Gå til innhold
Vandreren

Kjettinger til Kodiaq


Anbefalte innlegg

21 timer siden, Kodiaq Sør skrev:

Kjørte opp og ned iset og våt bakke på nyttårsaften (flere ganger da flere hadde måtte sette fra seg bilene nede pga føret) Kjørte i vekselvis offroadmodus og i down hill assist  og begge deler funket som bare det! Kjører piggfritt (gjort det siden slutten av -80 tallet) 

Strålende å høre. Da kan jo kjettingene kanskje få en annen eier......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.1.2018 at 12:49 PM, Kodiaq Sør said:

Kjørte opp og ned iset og våt bakke på nyttårsaften (flere ganger da flere hadde måtte sette fra seg bilene nede pga føret) Kjørte i vekselvis offroadmodus og i down hill assist  og begge deler funket som bare det! Kjører piggfritt (gjort det siden slutten av -80 tallet) 

Her hvor jeg har hytte tror jeg ikke det ville nyttet de gangene det er blank is med vann oppå. Det er ikke så ofte føret er slik men da ville jeg aldri turt å sette utfor uten disse kjettingene som jeg har.

Ser forøvrig ut til at de er vanskelige å få tak i nå. NAF solgte disse gjennom nettbutikken sin tidligere men ikke nå lenger. På hjemmesiden til produsenten ser det også ut til at de fleste modeller ikke finnes på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bbottolfs skrev:

Sitter godt og er på plass etter 2min

20180120_201711.jpg

"Worst" case posisjon gir ca en pekefinger mellom kjetting og fjærbein. 

Er nok ikke egnet for høy hastighet.....

 

20180120_201953.jpg

Men det er på 235-50-19. 

Vil det være bedre plass på f.eks 215-65-17?

Endret av tronna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig, men det kommer an på felgens innpress, for der kan en avvike inntil +/- 7,5mm på hver side av akselen i forhold til hva vognkortet sier. Så det kommer an på hvilken felg en velger, her finnes det jo en del dekkalkulatorer en kan bruke for å se hva som er lovlig, men dette skal jo et dekkverksted kunne svare skikkelig og komme med både en fasit og en løsning på.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...