Gå til innhold
Tryggvis

Navigasjon - viser kun nattkart i automodus


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått min Skoda Kodiaq og lurer på om jeg har funnet en softwarefeil eller om det er noe annet jeg ikke forstår. I navigasjonens visningsmodus kan du sette den i: dag, natt eller auto. Dag og natt fungerer som det skal, men når jeg setter denne i auto blir kartet stående konstant med nattfarger. Det beste ville jo vært om kartet i automodus fulgte hovedlysene  (gjerne disse også i automodus). Det jeg lurer på nå er om det er en feil eller om det er noe jeg ikke forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tryggvis skrev:

Jeg har nylig fått min Skoda Kodiaq og lurer på om jeg har funnet en softwarefeil eller om det er noe annet jeg ikke forstår. I navigasjonens visningsmodus kan du sette den i: dag, natt eller auto. Dag og natt fungerer som det skal, men når jeg setter denne i auto blir kartet stående konstant med nattfarger. Det beste ville jo vært om kartet i automodus fulgte hovedlysene  (gjerne disse også i automodus). Det jeg lurer på nå er om det er en feil eller om det er noe jeg ikke forstår?

På denne tiden av året.. her på sør/Østlandet. Så fungerer kun navigasjon og kun i naturfarger. Og den følger hovedlysene på bilen. Dette er en Octavia 2018. Så teknologien er nok tilnærmet lik.

Eneste gangene jeg oppnår dagfarger i auto modus er når sola treffer frontruten.

Grunnen er vel så enkel at det rett og slett ikke er lyst nok ute i disse dager. Men. Nå har sola snudd, så da blir det jo kun bedre og bedre :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp å bruke automodus på min Kodiaq, bare dagstilling for min del. Det var vel i grunnen slik da jeg fikk bilen i oktober. Kanskje det retter seg utover våren med lysere dager.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tobor skrev:

Jeg har gitt opp å bruke automodus på min Kodiaq, bare dagstilling for min del. Det var vel i grunnen slik da jeg fikk bilen i oktober. Kanskje det retter seg utover våren med lysere dager.

Mener å huske at det var rundt Oktober som jeg la merke til at den ble værende i nattmodus for det meste. Jeg fikk utlevert Octavia'n i slutten av April. Og da fungerte denne modusen perfekt.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Marius skrev:

På denne tiden av året.. her på sør/Østlandet. Så fungerer kun navigasjon og kun i naturfarger. Og den følger hovedlysene på bilen. Dette er en Octavia 2018. Så teknologien er nok tilnærmet lik.

Eneste gangene jeg oppnår dagfarger i auto modus er når sola treffer frontruten.

Grunnen er vel så enkel at det rett og slett ikke er lyst nok ute i disse dager. Men. Nå har sola snudd, så da blir det jo kun bedre og bedre :)

Takk for tilbakemelding. Får vente til det blir sol igjen da...?

Med navigasjonen satt i automodus, prøvde jeg i dag å slå av lysene ( 0, ikke i auto) da slo navigasjonen seg på i dagmodus. Synes det er rart at navigasjonen ikke følger hovelysene også når de slår seg av og på i automodus. 

Endret av Tryggvis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2017 den 11.40, Marius skrev:

På denne tiden av året.. her på sør/Østlandet. Så fungerer kun navigasjon og kun i naturfarger. Og den følger hovedlysene på bilen. Dette er en Octavia 2018. Så teknologien er nok tilnærmet lik.

Eneste gangene jeg oppnår dagfarger i auto modus er når sola treffer frontruten.

Grunnen er vel så enkel at det rett og slett ikke er lyst nok ute i disse dager. Men. Nå har sola snudd, så da blir det jo kun bedre og bedre :)

Takk for tilbakemelding. Får vente til det blir sol igjen da...?

Med navigasjonen satt i automodus, prøvde jeg i dag å slå av lysene ( 0, ikke i auto) da slo navigasjonen seg på i dagmodus. Synes det er rart at navigasjonen ikke følger hovelysene osgå når de slår seg av og på i automodus. 

26 minutter siden, tronna skrev:

Jeg deler samme oppfatning som @PaulusA, synes det er bedre med nattmodus for tidlig enn for sent.

Er enig i at nattkartet er behagelig uansett?. Er bare overasket over at automodusen i navigasjonen tilsynelatende ikke er samkjørt med automodus på lysene.  Hos meg framstår det iallefall ikke slik. Ikke noen big deal, men allikevel litt merkelig...

Endret av Tryggvis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 23.12.2017 den 19.55, Tryggvis skrev:

Takk for tilbakemelding. Får vente til det blir sol igjen da...?

Med navigasjonen satt i automodus, prøvde jeg i dag å slå av lysene ( 0, ikke i auto) da slo navigasjonen seg på i dagmodus. Synes det er rart at navigasjonen ikke følger hovelysene også når de slår seg av og på i automodus. 

Synes det er på sin plass å nevne at lysere dager nå har fått autofunksjonen til å fungere. Det har tydeligvis vært for mørkt ute (til tross for kortere perioder med dageslys ?). Sannelig har automodus på natt og dag begynt å fungere i automodus på navigasjonen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...