Gå til innhold
Razor

Škoda Kodiaq - priser


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
ŠKODA KODIAQ - PRISER
kodiaq_front_studio.jpgblank.gif
Som du sikkert har fått med deg har det beklageligvis blitt en del forsinkelser med prisene for vår nye store SUV - ŠKODA KODIAQ. 

Det er fortsatt ikke helt avklart når vi vil motta de endelige prisene, men vi har nå fått indikasjoner om at innstegsprisen vil ligge på omkring kr 319 500 for 1,4 TSI 125 hk Active.

Active er en velutstyrt innstegsmodell med utstyr som 9 kollisjonsputer,17’’ aluminiumsfelger, Bolero DAB+ med ny 8’’ glasskjerm, Care Connect, Climatronic klimaamlegg, SmartLink - for å koble til smarttelefonen og mye mer.

Priser er levert Oslo. 

kodiaq_side.jpg

4x4 2,0 TDI 150 hk Ambition antas å få en pris omkring kr 439 500. Levert Oslo.

Ambition er et godt steg opp utstyrsmessig med blant annet LED frontlys, Adaptiv cruise control, blindsonevarsler, adaptiv fjernlysassistent, lane assist og mye mer.

Vi beklager igjen for alle forsinkelser og lover å holde deg oppdatert så fort vi får mer informasjon.


Med vennlig hilsen ŠKODA Norge

Endret av Tor2r
Redigerte caps i tittel
Skrevet
1 time siden, Razor skrev:

4x4 2,0 TDI 150 hk Ambition antas å få en pris omkring kr 439 500. Levert Oslo.

De nevner ikke noe om Style, men forskjellen på Ambition og Style når man ser på Superb priser er ca 30.000. Så man kan kanskje anta at 4x4 TDI 150 Style havner på 470.000 isj. Så må man plusse på ymse utstyr og vinterfelger, så er man fort oppe i 550.000.

Skrevet

Superb 1,4 TSI 125hk Active kr.327.100,- Kodiaq kr.7.600,- billigere

Verre å sammenligne Ambition prisen da de ikke sier noe om girkasse. I Tyskland kan du få 150hk Tdi 4x4 med manuell i Ambition, i Norge leveres Superb i Ambition med samme motor og drivlinje for kr.406.700,- da er Kodiaq kr.32.800,- dyrere. Noe som da tyder på at prisen i dagens epost fra importøren inkluderer DSG.

DSG tillegget i 1,6tdi for Superb Style er kr.20.000,- om en legge dette til grunn så må Kodiaq Style inkludere mer ekstrautstyr / blitt straffet i den Norske avgiftssystemet i forhold til Superb.

Mye spekulasjoner her, spennende :)

 

 

Skrevet

Nei Style er ikke nevnt her, og det synes jeg er litt merkelig, for det er bare noen få dager siden jeg snakket med selgeren og så en liste over utstyret i Kodiaq, og da var det 3 versjoner som kom til Norge og Style var da den største utstyrs utgaven.

L&K er foreløpig ikke nevnt i det hele tatt, så om det blir et alternativ på sikt har jeg ingen info om, det hadde ikke selgeren heller, men nå kan det jo hende at han vet litt mer enn hva han forteller til meg da........... 

Skrevet
5 minutter siden, oarnoe skrev:

Superb 1,4 TSI 125hk Active kr.327.100,- Kodiaq kr.7.600,- billigere

Verre å sammenligne Ambition prisen da de ikke sier noe om girkasse. I Tyskland kan du få 150hk Tdi 4x4 med manuell i Ambition, i Norge leveres Superb i Ambition med samme motor og drivlinje for kr.406.700,- da er Kodiaq kr.32.800,- dyrere. Noe som da tyder på at prisen i dagens epost fra importøren inkluderer DSG.

DSG tillegget i 1,6tdi for Superb Style er kr.20.000,- om en legge dette til grunn så må Kodiaq Style inkludere mer ekstrautstyr / blitt straffet i den Norske avgiftssystemet i forhold til Superb.

Mye spekulasjoner her, spennende :)

 

 

Ja se der ja! tenkte ikke på det :ph34r:

Skrevet
1 time siden, oarnoe skrev:

Superb 1,4 TSI 125hk Active kr.327.100,- Kodiaq kr.7.600,- billigere

Det kan også virke som de inkluderer en del mer utstyr i Kodiaq pakkene.

Kodiaq Active kommer med 8" skjerm og SmartLink. Superb Active kommer med 5" skjerm uten SmartLink.

2 timer siden, Tor2r skrev:

De nevner ikke noe om Style, men forskjellen på Ambition og Style når man ser på Superb priser er ca 30.000. Så man kan kanskje anta at 4x4 TDI 150 Style havner på 470.000 isj. Så må man plusse på ymse utstyr og vinterfelger, så er man fort oppe i 550.000.

Som med Active kan det se ut som Ambition inkluderer mer utstyr i Kodiaq.

Kodiaq Ambition kommer med LED frontlys, Adaptiv cruise control og adaptiv fjernlysassistent. Om det er LED hovedlykter de mener der så kommer ikke Superb Ambition med noe av dette.

 

Det er ikke de dyreste tilvalgene som er listet opp her, men alt hjelper.

Skrevet
15 timer siden, oarnoe skrev:

Her mener Broom at toppmodellen (Style??) vil komme inn rundt kr.430.00 med 4x4 og manuell i 150hk utgave. Dette er lavere enn hva importøren priset Ambition i gårdagens epost.

Er mange som spekulerer i priser her ¬¬

En må huske at journalister ofte oppgir priser eks. levering. Importøren oppgir pris inkl. levering i Oslo, som pleier å være rundt 9500,-.

Jeg stusset også på at de omtaler toppmodellen  til samme pris som importøren beskriver Ambition i eposten. Er spent på hvor Style havner i pris, to lange uker å vente her nå.

Skrevet (endret)

Da er det mulig å konfigurere Kodiaq på de svenske sidene 

 

http://cc-cloud.skoda-auto.com/swe/swe/sv-se/ns7/67117 

www.skoda.se

 

spennende å se prisingen.

ser Columbus prises høyt opp mot 20..000, 3 seterad kr.6.000,- billigere en estimert i norge.

 

sjekk også sportssetene for kr.8.900,- har ikke hørt om disse før.

 

 

 

Endret av oarnoe
Skrevet (endret)
1 time siden, oarnoe skrev:

Da er det mulig å konfigurere Kodiaq på de svenske sidene 

 

http://cc-cloud.skoda-auto.com/swe/swe/sv-se/ns7/67117 

www.skoda.se

 

spennende å se prisingen.

ser Columbus prises høyt opp mot 20..000, 3 seterad kr.6.000,- billigere en estimert i norge.
 

sjekk også sportssetene for kr.8.900,- har ikke hørt om disse før.

Dette var skremmende lesning må jeg si. Jeg har konfigurert biler på Tsjekkisk, Tysk og Fransk (mulig noen flere også) - og her har Kodiaq kommet ut omtrent likt som Superb når jeg velger mye utstyr. På den svenske siden blir dessverre Kodiaq veldig mye dyrere.

Jeg håper virkelig ikke Sverige er en pekepinn på hva slags priser vi kan forvente i Norge. Dersom det blir slik i Norge ender nok jeg opp med en Superb.

Edit: Jeg har sett sportsetene på enkelte sider fra andre land, men det har ikke vært mulig å velge. Dette er vel samme typer seter som man ser i Superb Sportline. Personlig syns jeg ikke sportseter har noe å gjøre i en SUV.

Endret av Arooo
Skrevet

Tror en skal vente litt med å la skuffelsen over prisene i Sverige på ekstrautstyr ta av, for det kan være store forskjeller på enkelte modeller av hva som er inkludert i forskjellige utstyrspakker i forskjellige land.

Kan ikke tenke meg at bare Columbus koster dette i Norge, uten at det inkluderer en del mer i en pakke eller noe slikt. For til Superb så ligger den i en pakke til 18.000,- men inkluderer jo da, Navigasjon, DCC (adaptivt understell, med kjøreprogram), ryggekamera, 3 sone klima og trafikkskiltgjenkjenning i den samme pakken.

Sier ikke at jeg vet dette, men det vil overraske meg veldig om det faktisk skulle være en slik pris på Columbus i Kodiaq........ 

Skrevet

Nei dette tar sin tid og vel så det @Viking, og det er jo veldig synd for de som venter på de prisene.

 

Nå er jo ikke statsbudsjettet vedtatt enda heller, og de vil nok at det skal vedtas før de kan regne ut avgifter og priser på Kodiaq vil jeg tro.. Så det tar nok en stund til før det kommer noen endelige priser på både Kodiaq og de andre bilene som skal prises for 2017............

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...