Gå til innhold
Razor

Škoda Kodiaq - priser


Anbefalte innlegg

Skrevet
På ‎08‎.‎12‎.‎2016 den 18.49, Viking skrev:

Da har jeg fått "melding på øret" om at priser kommer tirsdag 13. desember 2016.

:D

Da er det bare én dag igjen til........ Vi får krysse fingre for at det endelig kommer noe informasjon om endelige priser.

Skrevet

Jeg har fått sms om at prisene blir sendt til meg i morgen, og at bilen kan bestilles fra onsdag. 

Det som er synd er at det har tatt så lang tid å få klar prisene at jeg har gått fra "kjøp-nå-usett"-modus, til "kan-jo-bare-vente-litt-til"-modus. 

Skrevet

Skal bli spennende å se hva prisene ender på for de forskjellige kombinasjonene med motor og drivverk, og ikke minst også utstyr - og utstyrsversjoner.

 

Ser den med å vente litt til @Nomi, men det gjør sikkert en del med leveringstiden om en venter til at den er klar for prøvekjøring i Norge..............?

Skrevet

Vurderer virkelig for første gang i livet å kjøpe ny bil, denne faller rett inn i segmentet mitt når det gjelder pris,plass og praktiske løsninger. 

Mye bil for pengene

Er spent på hva morgendagen bringer. Vil ha ambition 4x4 150 bensin manuell...spent på hvor den havner i pris. bikker den 400 000 tror dere? før ekstrautstyr..

Skrevet
På 20.11.2016 den 20.23, Razor skrev:
 
Det er fortsatt ikke helt avklart når vi vil motta de endelige prisene, men vi har nå fått indikasjoner om at innstegsprisen vil ligge på omkring kr 319 500 for 1,4 TSI 125 hk Active.

Active er en velutstyrt innstegsmodell med utstyr som 9 kollisjonsputer,17’’ aluminiumsfelger, Bolero DAB+ med ny 8’’ glasskjerm, Care Connect, Climatronic klimaamlegg, SmartLink - for å koble til smarttelefonen og mye mer.
Priser er levert Oslo.

 

4x4 2,0 TDI 150 hk Ambition antas å få en pris omkring kr 439 500. Levert Oslo.
Ambition er et godt steg opp utstyrsmessig med blant annet LED frontlys, Adaptiv cruise control, blindsonevarsler, adaptiv fjernlysassistent, lane assist og mye mer.

Med vennlig hilsen ŠKODA Norge

 

57 minutter siden, Mr.Mæn skrev:

Er spent på hva morgendagen bringer. Vil ha ambition 4x4 150 bensin manuell...spent på hvor den havner i pris. bikker den 400 000 tror dere? før ekstrautstyr..

Med tanke på at Skoda Norge har tidligere har uttalt (se sitat over) at Ambition 4x4 Diesel vil koste omkring 439 500 (og dette var før det nye forslaget til statsbudsjett og de prisjusteringer dette fører med seg), ja.

Det er rimelig sikkert at denne havner over 400 000.

I prislisten til Superb er bensin 4000 billigere enn diesel - med det lagt til grunn så vil Kodiaqen du vil ha koste 435 500 (før nye avgifter beregnes).

Men jeg håper at man kan få denne kombinasjonen med en god dose ekstrautstyr for rundt 500 000.

Skrevet

Skoda Norge sier Kodiaq kommer med "adaptiv fjernlysassistent", men det tror jeg ikke lenger noe på. Instruksjonsboka ligger tilgjengelig på skoda-auto.com, og der nevnes kun "light assist" og ikke "smart light assist" slik Superb kommer med. Jeg har også spurt Autogefühl om dette på youtube-kanalen deres ifm den nokså omfattende testen de gjorde av Kodiaq på Mallorca, og heller ikke de mener bilen blir tilgjengelig med adaptiv fjernlysassistent. 

Jeg har testet flere biler med frontlys som "maskerer" fjernlysene (Mercedes gle, passat, superb og tiguan), og det er egentlig høl i huet om Kodiaq ikke leveres med det (selv om den har full LED frontlys for øvrig) når dette øker sikkerheten såpass som det gjør. Det er milevis forskjell på dette og "light assist" som kun switcher av og på fjernlysene. 

Noen andre som eventuelt vet noe mer om dette?

Skrevet

Fikk også akkurat bekreftet fra Skoda at bestilling åpner i morgen, prisene muligens i dag :)

Frykter at arbeidsdagen i morgen kommer til å bli noe redusert av en viss konfigurator....

Skrevet
12 timer siden, AndreasG skrev:

Skoda Norge sier Kodiaq kommer med "adaptiv fjernlysassistent", men det tror jeg ikke lenger noe på. Instruksjonsboka ligger tilgjengelig på skoda-auto.com, og der nevnes kun "light assist" og ikke "smart light assist" slik Superb kommer med. Jeg har også spurt Autogefühl om dette på youtube-kanalen deres ifm den nokså omfattende testen de gjorde av Kodiaq på Mallorca, og heller ikke de mener bilen blir tilgjengelig med adaptiv fjernlysassistent. 

Jeg har testet flere biler med frontlys som "maskerer" fjernlysene (Mercedes gle, passat, superb og tiguan), og det er egentlig høl i huet om Kodiaq ikke leveres med det (selv om den har full LED frontlys for øvrig) når dette øker sikkerheten såpass som det gjør. Det er milevis forskjell på dette og "light assist" som kun switcher av og på fjernlysene. 

Noen andre som eventuelt vet noe mer om dette?

Iflg. dette innlegget, må vi dessverre klare oss med den mindre smarte varianten. http://www.briskoda.net/forums/topic/416263-kodiaq-or-superb-estate/?p=4748185

Skrevet
51 minutter siden, Arooo skrev:

Da har prisene endelig kommet! :)

"Ikke forstyr! Jeg leser!"

Da bør du enten vise til en lenke, eller fortelle hvordan du har fått tak i disse prisene @Arooo, for dette skjermbildet er status på Skoda sine egne sider i skrivende stund, og der er finnes det ikke en eneste pris på noe som helst som har med Kodiaq å gjøre dessverre..........

 

Skjermbilde 2016-12-13 kl. 13.03.28.png

Skrevet

Takk for priser @Razor, skuffende å se at avgiftsøkningen var som fryktet. Det er 150hk diesel og bensin samt 180 bensin som får høyeste avgiftsøkning med opp mot 30 tusen (skjerpings blå/blå) 

Men det er jo hyggelig å se at Style har mye fint utstyr som standard, men allikevel så kommer Style opp 80.000 + hos meg før vinterdekk. Får regne og vurdere videre på dette.

 

 

Skrevet

Det positive er jo at prisene har kommet da :) 

 

Men det var vel nesten det eneste positive jeg klarer å finne også, et kjøpt overslag med ønsket motor og drivverk, utstyrsversjon, ekstrautstyr, metalliclakk og vinterdekk, så nærmer det seg et sted i mellom 690..000 og 700.000,- og det er totalt uaktuelt for min del for en Kodiaq.

Her frykter jeg det blir en del skuffede personer inkludert meg selv, for dette var langt høyere priser enn hva som først var skissert. Tenk priser rundt Superb sa selgeren jeg har hatt meget god kommunikasjon med, men når bare bilen (etter neste års avgifter) da blir ca 120.000,- dyrere enn tilsvarende Superb, er det jo ikke bare litt dyrere heller.

Da er det uten tvil Superb L&K 2,0/280hk 4x4 som hadde vært mitt valg, når prisene blir slik som dette, men nå har ikke jeg budsjett til det heller..........

Skrevet
10 minutter siden, Superb lll skrev:

 

Da er det uten tvil Superb L&K 2,0/280hk 4x4 som hadde vært mitt valg, når prisene blir slik som dette, men nå har ikke jeg budsjett til det heller..........

Nå har jo ikke 2017 prisene for Tiguan kommet enda, men per dato ligger 2,0TDI highline med DSG og 4 Motion 52.000 under i pris på ren bil sammenlignet med Kodiaq Style . Men jag har ikke sammenlignet standardutstyr, men helt klart noe å vurdere om en ønsker en SUV fra VAG.

Forventer vel en prisøkning på 25-30 for Tiguanen i 2017

Skrevet

Ja det var skuffende med de avgiftene :(

Har sett litt på prisene å ser at det er 31.000,- i forskjell på 150 TDI 4x4 Style vs Ambition.

Sjekker man utstyret man får i tillegg på Style over Ambition i prislisten utgjør dette ganske nøyaktig den summen. Hva er da i bunn og grunn fordelen ved å velge Style?

Noen av forskjellene er i favør av Style:

  1. Sølv takreling i stede for sort??
  2. 18" felger i stede for 17"
  3. Elektrisk sete bestillbart på Style
  4. Premium Hansfree bestillbart på Style
  5. Colombus 8" bestillbart på Style, kun Amundsen bestillbart på Ambition
  6. Ambient interiørlys kun på Style 
  7. Søppelbøtte kun på Style
  8. Innstegslist kun på Style
  9. Oppbevaringsrom under sete kun på Style

Har jeg glemt noe her du kun får på Style? Er det verdt de ekstra pengene eller er det like greit å gå for Ambition å velge kun de tingene man ser som nødvendig?

Skrevet

Endringene i avgiftene har vel noe av forklaringen her.
Hadde de hatt en plug-in hybrid variant nå, så hadde den nok vært gunstig priset.
Får håpe det kan være et aktuelt alternativ om en 3-4 år når jeg da eventuelt skal bytte ut Superb'en min.

Skrevet
10 minutter siden, oarnoe skrev:

Nå har jo ikke 2017 prisene for Tiguan kommet enda, men per dato ligger 2,0TDI highline med DSG og 4 Motion 52.000 under i pris på ren bil sammenlignet med Kodiaq Style . Men jag har ikke sammenlignet standardutstyr, men helt klart noe å vurdere om en ønsker en SUV fra VAG.

Forventer vel en prisøkning på 25-30 for Tiguanen i 2017

Nå er jo Kodiaq en vesentlig større bil, så det er jo den kommende Tiguan XL som en egentlig burde sammenligne priser med. Sammenlignet med Tiguan så er det ikke så sikkert at den kommer så feil ut, for VW har et helt annet utstyrsnivå (merkbart lavere) på sine Highline utgaver enn hva Skoda har på Style/L&K, så en Tiguan stiger meget raskt i pris når en begynner å legge til litt utstyr på den.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...