Gå til innhold
Razor

Škoda Kodiaq - priser


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
ŠKODA KODIAQ - PRISER
kodiaq_front_studio.jpgblank.gif
Som du sikkert har fått med deg har det beklageligvis blitt en del forsinkelser med prisene for vår nye store SUV - ŠKODA KODIAQ. 

Det er fortsatt ikke helt avklart når vi vil motta de endelige prisene, men vi har nå fått indikasjoner om at innstegsprisen vil ligge på omkring kr 319 500 for 1,4 TSI 125 hk Active.

Active er en velutstyrt innstegsmodell med utstyr som 9 kollisjonsputer,17’’ aluminiumsfelger, Bolero DAB+ med ny 8’’ glasskjerm, Care Connect, Climatronic klimaamlegg, SmartLink - for å koble til smarttelefonen og mye mer.

Priser er levert Oslo. 

kodiaq_side.jpg

4x4 2,0 TDI 150 hk Ambition antas å få en pris omkring kr 439 500. Levert Oslo.

Ambition er et godt steg opp utstyrsmessig med blant annet LED frontlys, Adaptiv cruise control, blindsonevarsler, adaptiv fjernlysassistent, lane assist og mye mer.

Vi beklager igjen for alle forsinkelser og lover å holde deg oppdatert så fort vi får mer informasjon.


Med vennlig hilsen ŠKODA Norge

Endret av Tor2r
Redigerte caps i tittel
Skrevet
1 time siden, Razor skrev:

4x4 2,0 TDI 150 hk Ambition antas å få en pris omkring kr 439 500. Levert Oslo.

De nevner ikke noe om Style, men forskjellen på Ambition og Style når man ser på Superb priser er ca 30.000. Så man kan kanskje anta at 4x4 TDI 150 Style havner på 470.000 isj. Så må man plusse på ymse utstyr og vinterfelger, så er man fort oppe i 550.000.

Skrevet

Superb 1,4 TSI 125hk Active kr.327.100,- Kodiaq kr.7.600,- billigere

Verre å sammenligne Ambition prisen da de ikke sier noe om girkasse. I Tyskland kan du få 150hk Tdi 4x4 med manuell i Ambition, i Norge leveres Superb i Ambition med samme motor og drivlinje for kr.406.700,- da er Kodiaq kr.32.800,- dyrere. Noe som da tyder på at prisen i dagens epost fra importøren inkluderer DSG.

DSG tillegget i 1,6tdi for Superb Style er kr.20.000,- om en legge dette til grunn så må Kodiaq Style inkludere mer ekstrautstyr / blitt straffet i den Norske avgiftssystemet i forhold til Superb.

Mye spekulasjoner her, spennende :)

 

 

Skrevet

Nei Style er ikke nevnt her, og det synes jeg er litt merkelig, for det er bare noen få dager siden jeg snakket med selgeren og så en liste over utstyret i Kodiaq, og da var det 3 versjoner som kom til Norge og Style var da den største utstyrs utgaven.

L&K er foreløpig ikke nevnt i det hele tatt, så om det blir et alternativ på sikt har jeg ingen info om, det hadde ikke selgeren heller, men nå kan det jo hende at han vet litt mer enn hva han forteller til meg da........... 

Skrevet
5 minutter siden, oarnoe skrev:

Superb 1,4 TSI 125hk Active kr.327.100,- Kodiaq kr.7.600,- billigere

Verre å sammenligne Ambition prisen da de ikke sier noe om girkasse. I Tyskland kan du få 150hk Tdi 4x4 med manuell i Ambition, i Norge leveres Superb i Ambition med samme motor og drivlinje for kr.406.700,- da er Kodiaq kr.32.800,- dyrere. Noe som da tyder på at prisen i dagens epost fra importøren inkluderer DSG.

DSG tillegget i 1,6tdi for Superb Style er kr.20.000,- om en legge dette til grunn så må Kodiaq Style inkludere mer ekstrautstyr / blitt straffet i den Norske avgiftssystemet i forhold til Superb.

Mye spekulasjoner her, spennende :)

 

 

Ja se der ja! tenkte ikke på det :ph34r:

Skrevet
1 time siden, oarnoe skrev:

Superb 1,4 TSI 125hk Active kr.327.100,- Kodiaq kr.7.600,- billigere

Det kan også virke som de inkluderer en del mer utstyr i Kodiaq pakkene.

Kodiaq Active kommer med 8" skjerm og SmartLink. Superb Active kommer med 5" skjerm uten SmartLink.

2 timer siden, Tor2r skrev:

De nevner ikke noe om Style, men forskjellen på Ambition og Style når man ser på Superb priser er ca 30.000. Så man kan kanskje anta at 4x4 TDI 150 Style havner på 470.000 isj. Så må man plusse på ymse utstyr og vinterfelger, så er man fort oppe i 550.000.

Som med Active kan det se ut som Ambition inkluderer mer utstyr i Kodiaq.

Kodiaq Ambition kommer med LED frontlys, Adaptiv cruise control og adaptiv fjernlysassistent. Om det er LED hovedlykter de mener der så kommer ikke Superb Ambition med noe av dette.

 

Det er ikke de dyreste tilvalgene som er listet opp her, men alt hjelper.

Skrevet
15 timer siden, oarnoe skrev:

Her mener Broom at toppmodellen (Style??) vil komme inn rundt kr.430.00 med 4x4 og manuell i 150hk utgave. Dette er lavere enn hva importøren priset Ambition i gårdagens epost.

Er mange som spekulerer i priser her ¬¬

En må huske at journalister ofte oppgir priser eks. levering. Importøren oppgir pris inkl. levering i Oslo, som pleier å være rundt 9500,-.

Jeg stusset også på at de omtaler toppmodellen  til samme pris som importøren beskriver Ambition i eposten. Er spent på hvor Style havner i pris, to lange uker å vente her nå.

Skrevet (endret)

Da er det mulig å konfigurere Kodiaq på de svenske sidene 

 

http://cc-cloud.skoda-auto.com/swe/swe/sv-se/ns7/67117 

www.skoda.se

 

spennende å se prisingen.

ser Columbus prises høyt opp mot 20..000, 3 seterad kr.6.000,- billigere en estimert i norge.

 

sjekk også sportssetene for kr.8.900,- har ikke hørt om disse før.

 

 

 

Endret av oarnoe
Skrevet (endret)
1 time siden, oarnoe skrev:

Da er det mulig å konfigurere Kodiaq på de svenske sidene 

 

http://cc-cloud.skoda-auto.com/swe/swe/sv-se/ns7/67117 

www.skoda.se

 

spennende å se prisingen.

ser Columbus prises høyt opp mot 20..000, 3 seterad kr.6.000,- billigere en estimert i norge.
 

sjekk også sportssetene for kr.8.900,- har ikke hørt om disse før.

Dette var skremmende lesning må jeg si. Jeg har konfigurert biler på Tsjekkisk, Tysk og Fransk (mulig noen flere også) - og her har Kodiaq kommet ut omtrent likt som Superb når jeg velger mye utstyr. På den svenske siden blir dessverre Kodiaq veldig mye dyrere.

Jeg håper virkelig ikke Sverige er en pekepinn på hva slags priser vi kan forvente i Norge. Dersom det blir slik i Norge ender nok jeg opp med en Superb.

Edit: Jeg har sett sportsetene på enkelte sider fra andre land, men det har ikke vært mulig å velge. Dette er vel samme typer seter som man ser i Superb Sportline. Personlig syns jeg ikke sportseter har noe å gjøre i en SUV.

Endret av Arooo
Skrevet

Tror en skal vente litt med å la skuffelsen over prisene i Sverige på ekstrautstyr ta av, for det kan være store forskjeller på enkelte modeller av hva som er inkludert i forskjellige utstyrspakker i forskjellige land.

Kan ikke tenke meg at bare Columbus koster dette i Norge, uten at det inkluderer en del mer i en pakke eller noe slikt. For til Superb så ligger den i en pakke til 18.000,- men inkluderer jo da, Navigasjon, DCC (adaptivt understell, med kjøreprogram), ryggekamera, 3 sone klima og trafikkskiltgjenkjenning i den samme pakken.

Sier ikke at jeg vet dette, men det vil overraske meg veldig om det faktisk skulle være en slik pris på Columbus i Kodiaq........ 

Skrevet

Nei dette tar sin tid og vel så det @Viking, og det er jo veldig synd for de som venter på de prisene.

 

Nå er jo ikke statsbudsjettet vedtatt enda heller, og de vil nok at det skal vedtas før de kan regne ut avgifter og priser på Kodiaq vil jeg tro.. Så det tar nok en stund til før det kommer noen endelige priser på både Kodiaq og de andre bilene som skal prises for 2017............

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...