Gå til innhold
Razor

Škoda Kodiaq - priser


Anbefalte innlegg

Skrevet
14 minutter siden, Ingebrigt skrev:

Endringene i avgiftene har vel noe av forklaringen her.
Hadde de hatt en plug-in hybrid variant nå, så hadde den nok vært gunstig priset.
Får håpe det kan være et aktuelt alternativ om en 3-4 år når jeg da eventuelt skal bytte ut Superb'en min.

Det er ikke så sikkert, for en kollega av meg har bestilt en Toyota RAV4 hybrid (ikke plug-in), og når han skrev kontrakt på den tidligere i høst så nevnte Toyota at det var lovet en avgifts senkning på den bilen på ca 13.000,- Men når det nye budsjettet nå har kommer frem, så endte bilen han har bestilt opp med en økning på 8.000,- i stedet, så det er hva satsing på miljø gir i praksis. Toyota er visstnok i harnisk for dette i følge min kollega, men til ingen nytte, for prisene skal opp etter hva statsbudsjettet og avgiftene sier...........

Skrevet (endret)

Havner på ca. 540.000 for den jeg vil ha med ekstra utstyret, Ambition 4x4 2.0 TDI manuell.

Nesten samme bil i Style utgave kommer på 567.000 men da med barnepakke og parkerings pakke.

Da går man i tenke-boksen noen dager.............

Endret av Razor
Skrevet
2 timer siden, Superb lll skrev:

Da bør du enten vise til en lenke, eller fortelle hvordan du har fått tak i disse prisene @Arooo, for dette skjermbildet er status på Skoda sine egne sider i skrivende stund, og der er finnes det ikke en eneste pris på noe som helst som har med Kodiaq å gjøre dessverre..........

 

Beklager at jeg ikke la ut filen, men alt er kryptert på jobben :(
Heldigvis ordnet @Razor opp ganske raskt!

Skrevet
16 minutter siden, Arooo skrev:

Beklager at jeg ikke la ut filen, men alt er kryptert på jobben :(
Heldigvis ordnet @Razor opp ganske raskt!

Det går så bra @Arooo :) 

 

Uheldigvis så var dette bare trist lesing for min del, Kodiaq blir altfor dyr slik jeg vil ha den....... :( 

Skrevet

For en dag...har vært på kurs i hele dag og fikk kun slengt ut lenke på Facebook om at prisene var kommet.

Når skal jeg lese gjennom prislista og se hva dere er så missfornøyde med... :(

Skrevet
7 minutter siden, Tor2r skrev:

For en dag...har vært på kurs i hele dag og fikk kun slengt ut lenke på Facebook om at prisene var kommet.

Når skal jeg lese gjennom prislista og se hva dere er så missfornøyde med... :(

Er jo ikke sikkert at du sitter igjen med det samme inntrykket @Tor2r, men i forhold til tidligere «varslede» priser som jeg har hørt fra selgeren jeg har god kontakt med så regnet jeg meg frem til en pris på 570 - 600.000,- for 2,0/180hk TSi 4x4 DSG 7 Style. inkludert utstyr og vinterhjul.

Med den foreløpige fasiten i hånda, så vil neste års priser starte på 564.000,- for denne bilen, og når jeg legger på utstyret jeg vil ha, metallic lakk og vinterhjul så ender jeg omtrentlig på 700.000,- og det er helt uaktuelt for min del. Til den summen så er det mye annet som frister mer, men det spiller egentlig heller ingen rolle for det er minst 100 - 150.000,- over hva jeg er komfortabel med å legge i en bil........

Så dessverre så slo min frykt til, denne har rett og slett satt seg ut av spill for min del pga prisen.

Dette det blir jo selvfølgelig en kjempebil for de som har det rette budsjettet til den, det har dessverre ikke jeg............ :( 

Skrevet

Jeg venter på 2018-modellen. Håper da at den vil komme i L&K med aktivt informasjonsdisplay og headup. Tiguan har begge deler. Det er jo svært lang leveringstid også så det trenger ikke bli så store forskjellen i sluttleveranse. Så vidt jeg vet starter produksjonen av 2018-modeller i uke 22. Er det noen som vet når vi da kan regne med at priser og nyheter på neste modell er klar slik at en kan sette den i bestilling om alt klaffer?

Skrevet
7 minutter siden, Superb lll skrev:

Er jo ikke sikkert at du sitter igjen med det samme inntrykket @Tor2r, men i forhold til tidligere «varslede» priser som jeg har hørt fra selgeren jeg har god kontakt med så regnet jeg meg frem til en pris på 570 - 600.000,- for 2,0/180hk TSi 4x4 DSG 7 Style. inkludert utstyr og vinterhjul.

Med den foreløpige fasiten i hånda, så vil neste års priser starte på 564.000,- for denne bilen, og når jeg legger på utstyret jeg vil ha, metallic lakk og vinterhjul så ender jeg omtrentlig på 700.000,- og det er helt uaktuelt for min del. Til den summen så er det mye annet som frister mer, men det spiller egentlig heller ingen rolle for det er minst 100 - 150.000,- over hva jeg er komfortabel med å legge i en bil........

Så dessverre så slo min frykt til, denne har rett og slett satt seg ut av spill for min del pga prisen.

Dette det blir jo selvfølgelig en kjempebil for de som har det rette budsjettet til den, det har dessverre ikke jeg............ :( 

Jeg har jo regnet og tenkt i samme område som deg @Superb lll. så prisene er ikke akkurat der jeg vil ha dem eller føler meg komfortabel... Man får mye annet moro for 700.000 også!

6 minutter siden, tobor skrev:

Jeg venter på 2018-modellen. Håper da at den vil komme i L&K med aktivt informasjonsdisplay og headup. Tiguan har begge deler. Det er jo svært lang leveringstid også så det trenger ikke bli så store forskjellen i sluttleveranse. Så vidt jeg vet starter produksjonen av 2018-modeller i uke 22. Er det noen som vet når vi da kan regne med at priser og nyheter på neste modell er klar slik at en kan sette den i bestilling om alt klaffer?

Godt spørsmål! Godt spørsmål! Eller må man vente på hybridutgave i 2020 eller enda senere? Superb kommer i 2018 som hybrid.

 

Skrevet
18 timer siden, Mr.Mæn skrev:

Vurderer virkelig for første gang i livet å kjøpe ny bil, denne faller rett inn i segmentet mitt når det gjelder pris,plass og praktiske løsninger. 

Mye bil for pengene

Er spent på hva morgendagen bringer. Vil ha ambition 4x4 150 bensin manuell...spent på hvor den havner i pris. bikker den 400 000 tror dere? før ekstrautstyr..

Hva tenker du nå som prisene er her? Havner du i gruppen: skuffet? med mange andre, inkl meg?

Skrevet
41 minutter siden, Tor2r skrev:

Jeg har jo regnet og tenkt i samme område som deg @Superb lll. så prisene er ikke akkurat der jeg vil ha dem eller føler meg komfortabel... Man får mye annet moro for 700.000 også!

For 700.000,- så hadde jeg nok sett i litt andre baner ja, den saken er helt klar...............

Skrevet

Er jo tydelig at Møller mener det ble dyrere enn hva de tenkte,  og at de ønsker å tilskrive avgiftsøkningen denne fordyringen siden de oppgir 2016 prisene, i tillegg til forventede 2017 priser.

Tviler vel på at jeg kan få bestille en bil med bakgrunn i grunnprisen fra 2016. ¬¬ 

 

Skrevet
8 minutter siden, oarnoe skrev:

Er jo tydelig at Møller mener det ble dyrere enn hva de tenkte,  og at de ønsker å tilskrive avgiftsøkningen denne fordyringen siden de oppgir 2016 prisene, i tillegg til forventede 2017 priser.

Tviler vel på at jeg kan få bestille en bil med bakgrunn i grunnprisen fra 2016. ¬¬ 

 

Nei det har jeg alt spurt om, de tar utgangspunkt i registreringsdatoen å ingen får registrert en Kodiaq i 2016 så de prisene er kun for å illustrere regjeringens avgifter....

Skrevet

Hei. 

 

Ser folk er veldig skuffet over prisnivået. Men hvordan vurderer dere mellomlegget mellom Active og Ambition? Er Active en ok bil til en billig penge, eller er det en tilnærmet ubrukelig bil? 

 

Takk for svar :)

Skrevet
1 minutt siden, Petter88 skrev:

Hei. 

 

Ser folk er veldig skuffet over prisnivået. Men hvordan vurderer dere mellomlegget mellom Active og Ambition? Er Active en ok bil til en billig penge, eller er det en tilnærmet ubrukelig bil? 

 

Takk for svar :)

Altså, man får jo en helt ny bil. Men, selv en active må jo ha vinterhjul, og da havner du fort på 370-380.000 kroner. Du står igjen med en liten manuel bensinmotor.
Skal sies at jeg ikke bør kommentere motorvalg da jeg selvfølgelig ikke har testet 1.4 med 125 hester. Men man har jo da svært begrenset utstyr... man har ikke parkeringssensor en gang... Kodiaq er en stor bil :)

Det er så mangel på utstyr i en active at for min del, så er det så uaktuelt som fy å vurdere. Men, hvis man ikke bryr seg om utstyr som vanligvis er standard i langt billigere biler, så er det bare å kjøre på. Men jeg forstår da ikke hvorfor an absolutt må ha ny bil. Vent heller ett år eller to og kjøp brukt Style eller Ambition med litt attåt.

Er ganske sikker på at "analytikerne" som har lest prislista litt kommer med mer utfyllende svar.

Skrevet
14 minutter siden, Petter88 skrev:

Hei. 

 

Ser folk er veldig skuffet over prisnivået. Men hvordan vurderer dere mellomlegget mellom Active og Ambition? Er Active en ok bil til en billig penge, eller er det en tilnærmet ubrukelig bil? 

 

Takk for svar :)

Jeg sjekket nivået mellom Ambition og Style, å prisforskjellen er stort sett det du må ut med i ekstrautstyr. Du får noe mer på style som ikke er mulig å velge på ambition men det utgjør ikke store summene.

Skrevet
9 minutter siden, Petter88 skrev:

Hei. 

 

Ser folk er veldig skuffet over prisnivået. Men hvordan vurderer dere mellomlegget mellom Active og Ambition? Er Active en ok bil til en billig penge, eller er det en tilnærmet ubrukelig bil? 

 

Takk for svar :)

Hei og velkommen @Petter88 :) 

 

Ingen av disse er selvfølgelig ubrukelige, det er jo en kjempebil på alle mulige måter. Så har er det jo helt individuelt hva den enkelte vil ha/trenger av motor, drivverk og utstyr.

Noe av dette kan ha betydning for innbytte verdien, andre ting vil ha betydning for komfort, trekkraft med fullastet bil eller kjøring med tilhenger, 4x4 eller ikke, etc. 

Jeg er skuffet fordi jeg vil ha den største bensinmotoren, 4x4 og mest mulig utstyr, det gjør seg veldig gjeldende på prisnivået. For andre som ikke bryr seg om motorstørrelse, 4x4 eller utstyr, så er det jo en helt annen situasjon. Dette kommer veldig an på behov og hva en har lyst på.

Bare husk som @Tor2r nevner at Kodiaq er en stor og lang bil, og lukeparkering uten ryggesensorer gjør det ikke akkurat enkelt, når en vil være høyere enn de fleste andre biler, de blir fort «borte» i bakvinduet. Kjører selv en Superb og den er 486cm, og det er ikke alle parkeringsluker det er veldig enkelt å få den inn i. Takk og lov for at jeg har ryggekamera på den bilen, i den grad en ser noe i gjennom det på denne årstiden da ;) 

Skrevet

Jeg skjønner godt at det er svært begrenset med valgmuligheter på denne bilen, og at det på ingen måte kan bygges "drømmebilen" på Active. 

Men opplever at det blir snakket mye om drømmebilen, og ikke vurdert de laveste utstyrspakkene. Derfor synes jeg det er spennende å høre deres vurderinger på Active. 9_9

Skrevet
15 minutter siden, Petter88 skrev:

Jeg skjønner godt at det er svært begrenset med valgmuligheter på denne bilen, og at det på ingen måte kan bygges "drømmebilen" på Active. 

Men opplever at det blir snakket mye om drømmebilen, og ikke vurdert de laveste utstyrspakkene. Derfor synes jeg det er spennende å høre deres vurderinger på Active. 9_9

Absolutt! Man snakker jo gjerne om drømmebilen og alt man skal ha, helt til man skal frem med penn og kontrakt og lommeboka åpnes. For mange andre er kanskje en splitter ny STOR-SUV med 5 års garanti nok til å bli drømmebil, ikke alle trenger alt utstyret, 4x4 eller automatgir. 

Men, mange av de som kommenterer her og vurderer Kodiaq kjører allerede fullspekkede Octavia'er, Superb'er eller til og med andre merker enn Skoda (jøss, går det an ;)) og da blir det noe "kjedelig" (bi-smak) å kjøpe en dyrere bil med mindre utstyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...