Gå til innhold
OctaviaScout

OctaviaScouts Octavia Scout 2.0 TDI 150hk DSG 2018


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lol

Jeg kan nok skylde på veldig lite søvn der ja ? = 2.7

Tror det positive med WLTP er at mer riktige forbrukstall kommer frem og vil også tvinge motorprodusenter til å tenke nytt. En feilmargin på 30% kan jo ikke forsvares.

Poenget mitt er at gamle 1.8T hadde mer eller mindre samme forbruket, så hvis dette er så langt de kommer er det litt sørgelig.

Det eneste som har gått nedover er jukseforbruket, og det har ingen tjent på.

Personlig tror jeg dette kun har gitt stillstand i utvikling, men det blir spennende å se hvor det nå bærer i vei med fossilt, hvis det ikke stopper opp.

Kjører man 10k i året trenger man da bil? Hehe

Neida, men da betyr forbruket lite. Hva med en Chevy Van 6.0 bensin som slurper 2.0 på mila på en heldig dag?

  • 2 uker senere...
Skrevet

Nå hvordan ser det ut for levering av din bil da @OctaviaScout, har du hørt noe mer ang. når den kan leveres til deg?

Ligger det an til levering i uke 31 fremdeles?

Har hatt min Scout i 5 dager nå, og har unnagjort rett i overkant av 90 mil med den :) 

Skrevet

Se der ja @OctaviaScout :) 

Det var jo gode nyheter da, det er virkelig morsomt med ny bil, så du har absolutt noe å se frem til altså :D Min er en uke gammel i dag, og vi har kjørt rett over 1.200km med den så langt :) 

Skrevet

Det har du helt rett i @Superb lll. Dette blir min første helt nye bil, så blir nok ekstra stas:D 

Oj, såpass. Da høres det ut som at du er på bilferie når du klarer å gjøre unna så mange mil på ei uke. Regner med bilen lever opp til forventningene? :)

 

Skrevet

Da er det jo selvfølgelig ekstra stas dette her @OctaviaScout, den første fabrikknye bilen er spesielt ja :) 

Dette er faktisk vår 8. helt nye bil, 2 av dem var på lager i Norge, mens de andre 6 har vi «satt sammen» selv :) 

Nei gitt, vi er ikke på bilferie i det hele tatt, men det er har blitt 2 litt lange dagsturer. En på rett over 60 mil og en på rett over 30 mil, bilen er veldig bra og vi er meget fornøyde så langt ja :) 

Og enda flere mil kommer det til å bli i løpet av de neste 3 ukene også, blir litt annerledes sommer/sommerferie dette året av flere ulike årsaker, og da blir det noen kjøreturer av det. Av det jeg vet om hittil, så ligger det vel an til at vi passer enda 200 mil til i løpet av resten av ferien, dvs om alt går som planlagt da........ :) 

Så du har absolutt noe å glede deg til @OctaviaScout, ser frem til å høre hva du synes om bilen også :D 

  • Lik 1
Skrevet

Helt klart. Hele prosessen har vært stas. Med research, sammensetting av bil, bestilling, venting, spenning.... Bare siste kneik nå så sitter jeg med en flunkende ny bil! :)

Her blir det rett på bilferie når jeg får den (går på ferie neste uke). Så kan jo hende jeg klarer å kjøre lengre enn deg den første uken ;)

Bilder og update kommer ila neste uke :)

  • Lik 1
Skrevet

Ja det er en spennende reise dette, alt fra en begynner å tenke tanken på en ny bil, til at en realisering begynner å nærme seg. Så selvesammensettingen, og plukking av utstyr og utstyrspakker, farge, felger, vinterhjul, etc, det er en artig prosess :) 

Det eneste med det hele jeg ikke er noe flink til er selve ventingen, for jeg har noe i nærheten av en 0,00326 mm lang tålmodighet. Og det får jeg ofte høre av både frue, barn, familie, venner og arb.kollegaer også, så her tror jeg ganske så sikkert at jeg har en liten utfordring for å si det slik, hehe ;) 

Det høres meget bra ut da, rett på bilferie med helt ny bil, det forstår jeg veldig godt at dere ser frem til :) 

Ja bilder, førsteinntrykk og synspunkter er artig å lese/se, så det er fint om du holder oss litt oppdaterte her @OctaviaScout :) Husk at det obligatorisk bildeplikt den dagen du henter bilen da, hehe ;) 

Lykke til og god sommer(ferie) @OctaviaScout :) 

  • Lik 1
  • 10 måneder senere...
Skrevet

Hei igjen!

Tenkte å oppdatere litt her. Har gjort litt småtterier med bilen den tiden jeg har hatt den (ett år i juli):

  • Tectylbehandling
  • Gassdempere til panseret
  • Alt av interiørbelysning er byttet til LED (Osram)
  • Tåkelys er byttet til LED (Osram). Disse passet overraskende godt til LED-stripene.
  • Og i dag: sotet vinduer fra B-stolpe og bak. Eksisterende toning er alt for lys etter min mening, så dette synes jeg ble meget bra.

Lakkbehandling droppet jeg, men jeg ser i ettertid at man kanskje skulle gjort det. Etter å ha tatt vårvasken ser jeg at det har kommet mange riper og små skrammer i lakken etter folk som har slengt døren i, eller subbet borti når bilen har stått parkert. Irriterende, men lite å gjøre med det. Så får håpe en runde med polish fikser noe.

Er forøvrig meget fornøyd med bilen, den leverte på alle punkter som vinterbil (kjører en del til fjells)!

Noen forslag til annet som kan være verdt å gjøre med bilen? 🤔

IMG_1442.jpeg

IMG_1445.jpeg

  • Lik 1
Skrevet

Synes du har gjort veldig mye bra med bilen din her nå @OctaviaScout :) 

Gassdempere til panseret har jeg selv igjen å anskaffe, men får satse litt på at det kanskje kan skje i løpet av sommeren........

Tja hva du kan gjøre ellers, kommer jo veldig an på i hvilke baner du tenker. Altså om du skal gjøre noe med det tekniske og/eller du ønsker å forandre noe annet.

Selv har jeg fått fjernet alle emblemer på bakluken, og det synes jeg ble en mye renere look bak på bilen, i tillegg så er det lettere å holde ren når det ikke samler seg vann/søle/skitt i alle disse bokstavene. Jeg har også lagt på en ekstra soting på vinduene fra B stolpen og bakover, og i tillegg så bestilte jeg en koding til baklysa, slik at de lyser sammen med LED-stripene (kjørelysa) foran. Så nå er det tente baklys på bilen uansett lys -og kjøreforhold, og det synes jeg er fornuftig slik at en også blir litt mer lagt merke til i skumring og/eller korte underganger/tuneller, som er såpass korte at lyssensoren ikke aktiverer nærlysa. Kosta ca 600,- og var gjort på noen få minutter. Det er det noen som synes er fornuftig å gjøre, mens andre ikke deler den oppfatningen, så her er det i høyeste grad opp til enhver hva de vil gjøre. :) 

Skrevet
2 timer siden, OctaviaScout skrev:

Og i dag: sotet vinduer fra B-stolpe og bak. Eksisterende toning er alt for lys etter min mening, så dette synes jeg ble meget bra.

Hadde du original toning? (Sunset)

Vi har sotingen fra fabrikk men synes den er for lys og jeg vurderer å legge ekstra, men er redd varmetrådene i bakruten blir synlige, ble de det hos deg?

Skrevet
2 timer siden, Superb lll skrev:

Synes du har gjort veldig mye bra med bilen din her nå @OctaviaScout :) 

Gassdempere til panseret har jeg selv igjen å anskaffe, men får satse litt på at det kanskje kan skje i løpet av sommeren........

Tja hva du kan gjøre ellers, kommer jo veldig an på i hvilke baner du tenker. Altså om du skal gjøre noe med det tekniske og/eller du ønsker å forandre noe annet.

Selv har jeg fått fjernet alle emblemer på bakluken, og det synes jeg ble en mye renere look bak på bilen, i tillegg så er det lettere å holde ren når det ikke samler seg vann/søle/skitt i alle disse bokstavene. Jeg har også lagt på en ekstra soting på vinduene fra B stolpen og bakover, og i tillegg så bestilte jeg en koding til baklysa, slik at de lyser sammen med LED-stripene (kjørelysa) foran. Så nå er det tente baklys på bilen uansett lys -og kjøreforhold, og det synes jeg er fornuftig slik at en også blir litt mer lagt merke til i skumring og/eller korte underganger/tuneller, som er såpass korte at lyssensoren ikke aktiverer nærlysa. Kosta ca 600,- og var gjort på noen få minutter. Det er det noen som synes er fornuftig å gjøre, mens andre ikke deler den oppfatningen, så her er det i høyeste grad opp til enhver hva de vil gjøre. :) 

Takk @Superb lll! :) 

Ja, jeg spør kanskje litt generelt, men jeg er vel bare ute etter tips til saker som kan være verdt å gjøre som jeg ikke har tenkt på selv. Har f.eks vurdert takspoiler slik som RS-utgaven har, men jeg er usikker på hvordan dette blir på Scout...

Emblemer har jeg vurdert å fjerne, må tygge litt på den. Jeg ser absolutt det praktiske ved å fjerne de. Koding av baklys var ikke så dumt, og en billig penge for litt ekstra sikkerhet.

Jeg regner med du er fornøyd med Scouten? Vi har vel så og si identiske biler så vidt jeg kan huske.

1 time siden, BGB skrev:

Hadde du original toning? (Sunset)

Vi har sotingen fra fabrikk men synes den er for lys og jeg vurderer å legge ekstra, men er redd varmetrådene i bakruten blir synlige, ble de det hos deg?

Jeg har original toning ja. Jeg la ikke merke til varmetrådene når jeg hentet bilen fra forhandleren i dag. Men har studert det litt nå, og jeg synes ikke de er spesielt synlig, men det er mulig å se de. Legger ved noen bilder av hvordan det ser ut.

IMG_1447.jpeg

IMG_1448.jpeg

Skrevet (endret)

Jeg er meget fornøyd med min Octavia, og det har heller ikke vært noen problemer så langt med den. Etter å ha hatt den siden Juli 2018 så har jeg vel dannet meg den erfaringen at jeg ikke kommer til å velge en stasjonsvogn Scout en gang til. Er ikke så fornøyd med all denne sorte plastikken og de grå feltene på fangeren foran og bak, men det er selvfølgelig bare min personlige mening :) 

Fordelene med et forhøyet understell og ekstra beskyttelse under bilen ser jeg absolutt fordelene med om en kjører mye på dårlige veier. :) 

Jeg laget en liten bildeserie i mens jeg ventet på min bil i fjor sommer med forskjellige løsninger for fjerning av emblemer, og jeg valgte tilslutt å fjerne alt sammen, bortsett fra det runde Skoda merket.

Her er tråden jeg laget på dette,

Legger også ved et skjermbilde av min egen bil fra dagen etter at jeg hentet den,

84816678_Skjermbilde2019-05-20kl_23_12_24.thumb.png.e0c49e536b339b24aba4f7ed3a85874c.png

Så emblemer kommer jeg til å fortsette å fjerne på de neste bilene jeg kjøper også, bortsett fra slike som det runde Skoda merket på bakluken. Har gjort det på de 3 siste bilene jeg har hatt, og kan bare si at jeg angrer på at jeg ikke har gjort det på flere tidligere også :) 

2 timer siden, BGB skrev:

Hadde du original toning? (Sunset)

Vi har sotingen fra fabrikk men synes den er for lys og jeg vurderer å legge ekstra, men er redd varmetrådene i bakruten blir synlige, ble de det hos deg?

Har også original Sunset fra før av, og varmetrådene synes jo forsåvidt, men det måtte jeg faktisk gå i garasjen for å se, så det er  på ingen måte fremtredende eller skjemmende etter min mening. Men hva andre synes er det jo ikke så godt å si........

Endret av Superb lll
Skrevet (endret)

Takker for svar, var det jeg fryktet. Det er penest når vinduet er helt sort uten at disse vises, selv om det ikke var så ille som jeg hadde trodd. 

Edit: Forøvrig er bilen typegodkjent med kun DRL fremme, baklysene kommer på lenge før skumring (om lyssensor er i orden) så det er ingen risiko å kjøre uten. Når i tillegg en forhandler tar 600kr for å bokstavelig talt trykke på én knapp hadde jeg heller kontaktet en entusiast med vcds ;)

 

Endret av Gjest
Skrevet
7 timer siden, BGB skrev:

Edit: Forøvrig er bilen typegodkjent med kun DRL fremme, baklysene kommer på lenge før skumring (om lyssensor er i orden) så det er ingen risiko å kjøre uten. Når i tillegg en forhandler tar 600kr for å bokstavelig talt trykke på én knapp hadde jeg heller kontaktet en entusiast med vcds ;)

Det var nettopp for å ha det godkjent at denne kodingen er spesifikt bestilt til min bil fra fabrikk jeg har fått det gjort av forhandler. Derfor er det godkjent og vil heller ikke være en utfordring ved godkjenning for fremtidige EU kontroller, ei heller et problem ved typegodkjenning.  

Det er visstnok en standard for flere andre europeiske land, så derfor var det heller ingen utfordringer med kodingen, men den må som sagt være bestilt og laget fra fabrikk (til en spesifikk bil) for å være godkjent, fra kodingen ble bestilt så tok det ca en uke til de hadde fått koding fra fabrikken til min bil.. Dette ble jeg ganske godt og omstendig forklart av kundemottaker hos den lokale forhandler. 😊

Skrevet
20 minutter siden, Superb lll skrev:

Det var nettopp for å ha det godkjent at denne kodingen er spesifikt bestilt til min bil fra fabrikk jeg har fått det gjort av forhandler. Derfor er det godkjent og vil heller ikke være en utfordring ved godkjenning for fremtidige EU kontroller, ei heller et problem ved typegodkjenning.  

Det er visstnok en standard for flere andre europeiske land, så derfor var det heller ingen utfordringer med kodingen, men den må som sagt være bestilt og laget fra fabrikk (til en spesifikk bil) for å være godkjent, fra kodingen ble bestilt så tok det ca en uke til de hadde fått koding fra fabrikken til min bil.. Dette ble jeg ganske godt og omstendig forklart av kundemottaker hos den lokale forhandler. 😊

Liker ikke off-topic i andre sine tråder men denne må jeg bare svare på. Det du skriver er svada (fra kundebehandleren din).

Først av alt, kundebehandleren din snakker bare tull. Det er ikke noe kode som må "godkjennes til din bil spesifikt", det er boks å huke av i styrekontrolleren, uavhengig om du bruker ODIS, VAS eller VCDS. Det er altså samme protokollen man endrer om det er VW, Audi, Skoda eller SEAT. Dette gjøre Skoda Trondheim gratis over disk og tar 5 minutter (inklusive det å kjøre bilen inn). Om jeg "koder" dette inn, kan ingen se at det ikke var Møller som gjorde det.

Det er altså som å slå på en lysbryter, lyset er ikke godkjent tent bare fordi en elektriker gjør det.

Vennligst bruk sunn fornuft og ikke tro alt en service ansatt sier :)

Skrevet (endret)
1 time siden, BGB skrev:

Liker ikke off-topic i andre sine tråder men denne må jeg bare svare på. Det du skriver er svada (fra kundebehandleren din).

Først av alt, kundebehandleren din snakker bare tull. Det er ikke noe kode som må "godkjennes til din bil spesifikt", det er boks å huke av i styrekontrolleren, uavhengig om du bruker ODIS, VAS eller VCDS. Det er altså samme protokollen man endrer om det er VW, Audi, Skoda eller SEAT. Dette gjøre Skoda Trondheim gratis over disk og tar 5 minutter (inklusive det å kjøre bilen inn). Om jeg "koder" dette inn, kan ingen se at det ikke var Møller som gjorde det.

Det er altså som å slå på en lysbryter, lyset er ikke godkjent tent bare fordi en elektriker gjør det.

Vennligst bruk sunn fornuft og ikke tro alt en service ansatt sier :)

Det jeg helt konkret fikk beskjed om var at de måtte bestille en spesifikk kode til min bil, fordi det ikke skulle gjøre noe galt med andre programmerte ting til min bil. Så den spesifikke koden ville ikke kunne benyttes til en annen bil, uten at den da kanskje gjorde at noe ble feil på den bilen.

Dette måtte så gjøres på fabrikken, og de (forhandler) fikk så tilsendt en fil/kode som gjorde det mulig å kode om DRL til å også tenne baklysa på min bil, og ikke minst at det da ble godkjent til bruk i Norge (for også fremtidige EU kontroller).

Jeg har ikke den minste snøring på koding/programmer til bil, jeg forstår at det høres logisk ut det du skriver her @BGB, men for en som ikke har kunnskapene og/eller interessene for å kode egen bil, så høres det kundemottakeren uttaler minst like logisk ut :) 

Det en har kunnskaper om er meget enkelt å forstå, det en ikke kan noe om (eller har interesse for) er det mer utfordrende og forstå konskvensene av (og da lar en som regel være å gjøre noe med det om en ikke vil ha problemer i ettertid)........ ;) 

 

Det du nevner med lyssbryteren kan jo illustrere dette ganske så godt egentlig, en kan ikke se hvem som har tent lyset som du sier, men en kan se om det elektriske anlegget er i orden og om det er fagmessig utført. Slik er det også enkelt å tenke når det gjelder koding av bilens funksjoner, så lenge flere nevner at det synes i bilens historikk/logg at det har vært noe tilkoblet og noe er forandret på. Derav utsagn om at biler kan bli rødflagget fordi det synes i bilens logg. Det høres logisk ut for en som ikke har kunnskaper om det, høres ikke det også riktig ut at en da kan oppfatte det slik.......?

 

EDIT:

Om dette ikke er av interesse for @OctaviaScout og ha i denne tråden, så kan jo enten @Marius eller @Core2Duo splitte dette ut i en egen tråd. :) 

Endret av Superb lll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
    • Litt sent svar... Har hatt to stk type III hvor sirkulasjonspumpa er defekt. Denne sitter under innerskjermen høyre side ved siden av Webastoen. Kjøpte begge på Autodoc. Hjelper ikke å slette feilkode på denne, den må "låses" opp på en feilkodeleser som takler det.
    • Skoda Superb 2011. Fra å fungere feilfritt har Columbus lyd- og navigasjonssystemet plutselig sluttet å virke. Verken skjerm eller knapper på sidene av skjermen responderer. Knappene på rattet til å styre lyd med er også døde. Eneste som virker er av/på-knappen og cd-spilleren ettersom den starter automatisk. System-reset med knapper fungerer ikke ettersom knappene er blitt inaktive. Har noen tips til noe som kan forsøkes?  Om systemet er kaputt er det dyrt å kjøpe ny Columbus, og å kjøpe brukt innebærer risiko for at det samme skjer igjen. Vet noen om alternative lydsystemer som passer inn fysisk?  
    • Har kjøpt en Superb 2013 mod diesel som  ligger inne med noen feil koder og cruis kontroll som ikke virker. Feilkodene som kommer og som ikke kan slettes er  B121112 B115411 U000200 B105F13 B111A13 P056800 U11300 Har hørt at feil koder kan medføre at blant annet cruis kontrollen ikke virker. Mener å huske at jeg hadde samme feilen på en Golf jeg hadde for noen år siden men klarer ikke å huske hva løsningen blei men den fungerte på slutten. Kan noen komme med tips.
    • Hei! Jeg har problemer med min Skoda octavia 2014 modell 4x4 diesel    har fått opp en blinkende lampe som tydeligvis skal være forvarmer dieselmotor. Så kom vanlig motorlampe opp så bilen går i nødmodus. Har fått opp 2 feilkoder som jeg legger ved her på bildet. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? 
    • Hei! Jeg har fått samme varsel på Skoda Octavia 2019 mod. Det kom på vei til hytta, men var borte dagen etter. På hjemveien etter ca en time kom det tilbake igjen, og etterhvert virket kun oddetalls-gir. Skoda-verkstedet har ikke tid før om to uker. Kan bilen brukes som normalt (korte turer) fram til det...?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...