Gå til innhold
Razor

Škoda Kodiaq - priser


Anbefalte innlegg

Skrevet
På ‎08‎.‎12‎.‎2016 den 18.49, Viking skrev:

Da har jeg fått "melding på øret" om at priser kommer tirsdag 13. desember 2016.

:D

Da er det bare én dag igjen til........ Vi får krysse fingre for at det endelig kommer noe informasjon om endelige priser.

Skrevet

Jeg har fått sms om at prisene blir sendt til meg i morgen, og at bilen kan bestilles fra onsdag. 

Det som er synd er at det har tatt så lang tid å få klar prisene at jeg har gått fra "kjøp-nå-usett"-modus, til "kan-jo-bare-vente-litt-til"-modus. 

Skrevet

Skal bli spennende å se hva prisene ender på for de forskjellige kombinasjonene med motor og drivverk, og ikke minst også utstyr - og utstyrsversjoner.

 

Ser den med å vente litt til @Nomi, men det gjør sikkert en del med leveringstiden om en venter til at den er klar for prøvekjøring i Norge..............?

Skrevet

Vurderer virkelig for første gang i livet å kjøpe ny bil, denne faller rett inn i segmentet mitt når det gjelder pris,plass og praktiske løsninger. 

Mye bil for pengene

Er spent på hva morgendagen bringer. Vil ha ambition 4x4 150 bensin manuell...spent på hvor den havner i pris. bikker den 400 000 tror dere? før ekstrautstyr..

Skrevet
På 20.11.2016 den 20.23, Razor skrev:
 
Det er fortsatt ikke helt avklart når vi vil motta de endelige prisene, men vi har nå fått indikasjoner om at innstegsprisen vil ligge på omkring kr 319 500 for 1,4 TSI 125 hk Active.

Active er en velutstyrt innstegsmodell med utstyr som 9 kollisjonsputer,17’’ aluminiumsfelger, Bolero DAB+ med ny 8’’ glasskjerm, Care Connect, Climatronic klimaamlegg, SmartLink - for å koble til smarttelefonen og mye mer.
Priser er levert Oslo.

 

4x4 2,0 TDI 150 hk Ambition antas å få en pris omkring kr 439 500. Levert Oslo.
Ambition er et godt steg opp utstyrsmessig med blant annet LED frontlys, Adaptiv cruise control, blindsonevarsler, adaptiv fjernlysassistent, lane assist og mye mer.

Med vennlig hilsen ŠKODA Norge

 

57 minutter siden, Mr.Mæn skrev:

Er spent på hva morgendagen bringer. Vil ha ambition 4x4 150 bensin manuell...spent på hvor den havner i pris. bikker den 400 000 tror dere? før ekstrautstyr..

Med tanke på at Skoda Norge har tidligere har uttalt (se sitat over) at Ambition 4x4 Diesel vil koste omkring 439 500 (og dette var før det nye forslaget til statsbudsjett og de prisjusteringer dette fører med seg), ja.

Det er rimelig sikkert at denne havner over 400 000.

I prislisten til Superb er bensin 4000 billigere enn diesel - med det lagt til grunn så vil Kodiaqen du vil ha koste 435 500 (før nye avgifter beregnes).

Men jeg håper at man kan få denne kombinasjonen med en god dose ekstrautstyr for rundt 500 000.

Skrevet

Skoda Norge sier Kodiaq kommer med "adaptiv fjernlysassistent", men det tror jeg ikke lenger noe på. Instruksjonsboka ligger tilgjengelig på skoda-auto.com, og der nevnes kun "light assist" og ikke "smart light assist" slik Superb kommer med. Jeg har også spurt Autogefühl om dette på youtube-kanalen deres ifm den nokså omfattende testen de gjorde av Kodiaq på Mallorca, og heller ikke de mener bilen blir tilgjengelig med adaptiv fjernlysassistent. 

Jeg har testet flere biler med frontlys som "maskerer" fjernlysene (Mercedes gle, passat, superb og tiguan), og det er egentlig høl i huet om Kodiaq ikke leveres med det (selv om den har full LED frontlys for øvrig) når dette øker sikkerheten såpass som det gjør. Det er milevis forskjell på dette og "light assist" som kun switcher av og på fjernlysene. 

Noen andre som eventuelt vet noe mer om dette?

Skrevet

Fikk også akkurat bekreftet fra Skoda at bestilling åpner i morgen, prisene muligens i dag :)

Frykter at arbeidsdagen i morgen kommer til å bli noe redusert av en viss konfigurator....

Skrevet
12 timer siden, AndreasG skrev:

Skoda Norge sier Kodiaq kommer med "adaptiv fjernlysassistent", men det tror jeg ikke lenger noe på. Instruksjonsboka ligger tilgjengelig på skoda-auto.com, og der nevnes kun "light assist" og ikke "smart light assist" slik Superb kommer med. Jeg har også spurt Autogefühl om dette på youtube-kanalen deres ifm den nokså omfattende testen de gjorde av Kodiaq på Mallorca, og heller ikke de mener bilen blir tilgjengelig med adaptiv fjernlysassistent. 

Jeg har testet flere biler med frontlys som "maskerer" fjernlysene (Mercedes gle, passat, superb og tiguan), og det er egentlig høl i huet om Kodiaq ikke leveres med det (selv om den har full LED frontlys for øvrig) når dette øker sikkerheten såpass som det gjør. Det er milevis forskjell på dette og "light assist" som kun switcher av og på fjernlysene. 

Noen andre som eventuelt vet noe mer om dette?

Iflg. dette innlegget, må vi dessverre klare oss med den mindre smarte varianten. http://www.briskoda.net/forums/topic/416263-kodiaq-or-superb-estate/?p=4748185

Skrevet
51 minutter siden, Arooo skrev:

Da har prisene endelig kommet! :)

"Ikke forstyr! Jeg leser!"

Da bør du enten vise til en lenke, eller fortelle hvordan du har fått tak i disse prisene @Arooo, for dette skjermbildet er status på Skoda sine egne sider i skrivende stund, og der er finnes det ikke en eneste pris på noe som helst som har med Kodiaq å gjøre dessverre..........

 

Skjermbilde 2016-12-13 kl. 13.03.28.png

Skrevet

Takk for priser @Razor, skuffende å se at avgiftsøkningen var som fryktet. Det er 150hk diesel og bensin samt 180 bensin som får høyeste avgiftsøkning med opp mot 30 tusen (skjerpings blå/blå) 

Men det er jo hyggelig å se at Style har mye fint utstyr som standard, men allikevel så kommer Style opp 80.000 + hos meg før vinterdekk. Får regne og vurdere videre på dette.

 

 

Skrevet

Det positive er jo at prisene har kommet da :) 

 

Men det var vel nesten det eneste positive jeg klarer å finne også, et kjøpt overslag med ønsket motor og drivverk, utstyrsversjon, ekstrautstyr, metalliclakk og vinterdekk, så nærmer det seg et sted i mellom 690..000 og 700.000,- og det er totalt uaktuelt for min del for en Kodiaq.

Her frykter jeg det blir en del skuffede personer inkludert meg selv, for dette var langt høyere priser enn hva som først var skissert. Tenk priser rundt Superb sa selgeren jeg har hatt meget god kommunikasjon med, men når bare bilen (etter neste års avgifter) da blir ca 120.000,- dyrere enn tilsvarende Superb, er det jo ikke bare litt dyrere heller.

Da er det uten tvil Superb L&K 2,0/280hk 4x4 som hadde vært mitt valg, når prisene blir slik som dette, men nå har ikke jeg budsjett til det heller..........

Skrevet
10 minutter siden, Superb lll skrev:

 

Da er det uten tvil Superb L&K 2,0/280hk 4x4 som hadde vært mitt valg, når prisene blir slik som dette, men nå har ikke jeg budsjett til det heller..........

Nå har jo ikke 2017 prisene for Tiguan kommet enda, men per dato ligger 2,0TDI highline med DSG og 4 Motion 52.000 under i pris på ren bil sammenlignet med Kodiaq Style . Men jag har ikke sammenlignet standardutstyr, men helt klart noe å vurdere om en ønsker en SUV fra VAG.

Forventer vel en prisøkning på 25-30 for Tiguanen i 2017

Skrevet

Ja det var skuffende med de avgiftene :(

Har sett litt på prisene å ser at det er 31.000,- i forskjell på 150 TDI 4x4 Style vs Ambition.

Sjekker man utstyret man får i tillegg på Style over Ambition i prislisten utgjør dette ganske nøyaktig den summen. Hva er da i bunn og grunn fordelen ved å velge Style?

Noen av forskjellene er i favør av Style:

  1. Sølv takreling i stede for sort??
  2. 18" felger i stede for 17"
  3. Elektrisk sete bestillbart på Style
  4. Premium Hansfree bestillbart på Style
  5. Colombus 8" bestillbart på Style, kun Amundsen bestillbart på Ambition
  6. Ambient interiørlys kun på Style 
  7. Søppelbøtte kun på Style
  8. Innstegslist kun på Style
  9. Oppbevaringsrom under sete kun på Style

Har jeg glemt noe her du kun får på Style? Er det verdt de ekstra pengene eller er det like greit å gå for Ambition å velge kun de tingene man ser som nødvendig?

Skrevet

Endringene i avgiftene har vel noe av forklaringen her.
Hadde de hatt en plug-in hybrid variant nå, så hadde den nok vært gunstig priset.
Får håpe det kan være et aktuelt alternativ om en 3-4 år når jeg da eventuelt skal bytte ut Superb'en min.

Skrevet
10 minutter siden, oarnoe skrev:

Nå har jo ikke 2017 prisene for Tiguan kommet enda, men per dato ligger 2,0TDI highline med DSG og 4 Motion 52.000 under i pris på ren bil sammenlignet med Kodiaq Style . Men jag har ikke sammenlignet standardutstyr, men helt klart noe å vurdere om en ønsker en SUV fra VAG.

Forventer vel en prisøkning på 25-30 for Tiguanen i 2017

Nå er jo Kodiaq en vesentlig større bil, så det er jo den kommende Tiguan XL som en egentlig burde sammenligne priser med. Sammenlignet med Tiguan så er det ikke så sikkert at den kommer så feil ut, for VW har et helt annet utstyrsnivå (merkbart lavere) på sine Highline utgaver enn hva Skoda har på Style/L&K, så en Tiguan stiger meget raskt i pris når en begynner å legge til litt utstyr på den.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...