Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Superb lll

Panserbeskyttelse

Recommended Posts

Er det noen her som har noen erfaring med bruk av panserbeskyttelse, og vet om den er effektiv?

 

Jeg har en god del steinsprut i fronten på Superben, mest på støtfangeren selvfølgelig, men også en god del i panseret. 

Vet egentlig ikke helt hva jeg synes om den heller, men har vel lettere for å akseptere det på en Scout enn f.eks på Superben jeg har i dag. Legger ved både bilde og link,

https://www.gytisautek.no/skoda-octavia-2018-panserbeskytter

5abd0f8a83772_Skjermbilde2018-03-29kl_17_56_42.thumb.png.3c1734ed0e1532df4c12bbedf7d64f44.png

 

EDIT:

@CitizenX du har vel en slik?

 

Edited by Superb lll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg hadde ikke kjøpt meg noe sånt og satt på Superb'en min, det er fordi jeg syntes det ser helt snodig ut med noe slikt i fronten. xD

Når det kommer til hvordan den fungerer, så har jeg hørt og lest mye bra om den, når jeg har kommet over nettsider som diskuterer slike panser-beskyttere. Så det virker som det er verdt å bruke om man vil unngå mye steinsprut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg føler vel også at dette passer best på en type Crossover og/eller SUV, men ser faktisk noen litt høyreiste stasjonsvogner med litt ekstra sort plastikk i hjulbuer og kanaler som også har dette, og synes vel egentlig at det ikke ser så verst ut på enkelte av dem. Men på en Scout har jeg ikke sett det enda, så derfor er jeg ikke helt sikker på dette enda.........

Jeg vurderer faktisk både en klar folie på den lakkerte delen av fangeren foran og en panserbeskyttelse for å beskytte fronten på Scouten litt, for Superben har virkelig fått merke hva steinsprut kan gjøre, og det er et trist syn om jeg skal være helt ærlig......

Men Superben blir det ikke noe slikt på nei, effektivt eller ikke, der skal jeg ikke ha en slik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg valgte gjennomsiktig folie bak på min. Må ikke bli for mye dilldall på bilene. Nok med svart plast rundt hjulbuer. Du kan jo legge klar folie på hele panseret uten at det synes.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har original gjennomsiktig folie på fangeren bak på min Superb og den har fungert helt utmerket, og er veldig fornøyd med den. For bilen jeg har bestilt så har jeg valgt lastkantbeskytter i alu/sølv for fangeren bak, fordi jeg tror det vil se greit ut sammen med det alufargede feltet i nedre kant av fangeren bak som Scout har.

5abd59bfaa425_Skjermbilde2018-03-29kl_23_22_39.thumb.png.77faa5c2a46514d5c51b4e593db1ee84.png

Når det gjelder fronten så var det bare en tanke, jeg tror ikke at jeg personlig vil bli fornøyd med en panserbeskyttelse av denne typen på en stasjonsvogn, synes vel egentlig at det passer best på type crossover, SUV og/eller en varebil. Gjennomsiktig folie har jeg på min arb.bil, både på panseret og på sidene av bilen (merkelig nok ikke på kanalene) men den er jeg ikke så fornøyd med. Den har blitt gul (har hvit arb.bil), løsner i hjørnene på samtlige felt, men det kan jo ha noe med monteringen å gjøre selvfølgelig (dårlig rengjøring, svakt lim og/eller ikke så god kvalitet på folien), dette er visstnok en folie fra 3M etter hva bilansvarlig hos arb.giver har informert oss om.

Så noe slikt vil jeg ikke bruke, men det finnes sikkert andre og bedre produkter på markedet enn dette vil jeg tro. Mest sannsynlig så blir bilen uten folie og panserbeskyttelse, var mest for å høre hva de som evt. har en slik montert synes om panserbeskyttelsen og hvordan den fungerer.

At det kan bli for mye på en bil er jeg absolutt enig med deg i, det eneste jeg virkelig vil savne er skvettlapper foran, det synes jeg er tragisk at de ikke har utviklet for Scout. Vet at noen på Briskoda har klart å montere std skvettlapper, men jeg har ikke sett bilder av det, kun lest at det fungerte greit. Greit kan jo bety så mangt, så jeg følte meg ikke helt overbevist om det for å si det litt forsiktig ;) 

Takk for innspill @Scout :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Superb lll Jepp har en sånn og den gjør absolutt jobben sin med å holde panseret fritt for steinsprang.  Så er det en smakssak om det ser pent ut eller ei. For min del gjør det at bilen skiller seg litt ut fra de andre uten at det etter min oppfatning er helt harry heller. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

At den gjør jobben er jeg ikke i tvil om @CitizenX :) 

Det ligger nok mer på hva jeg synes om den, hadde jeg valgt en type bil som Kodiaq eller Karoq så synes jeg det ser helt greit ut. Men på en mer vanlig stasjonsvogn så er jeg mer usikker, at det hadde vært fornuftig er jeg helt enig i, men er foreløpig likevel litt tankefull....... ;) 

Det er jo bare å se hvor forskjellig hvordan vi «personaliserer» våre biler, det finnes jo knapt 2 like her på forumet, så det finnes vel nesten like mange meninger som medlemmer. Så enhver for gjøre opp sin fasit, så får jeg se litt hva det ender med.

Takk for innspill @CitizenX :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reply to this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Emner

  • Siste Innlegg

    • Var det jeg trodde også, så får ringe på tirsdag 🙂 Takker for svar
    • 255/55R20 er intet mindre enn kjempefeil, ikke bare er de ulovlige ift riktig rulleomkrets, det er med 9.5% avvik nesten dobbelt av det som er lov å endre når det kommer til rulleomkrets.  Her har forhandler tatt feil dekksett tror jeg. 
    • Skulle montere sommerhjulene på min nye Kodiaq. Ble levert med vinterdekk, derfor ikke prøvd sommerdekkene. Dimensjonen på sommerdekk/felg er 255/55 R20. Kan det stemme at denne dimensjonen leveres originalt? Er originale dekk/felger som er levert fra forhandler. Får ikke montert dekkene fremme da det virker som de tar borti fjærskålen. Ser i vognkortet at original dimensjon skal være 235/45 R20. Skal dette oppsettet jeg har passe eller må det rett og slett leveres inn igjen?
    • Kassen du har i din Scout nå (DQ-250) har blitt faset ut og nå kommer Octavia med DQ-381 som er 7-trinns, dette er også en mye bedre girkasse enn DQ-250.
    • Den hadde først 220, men etter WLTP fikk den offisielt 230.
    • Da har den blitt oppgradert, for Tiguan Allspace hadde 220hk når den kom etter hva en kollega av meg sier, for han har en slik. Men nå har ikke jeg sett på hverken vognkort eller lest i noen lister, referer kun til hva han som eier en av de første bilene som kom til landet med den motoren har...........  Det sa selgeren til meg at i første omgang hadde med at den solgte for lite her i Norge når det gjelder Superb med 2,0/220hk TSi. Men den kan selvfølgelig være tilgjengelig i resten av Europa fremdeles for alt jeg vet. Den forsvant jo også fra Ocatvia VRS etter hvert her i Norge også, så kom 230hk og 245 hk versjonene i stedet. Men om de fremdeles har 220hk VRS Octavia tilgjengelig i resten av Europa fremdeles, skal jeg ikke si noe om.........
    • Ja det er litt slik jeg også tenker på med vår Scout, i en muligens tilsvarende bakke som det du nevner her @BGB, så hadde Superben jeg hadde valgt D4 muligens også D5. Mens Scouten fort er minst ett trinn lavere (enn Superben), i en del tilfeller også to trinn lavere gir, og det tror jeg også vil ha litt innvirkning på totalforbruket. Tyngden på bilene er jo stort sett lik, det er jo litt forskjell på aerodynamikken på en Superb med litt senket DCC, og en forhøyet Scout, om 4x4 (Haldex) krever noe ekstra drivstoff når det ikke er behov for det vet jeg ikke. Men blir vel ikke overrasket om det bidrar til et ørlite ekstra forbruk det også. Den største årsaken vil jeg nok rett og slett tro at har med at det er en 6 trinns DSG kasse på Scout, mot DSG 7 på Superb. Selv om jeg selvfølgelig mye heller vil ha DSG 6 kassa om en tenker på hva de tåler av belastninger, det er det ingen tvil om. Så at du ser frem til en mer moderne DSG kasse med et trinn ekstra i forhold til den du har på Octavia Scouten din forstår jeg godt @BGB  
    • En utrolig frustrerende ting med vår 6-trinns (dq-250) er at den legger seg i et unaturlig høyt gir ofte.  Vi har en lang slak bakke opp til der vi bor som er 60-sone. Ligger jeg i 60 velger bilen 3 gir i D, dytter jeg spaken til manuell modus sier mfd at jeg skal gire til 4, men den girer altså ikke selv til 4 i samme situasjon. Det gledes til dq-381. 
    • Ja, på aktiv kjøring går det betraktelig mer bensin. Men jeg gir litt opp når jeg kjører Trondheim-Oslo. Det er jo kameraovervåking og køer hele veien, så kampen jeg kjemper er primært mot å sovne. Dyrt er det faen meg også mht bompenger. 
    • Hei du Helt siden jeg så Velvet Red Sportline når den først ble lansert ble jeg bergtatt og tenkte at denne skulle jeg ha som familiebil en gang. Grunnen til at jeg valgte Sportline over L&K var først og fremst setene, det sorte taktrekket og den sorte optikken utvendig. Jeg har prøvd setene i begge bilene og her er Sportline setene klart mye bedre, dette vil naturligvis være individuelt, i mine øyne ser de utrolig mye penere ut i tillegg. Teknisk sett er det jo ingen forskjell på bilene, så valget blir basert litt preferanser, om man liker krom, lyst tak osv. Sportline føler jeg er mer sportslig og L&K føler jeg blir mer klassisk pen. Mulig det er en del mer standard-utstyr på L&K, dette kan sikkert noen andre bekrefte/avkrefte - sistnevnte er jo over 30k dyrere enn Sportline (190 TSI). Tiguan har 230hk i sin versjon, men er nok samme motoren. Hvorfor motoren ikke er i prislistene vet jeg ikke, den er nok fortsatt tilgjengelig, de norske prislistene forandrer jo seg ofte.
  • Other new topics

  • Andre nye innlegg

    • Flott Scout du har @BGB 😊 Må si de felgene du har her gjør seg mye bedre i sølv enn de gjør i den mørke grå fargen jeg har på mine vinterfelger, men de får nok være som de er, for å omlakkere dem koster vel nesten det samme som nye felger.........
    • Sparker tråden i gang. Tok en rask vårshine (rask = 3 timer) med hele pakka fra Surfex HD, Prickbort, Korrosol, skumming og nedvask . I tillegg til detalj-rengjøring i dørterskler, hengsler osv. Etter litt kjapp oppfriskning av dekksider og sort plast så ble det bra - vinterdekk er fortsatt på, legger om etter påskeferien. Denne bilen er i mitt eie bare noen få uker til så mulig dette var siste vasken før en knall rød Kodiaq Sportline tar over.  
    • Mange forum har en slik tråd, kunne ikke finne en her så da lager vi en. Mange har flotte biler uten å ha tråd, vis den frem her. Regler: Bilder av din egen bil (uansett biltype - alle merker er lov) Gjerne info om modifikasjoner, hjul, senk etc Ikke quote bilde-innlegg (bruk @navn ) i stedet Ingen lange diskusjoner - kommentarer er ok   Vis frem stoltheten!
    • Jeg ville vært veldig forsiktig med elekroniske duppedingser i en «ny» bil. Er produktet laget i Kina er det enda større mulighet for trøbbel. Jeg har selv erfaring med et USB strømuttak som gjorde at DAB radioen ble helt håpløs. Jeg opplevde også et par feilmeldinger på nødkommunikasjonutsyret som jeg ikke kunne forklare i samme periode. Elektronisk støy kan skape mye trøbbel. Funker det uten trøbbel så er det fint, men får du trøbbel med noe elektronisk utstyr i din bil, vet du nå hva som kan være grunn til problemet ditt 😉

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...