Gå til innhold
Sjåføren

Sjåførens Octavia Elegance 1.8 TSI 180hk 4x4 DSG 2015


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første post her, så det er kanskje greit å starte med en liten presentasjon av bilen min. Jeg kjøpte den ny for to år siden, og har kost meg hver eneste gang jeg har kjørt den. Det er min første helt nye bil og den har stått til alle forventninger, og mere til. Kombinasjonen med 1,8 literen, DSG og Haldex er bare helt genial. Siden jeg bare har en årlig kjørelengde på 10-12000 km, så skulle det helt klart være bensin. Litt høyere drivstoffpris og litt mere forbruk er helt ok, totalkostnadene blir nok ikke langt unna diesel uansett, over tid. Iallefall ikke slik som politikerne styrer på.....

Tilbake til bilen, ordentlig blå skulle den være. Noe ekstra har jeg jo valgt (uten å nevne alt), vinterpakke med Webasto, oppvarmet frontrute, varme i bakseter. Elektrisk stoljustering, sportsratt m/gearing, delskinn og parkeringsassistent gjør føreren glad. Litt ekstra pynt har bilen også fått, sort grill og speil, spoiler foran og bak, rød gearkule, tilpassede solgardiner, sorte sommerfelger og litt plastikkpynt i hekken.... ja litt tant og fjas. Diverse annet praktisk har jo kommet på også, understellsbehandling, panserløftere, sportsfilter, led-lys i bagasjerom (veldig bra lys) og skvettlapper foran og bak.

Litt bilder:

FB_IMG_1440742587722.jpg

IMG_20150128_222829.JPG

DSC_1420.JPG

DSC_1416.JPG

FB_IMG_1472927656469.jpg

Skrevet

Hei og velkommen @Sjåføren, hyggelig med flere medlemmer, og artig at du også viser frem bilen din :) 

 

Synes at du liker å ordne og «personalisere» bilen din slik du vil ha den, høres ut som et veldig bra valg med bensinmotor når du ikke kjører noe mer enn det du nevner her.  Ser fin ut denne bilen her :) 

Fin og relativt kvikk motor, og sikkert meget praktisk med 4x4 også. Kunne gjerne tenkt meg 4x4 jeg også, men dessverre så finnes ikke den kombinasjonen i Superb, kun med en motor jeg synes er for liten, og med en motor som ikke passer økonomien min.............. Jeg har den samme motoren som deg og jeg valgte også det pga lite kjøring og en del småkjøring, men akkurat dette året så ser det ut til at kjøremønsteret har forandret seg litt for min del, for nå har jeg passert 19.000km på ca 8,5 mnd, og det er vel tegn på at en trives i bilen.......... ;) 

Skrevet

Flott bil. Godt å høre at du fortsatt er fornøyd.

Selv hentet jeg min første Octavia for snart 2 måneder siden og fornøyd så langt.

Populær hos kona også får ikke ha den i fred ?

 

Skrevet
1 time siden, Superb lll skrev:

Hei og velkommen @Sjåføren, hyggelig med flere medlemmer, og artig at du også viser frem bilen din :) 

 

Synes at du liker å ordne og «personalisere» bilen din slik du vil ha den, høres ut som et veldig bra valg med bensinmotor når du ikke kjører noe mer enn det du nevner her.  Ser fin ut denne bilen her :) 

Fin og relativt kvikk motor, og sikkert meget praktisk med 4x4 også. Kunne gjerne tenkt meg 4x4 jeg også, men dessverre så finnes ikke den kombinasjonen i Superb, kun med en motor jeg synes er for liten, og med en motor som ikke passer økonomien min.............. Jeg har den samme motoren som deg og jeg valgte også det pga lite kjøring og en del småkjøring, men akkurat dette året så ser det ut til at kjøremønsteret har forandret seg litt for min del, for nå har jeg passert 19.000km på ca 8,5 mnd, og det er vel tegn på at en trives i bilen.......... ;) 

Ja, det er blitt endel Octavia'er, så det er litt gøy å tilpasse bilen. Har prøvd å holde å få et sort kontrast-tema, med innslag av rødt. Men vinduslistene er blanke, enda. De står egentlig greit til sommerfelgene, som er sort med blanke kanter. Jeg syns at de helsorte felgene "forsvinner", det kunne like gjerne vært sorte stålfelger (nesten da). 

Og motoren: en perle! Godt drag på alle turtall, og kjapp med et snerr over 4500. Nå kunne de strengt tatt hentet mere hester og moment ut av den, men den var godt tilpasset norske avgifter. Nå er det vel ikke mere effektavgift, og det kan virke som om den er på vei ut (på Kodiaq så blir det vel en 2-liter som har 180 hk). Litt artig at bilen har en potte på hver side, mens diesel-RS'n har én med fake eksosutløp på høyresiden, en versjon som skal være sportsutgaven. Men nå er eksosutløpene dessverre skjult på 1,8, Skoda er litt diskré på den måten, selv om det ryker på begge sidene......

Skrevet

Hei og velkommen!

Flott bil!

Er det en sakseløfter du har i garasjen din der?? Du har ikke tilfeldigvis skrevet om byggingen av garasjen din på et annet forum? Virket så kjent med den løfteren...

Ser jo at du er detailer, med lampa der :) hvis jeg ikke ser feil..eller at bilen er i en annens garasje :D

Skrevet
4 timer siden, Tor2r skrev:

Hei og velkommen!

Flott bil!

Er det en sakseløfter du har i garasjen din der?? Du har ikke tilfeldigvis skrevet om byggingen av garasjen din på et annet forum? Virket så kjent med den løfteren...

Ser jo at du er detailer, med lampa der :) hvis jeg ikke ser feil..eller at bilen er i en annens garasje :D

Takk takk.

Nei, det er ikke min garasje, og jeg er heller ikke detailer. Jeg har vasket, polert og funnet stor glede i å holde bilen glansfull og ren. Men i år ville jeg ha en skikkelig oppstrammer av lakken og litt ripefjerning, og fikk profesjonell hjelp. Så på siste bildet er bilen på "spa", en veldig dyktig detailer i området her. Hvis du drar kjensel på garasja, så finnes en byggetråd på DCN, ja. Skulle hatt en sånn selv, den er helt rå.

 

Skrevet

Ja det var litt forskjellig jeg kjente igjen der ja ?

Greit å få en skikkelig overhaling av lakken innimellom! Gjør godt for sjela!

Skrevet
10 timer siden, Tor2r skrev:

Ja det var litt forskjellig jeg kjente igjen der ja ?

Greit å få en skikkelig overhaling av lakken innimellom! Gjør godt for sjela!

Ja, det er helt sikkert! Bra for sjela og bra for bilen. Trodde ikke at den skulle få en sånn dybde i lakken. Og enkel å holde ren.

DSC_0425.jpg

Skrevet

Veldg godt resultat ja! Blåfargen gjør seg godt!

Og en viktig ting er jo det at det blir enklere å holde rent!

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Tor2r skrev:

Veldg godt resultat ja! Blåfargen gjør seg godt!

Og en viktig ting er jo det at det blir enklere å holde rent!

Blåfargen er fin ja, men krevende. Det viser ganske fort veistøv og skitt. Prøver å vaske ukentlig, så sant det er mulig.

DSC_2355.JPG

Endret av Sjåføren
  • 4 uker senere...
Skrevet

Flott bil, har samme selv.
Lurer på hvor du har kjøpt lippa og dei fake RS rammene der med eksosen.? Lett å montere.?
Lurte på foliere dei blanke listene mine og grillen. Er det folie du har på grillen.?

Skrevet (endret)

Fine biler ja!

Ramme og leppe er fra Superskoda.com. Kjøpt sammen med nybil, og montert av min lokale Skodaforhandler. Ingen foilering, rammen er kjøpt ferdig lakkert i Satin Black og er visst litt tricky å skifte (enten å brekke løs den gamle, eller demontere støtfangeren). DTM spoileren kommer ulakkert og bør lakkeres for å være pen. Den kommer med lim og skruer, og skal være forholdsvis enkel å montere. Min er bare festet med skruer.

Jeg har ikke foliert de blanke vinduslistene mine, men har vurdert det. Jeg har kanskje forsonet meg med dem, de står på en måte til de blanke feltene i sommerfelgene.

Edit: den fake eksospynten er Milotec, kjøpt på

http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/skoda-octavia-3/?shop_order_by=&shop_order_direction=&pagination_step=&page=1

Det er plastiik og tar seg best ut på avstand. Superenkelt å montere, to skruer opp i en recess i bakfangeren. Jeg tilpasset den noe og brukte litt montasjelim.

Endret av Sjåføren
  • 1 år senere...
Skrevet

Nå er det kjempelenge siden jeg har postet noe i denne tråden. Jeg har bilen enda, nå har den akkurat passert 40000 km og er forsatt en nytelse å kjøre.

Jeg driver å vurderer om bilen skal beholdes, eller om den skal selges/byttes inn mot en liten SUV..... Det er jo turbulente tider nå, med avgiftshopp og uvisst hva slags biler som er politisk akseptable. Uansett er det litt fristende å se hva Karoq Sportline er for noe og hvordan prisene blir.

Tilbake til den jeg har, noe har jo skjedd med den, og noen planer ligger klare. I vår fikk jeg montert vindavvisere. Litt kult, for det er ikke mange som har akkurat det. Synes bilen kler disse, passe store og mørke. Praktisk er de også, fint å kunne sette et vindu littegrann åpent en varm dag, og likevel vil det ikke regne inn hvis det skulle komme en skur. Ulempen er at de tar bittelitt sikt på skrå til venstre, blindsonen på A-stolpen blir litt bredere. Men pyttsann, det går fint.

Og så har jeg litt planer på sikt for bilen (hvis jeg beholder den da). Driver med et lavkost prosjekt med nye felger og dekk. Jeg har lett etter 17-tommere som med rett bredde og innpress som faller MYE bedre inn i hjulbuen. Nå har jeg funnet og kjøpt meg et sett Audi-felger til en billig penge, nesten "mint condition" (dekkene er gamle, feil dimensjon, og skal kastes). Nå leter jeg etter gode, rimelige sommerdekk. En umulig kombinasjon, men jeg skal finne noen dekk som er gode nok til en fornuftig pris i størrelsen 225/45-17. Tips til dette mottas forresten med takk! 

Flere planer finnes også, den som følger med får se!

Screenshot_2018-10-06-22-52-55.png

received_10210719928706426.jpeg

received_10210719928986433.jpeg

Skrevet

Ja etter en viss alder og/eller kjørelengde så er det vel ofte at en står foran en liten (re)vurdering av hva en skal gjøre med sin bil. Det er i hvert fall en ting som er helt sikkert, og det er at det ikke er noen fasit på dette. For penger koster det definitivt å bytte bil, så kommer det vel både an på hvor mange og store «kameler» en er villig til å svelge for å gjennomføre et bytte/salg.......

Vindavvisere er også noe jeg har hatt på noen biler tidligere og har definitivt de samme positive synspunktene som deg @Sjåføren :)  Når det gjelder de negative sidene så er jeg også enig med deg, for bilene jeg har hatt de montert på så ville jeg også nevnt økt vindsus, men det vet jeg ikke om er tilfelle på din bil @Sjåføren? Varr jo selvfølgelig snakk om i landevei/motorveihastigheter det var merkbart.

Nå har jeg ikke kjørt så langt med min Octavia Scout  så den har ikke helt «sluppet opp» enda. men motoren har jeg jo ganske god erfaring med fra den forrige bilen jeg hadde, forskjellen ligger jo på et litt høyere dreiemoment i denne bilen og en helt annen DSG kasse, så bilene er ganske så forskjellige å kjøre og da er det ikke bare den fysiske størrelsen jeg tenker på. Jeg er ganske spent på hvordan scouten vil være på vinterføre, for det var vel i grunnen Superbens største ulempe for min del.

 

De «nye» felgene dine ser veldig fine ut @Sjåføren, det eneste jeg vil bemerke er at du må investere i nye senterkopper, slik at du får et Skoda emblem der ;) 

Dekk i den størrelsen er vel noe av de mest kjøpte som finnes på markedet fremdeles, så her burde det være mulig å finne meget gode dekk til en fornuftig pris, og nå på høsten er det jo gjerne også gode tilbud å finne for dette årets dekkmodeller. Mange dekkforhandlere ønsker jo å «tømme» lageret for sommerdekk og kjører ganske store avslag/kampanjer nå på høsten, så her gjelder det å ha øya med seg :) 

Ja videre oppdateringer av tråden din blir fulgt med på ja :) 

Skrevet

Joda, det er veldig kjekt med firehjulstrekk. Og med den litt høyere Scouten må jo det bli ekstra bra, bakkeklaring er noe jeg har savna på vinteren.

Det er ørlite mere vindsus men det merker jeg ikkeno til nå, er blitt vant til det. Og vanligvis går trafikken kanskje opp mot 80 her omkring. Så vindsus er ikke noe stort problem.

Felgene er egentlig SÅ trauste, men jeg er ute etter bredden og innpresset de har. Litt nerdete protest mot at det MÅ være 19 eller 20 tommere..... En prøvemontering viser at de passer langt bedre. Jeg har allerede Skoda senterkopper, men de er dessverre for små. Så det blir modifiering av de som er på felgene. Dekk blir det etterhvert, men jeg tror jeg venter til våren. Eller, de kan jo brukes som vinterhjul på en eventuell Karoq, time will show. 

Skrevet

Ja jeg er litt spent på hvordan denne vinteren blir med tanke på fremkommelighet, og økt bakkeklaring er jo også noe som kan gjøre det enda bedre. Jeg har en VW Transporter med 4motion arb.bil, så litt erfaring om hvordan denne typen 4x4 system fungerer har jeg, men det blir jo på en helt annen type bil......

Den nærmeste landeveien jeg har er E6 med 100/110 km/t, så det med vindsus hører jeg ganske godt allerede fra både speil og takrails, så derfor er jeg litt skeptisk til å montere noe som vil gi mer vindsus. Ikke at jeg kjører på E6 hele tiden, men det er ofte nok til at det likevel er noe jeg blir litt betenkt til.

Jo enklere felger jo bedre er det etter min mening, det er også en av årsakene (i tillegg til at de er mørke) til at jeg ikke har vært helt overbegeistret for felgene fruen plukket ut som vinterfelger til vår scout. Det blir for trangt til enkel rengjøring, og med alt det saltet de bruker her i distriktet så kunne jeg godt tenkt meg noen enklere felger vinterstid. Enkle 5 eikede originalfelger som type «Golus» er hva jeg foretrekker, og gjerne på både sommer og vinter, men det er dessverre et helt feil innpress på dem, så de ender jo opp langt inne i skjermbuene (spes bak). Jeg vil heller ikke ha ha lavere profil enn 45, men det kommer jo også an på bredden til dekka, hadde ikke vært betenkt til 235/40-19" på den forrige bilen jeg hadde, men 19" eller 20" på en Octavia er helt uaktuelt for min del også. Til Superb og Kodiaq så stiller det seg annerledes for min del, for de har større hjul fra fabrikk med en helt annen dekkprofil/bredde, men ellers så er jeg enig i at en må ha litt gummi mellom felg og asfalt for komfort. :) 

  • 1 måned senere...
Skrevet

Og mens man venter på  vinteren, at takboksa skal monteres, at noe spennende extras skal monteres eller at riktig versjon av Karoq skal dukke opp hos dem lokale Skoda-pusheren, så må jo bilen vaskes..... 

Skumparty er jo aldri feil, men hvor er alle de lettkledde panserdamene med svamp og vaskebøtte når du trenger dem??? 🤭

DSC_0225.JPG

DSC_0224.JPG

Skrevet
1 time siden, Marius skrev:

Ser bra ut! :) Hva slags skumsåper bruker du her? Effektiv? :)

Dette er Magifoam, kjøpt på Bilnerden. Den beste skumsåpen jeg har prøvd i alle fall. Tjukt skum som henger og henger.... lenge. Grunnen til at det ser ut som det renner på bildene, er at jeg har dynket bilen (fra vinduene og ned) med Surfex HD først. Idag ble det bare håndvask etterpå, og bilen blir gullende ren. Det blir nok behov for avfetting senere i vinter. Måtte hoppe over hurtigsealer og tørk på grunn av tidsklemma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...