Gå til innhold
PaulusA

PaulusAs Octavia Style 2.0TDI 150hk 4x4 DSG 2018 FL


Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Skrevet

Det er bra og det skal du være fornøyd med også, det er som sagt både en stilig bil og absolutt stilige felger :) 

Det er jo så mange forskjellige stilarter, utforminger og farger på felger i dag, så det blir fort at det er noe en liker bedre enn noe annet, og noe en ikke synes så mye om. Så får jo enhver finne det som passer best til sine ønsker og hva en synes best om. :) 

Det er bare jeg som jeg har nevnt tidligere som er gammeldags når det gjelder design og farge på felger........

Jeg er egentlig heller ikke 100% fornøyd med noen av felgene jeg har på min bil, men det ble et kompromiss på bilfarge og felger mellom kone/tenåringer og meg tilslutt (hvor jeg egentlig tapte på alle punkter, bortsett fra på selve bilen). Men felger jeg liker best stilen på finnes ikke som originalfelger i det hele tatt heller, så neste gang jeg skal bytte bil må jeg nok se på utsiden av originalbrosjyren............... ;) 

 

Skrevet

Ja gode kvalitetsfelger, med riktig boring (slik at en slipper løse senterringer og riktig koning til hjulboltene slik at en slipper flere sett med hjulbolter. :) 

Da vurderer jeg også uoriginale felger, jeg har hatt det på flere biler tidligere og det har aldri vært noen problemer i det hele tatt, jeg ble bare lei av i måtte passe på løse senterringer og flere hjulbolter som måtte være med når en skulle evt bruke reservehjulet. På det meste hadde jeg et sett til sommerhjula, et sett til vinterhjula og enda et sett til reservehjulet («trillebårhjul» utførelse pga plassmangel), og det er ikke helt optimalt etter min mening da.......... ;) 

Skrevet

Hehe, nei det får være en grense....

Derfor liker jeg Martins sine ferdigborrede, ikke billigst men god kvalitet

  • 1 måned senere...
Skrevet

Ang svarte felger til svart bil har jeg nå i sommer gjort noen observasjoner. Sør i Tyskland, Sveits, Østerrike og Italia er dette nå mer og mer populært, mens nord i Tyskland er de fortsatt mer konservative ?

Ellers så har jeg nå kjørt 13k med bilen, hvorav 5k i løpet av de siste 2,5 ukene. Bilen overbeviser positivt og 225/45-17" dekk er bare en fordel for kjøreegenskapene med fullastet bil og høyere fart. Litt nedtur og i natt kjøre på E18 i Vestfold, grunnet støyete asfalt men...

Bilen har nok trøkk med 150 TDi og 7-trinns kassa funker helt nydelig. 2300 rpm ved 160 kmh på speedometeret er behagelig lavt.

Bilen er veldig stabil, selv med høy last, til å være golf klassen. Men merker et klart savn etter en litt større og mer stabil bil da jeg er vant til dette, og spesielt vår Outback er savnet. Derimot er størrelsen på bil perfekt inne i sør europeiske byer ??

Summa summarum god fornøyd og moro å se hvor mye baggasje vi klarte å trøkke inn i bilen likevel med god handling

Kan anbefales ??

  • 3 måneder senere...
Skrevet

Svarte felger (like sommerfelgene) i 17" er på bilen for vinteren med 225/45 Nokian R2 dekk

Funker greit det ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...