Gå til innhold
Mamsen

Litt girproblemer, tror jeg.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,  jeg har hatt med Skoda Karoq i ca 2,5 mnd nå, og er stortsett godt fornøyd. Vi har allerede kjørt over 3500km, så begynner å bli kjent nå.

Det er likevel en ting som bekymrer meg litt. To ganger har det skjedd at etter at jeg har rygget ut av garasjen og skal kjøre  fremover, så skjer det ingenting. Bilen vil ikke av flekken. Har prøvd å sette den i reversj igjen, men heller ikke det har hjulpet. Det tar vel ikk mer en et minutt, så begynner den å oppføre seg normalt igjen, og vi kan kjøre av gårde. Syns jo ikke dette er helt innafor, og merker at de gangene det har skjedd, så holder det på å skje igjen når jeg må bremse opp foran kryss e.l. Da må jeg skikkelig trykke på gassen, så hopper den litt fremover og vi er i gang igjen. Tror jeg leste et sted at dette kunne skje med DSG-kassene, har noen andre opplevd dette, og hva bør man gjøre? Tenkte å kontakte forhandler, men det er jo litt vanskelig for dem også sikkert, når det bare skjer en gang i blandt.

 

Skrevet
7 timer siden, Mamsen skrev:

Heisann,  jeg har hatt med Skoda Karoq i ca 2,5 mnd nå, og er stortsett godt fornøyd. Vi har allerede kjørt over 3500km, så begynner å bli kjent nå.

Det er likevel en ting som bekymrer meg litt. To ganger har det skjedd at etter at jeg har rygget ut av garasjen og skal kjøre  fremover, så skjer det ingenting. Bilen vil ikke av flekken. Har prøvd å sette den i reversj igjen, men heller ikke det har hjulpet. Det tar vel ikk mer en et minutt, så begynner den å oppføre seg normalt igjen, og vi kan kjøre av gårde. Syns jo ikke dette er helt innafor, og merker at de gangene det har skjedd, så holder det på å skje igjen når jeg må bremse opp foran kryss e.l. Da må jeg skikkelig trykke på gassen, så hopper den litt fremover og vi er i gang igjen. Tror jeg leste et sted at dette kunne skje med DSG-kassene, har noen andre opplevd dette, og hva bør man gjøre? Tenkte å kontakte forhandler, men det er jo litt vanskelig for dem også sikkert, når det bare skjer en gang i blandt.

 

Høres merkelig ut...

Like greit å oppsøke forhandler og ta en diagnose.

Kan jo også være en kjent feil?

  • Lik 1
Skrevet

Kan det være mechatronicen som tuller her? Vet at den kan være litt problemer med, hvertfall en gjenganger når det gjelder DSG, uten at det er en vanlig feil i den forstand.

Uansett ikke noe du burde begynne å undersøke selv, dette er garantert garanti, så bare bestill deg en time hos din lokale forhandler. 

Gi oss gjerne oppdatering videre. :)

  • Lik 1
Skrevet (endret)
På 22.12.2018 den 0.38, Mamsen skrev:

To ganger har det skjedd at etter at jeg har rygget ut av garasjen og skal kjøre  fremover, så skjer det ingenting. Bilen vil ikke av flekken. Har prøvd å sette den i reversj igjen, men heller ikke det har hjulpet. Det tar vel ikk mer en et minutt, så begynner den å oppføre seg normalt igjen, og vi kan kjøre av gårde. Syns jo ikke dette er helt innafor, og merker at de gangene det har skjedd, så holder det på å skje igjen når jeg må bremse opp foran kryss e.l. Da må jeg skikkelig trykke på gassen, så hopper den litt fremover og vi er i gang igjen. Tror jeg leste et sted at dette kunne skje med DSG-kassene, har noen andre opplevd dette, og hva bør man gjøre? Tenkte å kontakte forhandler, men det er jo litt vanskelig for dem også sikkert, når det bare skjer en gang i blandt.

Jeg har vært ute for noe lignende for en god stund tilbake. Etter å ha startet motoren og satt girspaken i D så skjedde ingenting. Normalt begynner clutchen å ta og bilen begynner å krypekjøre etter at bremsen slippes. Men 2 separate ganger har det altså skjedd at jeg måtte gi mye gass for at noe skulle skje. Mellom 1500-2000 omdr hugg clutchen til. Andre gangen dro jeg rett til forhandleren min. Det var ingen på verkstedet, men to selgere konstaterte at det jeg opplevde var riktig. De kunne ikke gjøre noe der og da, men sjekket i datasystemet for tilsvarende hendelser, og loggførte min.

Dette er en stund siden, så jeg husker ikke akkurat når, men bilen kunne kanskje ha vært kjørt rundt 10000-15000 km da. Begge gangene var den helt normal etter å ha stoppet motoren og startet opp igjen. Det har ikke oppstått igjen. Jeg mistenker at det kunne være en sensor som har hengt seg litt opp, eller at det har vært en midlertidig treghet i Mechatronic'en som har ført til at clutchen ikke har koblet som den skal.

Som sagt, kun to ganger. Ellers har girkassen oppført seg eksemplarisk. Bilen er nå akkurat 4 år og er kjørt  bare litt over 40000.

Det er viktig at du kontakter forhandleren din, slik at de kan registrere en sånn forbigående feil i systemet sitt. Kanskje de vil ha inn bilen for feilsøking, eller at det nå er en kampanje for en eller annen utbedring, eller at de rett og slett vet at dette kan skje uten at det faktisk er noe som er feil......(?)

Endret av Sjåføren
  • Lik 1
Skrevet
3 timer siden, Sjåføren skrev:

Jeg har vært ute for noe lignende for en god stund tilbake. Etter å ha startet motoren og satt girspaken i D så skjedde ingenting. Normalt begynner clutchen å ta og bilen begynner å krypekjøre etter at bremsen slippes. Men 2 separate ganger har det altså skjedd at jeg måtte gi mye gass for at noe skulle skje. Mellom 1500-2000 omdr hugg clutchen til. Andre gangen dro jeg rett til forhandleren min. Det var ingen på verkstedet, men to selgere konstaterte at det jeg opplevde var riktig. De kunne ikke gjøre noe der og da, men sjekket i datasystemet for tilsvarende hendelser, og loggførte min.

Dette er en stund siden, så jeg husker ikke akkurat når, men bilen kunne kanskje ha vært kjørt rundt 10000-15000 km da. Begge gangene var den helt normal etter å ha stoppet motoren og startet opp igjen. Det har ikke oppstått igjen. Jeg mistenker at det kunne være en sensor som har hengt seg litt opp, eller at det har vært en midlertidig treghet i Mechatronic'en som har ført til at clutchen ikke har koblet som den skal.

Som sagt, kun to ganger. Ellers har girkassen oppført seg eksemplarisk. Bilen er nå akkurat 4 år og er kjørt  bare litt over 40000.

Det er viktig at du kontakter forhandleren din, slik at de kan registrere en sånn forbigående feil i systemet sitt. Kanskje de vil ha inn bilen for feilsøking, eller at det nå er en kampanje for en eller annen utbedring, eller at de rett og slett vet at dette kan skje uten at det faktisk er noe som er feil......(?)

Takk Sjåføren, skal kontakte de over nyttår. 🙂

14 timer siden, Core2Duo skrev:

Kan det være mechatronicen som tuller her? Vet at den kan være litt problemer med, hvertfall en gjenganger når det gjelder DSG, uten at det er en vanlig feil i den forstand.

Uansett ikke noe du burde begynne å undersøke selv, dette er garantert garanti, så bare bestill deg en time hos din lokale forhandler. 

Gi oss gjerne oppdatering videre. :)

Will do. 🙂

  • 1 måned senere...
Skrevet

Heisann, da har jeg vært på kontroll hos Skoda, og de fant selvsagt ingenting. Hadde vel ikke forventet det heller, men de var enige i at det var lurt å få de logg ført. Bilen har ikke hatt problemer med gir etter dette, men litt andre utfordringer har det vært. I forrige uke så satte en stein seg plutselig fast mellom bremseskivene, og for et leven det lagde. Trodde jo bilen skulle keepere. Heldigvis løsna den når jeg rygga.

Nå i ettermiddag dukket det plutselig opp en varsellampe på panelet. Hjelpes, står at jeg må kontakte verksted umiddelbart 😬 Noen som vet hva det kan være? Legger ved et bilde. Har lest i manualen, men skjønner ikke stort av det. 

246D4C33-B417-4512-8144-8DD9DAAD8F44.jpeg

Skrevet
6 timer siden, Mamsen skrev:

Heisann, da har jeg vært på kontroll hos Skoda, og de fant selvsagt ingenting. Hadde vel ikke forventet det heller, men de var enige i at det var lurt å få de logg ført. Bilen har ikke hatt problemer med gir etter dette, men litt andre utfordringer har det vært. I forrige uke så satte en stein seg plutselig fast mellom bremseskivene, og for et leven det lagde. Trodde jo bilen skulle keepere. Heldigvis løsna den når jeg rygga.

Nå i ettermiddag dukket det plutselig opp en varsellampe på panelet. Hjelpes, står at jeg må kontakte verksted umiddelbart 😬 Noen som vet hva det kan være? Legger ved et bilde. Har lest i manualen, men skjønner ikke stort av det. 

246D4C33-B417-4512-8144-8DD9DAAD8F44.jpeg

Hei! Dette symbolet kan være så mangt!

Eneste mulige måten å finne det ut på, er å få kjørt en diagnose på bilen...

Skrevet
3 timer siden, Mamsen skrev:

Det er den største bensinmotoren. Husker ikke størrelsen. 

Så pre-wltp 2.0 TSI 180hk.

Jeg ville undersøkt om det ligger en software oppdatering (TPI) til girkassen evt motor (jeg mener det skal det), hvis ikke kan du prøve å få grunn-innstilt girkassen - noe som egentlig ikke trengs på en så ny bil. Men man vet jo aldri.

Skrevet
6 timer siden, BGB skrev:

Så pre-wltp 2.0 TSI 180hk.

Jeg ville undersøkt om det ligger en software oppdatering (TPI) til girkassen evt motor (jeg mener det skal det), hvis ikke kan du prøve å få grunn-innstilt girkassen - noe som egentlig ikke trengs på en så ny bil. Men man vet jo aldri.

Tror det er 1,5 150hk TSI som er størrelsen på motoren. Karoq’en er mindre en Kodiaq motoren. Litt usikker på wltp, var akkurat rundt de tider den kom, men mener den ble produsert like før. 

2 timer siden, Kodiaq6011 skrev:

Hvis du har software version så skriv her. Jeg kan sjekke om det har kommet oppdatering til din motor. Og girkasse.

 

 

Hvor finner jeg dette? 😊

Skrevet (endret)
11 minutter siden, Mamsen skrev:

Tror det er 1,5 150hk TSI som er størrelsen på motoren. Karoq’en er mindre en Kodiaq motoren. Litt usikker på wltp, var akkurat rundt de tider den kom, men mener den ble produsert like før. 

Hvor finner jeg dette? 😊

 

Man får også 2.0 TSI i Karoq, men den er ikke i de norske prislistene foreløpig.

Men om det er 1.5 TSI er det etter WLTP så da tror jeg dette er det kjente kangaroo-jump problemet svært mange opplever, står mye informasjon om dette på Briskoda. Det skal visstnok være en oppdatering på vei.

Les mer: https://www.briskoda.net/forums/topic/461809-15-tsi-with-7-speed-dsg/

Endret av Gjest
skrivefeil
Skrevet
27 minutter siden, BGB skrev:

 

Man får også 2.0 TSI i Karoq, men den er ikke i de norske prislistene foreløpig.

Men om det er 1.5 TSI er det etter WLTP så da tror jeg dette er det kjente kangaroo-jump problemet svært mange opplever, står mye informasjon om dette på Briskoda. Det skal visstnok være en oppdatering på vei.

Les mer: https://www.briskoda.net/forums/topic/461809-15-tsi-with-7-speed-dsg/

Hmm, har ikke opplevd at den hopper rundt sånn. Girproblemer har vært borte siden romjula. 

Snakket med Skoda i dag, og de sa at så lenge jeg ikke merket noe på yteevnen til bilen kunne jeg fint kjøre den frem til neste uke, selv om den varselslampen lyste. 

Må jo si det er litt kjedelig med ny bil og mye sånn små rusk. 

Skrevet

Hadde den på diagnose i dag, en drivstoffsensor som må byttes ut. Heldigvis ingen stor greie, og helt greit å kjøre med så lenge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...