Gå til innhold
PaulusA

PaulusAs Octavia Style 2.0TDI 150hk 4x4 DSG 2018 FL


Anbefalte innlegg

Har bestilt følgende bil, tror det blir bra.

2.0 TDi, 4x4, DSG7 Style

Bad Road +15mm høyde  - kjører mye på dårlig vei

8" Navi (husk at dette var maks på forrige utgave)

Business pakke med stereo og delskinn

Hengerfeste

Ryggekamera

Svart bil med sotede ruter

Oppvarmede bakseter, ratt, vindu

Dieselvarmer

El førersete

El bakluke

Skvettlapper foran og støtfanger beskyttelse - skal legge til skvettlapper bak

Driving mode selection

Kessy 

Sorte 17" felger

 

Har jeg glemt noe da?

Har noen erfaring med "bad road" for Octavia? Den blir kanskje litt mykere? (Gjør ikke meg noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Kjøpte også bad road når jeg bestilte ny Octavia høsten 2016. Har ikke 4x4 så høyden blir noe midt mellom vanlig og 4x4 om jeg ikke husker feil.

Har så langt ikke opplevd noe negativt knyttet opp mot dette, verken mht kjøre egenskaper eller annet. Utseende messig så skal du se godt etter for å se forskjell fra standard bil er min mening.

Nå har jeg ikke eid  annen Octavia med standard fjærer, men sett opp mot bilen jeg prøvekjørte før kjøp så kan jeg ikke påstå at jeg kjenner noe foskjell.

Det er hvertfall kjekt når det er snøskavler og slikt, der jeg før følte jeg holdt på å rive av støtfanger mv så trenger dette knapt hensynstas nå. Forrige bil var en A6 med sporstunderstell. Parkering og fortauskanter er nå også ikke en utfordring lengre..

Også setter en seg mer inn i bilen og ikke ned, noe som gjør det enklere å komme både ut og inn av bilen. Kanskje på tide å erkjenne at en er blitt eldre :-)

Lykke til med ny bil

 

Endret av Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en veldig bra bil der @PaulusA, med mye fornuftig utstyr. Mye smak og behag (og lommebok) hva man skal velge. Noe jeg lurer på: er det 7-trinns DSG? Det er vel 6-trinn?

Bad road har en bakkeklaring som er noe mellom vanlig og Scout. Jeg har 4x4 med vanlig høyde, og savner av og til litt ekstra bakkeklaring om vinteren og på hytteveier/-parkering (det går stort sett bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sjaføren,

Takker, ja tror jeg blir fornøyd med den og bra flere enn meg ser nytten av den ekstra høyden.

Det er den nye 7 trinns DSG man kan få til 150 hk TDi, våtclutch, gir modell 381, et nytt gir de begynte å bruke ifjor høst hos Audi.

Takk!

 

Hei Helge,

Så bra, det blir nok digg. Høyde 153mm tror jeg, ganske passe.  Ser av siste brosjyre at 4x4 er mer eller mindre samme høyde som vanlig forhjulsdrift.

Ja, godt å sette seg inn i bilen, men også litt bedre "oversikt" i trafikken.

Endret av PaulusA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Kanskje det utseendemessig ikke er ideelt, men min bil vil være svart så ikke noe stort problem der. De er uansett mye mindre enn før.

Rent praktisk er det mange fordeler og vi hadde alle spart oss for mange steinsprut skader om alle hadde skvettlapper. Håper det innføres igjen for å være ærlig, kunne spart meg for mye småskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Badroad skrev:

Uffamei  !

Skvettlapper hører ikke hjemme på en bil, det odelegger hele designet og ser ut som bilen blir fotsid.

 

Det er nok motsatt: hvis man IKKE har skvettlapper, så blir bilen ødelagt (sandblåsing av kanaler og støtfanger bak). Og de originale passer bilen veldig bra, så det skal man ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Badroad skrev:

Uffamei  !

Skvettlapper hører ikke hjemme på en bil, det odelegger hele designet og ser ut som bilen blir fotsid.

 

Du skal selvfølgelig få ha din oppfatning av dette altså @Badroad, selv om jeg ikke er helt enig med deg ;) 

Slik skvettlappene var konstruert tidligere med tanke på både bredde og lengde så er jeg helt enig i at de var for dominerende, men slik de ser ut i dag, med tanke på både str og formtilpasning til bilene så blir det helt annerledes.

Legger ved et bilde av min egen bil med skvettlapper både foran og bak, og de synes ikke jeg akkurat ødelegger designet eller utseendet på bilen. Da har jeg også lysnet opp skyggepartiene på bildet slik at skvettlappene skal komme enda bedre frem, det er derfor det er litt merkelig kontrast på dekka.  

 

58ca3d703d76e_2016-10-0708_12.40-kopi.jpg.99d9f445d3d818ec8c8eb2e3e4345679.jpg

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, PaulusA skrev:

Skal godt gjøres med mørk bakgrunn, hehe

Ja, det er litt av mitt poeng. Det er gjerne mørkt i hjulbuene og på nedre del av bilen. Og de originale skvettlappene er veldig godt tilpasset, og ikke veldig synlig. Så har også jeg prøvd å lysne et annet bilde for å vise skvettlappene på et nytt bilde.

_20170316_220749.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Får endelig bilen andre uka i mai, etter Drop-off behandling og dekor. Gleder meg veldig!

Har noen her erfaring med den nye 7 trinns kassa i Octavia enda? (Våt clutch for 2.0 TDi 150 4x4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok veldig bra :D

Jeg har kun demokjørt 2.0 TDi 150 4x4, det er Octavia FL. Og godt 2-400km bare.
Jeg syntes faktisk bilen gikk på litt lavt gir, iforhold til hastighet og turtall.
Men, det kan selvfølgelig ha noe med di 2-400km den hadde kjørt, og regner med at det er grunnen.

Hadde også en episode under kjøringen, som jeg tok kickdown i 70-80Km/t bare for å teste... Og den presterte faktisk å slenge den i 2 gir... Fra 4 gir.
Da ble jeg ganske så sjokkert. Men, som sagt.. Regner med at det er pga den ikke har fått kjørt seg inn :)

Endret av Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Ja, de sier at demo biler aldri vil oppføre seg helt riktig, ikke spesielt på grunn av km, men på grunn av intelligente kasser og for mange sjåfører.

Er litt spent på turtall i 7. gir ved 120 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, PaulusA skrev:

Takker!

Ja, de sier at demo biler aldri vil oppføre seg helt riktig, ikke spesielt på grunn av km, men på grunn av intelligente kasser og for mange sjåfører.

Er litt spent på turtall i 7. gir ved 120 ?

Det kan nok ikke jeg svare på :) Var ikke ute på E18 å prøvde den, gjorde på "Landeveien" bare på en formiddag, med trafikk :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...