Gå til innhold
OctaviaScout

OctaviaScouts Octavia Scout 2.0 TDI 150hk DSG 2018


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lol

Jeg kan nok skylde på veldig lite søvn der ja ? = 2.7

Tror det positive med WLTP er at mer riktige forbrukstall kommer frem og vil også tvinge motorprodusenter til å tenke nytt. En feilmargin på 30% kan jo ikke forsvares.

Poenget mitt er at gamle 1.8T hadde mer eller mindre samme forbruket, så hvis dette er så langt de kommer er det litt sørgelig.

Det eneste som har gått nedover er jukseforbruket, og det har ingen tjent på.

Personlig tror jeg dette kun har gitt stillstand i utvikling, men det blir spennende å se hvor det nå bærer i vei med fossilt, hvis det ikke stopper opp.

Kjører man 10k i året trenger man da bil? Hehe

Neida, men da betyr forbruket lite. Hva med en Chevy Van 6.0 bensin som slurper 2.0 på mila på en heldig dag?

  • 2 uker senere...
Skrevet

Nå hvordan ser det ut for levering av din bil da @OctaviaScout, har du hørt noe mer ang. når den kan leveres til deg?

Ligger det an til levering i uke 31 fremdeles?

Har hatt min Scout i 5 dager nå, og har unnagjort rett i overkant av 90 mil med den :) 

Skrevet

Det har du helt rett i @Superb lll. Dette blir min første helt nye bil, så blir nok ekstra stas:D 

Oj, såpass. Da høres det ut som at du er på bilferie når du klarer å gjøre unna så mange mil på ei uke. Regner med bilen lever opp til forventningene? :)

 

Skrevet

Da er det jo selvfølgelig ekstra stas dette her @OctaviaScout, den første fabrikknye bilen er spesielt ja :) 

Dette er faktisk vår 8. helt nye bil, 2 av dem var på lager i Norge, mens de andre 6 har vi «satt sammen» selv :) 

Nei gitt, vi er ikke på bilferie i det hele tatt, men det er har blitt 2 litt lange dagsturer. En på rett over 60 mil og en på rett over 30 mil, bilen er veldig bra og vi er meget fornøyde så langt ja :) 

Og enda flere mil kommer det til å bli i løpet av de neste 3 ukene også, blir litt annerledes sommer/sommerferie dette året av flere ulike årsaker, og da blir det noen kjøreturer av det. Av det jeg vet om hittil, så ligger det vel an til at vi passer enda 200 mil til i løpet av resten av ferien, dvs om alt går som planlagt da........ :) 

Så du har absolutt noe å glede deg til @OctaviaScout, ser frem til å høre hva du synes om bilen også :D 

  • Lik 1
Skrevet

Helt klart. Hele prosessen har vært stas. Med research, sammensetting av bil, bestilling, venting, spenning.... Bare siste kneik nå så sitter jeg med en flunkende ny bil! :)

Her blir det rett på bilferie når jeg får den (går på ferie neste uke). Så kan jo hende jeg klarer å kjøre lengre enn deg den første uken ;)

Bilder og update kommer ila neste uke :)

  • Lik 1
Skrevet

Ja det er en spennende reise dette, alt fra en begynner å tenke tanken på en ny bil, til at en realisering begynner å nærme seg. Så selvesammensettingen, og plukking av utstyr og utstyrspakker, farge, felger, vinterhjul, etc, det er en artig prosess :) 

Det eneste med det hele jeg ikke er noe flink til er selve ventingen, for jeg har noe i nærheten av en 0,00326 mm lang tålmodighet. Og det får jeg ofte høre av både frue, barn, familie, venner og arb.kollegaer også, så her tror jeg ganske så sikkert at jeg har en liten utfordring for å si det slik, hehe ;) 

Det høres meget bra ut da, rett på bilferie med helt ny bil, det forstår jeg veldig godt at dere ser frem til :) 

Ja bilder, førsteinntrykk og synspunkter er artig å lese/se, så det er fint om du holder oss litt oppdaterte her @OctaviaScout :) Husk at det obligatorisk bildeplikt den dagen du henter bilen da, hehe ;) 

Lykke til og god sommer(ferie) @OctaviaScout :) 

  • Lik 1
  • 10 måneder senere...
Skrevet

Hei igjen!

Tenkte å oppdatere litt her. Har gjort litt småtterier med bilen den tiden jeg har hatt den (ett år i juli):

  • Tectylbehandling
  • Gassdempere til panseret
  • Alt av interiørbelysning er byttet til LED (Osram)
  • Tåkelys er byttet til LED (Osram). Disse passet overraskende godt til LED-stripene.
  • Og i dag: sotet vinduer fra B-stolpe og bak. Eksisterende toning er alt for lys etter min mening, så dette synes jeg ble meget bra.

Lakkbehandling droppet jeg, men jeg ser i ettertid at man kanskje skulle gjort det. Etter å ha tatt vårvasken ser jeg at det har kommet mange riper og små skrammer i lakken etter folk som har slengt døren i, eller subbet borti når bilen har stått parkert. Irriterende, men lite å gjøre med det. Så får håpe en runde med polish fikser noe.

Er forøvrig meget fornøyd med bilen, den leverte på alle punkter som vinterbil (kjører en del til fjells)!

Noen forslag til annet som kan være verdt å gjøre med bilen? 🤔

IMG_1442.jpeg

IMG_1445.jpeg

  • Lik 1
Skrevet

Synes du har gjort veldig mye bra med bilen din her nå @OctaviaScout :) 

Gassdempere til panseret har jeg selv igjen å anskaffe, men får satse litt på at det kanskje kan skje i løpet av sommeren........

Tja hva du kan gjøre ellers, kommer jo veldig an på i hvilke baner du tenker. Altså om du skal gjøre noe med det tekniske og/eller du ønsker å forandre noe annet.

Selv har jeg fått fjernet alle emblemer på bakluken, og det synes jeg ble en mye renere look bak på bilen, i tillegg så er det lettere å holde ren når det ikke samler seg vann/søle/skitt i alle disse bokstavene. Jeg har også lagt på en ekstra soting på vinduene fra B stolpen og bakover, og i tillegg så bestilte jeg en koding til baklysa, slik at de lyser sammen med LED-stripene (kjørelysa) foran. Så nå er det tente baklys på bilen uansett lys -og kjøreforhold, og det synes jeg er fornuftig slik at en også blir litt mer lagt merke til i skumring og/eller korte underganger/tuneller, som er såpass korte at lyssensoren ikke aktiverer nærlysa. Kosta ca 600,- og var gjort på noen få minutter. Det er det noen som synes er fornuftig å gjøre, mens andre ikke deler den oppfatningen, så her er det i høyeste grad opp til enhver hva de vil gjøre. :) 

Skrevet
2 timer siden, OctaviaScout skrev:

Og i dag: sotet vinduer fra B-stolpe og bak. Eksisterende toning er alt for lys etter min mening, så dette synes jeg ble meget bra.

Hadde du original toning? (Sunset)

Vi har sotingen fra fabrikk men synes den er for lys og jeg vurderer å legge ekstra, men er redd varmetrådene i bakruten blir synlige, ble de det hos deg?

Skrevet
2 timer siden, Superb lll skrev:

Synes du har gjort veldig mye bra med bilen din her nå @OctaviaScout :) 

Gassdempere til panseret har jeg selv igjen å anskaffe, men får satse litt på at det kanskje kan skje i løpet av sommeren........

Tja hva du kan gjøre ellers, kommer jo veldig an på i hvilke baner du tenker. Altså om du skal gjøre noe med det tekniske og/eller du ønsker å forandre noe annet.

Selv har jeg fått fjernet alle emblemer på bakluken, og det synes jeg ble en mye renere look bak på bilen, i tillegg så er det lettere å holde ren når det ikke samler seg vann/søle/skitt i alle disse bokstavene. Jeg har også lagt på en ekstra soting på vinduene fra B stolpen og bakover, og i tillegg så bestilte jeg en koding til baklysa, slik at de lyser sammen med LED-stripene (kjørelysa) foran. Så nå er det tente baklys på bilen uansett lys -og kjøreforhold, og det synes jeg er fornuftig slik at en også blir litt mer lagt merke til i skumring og/eller korte underganger/tuneller, som er såpass korte at lyssensoren ikke aktiverer nærlysa. Kosta ca 600,- og var gjort på noen få minutter. Det er det noen som synes er fornuftig å gjøre, mens andre ikke deler den oppfatningen, så her er det i høyeste grad opp til enhver hva de vil gjøre. :) 

Takk @Superb lll! :) 

Ja, jeg spør kanskje litt generelt, men jeg er vel bare ute etter tips til saker som kan være verdt å gjøre som jeg ikke har tenkt på selv. Har f.eks vurdert takspoiler slik som RS-utgaven har, men jeg er usikker på hvordan dette blir på Scout...

Emblemer har jeg vurdert å fjerne, må tygge litt på den. Jeg ser absolutt det praktiske ved å fjerne de. Koding av baklys var ikke så dumt, og en billig penge for litt ekstra sikkerhet.

Jeg regner med du er fornøyd med Scouten? Vi har vel så og si identiske biler så vidt jeg kan huske.

1 time siden, BGB skrev:

Hadde du original toning? (Sunset)

Vi har sotingen fra fabrikk men synes den er for lys og jeg vurderer å legge ekstra, men er redd varmetrådene i bakruten blir synlige, ble de det hos deg?

Jeg har original toning ja. Jeg la ikke merke til varmetrådene når jeg hentet bilen fra forhandleren i dag. Men har studert det litt nå, og jeg synes ikke de er spesielt synlig, men det er mulig å se de. Legger ved noen bilder av hvordan det ser ut.

IMG_1447.jpeg

IMG_1448.jpeg

Skrevet (endret)

Jeg er meget fornøyd med min Octavia, og det har heller ikke vært noen problemer så langt med den. Etter å ha hatt den siden Juli 2018 så har jeg vel dannet meg den erfaringen at jeg ikke kommer til å velge en stasjonsvogn Scout en gang til. Er ikke så fornøyd med all denne sorte plastikken og de grå feltene på fangeren foran og bak, men det er selvfølgelig bare min personlige mening :) 

Fordelene med et forhøyet understell og ekstra beskyttelse under bilen ser jeg absolutt fordelene med om en kjører mye på dårlige veier. :) 

Jeg laget en liten bildeserie i mens jeg ventet på min bil i fjor sommer med forskjellige løsninger for fjerning av emblemer, og jeg valgte tilslutt å fjerne alt sammen, bortsett fra det runde Skoda merket.

Her er tråden jeg laget på dette,

Legger også ved et skjermbilde av min egen bil fra dagen etter at jeg hentet den,

84816678_Skjermbilde2019-05-20kl_23_12_24.thumb.png.e0c49e536b339b24aba4f7ed3a85874c.png

Så emblemer kommer jeg til å fortsette å fjerne på de neste bilene jeg kjøper også, bortsett fra slike som det runde Skoda merket på bakluken. Har gjort det på de 3 siste bilene jeg har hatt, og kan bare si at jeg angrer på at jeg ikke har gjort det på flere tidligere også :) 

2 timer siden, BGB skrev:

Hadde du original toning? (Sunset)

Vi har sotingen fra fabrikk men synes den er for lys og jeg vurderer å legge ekstra, men er redd varmetrådene i bakruten blir synlige, ble de det hos deg?

Har også original Sunset fra før av, og varmetrådene synes jo forsåvidt, men det måtte jeg faktisk gå i garasjen for å se, så det er  på ingen måte fremtredende eller skjemmende etter min mening. Men hva andre synes er det jo ikke så godt å si........

Endret av Superb lll
Skrevet (endret)

Takker for svar, var det jeg fryktet. Det er penest når vinduet er helt sort uten at disse vises, selv om det ikke var så ille som jeg hadde trodd. 

Edit: Forøvrig er bilen typegodkjent med kun DRL fremme, baklysene kommer på lenge før skumring (om lyssensor er i orden) så det er ingen risiko å kjøre uten. Når i tillegg en forhandler tar 600kr for å bokstavelig talt trykke på én knapp hadde jeg heller kontaktet en entusiast med vcds ;)

 

Endret av Gjest
Skrevet
7 timer siden, BGB skrev:

Edit: Forøvrig er bilen typegodkjent med kun DRL fremme, baklysene kommer på lenge før skumring (om lyssensor er i orden) så det er ingen risiko å kjøre uten. Når i tillegg en forhandler tar 600kr for å bokstavelig talt trykke på én knapp hadde jeg heller kontaktet en entusiast med vcds ;)

Det var nettopp for å ha det godkjent at denne kodingen er spesifikt bestilt til min bil fra fabrikk jeg har fått det gjort av forhandler. Derfor er det godkjent og vil heller ikke være en utfordring ved godkjenning for fremtidige EU kontroller, ei heller et problem ved typegodkjenning.  

Det er visstnok en standard for flere andre europeiske land, så derfor var det heller ingen utfordringer med kodingen, men den må som sagt være bestilt og laget fra fabrikk (til en spesifikk bil) for å være godkjent, fra kodingen ble bestilt så tok det ca en uke til de hadde fått koding fra fabrikken til min bil.. Dette ble jeg ganske godt og omstendig forklart av kundemottaker hos den lokale forhandler. 😊

Skrevet
20 minutter siden, Superb lll skrev:

Det var nettopp for å ha det godkjent at denne kodingen er spesifikt bestilt til min bil fra fabrikk jeg har fått det gjort av forhandler. Derfor er det godkjent og vil heller ikke være en utfordring ved godkjenning for fremtidige EU kontroller, ei heller et problem ved typegodkjenning.  

Det er visstnok en standard for flere andre europeiske land, så derfor var det heller ingen utfordringer med kodingen, men den må som sagt være bestilt og laget fra fabrikk (til en spesifikk bil) for å være godkjent, fra kodingen ble bestilt så tok det ca en uke til de hadde fått koding fra fabrikken til min bil.. Dette ble jeg ganske godt og omstendig forklart av kundemottaker hos den lokale forhandler. 😊

Liker ikke off-topic i andre sine tråder men denne må jeg bare svare på. Det du skriver er svada (fra kundebehandleren din).

Først av alt, kundebehandleren din snakker bare tull. Det er ikke noe kode som må "godkjennes til din bil spesifikt", det er boks å huke av i styrekontrolleren, uavhengig om du bruker ODIS, VAS eller VCDS. Det er altså samme protokollen man endrer om det er VW, Audi, Skoda eller SEAT. Dette gjøre Skoda Trondheim gratis over disk og tar 5 minutter (inklusive det å kjøre bilen inn). Om jeg "koder" dette inn, kan ingen se at det ikke var Møller som gjorde det.

Det er altså som å slå på en lysbryter, lyset er ikke godkjent tent bare fordi en elektriker gjør det.

Vennligst bruk sunn fornuft og ikke tro alt en service ansatt sier :)

Skrevet (endret)
1 time siden, BGB skrev:

Liker ikke off-topic i andre sine tråder men denne må jeg bare svare på. Det du skriver er svada (fra kundebehandleren din).

Først av alt, kundebehandleren din snakker bare tull. Det er ikke noe kode som må "godkjennes til din bil spesifikt", det er boks å huke av i styrekontrolleren, uavhengig om du bruker ODIS, VAS eller VCDS. Det er altså samme protokollen man endrer om det er VW, Audi, Skoda eller SEAT. Dette gjøre Skoda Trondheim gratis over disk og tar 5 minutter (inklusive det å kjøre bilen inn). Om jeg "koder" dette inn, kan ingen se at det ikke var Møller som gjorde det.

Det er altså som å slå på en lysbryter, lyset er ikke godkjent tent bare fordi en elektriker gjør det.

Vennligst bruk sunn fornuft og ikke tro alt en service ansatt sier :)

Det jeg helt konkret fikk beskjed om var at de måtte bestille en spesifikk kode til min bil, fordi det ikke skulle gjøre noe galt med andre programmerte ting til min bil. Så den spesifikke koden ville ikke kunne benyttes til en annen bil, uten at den da kanskje gjorde at noe ble feil på den bilen.

Dette måtte så gjøres på fabrikken, og de (forhandler) fikk så tilsendt en fil/kode som gjorde det mulig å kode om DRL til å også tenne baklysa på min bil, og ikke minst at det da ble godkjent til bruk i Norge (for også fremtidige EU kontroller).

Jeg har ikke den minste snøring på koding/programmer til bil, jeg forstår at det høres logisk ut det du skriver her @BGB, men for en som ikke har kunnskapene og/eller interessene for å kode egen bil, så høres det kundemottakeren uttaler minst like logisk ut :) 

Det en har kunnskaper om er meget enkelt å forstå, det en ikke kan noe om (eller har interesse for) er det mer utfordrende og forstå konskvensene av (og da lar en som regel være å gjøre noe med det om en ikke vil ha problemer i ettertid)........ ;) 

 

Det du nevner med lyssbryteren kan jo illustrere dette ganske så godt egentlig, en kan ikke se hvem som har tent lyset som du sier, men en kan se om det elektriske anlegget er i orden og om det er fagmessig utført. Slik er det også enkelt å tenke når det gjelder koding av bilens funksjoner, så lenge flere nevner at det synes i bilens historikk/logg at det har vært noe tilkoblet og noe er forandret på. Derav utsagn om at biler kan bli rødflagget fordi det synes i bilens logg. Det høres logisk ut for en som ikke har kunnskaper om det, høres ikke det også riktig ut at en da kan oppfatte det slik.......?

 

EDIT:

Om dette ikke er av interesse for @OctaviaScout og ha i denne tråden, så kan jo enten @Marius eller @Core2Duo splitte dette ut i en egen tråd. :) 

Endret av Superb lll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...