-
Nyeste emner
-
Siste Innlegg
-
Hei og takk for interessant forum. Har akkurat kjøpt en Octavia MK2 1,6 diesel, og fått webastoen til å virke igjen (forrige eier mente at den var død). Ser nå at den skrur seg på automatisk sammen med motoren i kaldt vær, og det ønsker jeg ikke på korte turer på grunn av fare for nedsoting av webasto. Ser på forumet at det er flere forslag til programmering av ulike kanaler i VCDS for å omgå problemet. Jeg har bare en enkel blåtann-OBD selv, så den tror jeg ikke er bra nok dessverre. Vet dere hvor eller hvem jeg kan spørre for å få hjelp til å programmere dette ved hjelp av VCDS eller liknende? Helst i nærheten av Trondheim, Trøndelag eller sørover. Kan betale for bryderiet, men vet ikke hva som er vanlig for slike oppdrag. Tusen takk for tips! Mvh nybegynner (Henrik)
-
Av Stardustsilver · Skrevet
Nei dessverre, kom til Norge for 14 dager siden. Nesten 60K i avgifter på denne.... -
Gratulerer, ser knall ut! Ble lang ventetid, fikk de registrert den før årsskiftet?
-
Av Stardustsilver · Skrevet
Drøyt to mnd etter ferdig produksjon er bilen på veien -
Av Reparatøren · Skrevet
Er bilen 2018 modell ,under 5 år har du vel garanti? Eller forhamdler-garamti for bruktkjøp? -
Skjønner godt fortvilelsen, det er så kjedelig. Har en Rapid som jeg "nylig" har kjøpt, som fikk dugg på vinduene av og til, og vifta bråkte og var litt av og på (som du har). Derfor byttet jeg både kupevifte og regulator, så alt skulle være i orden. Men på en lengre tur før jul begynte å dugge voldsomt på vinduene etter en times kjøring rett før jul, og vi hadde enda 4 timer igjen å kjøre. Samme hva jeg gjorde så ble jeg ikke kvitt duggen. Jeg hadde vifta og varmen på fullt, men duggen kom og frøs til is etterhvert. Jeg spekulerte voldsomt på hva årsaken kunne være, og har vel funnet det ut nå (vann inni dørene pga blokkert drenering). Du har nok bare vært maksimalt uheldig med å få denne feilen, Octavia tror jeg ikke har vært plaget med vifta. Men alle biler har noe feil som dukker opp, ellers er det en topp bil! Jeg har hatt 3 forskjellige og har vært superfornøyd! Får håpe regulator fikser problemet.
-
Nettopp. Beklager, er så søkk lei bilen jeg knapt har eid ett år. Kjøpte nyere bil fordi jeg håpet at det skulle ta litt tid før slike ting oppsto. Ja, men jeg har ikke råd til merkeverksted med mindre det er strengt talt nødvendig. Har bestilt ny regulator, det meste tyder på at det er den: om ikke er jeg åpen som en bok for tips og tanker.
-
Det jeg mente var at hvis vinduene er så nedisede at du ikke har sikt, så er det ikke trygt å kjøre bilen, den er (bortimot) ikke kjørbar. Og da kan det være at du kan ha rett på bilberging til nærmeste verksted hvis du har det gjennom forsikringa, NAF eller et bergings-medlemskap eller noe sånt.
-
Bilen er fult kjørbar, ingen problem. Men må ha varme og luft
-
Det høres ut som om bilen ikke er kjørbar. Har du ikke forsikring med berging, Naf-medlemskap eller annen mulighet for å få bilen transportert til verksted for å fikse den der?
-
-
Andre nye emner
-
Andre nye innlegg
-
Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende.
-
Gotta love it ! Min bluetooth tilkobling heter faktisk Iron Maiden 😃
-
Hei, Disse lyktene skal være pottetette har jeg hørt ved tidligere anledninger. Så, eneste man kan gjøre er å skjære rundt lykteglasset og tørke opp innvendig og lime igjen. Men, har også hørt at folk borrer et lite hull, på en IKKE utsatt plass, for å få lufting og drenert ut fukt.
-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå