Gå til innhold
Helge

Octavia jeg lurer på


Anbefalte innlegg

Lyktespylere er mulig å slå av med bruk av credits, skiltvisning i maxidot mener jeg skal være mulig med manuell koding ala VCDS i OBDeleven appen. 

@Salcin Den støtter Superb men som med VCDS, kan det sikkert være litt trøbbel med de nyeste bilene med koding av enkelte funksjoner. Etter hva jeg finner ut ser det ut til at manuell koding fungerer. Har ikke android mobilen på meg, men skal sjekke om det er noen APPer som er tilgjengelig for  '17 Superb.  

EDIT: Ser der er endel færre valg til Superb enn til Octavia på APP som er hurtigprogrammering. 

Endret av CitizenX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei. Er ny bruker her. Har akkurat kjøpt OBDeleven, men får ikke installert appen fra Google play. Påstår at appen ikke er tilgjengelig i mitt land.. CitizenX; gjorde du noe spesielt for å installere appen? Den påstår en annen plass at min androidenhet ikke er kompatibel. Har en billig irulu x10 pad med android 4.4.4. I følge OBDeleven.com skal appen kunne kjøres på android 4.1 eller nyere. Frustrerende å ha betalt for pro versjon, ekstra credits og hele pakka og så får jeg ikke lagt inn appen... kjører iOS på telefoner og nettbrett ellers, og hadde håpet å ikke måtte kjøpe et nytt androidbrett for å få dette til å fungere.. tips mottas med takk!

Endret av Rh77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også registrert at appen ikke er tilgjengelig i Play mer,  men den var der tidligere.  Jeg tipper du kanskje kan få en direktelink  til nedlasting om du sender en mail til utvikleren. 

Jeg er også iOSbruker til vanlig og måtte kjøpe meg en rimelig jalla Huawei for å bruke appen, installeringa var rettfrem den uten noe hokuspokus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rh77 skrev:

Hei. Er ny bruker her. Har akkurat kjøpt OBDeleven, men får ikke installert appen fra Google play. Påstår at appen ikke er tilgjengelig i mitt land.. CitizenX; gjorde du noe spesielt for å installere appen? Den påstår en annen plass at min androidenhet ikke er kompatibel. Har en billig irulu x10 pad med android 4.4.4. I følge OBDeleven.com skal appen kunne kjøres på android 4.1 eller nyere. Frustrerende å ha betalt for pro versjon, ekstra credits og hele pakka og så får jeg ikke lagt inn appen... kjører iOS på telefoner og nettbrett ellers, og hadde håpet å ikke måtte kjøpe et nytt androidbrett for å få dette til å fungere.. tips mottas med takk!

Grunnen til at appen er fjernet fra Google play i Norge er pga en avtale med VAG. Og den avtalen går ut på at kun EU land får ha lisens på obdeleven. Jeg har meldt meg som beta bruker. Så jeg får fortsatt oppdateringer på appen i Google play..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som ikke er tilgjengelig i enkelte land kan man laste ned via diverse apk-arkiv på webben.  Er det denne appen du er ute etter? https://www.apkmonk.com/app/com.voltasit.obdeleven/
PS! Har ikke brukt apkmonk før, så jeg kan ikke gå god for seriøsiteten på denne siten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk for gode råd. Jeg sendte en mail til OBDeleven kundesupport og fikk raskt svar med direktelink til en installasjonspakke. Fungerte finfint. Sliter litt med at OBD kontakta i bilen er veldig trang så må ta skikkelig i for å få pluggen på plass. Kjøpte en skjøtekabel på ebay som andre anbefalte for å gjøre dette enklere, men denne føles faktisk enda trangere, så jeg er litt usikker på hva den tilfører av nytte.  Jeg ser også at kommuniskasjonen mellom mitt billige X10 nettbrett og OBD11 pluggen går ufattelig sakte. Det går flere minutter på å scanne etter feilmeldinger f.eks. Er dette noe dere andre ser også, eller er det bare nettbrettet mitt som ikke henger med?

Jeg bestilte også en billig ELM327 wifi plugg som kom i posten denne uka. Den har jeg ikke fått prøvd enda.

Noen tips til nyttige tweaks for en 08 octavia tour 1,9 TDI manuell 2wd eller en 13 octavia L&K 2,0 TDI manuell 2wd med Amundsen og dieselvarmer?

Kan man f.eks slå på at man kan lese ut batterispenning i maxidot display?

Kan man dekativere funksjonen som kutter pådrag om man gasser og bremser samtidig? Jeg regner med at dette er tenkt som en sikkerhetsfunksjon dersom gassen skulle henge seg opp. Vinterstid kunne det vært nyttig å deaktivere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scanning etter feilmeldinger tar lang tid hos meg også, så jeg antar det er normalt. Batterispenning kan du slå på med OBDeleven apps, hos meg var det aktivert fra forhandler og den får du fram ved å holde inne knappen for nullstilling av telleverket i endel sekunder. 

Unyttige tweaks er deaktivering av start/stopp, visning av viftehastighet på auto, har deaktivert DRL når handbrekket er på og aktivert scandinavian DRL som gjør at baklysene er på hele tiden. Har også aktivert muligheten for å slå av ESP helt, men det gikk på bekostning av at Sportsmodus forsvant, så er mulig jeg fjerner den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...