Gå til innhold
Scout

Bensinforbruk Octavia Scout 180hk


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Octavia Scout 2017, 180 hk bensin. Den er knapt innkjørt. Jeg fikk et snittforbruk på 0,66 l/mil på en landeveistur på 90km langs E6. Bar vei, asfalt, piggfrie vinterdekk. Hvordan er dette i forhold til andres erfaringer? Blandet kjøring er ca 0,8 l/mil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt ca 5000km fra bilen var ny.

Stort sett små kjøring noe av det med henger.

Computeren sier 0,73 fra bilen var ny og det er som forventet i forhold til kjøremønster.

Så langt er ingen turer vært over 5 mil.

 

Endret av Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Helge skrev:

Har kjørt ca 5000km fra bilen var ny.

Stort sett små kjøring noe av det med henger.

Computeren sier 0,73 fra bilen var ny og det er som forventet i forhold til kjøremønster.

Så langt er ingen turer vært over 5 mil.

 

Høres ikke så galt ut mitt forbruk da. Takk for input ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, PaulusA skrev:

Ikke for å drepe gleden, men jeg har enda til gode å finne en kjørecomputer som ikke viser mindre enn faktisk forbruk, ofte 10% feil

Sjekk derfor imot antall fylte liter/km

Hehe. Jeg kjører så lite, at jeg tåler å sammenlikne kjørecomputer med kjørecomputer. Min gamle 130 hk 2002 dieselPassat gikk på 0,45 på langkjøring btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme motor i en Superb 2016 mod som blir 1 år om 5 dager og har nå kjørt 24.300km, og forbruket sank sakte men sikkert frem til bilen hadde kjørt noe rundt +/- 9.000km. I førsten la den nære 0,9 men den ligger nå på rett over 0,7, og jeg har hatt den nede på 0,62 ved kjøring i 90km/t og da var vi 4 personer i bilen med litt bagasje. Kjørte veldig pent da, men uten passasjerer og bagasje så kan det kanskje hende at jeg hadde fått den under 0,6, men det er bare ren gjetting..........

I den andre enden av skalaen så var det heller ikke noe vanskelig å få den til passere 1,2 heller, det med bruk av webasto som kjørevarmer, det meste av el.varmekilder på (4 varmeseter, oppvarmet front -og bakrute, defroster vifte på full guffe og en litt tung høyrefot........

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lyd fra turbo og eksos på min Superb ved litt gasspådrag, og så er det jo litt morsomt at det skjer noe også og ikke bare er lyd. Men det gjør jo ikke akkurat underverker med tanke på forbruket for å si det slik......... ??

Den hastigheten der har jeg ikke vært oppe i med min Superb @Scout, jeg synes det er artigere med litt akselerasjon enn å kjøre fort.......... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...