Gå til innhold
Core2Duo

Verdenspremiere 18. mai kl 19.00


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil nok tippe digital cockpit vil bli ekstrautstyr, det er det jo også på Passat etc.... men hos VW så koster jo faktisk det samme ekstrautstyret en god del mer enn det gjør hos Skoda :) Så velger å tro att heller ikke dette på lik linje med alt annet ekstrautstyr ikke har noen avskrekkende pris! Kjører personlig Superb med det meste av utstyr, og må si det er prisen på ekstrautstyr som gjør nybilkjøp veldig hyggelig! Da konkurende merker skremmervannet av dem fleste med prislappen på en del utstyr 

Skrevet

Det er 

10 timer siden, Marius skrev:

Ah, skjønner. Nei, jeg har mine tvil på at dette blir standard. I audi f.eks så er du avhengig av Navigasjon blandt annet for å kunne bestille digitalt instrumentpanel. Så, da blir prislappen fort 30000,- for slikt.
Men, nå er det jo kjent at ekstrautstyr er mange gangen billigere på Skoda enn Audi. Så, er ikke sikkert det kommer til å koste skjorta :)

Har også sett en sen 2016 modell, Audi RS6 uten hel digitalt instrumentpanel. Og når det ikke er standard der engang... Så :D

Det er slik jeg regner med at det blir også, lagt inn som et mulig ekstrautstyr, bare håper at det ikke også krever at en må ta med største navi-pakke/stor skjerm e.l., for da koster det fort mange penger. Men inntil videre så er jo det bare spekulasjoner.

Skoda er jo vanligvis flinke til å prise sitt ekstrautstyr og sine utstyrspakker til relativt fornuftige priser synes jeg, det hele kommer bare an på om det krever at en må velge noe annet i tillegg, men vi håper på det beste :) 

Skrevet
På 18.5.2017 den 20.12, Sjåføren skrev:

Det ble motorene jeg listet opp i en post lenger opp, men uten at det var nevnt om kombinasjoner med gearkasser og firehjulstrekk (noe den selvfølgelig får). Litt usikker på om 1,0 ltr, egner seg som 4x4

http://www.tv2.no/broom/9136831

Brook skriver følgende:

Bilen er tilgjengelig med fem forskjellige motoralternativer – to bensinmotorer og tre dieselmotorer. Begge bensinmotorene og to av dieselmotorene er nye i Skoda-sammenheng. Motorene har et slagvolum på 1,0; 1,5; 1,6 og 2,0 liter og de yter mellom 115 og 190 hestekrefter.

Alle drivlinjene er turboladede motorer med direkteinnsprøytning som har start-stop-teknologi og regenerering av bremseenergi.

Bortsett fra den kraftigste dieselmotoren kan alle motorene leveres med enten sekstrinns manuell girkasse eller syvtrinns DSG automatgir. 2,0 TDI-motoren med 190 hestekrefter leveres med DSG og firehjulsdrift som standard.

Skrevet

Synes det er merkelig at Karoq ikke får den nye 2,0/180hk TSi som sitter i Kodiaq, så lenge de plasserer den største dieselmotoren de har i Karoq, men men, det er jo lov å håpe at den kommer på plass etterhvert. 

Skrevet

Vil jo anta at også Karoq kommer som Sportline og Scout etter en liten stund slik som Kodiaq. Kan jo hende en ny motor kommer da kanskje?

Skrevet
6 timer siden, Superb lll skrev:

Synes det er merkelig at Karoq ikke får den nye 2,0/180hk TSi som sitter i Kodiaq, så lenge de plasserer den største dieselmotoren de har i Karoq, men men, det er jo lov å håpe at den kommer på plass etterhvert. 

Ja, eller 2,0 TSI med 245hk og 4x4. Det hadde vært en skikkelig RS-utgave...... Husk at forrige Fabia RS ble levert med 180 hk, så de kan hvis de vil.

Skrevet
1 minutt siden, Sjåføren skrev:

Ja, eller 2,0 TSI med 245hk og 4x4. Det hadde vært en skikkelig RS-utgave...... Husk at forrige Fabia RS ble levert med 180 hk, så de kan hvis de vil.

Ja så absolutt, Skoda kan virkelig levere om de vil, men kanskje ikke alt de vil.........? For jeg regner med at «storebror» legger inn noen restriksjoner for at de ikke skal bli utkonkurrert av «lillebror», for det kan skje om Skoda får fortsette det de har startet med her, håper det ikke stemmer, men blir ikke overrasket om det gjør det.......

Skoda (vRS) Octavia 2,0/245hk TSi og 4x4 hadde også vært en artig bil, det er jo lov å håpe ;)   

Skrevet
7 timer siden, Superb lll skrev:

Ja så absolutt, Skoda kan virkelig levere om de vil, men kanskje ikke alt de vil.........? For jeg regner med at «storebror» legger inn noen restriksjoner for at de ikke skal bli utkonkurrert av «lillebror», for det kan skje om Skoda får fortsette det de har startet med her, håper det ikke stemmer, men blir ikke overrasket om det gjør det.......

Skoda (vRS) Octavia 2,0/245hk TSi og 4x4 hadde også vært en artig bil, det er jo lov å håpe ;)   

Det er nok bare å skyte en lang pil etter "artige" Karoq'er. Kvelt av miljøprofilen/nederst på rangstigen/fornuftighetsprofilen. Og hybridversjoner kommer sikkert ikke før det er fy-fy det heller, og alle fordeler er forsvunnet. Det er vel ingen som gidder å kjøpe hybrid (som må drasse rundt på to fremdriftssystemer) om noen år hvis det ikke er er billigere. Veier ikke en GTE-Golf 200 kg mer enn tilsvarende bensinvariant?

Men den nye 1,5 TSI er vel spennende nok den. Noen som har kjørt en bil med den motoren? Finnes den i forskjellige effektuttak, eller 140 hk den eneste?

Skrevet (endret)
10 timer siden, Sjåføren skrev:

Det er nok bare å skyte en lang pil etter "artige" Karoq'er. Kvelt av miljøprofilen/nederst på rangstigen/fornuftighetsprofilen. Og hybridversjoner kommer sikkert ikke før det er fy-fy det heller, og alle fordeler er forsvunnet. Det er vel ingen som gidder å kjøpe hybrid (som må drasse rundt på to fremdriftssystemer) om noen år hvis det ikke er er billigere. Veier ikke en GTE-Golf 200 kg mer enn tilsvarende bensinvariant?

Men den nye 1,5 TSI er vel spennende nok den. Noen som har kjørt en bil med den motoren? Finnes den i forskjellige effektuttak, eller 140 hk den eneste?

Hybrid er jo ellers noe tull uansett. Burde aldri ha fått avgiftsreduksjon for biler som kun går 3-4 mil på batteri, og svir av mer bensin enn nødvendig for å drasse rundt på flere hundre kilo batteri resten av veien frem til whatever.

Avgiftene på dieselbiler med stor motor har gått veldig ned fra årsskiftet, mens bensin har gått andre veien. Jeg rakk akkurat å registrere min Scout 180 hk bensin/4x4 før nyttår. Da sparte jeg 11 000 i avgiftsøkning, mens tilsvarende dieselversjon ble 14 000 billigere ( hvis jeg husker riktig). 

Jeg villa vedda på at Karoq'en kommer med 2.0 bensin i 4x4 også. 150 hk er for lite i en 4wd som skal en halvmeter uttafor veien. Tenker de baserer seg på Scout filosofien; 180 hk har 280 Nm i moment og 6DSG til forskjell fra andre Octaviaene med 180 hk, som har 250 Nm og 7DSG. ??

 

Endret av Scout
Skrevet

Ja, det er en utrolig merkelig avgiftspolitikk vi har her i landet. Rett og slett uforståelig.

Og 2,0 TSI er jo ideel til Karoq'en (selv med beskjedne 180 hk). Hvis den får rundt 300 Nm, så drar den friskt avgårde, også utenfor asfalten. Maks. moment kommer på lavt turtall, og det er bra hvis veien blir dårlig og bratt.

Litt dumt er det også at Karoq skal få elektrisk parkeringsbrems. Det synes jeg ikke noe om, jeg liker best den gamle, gode metoden å løfte en mekanisk spak som via wirer drar på bremsen. Så kan jeg velge hvor hardt jeg skal ha den på. Da kan jeg også velge å kjøre litt med håndbremsen litt på for å rense bremseskivene bak og varme de litt (kalipperne bak kan sette seg og skivene bli litt oppskrapet på grunn av liten bremsevirkning og skittent område).

Skrevet
7 minutter siden, Sjåføren skrev:

Ja, det er en utrolig merkelig avgiftspolitikk vi har her i landet. Rett og slett uforståelig.

Og 2,0 TSI er jo ideel til Karoq'en (selv med beskjedne 180 hk). Hvis den får rundt 300 Nm, så drar den friskt avgårde, også utenfor asfalten. Maks. moment kommer på lavt turtall, og det er bra hvis veien blir dårlig og bratt.

Litt dumt er det også at Karoq skal få elektrisk parkeringsbrems. Det synes jeg ikke noe om, jeg liker best den gamle, gode metoden å løfte en mekanisk spak som via wirer drar på bremsen. Så kan jeg velge hvor hardt jeg skal ha den på. Da kan jeg også velge å kjøre litt med håndbremsen litt på for å rense bremseskivene bak og varme de litt (kalipperne bak kan sette seg og skivene bli litt oppskrapet på grunn av liten bremsevirkning og skittent område).

Skoda sin 180hk bensinmotor blir en liksom ikke helt klok på synes jeg, for her er det flere forskjellige muligheter alt avhengig av bil, drivverk og girkasse.

I Octavia så er det 1,8/180hk og 250nm med DSG 7 eller manuell girkasse, velger en derimot den samme motoren og 4x4 så får en DSG 6 og 280nm.

Superb har 1,8/180hk og 250nm med DSG 7 (nedsatt nm pga DSG 7 kassa), dessverre så finnes ikke den ikke i Norge med manuell girkasse, for da yter nemlig motoren hele 320nm.

I Kodiaq så er det den nye 2,0/180hk TSi som har 320nm.

 

Helt enig med @Sjåføren, jeg liker også best et vanlig manuelt håndbrekk med wirer, har nå den andre bilen på rad med elektrisk håndbrekk og der er det bråstopp om en skulle dra i den lille bryteren der. Den bruker også litt tid på å slippe opp igjen, så en kontrollert brekksladd på vinteren er bare å glemme, uff og uff, hehe ;) 

Men det verste er som du sier at en ikke kan bremse litt med brekket for å få bort litt rust på bremseskivene bak, om ikke ikke bilen har egen trommel for brekket i tillegg til skivene bak da, for det er noen biler som har det også.  Nå kjører jeg litt med bremsene på og noen harde oppbremsinger etter jeg har vasket bilen for å tørke bremseklosser og få rusten bort fra skivene.

Har lest på Skoda gruppa som er på FB at for i hvert fall Superb, så aktiverer den bremsene om en har på pusserne, slik at bremsene er tørre og yter best mulig. Ser jo at selv i regnvær og våt veg så er felgene tørre (men ikke varme), men har ikke lest det noe annet sted selv (ikke har jeg studert instruksjonsboka fra perm til perm heller), men er det noen som vet noe om det stemmer?

Skrevet

Det er kun for å gjøre bilen billigere at de leverer den med 250 NM og pinglekasse, egentlig et håpløst valg.

Tror den kassa (håper) blir faset ut etterhvert, men den har vært med for lenge allerede

Skrevet
3 minutter siden, PaulusA skrev:

Det er kun for å gjøre bilen billigere at de leverer den med 250 NM og pinglekasse, egentlig et håpløst valg.

Tror den kassa (håper) blir faset ut etterhvert, men den har vært med for lenge allerede

Helt enig.

Den var helt grei i den forrige bilen min VW Golf 1,4/140hk og 240nm, selv med sine lyter som litt rykkete og nølende ved i gangkjøring og rygging i motbakke, ellers kvikk og rask, og helt fri for driftsproblemer.

Men det blir for dumt når de må sette ned effekten på motoren jeg har, fordi DSG kassa ikke tåler dreiemomentet motoren gir, da hadde jeg gladelig betalt litt mer for å få en sterkere DSG kasse eller kunnet valgt den manuelle girkassa som finnes i andre land til denne bilen............

Skrevet
11 minutter siden, Superb lll skrev:

Helt enig.

Den var helt grei i den forrige bilen min VW Golf 1,4/140hk og 240nm, selv med sine lyter som litt rykkete og nølende ved i gangkjøring og rygging i motbakke, ellers kvikk og rask, og helt fri for driftsproblemer.

Men det blir for dumt når de må sette ned effekten på motoren jeg har, fordi DSG kassa ikke tåler dreiemomentet motoren gir, da hadde jeg gladelig betalt litt mer for å få en sterkere DSG kasse eller kunnet valgt den manuelle girkassa som finnes i andre land til denne bilen............

Ja, det forstår jeg godt

Kipt å miste 30 NM også, 10%

Skrevet (endret)
16 minutter siden, PaulusA skrev:

Ja, det forstår jeg godt

Kipt å miste 30 NM også, 10%

Det er mer merkbart enn det @PaulusA, for jeg har mistet såpass som 70nm. Motoren yter egentlig 320nm og er satt ned til 250nm pga en for svak DSG kasse........

Endret av Superb lll
Skrevet (endret)

Enda verre ?

Er glad jeg fikk 340 NM i TDi jeg.., greit med 2 tonn hengervekt

Endret av PaulusA
Skrevet
16 minutter siden, PaulusA skrev:

Enda verre ?

Er glad jeg fikk 340 NM i TDi jeg.., greit med 2 tonn hengervekt

Jeg leste bare 320nm når jeg tittet i brosjyren før jeg bestilte bilen, og la ikke merke til at det stod 250nm i (parentes), det var også synlig nede i tabellen for både forbruk, akselerasjon og beskrevet med med manuelt gir og DSG 7 kasse, så det får jeg ta på egen kappe.

Hadde jeg fått med meg det, så hadde jeg valgt hakket større motor, da hadde det vært 2,0/220hk og 350nm med DSG 6 kasse i stedet. Jeg trenger ikke hestene, men savner mer dreiemoment når jeg har med mye i bilen og vil at ting skal skje uten å komme langt opp på turtelleren. Det fungerer helt greit i dag også, men en vil jo gjerne bestandig ha litt mer enn hva en har. Er det det de kaller for 3 fot syken når det gjelder båt tro......... ;) 

Skrevet

Nå har jeg tittet litt på videoer på YouTube om Karoq, og jeg må si at den tiltaler meg mer og mer. Fine seter som ser ut som de er ergonomisk og gode å sitte i. Også i baksetet, og god plass. Bagasjerommet ser stort ut og lett å utnytte. Ulempen er at det blir høyt opp på toppen og det begrenser sikten bakover!

Det digitale instrumentpanelet ser spennende ut! Mange muligheter for visninger, spesielt bra med blanding av navigasjon og annen nødvendig informasjon.

Litt skuffende at Skoda da fremdeles må ha den manuelle pinnen for å holde panseret oppe. Ikke det at det åpnes så mye, men når alle de moderne nyvinningene og elektrisk åpning/lukking av bakluka er på plass, så kunne de spandert to gassdempere på panseret! Der slo "nederst på rangstigen" til igjen og bilen datt litt gjennom. Da kan man begynne å mistenke at sånne ting som støydemping også er spart på..... igjen.

Uansett, blir spennende å se hvordan den blir priset.

Skrevet
6 timer siden, Sjåføren skrev:

Nå har jeg tittet litt på videoer på YouTube om Karoq, og jeg må si at den tiltaler meg mer og mer. Fine seter som ser ut som de er ergonomisk og gode å sitte i. Også i baksetet, og god plass. Bagasjerommet ser stort ut og lett å utnytte. Ulempen er at det blir høyt opp på toppen og det begrenser sikten bakover!

Det digitale instrumentpanelet ser spennende ut! Mange muligheter for visninger, spesielt bra med blanding av navigasjon og annen nødvendig informasjon.

Litt skuffende at Skoda da fremdeles må ha den manuelle pinnen for å holde panseret oppe. Ikke det at det åpnes så mye, men når alle de moderne nyvinningene og elektrisk åpning/lukking av bakluka er på plass, så kunne de spandert to gassdempere på panseret! Der slo "nederst på rangstigen" til igjen og bilen datt litt gjennom. Da kan man begynne å mistenke at sånne ting som støydemping også er spart på..... igjen.

Uansett, blir spennende å se hvordan den blir priset.

Helt enig med deg i dette @Sjåføren, det var et godt og reflektert innlegg etter min mening :) 

Skrevet
18 timer siden, Sjåføren skrev:

Litt skuffende at Skoda da fremdeles må ha den manuelle pinnen for å holde panseret oppe. Ikke det at det åpnes så mye, men når alle de moderne nyvinningene og elektrisk åpning/lukking av bakluka er på plass, så kunne de spandert to gassdempere på panseret!

Er liksom ikke mye SimplyClever i en enkel stang. for å holde panser oppe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...