed om at bilen er på vei til Norge. 
    • Så da veldig bra ut det der!
    • Legger ved noen bilder.  Før: Etter:
    • Tusen takk for utfyllende svar. Veldig flott at du tar deg tid til å svare på en så skikkelig måte. Da kan jeg forsøke å koble ut den automatiske oppstarten av webastoen, slik at den ikke starter opp på alle småturer, men bare når jeg slår den på manuelt og lar den gå litt lengre tid. Så får jeg lade batteriet helt opp noen ganger gjennom vinteren.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ja, det er virkelig ikke et dårlig prosjekt. Vi gjorde en anmeldelse på MINA på cryptodaily.no, da de lanserte et forhåndssalg av tokens for coinbase, var det mulig å få en tildeling til en veldig god pris! Jeg var heldig som kjøpte AAVE og fikk med meg hele trenden med p2a-tokens, veldig fornøyd med den!
    • Jeg liker å investere i altcoins på forhåndssalgsstadiet. Den siste slike investeringen var MINA, jeg beholder den fortsatt og selger den ikke, jeg anser den som en veldig lovende mynt.
    • Hei til alle Skoda-elskere!) Investerer noen av dere i kryptovalutaer, eller kanskje dere klarte å kjøpe en dyr NFT og er nå millionær?) Generelt, del alt du vil om dette emnet, det vil være interessant å lese!
    • Hvilket operativsystem har du, iPhone eller Android?
×
×
  • Opprett ny...