Gå til innhold
Søk i
  • Flere valg...
Finn resultater som inneholder...
Finn resultater i...
Superb lll

Skoda Scala

Anbefalte innlegg

En liten smakebit fra den nye kompaktmodellen til Skoda som skal lanseres i løpet av 2019.

http://www.skoda-auto.no/nyheter-og-pressemeldinger/detaljer/skoda-scala-navnet-pa-ny-kompaktmodell

Har lagt ut dette tidligere, men synes det var greit at det blir linket til denne pressemeldingen i det rette emnet her også. Om det blir for gjentagende @Tor2r, så kan du bare slette dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Škoda har kommet med mer informasjon angående sin nye kompaktmodell. Som da heter Scala!

Škoda Scala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen sett på denne i showroom / ute i trafikken enda? Snuser litt på denne, da octavia er litt svær for parkeringsplassen min, og fabia blir for liten i bagasjerommet ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, andersen skrev:

Har noen sett på denne i showroom / ute i trafikken enda? Snuser litt på denne, da octavia er litt svær for parkeringsplassen min, og fabia blir for liten i bagasjerommet ..

Denne har jeg sett hos forhandleren! Faktisk under levering til kunde, så den er nok ute på vegene nå.

En flott bil, moderne design og veldig pen innvendig. Jeg har ikke studert på størrelse, men den skal være større enn Fabia. Den virker å være bredere og lavere, og definitivt langre, men jeg er litt i tvilende til at den har større bagasjerom enn Fabia stasjonsvogn i.o.m. at den bare kommer som hatchback. Men dette har jeg ikke studert i detalj, så her må du nok sammenligne  brosjyrer og tekniske data.

Det er en bil jeg helt klart hadde vurdert dersom jeg hadde vært ute etter en ny forhjulstrekker og ikke hadde hatt behov for sittehøyden i kompakt-SUV'en jeg gikk for. Litt underlig at det i prislisten bare står Style-utgave med 1,0 TSI, mens det i brosyren er nevnt både diesel og 1,5 TSI, og flere utstyrsnivåer. Det kommer sikkert flere versjoner etterhvert,  tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2019 den 10.40, andersen skrev:

Har noen sett på denne i showroom / ute i trafikken enda?

Denne er i showroom hos 2 av mine nærmeste forhandlere. Bilen er også nå i full gang med å rulle ut til kunder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2019 den 10.40, andersen skrev:

Har noen sett på denne i showroom / ute i trafikken enda? Snuser litt på denne, da octavia er litt svær for parkeringsplassen min, og fabia blir for liten i bagasjerommet ..

Ja den har jeg sett både hos forhandler og møtt ute på veien, så de første eksemplarene er allerede levert ut og så er det jo noen dem.vogner også selvfølgelig. 🙂 

Er også et meget fornøyd medlem i Skoda gruppen på FB som har hentet sin nye Scala 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Det er bra du fant problemet, uten altfor mye tull  
    • Hei og hopp! Jeg har gått til anskaffelse av en Octavia Scout 2008 med 340' km på tellerverket. Bilen har en 2 liters turbodiesel, motorkode BMM. Ekspansjonstanken bestod av grå-brun væske med mye forurensninger/ utfellinger. Jeg mistenker at tidligere eier har blandet forskjellige kjølevæskefarger (rød, blå ,grønn), og det jeg vet er at rød kjølevæske ikke skal blandes med andre. Når varmeapparatet går for full musikk (full defrosting) vil det ca bli 5 C i bilen. Med tidligere mekkeerfaring trodde jeg dette skulle være en rett frem jobb, hvilket jeg tok feil av. Skodaen skiller seg fra tidligere biler jeg har hatt ved: -kjølesystemet består av tynne slanger som lett holder på luftblærer. -Kjølesystemet er lagt i forskjellige høyder som gjør at man bare klarer å tappe ca halvparten av væsken. Jeg vil spesielt trekke frem rørene til varmeregisteret/radiator i kupe'n. Tilkoblingspunktene i torpedoveggen sitter rett bak turbo, og der er det trangt som bare f for å komme til slangeklemmer/låseklips. (I fortsettelsen vil jeg bruke radiator om varmeregisteret. Radiatoren i grillen gir meg ingen problemer.) Radiatoren er montert litt over gasspedalhøyde og denne høydeforskjellen vil jeg tro lett gir tett radiator. Til poenget: Jeg ønsker tips for å flushe radiator for forurensning. Ved spyling av radiator kan en hageslange med lavt trykk føres inn i røret som fører vann ut av radiatoren. Man skal kjøre vannstrømmen motsatt vei av det kjølevannet har under bruk. Dette fordi forurensninger fjernes mest mulig effektivt hvis de får lov til å komme ut samme vei som de kom inn i radiatoren. En liten digresjon er at jeg bare klarer å tappe ca 3 til 4 liter av kjølesystemets 8,5 liter. Jeg fjerner kjøleslange på oljekjøler (kjølevannet brukes til å kjøle ned motorolje) I tillegg fjerner jeg u-formet clips på nedre radiatorslange,grill. Denne bajonettløsningen med styrespor er svært tidkrevende å åpne, så i praksis bruker jeg kun slange ved oljekjøler. Det er også viktig å få med at man må vente over 1 time før man kan fylle på ny kjølevæske da motorblokk kan sprekke ved at man hurtig nedkjøler en 90 C blokk med kaldt vann. Stor temperaturforskjell mellom motorblokk og vann kan sende motoren til de evige jaktmarker, hvilket jeg ikke ønsker. Ved at jeg ca får ut 1/3 av kjølevæsken hver gang gjør øvelsen tidkrevende. Spørsmål: Har noen tips for hvordan man kan nå kjølevannsledningene i torpedoveggen? Det kan se ut som slangene fra torpedoveggen går inn i motorblokka som vender mot torpedoveggen. Der er det trangt. Jeg har skrudd ut luftfilterboksen, men møter mye rør i forbindelse med turbo. Jeg har ikke forsøkt å komme til ved å skru ut batterikasse. Et alternativ er å skru ut ekspansjonskar på venstre side i motorrommet. Å komme til fra undersiden er ikke like lett da girkasse for 4x4 sitter i veien. Er det noen som har gjort denne jobben?  PS! Jeg er ikke en mann av få ord!
    • Fant problemet, sensoren på kjølevæske beholderen var ikke plugget ordentlig i.
    • Men motoren blir jo ikke litt varm en gang, den holder seg helt stabilt.
    • Hei, Dette kan feks komme av at vannpumpe er gåen. Jeg ville vært litt forsiktig med å bruke bilen og tatt kontakt med verksted.
    • Hei, får opp en varsel som sier «STOP CHECK COOLANT SERVICE MANUAL» når jeg starter bilen, men kjølevæskebeholderen er full og motoren holder seg stabilt på driftstemperatur.    Hva kan forårsake dette? takk på forhånd for svar:)
    • Da har vi fått beskjed om at bilen er på vei til Norge. 
    • Så da veldig bra ut det der!
    • Legger ved noen bilder.  Før: Etter:
    • Tusen takk for utfyllende svar. Veldig flott at du tar deg tid til å svare på en så skikkelig måte. Da kan jeg forsøke å koble ut den automatiske oppstarten av webastoen, slik at den ikke starter opp på alle småturer, men bare når jeg slår den på manuelt og lar den gå litt lengre tid. Så får jeg lade batteriet helt opp noen ganger gjennom vinteren.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ja, det er virkelig ikke et dårlig prosjekt. Vi gjorde en anmeldelse på MINA på cryptodaily.no, da de lanserte et forhåndssalg av tokens for coinbase, var det mulig å få en tildeling til en veldig god pris! Jeg var heldig som kjøpte AAVE og fikk med meg hele trenden med p2a-tokens, veldig fornøyd med den!
    • Jeg liker å investere i altcoins på forhåndssalgsstadiet. Den siste slike investeringen var MINA, jeg beholder den fortsatt og selger den ikke, jeg anser den som en veldig lovende mynt.
    • Hei til alle Skoda-elskere!) Investerer noen av dere i kryptovalutaer, eller kanskje dere klarte å kjøpe en dyr NFT og er nå millionær?) Generelt, del alt du vil om dette emnet, det vil være interessant å lese!
    • Hvilket operativsystem har du, iPhone eller Android?
×
×
  • Opprett ny...