Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Scout

Skoda som politibil

Recommended Posts

I Georgia har de Skoda Octavia sedan som UP bil på motorveiene. Disse bilene går som et uvær, og er usedvanlig skarpe i manøvrering. Ser dem stadig under utrykning når jeg ferierer der. Det må være noen brutalt trimmede motorer i de der. 

Skoda Superb er faktisk i bruk av brannvesenet i Trøndelag, men jeg vet ikke hvilken motorisering det er på den. Se vedlagt skjermbilde som jeg har hentet fra en Skoda gruppe på FB.

Ser ikke ut til å være toppversjonen med bensin (2,0/280hk), for den mangler eksos utløpet på hver side som den har, for det hadde vel vært et relativt greit utrykningskjøretøy det......... ;) 

Er det VRS versjonene av Octavia de bruker i Georgia, eller er det enda mer trimmede utgaver de benytter?

Skjermbilde 2016-10-07 kl. 18.49.23.png

30 minutter siden, Superb lll skrev:

Skoda Superb er faktisk i bruk av brannvesenet i Trøndelag, men jeg vet ikke hvilken motorisering det er på den. Se vedlagt skjermbilde som jeg har hentet fra en Skoda gruppe på FB.

Ser ikke ut til å være toppversjonen med bensin (2,0/280hk), for den mangler eksos utløpet på hver side som den har, for det hadde vel vært et relativt greit utrykningskjøretøy det......... ;) 

Er det VRS versjonene av Octavia de bruker i Georgia, eller er det enda mer trimmede utgaver de benytter?

Skjermbilde 2016-10-07 kl. 18.49.23.png

Vet ikke. De går som bare pokker ihvertfall :-)

Toppfarten på 1,8 TSI 180HK er 231 km/t. Snakket med en selger som hadde testet toppfarta på Octaviaen i Tyskland og han fikk 230 :P

Det jeg har merket meg er den voldsomme aksellerasjonen de har. De tar gjerne en u-sving, og jakter villmannskjørere de møter. Vil tro de har en 280 hk bensinmotor, for Oktaviaen er lett, og trenger neppe mer krefter. Da ville den nok blitt temmelig ustabil i aksellerasjon.

Reply to this topic