Gå til innhold
TheHaughom

Noen spørsmål før potensielt kjøp av Kodiaq


Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, Superb lll said:

Dette var jo gode nyheter da @sletto :) Håper du viser oss noen bilder når bilen kommer :) 

Oj den var vel litt positivt overraskende vel @TheHaughom? :) 

Eller hadde du mer håpet på at det nå ville blitt en 2019 modell i stedet?

Det positive er jo i hvert fall at ventetiden nå blir betydelig kortere og det er jo gode nyheter, for da blir det færre turer enn «fryktet» i en bil du tydeligvis ikke synes så veldig mye om for tiden, og det forstår jeg jo godt med tanke på hva du har bestilt deg :) 

Hvordan går det da med omgjøring av bestillingen slik at du kan ende opp med 20" sommerhjul fra fabrikk, er det en mulighet nå som produksjonen er bekreftet?

Kan vel si  det er en litt blandet følelse, men alt i alt er det jo veldig kjekt å få bilen tidligere! Men skulle nok overlevd et par måneder til om jeg hadde fått 2019-modellen! :P

Jeg har ikke hørt noe fra forhandler enda ang. 20" felg, annet enn at selger skulle høre med sjefen for Møller her i Stavanger. Jeg tenkte å sende en purring på mandag for å høre om det er skjedd noe. I'll keep you posted! :) 

Har jo bestilt 20" felgene fra SuperSkoda uansett, så da får de bli sommerfelg, så legger jeg om medfølgende felger til vinterdekk hvis det viser seg at jeg får med 19" Triglav felgene.

Skrevet
2 timer siden, TheHaughom skrev:

Kan vel si  det er en litt blandet følelse, men alt i alt er det jo veldig kjekt å få bilen tidligere! Men skulle nok overlevd et par måneder til om jeg hadde fått 2019-modellen! :P

Jeg har ikke hørt noe fra forhandler enda ang. 20" felg, annet enn at selger skulle høre med sjefen for Møller her i Stavanger. Jeg tenkte å sende en purring på mandag for å høre om det er skjedd noe. I'll keep you posted! :) 

Har jo bestilt 20" felgene fra SuperSkoda uansett, så da får de bli sommerfelg, så legger jeg om medfølgende felger til vinterdekk hvis det viser seg at jeg får med 19" Triglav felgene.

Jeg må virkelig si at jeg forstår godt det, greit å ha en 1 års nyere modell, men det er også positivt å få bil så fort som mulig, men der skiller det nok stort for den enkelte hva som vil bety mest vil jeg tro............ ;) 

Jeg er jo enig med deg i at jeg også hadde holdt ut ventetiden om det hadde blitt en årsmodell nyere bil på meg også, selv om jeg ikke er noe god på venting........... ;) 

Om det skal lykkes med 20" fra fabrikk så tror jeg nok også at sjefen for Møller i Stavanger nesten må ta det enda noen skritt høyere opp i systemet, men da snakker jeg om hva de fortalte meg for nesten 2,5 år siden, mulig rutiner og saksgang har blitt enklere siden den gangen............. Flott at du holder oss oppdatert :) 

Joda, du ender jo opp med 20" på sommer uansett, og 19" vil også være veldig flott på vinteren, så det blir jo veldig bra uansett :) 

  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Huff, har vel drøye 2 måneder igjen her...
Men blir spennende å få noen bilder, inntrykk og slikt av din bil, @sletto

 

Har for øvrig fått 3 (av 4) felger fra SuperSkoda. :)

Endret av TheHaughom
Skrevet

Henter på Torsdag, så blir det 100mil helgetur for å gå på konsert,  og litt innkjøring av bil/sjåfør.  Skal ta masse bilder, og legge ut en gang etter 25/6

Skrevet
3 timer siden, sletto skrev:

6 dager igjen til levering :-)

 

Da er du veldig nære levering ja :) 

2 timer siden, sletto skrev:

Henter på Torsdag, så blir det 100mil helgetur for å gå på konsert,  og litt innkjøring av bil/sjåfør.  Skal ta masse bilder, og legge ut en gang etter 25/6

Skal bli spennende å se hvordan bilen du venter på ser ut @sletto :) 

 

2 timer siden, TheHaughom skrev:

Har for øvrig fått 3 (av 4) felger fra SuperSkoda. :)

Litt merkelig levering, er det trøbbel med lagerbeholdning eller er transportutfordringer @TheHaughom?

For det vil vel koste mer med separat levering enn en samlet sending, eller det er kanskje bare enkeltpakker når det er såpass tunge kolli som 20" felger er?

Skrevet

De ble sendt samtidig fra SuperSkoda.com, men jeg fikk med en gang 4 forsendelsesnummer. Det er kanskje lettere å håndtere pakkene separat mtp. størrelse og vekt?

Har fortsatt bare fått 3 stk. Håper den siste kommer i løpet av uka...

Skrevet

Ja det er nok pga str og vekt på kolliene at de sendes som separate pakker, en 20" felg veier sine kg og det begynner jo også å bli en viss str. på eskene også. De kunne sikkert vært satt sammen til en pakke, men det ville mest sannsynlig kunnet gi noen utfordringer med transportmidlene de benytter vil jeg tro. 

Ulempen er jo at det da er flere kolli/esker å holde styr på, og da kan jo dessverre dette du har opplevd her skje, pakkene blir separert og kommer til forskjellige tidspunkt, forhåpentligvis så dukker den siste felgen din opp i løpet av uken @TheHaughom :) 

Fulgte det med sporingsnummer, slik at du kan følge pakkene under sending eller?

Vurderer å bestille litt forskjellig småting fra SuperSkoda.com selv, så det er derfor jeg er litt nysgjerrig :) 

Skrevet

Ja, jeg har sporingsnummer. Men det viser at to av pakkene ikke er levert. Så lurer på hva som er i den siste pakken... :P 

Skrevet

Da er det nok en felg i den ene pakken, og så er det kanskje bilen du venter på i den andre pakken, hehe ;);) :P

Hvor mange pakker er det utlevert til deg da? Her tenker jeg i forhold til hvor mange pakker du har fått sporingsnummer på?

Skrevet (endret)

Jeg har fått 3 felger utlevert på 2 sportingsnummer. Har ikke åpnet mer enn den ene, så kan jo hende at f.eks. senterkapslene er i en egen pakke sammen med ventilhetter. Men det burde det jo vært god plass til sammen med en av felgene...

Endret av TheHaughom
Skrevet

Nye oppdateringer blir publisert i den nye tråden ang. min bil. Foreslår at vi fortsetter diskusjonen der.

 

  • 1 år senere...
Skrevet

Hei Skodaforum, 

Nytt medlem her.  Kaprer @TheHaughom`s gamle tråd da mine spørsmål handler om mye av det samme før et eventuelt kjøp av en Kodiaq. Vi har idag en 10 år gammel Audi Q5 som vurderes byttet ut. Jeg vurderte først en Superb, men ble veldig glad i Kodiaq`en når jeg fikk prøvekjørt den.

Følgende vurderes nå:

Kodiaq 4x4 automat 2.0 TSi/TDi Sportline

Kodiaq 4x4 automat 2.0 TSi/TDi L&K

Jeg vurderte først leasing, men er nå i tenkeboksen på å eventuelt kjøpe.

Noen som har erfaringer med Møller bil og leasing?

Jeg har mest lyst på en Sportline-utgave på grunn av utseendet. Men det er vel bare minimale forskjeller på L&K og Sportline utvendig og innvendig? Jeg finner bare seter og ratt innvendig og sort vs. krom utvendig. L&K kommer best ut prismessig når man skal ha masse utstyr, da den har mest inkludert i pakken allerede. På Sportline må man slenge på mer i tillegg for å komme opp på samme nivå. Jeg har kun spurt på pris med leasing i tankene så langt, men mener selger snakket om at det kunne være med å hente (mer rabatt) ved ett eventuelt kjøp. Noen som har lignende erfaring? Jeg synes det var noget forsiktige med rabatten på leasing i hvertfall.

Hvordan er sportsstolene etter litt bruk @BGB @TheHaughom og eventuelt andre med Sportline?

Hvordan er forbruket på TSi etter litt bruk?

Er det noen som har erfaring med foliering av kromdetaljer?

 

På leasing var jeg veldig klar på at vi skulle ha TDi, men ved ett eventuelt kjøp er jeg litt skeptisk og vurderer TSi.

L&K

masse utstyr som gir en penere totalpris

- for mye krom i forhold til Sportline

Sportline

Tøft utseende med lakkerte detaljer

dyrere med tilsvarende utstyr som L&K pluss litt ekstrautstyr

2.0 TDi

Masse moment i bunn

+ Lavere forbruk enn TSi

2.0 TSi

+ Trenger ikke frykte politikerenes diesel-hat, som kan gjøre at bruktprisene faller

+ Bedre på småkjøring 

Raskere varm på vinteren

Bilen skal ikke dra noe tyngre enn en liten henger til fyllinga, men liker at den tar seg frem. Har 2.0TDi 170hk i dagens Q5 og er veldig fornøyd med den. Den blir kjørt rundt 15 km per dag til/fra jobb og totalt 12`-14 000 km i året. Mulig at en eventuell forskjell i forbruk på TDi/TSi blir lite i det totale regnskapet til å vurderes.

Innspill mottas med glede 🙂

15609503_Skjermbilde2019-08-11kl_20_50_07.png.999e24172b9a6921aad698d3449fa555.png

1614315443_Skjermbilde2019-08-11kl_20_50_14.png.14e8935a30a2c4417870bc6bbe54b351.png

Skrevet

Har nå kjørt sportline min 24000km siden 16.juni 2018, og det jeg setter allr mest pris på er setene. Jeg kjører periodevis en style, men lenker hjem til sportlinsetene omtrent før jeg har startet opp stylen.. 

Masse personlig smak selvfølgelig, men for min del kan ikke  de to setene sammenliknes. De er ikke i samme liga. Til og med moren min, som ikke vet forskjell på noe som helst om bil om du spør henne, snakker stadig om hvor gode sportlinsetene er. 

Og, det er ingen tegn til slitasje så langt, hvis du lurte på det. 

Skrevet

Jeg valgte Sportline pga den sorte optikken og det sorte interiøret, setene er fenomenale mens setene i en L&K blir som en benk i forhold - og så ser dem svært svært bra ut også. Jeg hadde valgt Sportline selv om den hadde vært ribbet for utstyr og dyrere enn L&K.

Det digitale instrumentpanelet er penere på en Sportline enn en vanlig utgave. 

Vår Kodi har gått ca 3000 nå og på langtur ligger forbruket på 0.55-0.65 ca, naturligvis en del høyere på bykjøring men når den nærmer seg 5-7000km faller det nok.

Den nye 2.0 TSI motoren og den nye DQ381 kassen er et mesterverk sammen, latterlig fornøyd. Ja TDIen har over 400Nm men svært kort tid i registeret, TSIen har det lengre opp. 

Jeg pleier å si at diesel har én positiv egenskap og bensin har én negativ egenskap - forbruk. Resten er negativt på TDIen og resten er positivt på TSIen. 

  • 1 måned senere...
Skrevet

Hei. Plutselig bestemte vi oss for å se oss om etter nyere bil. Jeg trekker endel campingvogn og Passat Alltrack blir litt lett når vogna veier over 2000 kg. Valget falt på brukt Tiguan Allspace i utgangspunktet, men etter prøvekjøring av Tiguan og Kodiaq fant vi begge ut at Kodiaq er både mer praktisk i bruk og tøffere å se på. I tillegg synes jeg Kodiaq er penere innvendig. Etter x antall timer på finn.no fant jeg ikke bilen som hadde det jeg skulle ha av utstyr. Da gikk det som det måtte , og med en ørliten budsjett sprekk😉 har jeg bestilt meg ny Kodiak L&K2020. Moon white med alt av ekstrautstyr som jeg trenger. 18" vinterdekk på PX4 Antrasitt felg er kjøpt og ligger klart til bilen kommer😁 så er det bare og håpe på at valget er riktig😉😀

Skrevet

Gratulerer!

Kodiaq og Tiguan Allspace er jo akkurat samme bilen, men jeg deler din oppfatning om utseende. L&K og Sportline er svært pene biler og tøffere enn selv Tiguan R-line. 

Skrevet
22 timer siden, SkodaKodiaq01 skrev:

Hei. Plutselig bestemte vi oss for å se oss om etter nyere bil. Jeg trekker endel campingvogn og Passat Alltrack blir litt lett når vogna veier over 2000 kg. Valget falt på brukt Tiguan Allspace i utgangspunktet, men etter prøvekjøring av Tiguan og Kodiaq fant vi begge ut at Kodiaq er både mer praktisk i bruk og tøffere å se på. I tillegg synes jeg Kodiaq er penere innvendig. Etter x antall timer på finn.no fant jeg ikke bilen som hadde det jeg skulle ha av utstyr. Da gikk det som det måtte , og med en ørliten budsjett sprekk😉 har jeg bestilt meg ny Kodiak L&K2020. Moon white med alt av ekstrautstyr som jeg trenger. 18" vinterdekk på PX4 Antrasitt felg er kjøpt og ligger klart til bilen kommer😁 så er det bare og håpe på at valget er riktig😉😀

Gratulerer med bestilling av ny bil @SkodaKodiaq01 🙂

Høres ut som du har bestilt deg en godt utstyrt og riktig bil til hva du skal ha hengende etter bilen også, hvilken motorisering har du valgt da?

Lag gjerne en egen tråd til bilen din under emnet Min bil slik de fleste av oss her gjort på forumet 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...