Gå til innhold
Scout

Bensinforbruk Octavia Scout 180hk

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Octavia Scout 2017, 180 hk bensin. Den er knapt innkjørt. Jeg fikk et snittforbruk på 0,66 l/mil på en landeveistur på 90km langs E6. Bar vei, asfalt, piggfrie vinterdekk. Hvordan er dette i forhold til andres erfaringer? Blandet kjøring er ca 0,8 l/mil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt ca 5000km fra bilen var ny.

Stort sett små kjøring noe av det med henger.

Computeren sier 0,73 fra bilen var ny og det er som forventet i forhold til kjøremønster.

Så langt er ingen turer vært over 5 mil.

Endret av Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Helge skrev:

Har kjørt ca 5000km fra bilen var ny.

Stort sett små kjøring noe av det med henger.

Computeren sier 0,73 fra bilen var ny og det er som forventet i forhold til kjøremønster.

Så langt er ingen turer vært over 5 mil.

Høres ikke så galt ut mitt forbruk da. Takk for input ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, PaulusA skrev:

Ikke for å drepe gleden, men jeg har enda til gode å finne en kjørecomputer som ikke viser mindre enn faktisk forbruk, ofte 10% feil

Sjekk derfor imot antall fylte liter/km

Hehe. Jeg kjører så lite, at jeg tåler å sammenlikne kjørecomputer med kjørecomputer. Min gamle 130 hk 2002 dieselPassat gikk på 0,45 på langkjøring btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme motor i en Superb 2016 mod som blir 1 år om 5 dager og har nå kjørt 24.300km, og forbruket sank sakte men sikkert frem til bilen hadde kjørt noe rundt +/- 9.000km. I førsten la den nære 0,9 men den ligger nå på rett over 0,7, og jeg har hatt den nede på 0,62 ved kjøring i 90km/t og da var vi 4 personer i bilen med litt bagasje. Kjørte veldig pent da, men uten passasjerer og bagasje så kan det kanskje hende at jeg hadde fått den under 0,6, men det er bare ren gjetting..........

I den andre enden av skalaen så var det heller ikke noe vanskelig å få den til passere 1,2 heller, det med bruk av webasto som kjørevarmer, det meste av el.varmekilder på (4 varmeseter, oppvarmet front -og bakrute, defroster vifte på full guffe og en litt tung høyrefot........

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lyd fra turbo og eksos på min Superb ved litt gasspådrag, og så er det jo litt morsomt at det skjer noe også og ikke bare er lyd. Men det gjør jo ikke akkurat underverker med tanke på forbruket for å si det slik......... ??

Den hastigheten der har jeg ikke vært oppe i med min Superb @Scout, jeg synes det er artigere med litt akselerasjon enn å kjøre fort.......... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

• Siste Innlegg

• Demonter EGR Ventilen som garantert er kokset helt igjen eller ikke lukker helt på grunn av skitt i ventilen. Rens den nøye med egnet rensemiddel (finnes eget rensemiddel til dette) blås tørr og monter tilbake. Resett feilkode og alt er sikkert fint. 
    • Hei, Jeg opplever av og til en merkelig lyd ved start av bilen. Det høres nesten ut som at startmotoren ikke slutter å gå og bilen vibrerer kraftig. Hvis jeg starter/stopper bilen noen ganger forsvinner problemet av seg selv. Noen ganger får jeg opp feilmelding om at nøkkelen ikke er tilstede/har dårlig batteri, andre ganger ingen feilmelding. Det er vanskelig å beskrive dette problemet så jeg tok en video av det hele forrige gang det skjedde. Jeg har også hatt bilen inne hos Møller for feilsøking men de sier det ikke er noe feil med bilen og jeg hadde ikke denne videoen å vise de den gangen jeg hadde den inne.  IMG_5054.MOV
    • Panserbeskytter for Octavia '18-20 selges. Vet ikke om/hvordan den passer på andre årsmodeller. Iflg Gytis autek der den ble kjøpt så er den for 2018-202 mod.   Se finn anonnse 375529451 :-)
    • Hei alle Skoda brukere.😊 Har en Octavia 2014, hvor både regn og lys sensor har begynt å tulle. Har kjørt scanning med Icarsoft CRmax scanner, får da opp følgende feilkode: B136676 "Sensor for regn/lysgjenkjenning - Feil installasjonsplassering."   Feilen(e) opptrer på følgende måte: 1. Når jeg kjører med fulllys, dimmer lyset ned, bare "enkelte ganger" når jeg møter biler. 2.Lysbryteren går ikke an å "skyve forover" for å slå av full lyset igjen, men må trykkes bakover. 3.Symbolet for "fullt lys" vises ikke i displayet på dashbordet. 4.Regnsensor fungerer ikke/ ikke på normalt vis. Når viskerbryter/arm  står i nullstilling når det regner, får jeg ingen reaksjon fra vindusviskerne, men når jeg setter den på intervall visking, ser en enkelte ganger, at hastigheten på vindusviskerne øker, uten at jeg har gjort noe for å påvirke den. Noen som vet hva som kan være feil/eller tror de vet? Alle innspill tas imot med takk! Hilsen Eirik 😊      
    • hei, jeg fikk opp denne feilkoden og da forsto jeg det sånn at man bare skal bytte enhet eller sende enheten inn på rep. jeg driver og ser litt på og kjøpe ny(brukt) men vanskelig og finne rett type. på enheten som står i bilen nå står det: 1K0 614 517 AB. finnes det noen andre alternativ? eller kan jeg bare bruke en sentral det står det samme på. har en sentral liggende som står 1K0 907 379 AB på. noen som har forslag til hva jeg skal gjøre? mvh sebastian
    • Hei og takk for svar. ja det er garanti på bilen.
    • Hei, Her er det nok ikke så mange andre enn skoda forhandler som kan hjelpe deg altså. Du har vel garanti på bilen enda? 2020 modell ser jeg. Så dem bør kunne hjelpe deg med dette  
    • Myskoda! Har nå prøvd  å bruke parkeringsvarmer i min Kodiaq, igjen, men etter at myskoda gjorde en oppdatering etter at vi måtte inn på en ny app i juli fungerer ikke appen og ingen kontakt med bilen. Appen vil ha meg til og aktivere på nytt. Har prøvd å få hjelp fra skodaforhandler uten at de kunne hjelpe, foreslo timebestilling for feilsøking..Er det noen som har erfart noe lignende? 
    • Ja har sett is alle hefter/bøker som ligger i mappa. Hatt ute hele bagasjerommet til og med subwoofer, men fant ikke noe lapp.
  • Andre nye emner

• Andre nye innlegg

• Opprett ny...