Gå til innhold
Razor

Škoda Kodiaq - priser


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
ŠKODA KODIAQ - PRISER
kodiaq_front_studio.jpgblank.gif
Som du sikkert har fått med deg har det beklageligvis blitt en del forsinkelser med prisene for vår nye store SUV - ŠKODA KODIAQ. 

Det er fortsatt ikke helt avklart når vi vil motta de endelige prisene, men vi har nå fått indikasjoner om at innstegsprisen vil ligge på omkring kr 319 500 for 1,4 TSI 125 hk Active.

Active er en velutstyrt innstegsmodell med utstyr som 9 kollisjonsputer,17’’ aluminiumsfelger, Bolero DAB+ med ny 8’’ glasskjerm, Care Connect, Climatronic klimaamlegg, SmartLink - for å koble til smarttelefonen og mye mer.

Priser er levert Oslo. 

kodiaq_side.jpg

4x4 2,0 TDI 150 hk Ambition antas å få en pris omkring kr 439 500. Levert Oslo.

Ambition er et godt steg opp utstyrsmessig med blant annet LED frontlys, Adaptiv cruise control, blindsonevarsler, adaptiv fjernlysassistent, lane assist og mye mer.

Vi beklager igjen for alle forsinkelser og lover å holde deg oppdatert så fort vi får mer informasjon.


Med vennlig hilsen ŠKODA Norge

Endret av Tor2r
Redigerte caps i tittel
Skrevet
1 time siden, Razor skrev:

4x4 2,0 TDI 150 hk Ambition antas å få en pris omkring kr 439 500. Levert Oslo.

De nevner ikke noe om Style, men forskjellen på Ambition og Style når man ser på Superb priser er ca 30.000. Så man kan kanskje anta at 4x4 TDI 150 Style havner på 470.000 isj. Så må man plusse på ymse utstyr og vinterfelger, så er man fort oppe i 550.000.

Skrevet

Superb 1,4 TSI 125hk Active kr.327.100,- Kodiaq kr.7.600,- billigere

Verre å sammenligne Ambition prisen da de ikke sier noe om girkasse. I Tyskland kan du få 150hk Tdi 4x4 med manuell i Ambition, i Norge leveres Superb i Ambition med samme motor og drivlinje for kr.406.700,- da er Kodiaq kr.32.800,- dyrere. Noe som da tyder på at prisen i dagens epost fra importøren inkluderer DSG.

DSG tillegget i 1,6tdi for Superb Style er kr.20.000,- om en legge dette til grunn så må Kodiaq Style inkludere mer ekstrautstyr / blitt straffet i den Norske avgiftssystemet i forhold til Superb.

Mye spekulasjoner her, spennende :)

 

 

Skrevet

Nei Style er ikke nevnt her, og det synes jeg er litt merkelig, for det er bare noen få dager siden jeg snakket med selgeren og så en liste over utstyret i Kodiaq, og da var det 3 versjoner som kom til Norge og Style var da den største utstyrs utgaven.

L&K er foreløpig ikke nevnt i det hele tatt, så om det blir et alternativ på sikt har jeg ingen info om, det hadde ikke selgeren heller, men nå kan det jo hende at han vet litt mer enn hva han forteller til meg da........... 

Skrevet
5 minutter siden, oarnoe skrev:

Superb 1,4 TSI 125hk Active kr.327.100,- Kodiaq kr.7.600,- billigere

Verre å sammenligne Ambition prisen da de ikke sier noe om girkasse. I Tyskland kan du få 150hk Tdi 4x4 med manuell i Ambition, i Norge leveres Superb i Ambition med samme motor og drivlinje for kr.406.700,- da er Kodiaq kr.32.800,- dyrere. Noe som da tyder på at prisen i dagens epost fra importøren inkluderer DSG.

DSG tillegget i 1,6tdi for Superb Style er kr.20.000,- om en legge dette til grunn så må Kodiaq Style inkludere mer ekstrautstyr / blitt straffet i den Norske avgiftssystemet i forhold til Superb.

Mye spekulasjoner her, spennende :)

 

 

Ja se der ja! tenkte ikke på det :ph34r:

Skrevet

Dette er jo motor, drivverk og girkassene som kommer til Norge på Kodiaq, men det står jo ingenting om hvilke utstyrsytgaver de forskjellige kombinasjonene vil bli levert til..............

 

Skjermbilde 2016-11-20 kl. 23.11.01.png

Skrevet
1 time siden, oarnoe skrev:

Superb 1,4 TSI 125hk Active kr.327.100,- Kodiaq kr.7.600,- billigere

Det kan også virke som de inkluderer en del mer utstyr i Kodiaq pakkene.

Kodiaq Active kommer med 8" skjerm og SmartLink. Superb Active kommer med 5" skjerm uten SmartLink.

2 timer siden, Tor2r skrev:

De nevner ikke noe om Style, men forskjellen på Ambition og Style når man ser på Superb priser er ca 30.000. Så man kan kanskje anta at 4x4 TDI 150 Style havner på 470.000 isj. Så må man plusse på ymse utstyr og vinterfelger, så er man fort oppe i 550.000.

Som med Active kan det se ut som Ambition inkluderer mer utstyr i Kodiaq.

Kodiaq Ambition kommer med LED frontlys, Adaptiv cruise control og adaptiv fjernlysassistent. Om det er LED hovedlykter de mener der så kommer ikke Superb Ambition med noe av dette.

 

Det er ikke de dyreste tilvalgene som er listet opp her, men alt hjelper.

Skrevet
15 timer siden, oarnoe skrev:

Her mener Broom at toppmodellen (Style??) vil komme inn rundt kr.430.00 med 4x4 og manuell i 150hk utgave. Dette er lavere enn hva importøren priset Ambition i gårdagens epost.

Er mange som spekulerer i priser her ¬¬

En må huske at journalister ofte oppgir priser eks. levering. Importøren oppgir pris inkl. levering i Oslo, som pleier å være rundt 9500,-.

Jeg stusset også på at de omtaler toppmodellen  til samme pris som importøren beskriver Ambition i eposten. Er spent på hvor Style havner i pris, to lange uker å vente her nå.

Skrevet (endret)

Da er det mulig å konfigurere Kodiaq på de svenske sidene 

 

http://cc-cloud.skoda-auto.com/swe/swe/sv-se/ns7/67117 

www.skoda.se

 

spennende å se prisingen.

ser Columbus prises høyt opp mot 20..000, 3 seterad kr.6.000,- billigere en estimert i norge.

 

sjekk også sportssetene for kr.8.900,- har ikke hørt om disse før.

 

 

 

Endret av oarnoe
Skrevet (endret)
1 time siden, oarnoe skrev:

Da er det mulig å konfigurere Kodiaq på de svenske sidene 

 

http://cc-cloud.skoda-auto.com/swe/swe/sv-se/ns7/67117 

www.skoda.se

 

spennende å se prisingen.

ser Columbus prises høyt opp mot 20..000, 3 seterad kr.6.000,- billigere en estimert i norge.
 

sjekk også sportssetene for kr.8.900,- har ikke hørt om disse før.

Dette var skremmende lesning må jeg si. Jeg har konfigurert biler på Tsjekkisk, Tysk og Fransk (mulig noen flere også) - og her har Kodiaq kommet ut omtrent likt som Superb når jeg velger mye utstyr. På den svenske siden blir dessverre Kodiaq veldig mye dyrere.

Jeg håper virkelig ikke Sverige er en pekepinn på hva slags priser vi kan forvente i Norge. Dersom det blir slik i Norge ender nok jeg opp med en Superb.

Edit: Jeg har sett sportsetene på enkelte sider fra andre land, men det har ikke vært mulig å velge. Dette er vel samme typer seter som man ser i Superb Sportline. Personlig syns jeg ikke sportseter har noe å gjøre i en SUV.

Endret av Arooo
Skrevet

Tror en skal vente litt med å la skuffelsen over prisene i Sverige på ekstrautstyr ta av, for det kan være store forskjeller på enkelte modeller av hva som er inkludert i forskjellige utstyrspakker i forskjellige land.

Kan ikke tenke meg at bare Columbus koster dette i Norge, uten at det inkluderer en del mer i en pakke eller noe slikt. For til Superb så ligger den i en pakke til 18.000,- men inkluderer jo da, Navigasjon, DCC (adaptivt understell, med kjøreprogram), ryggekamera, 3 sone klima og trafikkskiltgjenkjenning i den samme pakken.

Sier ikke at jeg vet dette, men det vil overraske meg veldig om det faktisk skulle være en slik pris på Columbus i Kodiaq........ 

Skrevet

Nei dette tar sin tid og vel så det @Viking, og det er jo veldig synd for de som venter på de prisene.

 

Nå er jo ikke statsbudsjettet vedtatt enda heller, og de vil nok at det skal vedtas før de kan regne ut avgifter og priser på Kodiaq vil jeg tro.. Så det tar nok en stund til før det kommer noen endelige priser på både Kodiaq og de andre bilene som skal prises for 2017............

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...