Gå til innhold
Core2Duo

Skal ha service - hva skal gjøres?!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når noen spør om hva som skal gjøres på service, så er det gjerne folk som ikke enda har tatt turen til sin lokale forhandler og spurt, men isteden spurt på nettet for å se om noen der vet imellomtiden. 

Slik er det ikke med meg, her sliter tilsynelatende Møller/Skoda virkelig selv med å vite hva som skal gjøres, virker det som. 

Finnes det noe som helst en serviceplan man kan laste ned eller slikt, for å se hva som virkelig skal gjøres med bilen, til en hver tid, så man selv vet hva som skal gjøres, til hvilken tid? 

 

Her er saken:

Min Superb varsler nå om at den har lyst på en inspeksjonservice. Jeg er jo litt prisbevist, og jeg vet at det gjerne kan skille noen kroner, selv mellom forskjellige Møller-forhandlere, så jeg sender alltid avgårde forespørsler hos mine nærmeste Skoda-forhandlere, også fordi jeg ikke har noe spesielt tilknytning (enda), til mine nærmeste forhandlere. 

Jeg har nå 3 tilbud liggende, alle forskjellige tilbud. 

 

  • TILBUD 1:
  1. Inspeksjon
  2. Utvidet service omfang

Her vil jeg si jeg fikk det jeg forventet av et tilbud. Punkt nummer 2 må jeg visst ha med, da kilometerstanden min er der den er. 

 

  • TILBUD 2:
  1. Inspeksjon - skal utføres nå.
  2. Utvidet service omfang - skal skiftes/utføres 2019-10 ved 60.000km
  3. Tilleggsarbeid: Skifte pollenfilter - skal skiftes/utføres 2019-02 ved 60.000km
  4. Tilleggsarbeid: Skifte DSG-olje - skal skiftes/utføres 2019-10 ved 60.000km
  5. Tilleggsarbeid: Skifte tennplugger - skal skiftes/utføres 2019-10 ved 60.000km

Her har altså denne forhandleren satt opp, ifølge de, en 60.000km-service, da det kun er 2-3 måneder til jeg må inn og ha dette(?) Her gir hverken dato eller km-stand meg noe som helst. Som dere ser, så står det skrevet både dato og km. Men hvorfor står det f.eks 2019-10 på min bil? Min bil er jo registrert 2017-02. Skal DSG-olje skiftes etter enten 60.000km eller 2 år og 8 måneder? Det gir ingen mening i det hele tatt. Jeg legger til at alt dette tilleggsarbeide var for meg valgfritt å gjøre nå, eller om visstnok 2-3 måneder. Men da varslet jo ikke bilen, og jeg måtte passe på dette selv. 

 

  • TILBUD 3:
  1. Inspeksjon
  2. Utvidet service omfang
  3. Tilleggsarbeid: Bremsevæskeskift

Bremsevæskeskift allerede? Hvorfor det? Slår jeg opp i instruksjonsboka, står det klart og tydelig at første skift er etter 3 år. Det er også klistret en service-lapp i bilen etter sist jeg var på service, der Skoda-forhandleren har krysset av for "Bremsevæskeservice", og at det skal gjøres 02/2020 (altså etter 3 år).

 

Km.stand på bilen: 54.000 km - Registrert 02/2017.

 

Så ja, jeg sitter og klør meg litt i hodet. Hva er det som skal gjøres, og hvorfor er ikke noen Skoda-forhandlere samstemte? Og er det virkelig sånn at diverse tilleggsarbeide som ikke bilen varsler om (bilen varsler jo bare oljeskift og inspeksjon), at man selv må passe på at alt det andre blir gjort til den tiden det skal gjøres? Jeg var i den forfatning at når jeg skulle ha oljeservice ved rundt 60.000 km, at det var da alt det andre også skulle gjøres, som f.eks skifte av DSG-olje? Altså, en såkalt "storservice". 

Hva er deres erfaring på området? Jeg vet ikke, man må kanskje få tilbud fra flere forhandlere for å merke dette? Spør man bare en forhandler, stoler man jo selvfølgelig på den forhandleren man bruker fast. 

Skrevet (endret)

Bilen skal ha 60k service, enkelt og greit. Om ikke en offisiell forhandler vet hva det innebærer er det et rødt flagg.

Viktige punkt er inspeksjon og oljeskifte - både på motor og DSG samt Haldex når bilen evt har 4x4.

Endret av Gjest
skrivefeil
Skrevet
9 minutter siden, Core2Duo skrev:
  • TILBUD 2:
  1. Inspeksjon - skal utføres nå.
  2. Utvidet service omfang - skal skiftes/utføres 2019-10 ved 60.000km
  3. Tilleggsarbeid: Skifte pollenfilter - skal skiftes/utføres 2019-02 ved 60.000km
  4. Tilleggsarbeid: Skifte DSG-olje - skal skiftes/utføres 2019-10 ved 60.000km
  5. Tilleggsarbeid: Skifte tennplugger - skal skiftes/utføres 2019-10 ved 60.000km

Her har altså denne forhandleren satt opp, ifølge de, en 60.000km-service, da det kun er 2-3 måneder til jeg må inn og ha dette(?) Her gir hverken dato eller km-stand meg noe som helst. Som dere ser, så står det skrevet både dato og km. Men hvorfor står det f.eks 2019-10 på min bil? Min bil er jo registrert 2017-02. Skal DSG-olje skiftes etter enten 60.000km eller 2 år og 8 måneder? Det gir ingen mening i det hele tatt.

Dette tror jeg har med når du hadde din forrige service @Core2Duo, altså at det enten treffer med tiden eller km i oktober mnd dette året, kan det stemme?

At pollenfilteret ditt skulle ha vært skiftet i februar 2019 stemmer jo med at da var bilen din 2 år.

Dette er virkelig en av ulempene med et digitalt servicehefte og variable serviceintervaller, en får ikke fulgt skikkelig med selv. Noe går på tid (uavhengig av km), noe går på enten tid eller km (avhengig av hva som inntreffer først) og noe er km avhengig, og noe av dette varsler heller ikke bilen i fra om, så da må en følge litt med selv. Men når en ikke har noe informasjon i form av et servicehefte, så er det jo heller ikke lett å ha kontrollen her. Jeg fikk min forhandler til å sende meg på mail en oversikt over når de forskjellige tingene skulle utføres, så har jeg i hvert fall et utg.pkt. Det gjorde jeg for både min 2016 Superb og min 2018 Octavia, bilen jeg nå har kjøpt har jeg jo ikke hentet enda, så den har jeg ikke spurt om denne informasjonen til enda heller. Ikke er den registrert og lagt inn i systemet ennå heller.

Skrevet

Årvåkenhet fra bileier er absolutt nødvendig. Det med variabelt serviceintervall, inspeksjonsservicer og nødvendig vedlikehold er vanskelig å forholde seg til og det er absolutt verdt å bruke sunn fornuft oppi det hele. Jeg var litt uheldig en periode der bilen varslet on inspeksjonsservice og like etterpå ble det "krav" om oljeskift. Nå bor jeg supernært forhandleren min, så det var ikke noe ulempe for meg å ha bilen inne to ganger. Men disse kunne vært samkjørt og forhandleren kunne nullstilt telleverket for variabelt intervall.

Men bremsevæskeskift var vel litt tidlig på din bil. Bremsevæsken holder normalt fint 2-3 år. Bremsevæskeinspeksjon ville jeg tro var en kontroll av væskenivå og kokepunkt, men dette ville jeg spurt nærmere om. Ingen vits å skifte unødig....

  • Lik 1
Skrevet
11 minutter siden, BGB skrev:

Bilen skal ha 60k service, enkelt og greit. Om ikke en offisiell forhandler vet hva det innebærer er det et rødt flagg.

Viktige punkt er inspeksjon og oljeskifte - både på motor og DSG samt Haldex når bilen evt har 4x4.

Om det er riktig at jeg skal ha 60.000 km service, så er det jo eventuelt bare 1 av 3 som vet dette, noe jeg syntes er litt betenkelig. Vet du eventuelt hvordan service-intervallene blir regnet ut? Som jeg nevnte, hvorfor skal jeg bytte DSG-olje på 54.000 km/2 år 8 mnd? Jeg trudde det var 60.000 km/3 år. :) Jeg syntes det er litt merkelige intervaller i tilfelle, men selvfølgelig, det kan da skyldes noe jeg ikke er klar over. 

 

13 minutter siden, Superb lll skrev:

 Dette tror jeg har med når du hadde din forrige service @Core2Duo, altså at det enten treffer med tiden eller km i oktober mnd dette året, kan det stemme?

At pollenfilteret ditt skulle ha vært skiftet i februar 2019 stemmer jo med at da var bilen din 2 år.

Nei, det stemmer ikke. Etter hva jeg kan se hadde jeg Inspeksjon + pollenfilter 07/2018 og oljeservice 01/2019. :) 

Skrevet
24 minutter siden, Core2Duo skrev:

Som jeg nevnte, hvorfor skal jeg bytte DSG-olje på 54.000 km/2 år 8 mnd? Jeg trudde det var 60.000 km/3 år.

Fordi det er ikke firkantet som nøyaktig km og tid.

Feks vår forrige Octavia ba om inspeksjon, det var enda 5 mnd til bytte av olje og bremsevæske men jeg tok det naturligvis samtidig i stedet for å levere bilen inn flere ganger. 

Skrevet
29 minutter siden, Sjåføren skrev:

Årvåkenhet fra bileier er absolutt nødvendig. Det med variabelt serviceintervall, inspeksjonsservicer og nødvendig vedlikehold er vanskelig å forholde seg til og det er absolutt verdt å bruke sunn fornuft oppi det hele. Jeg var litt uheldig en periode der bilen varslet on inspeksjonsservice og like etterpå ble det "krav" om oljeskift. Nå bor jeg supernært forhandleren min, så det var ikke noe ulempe for meg å ha bilen inne to ganger. Men disse kunne vært samkjørt og forhandleren kunne nullstilt telleverket for variabelt intervall.

Men bremsevæskeskift var vel litt tidlig på din bil. Bremsevæsken holder normalt fint 2-3 år. Bremsevæskeinspeksjon ville jeg tro var en kontroll av væskenivå og kokepunkt, men dette ville jeg spurt nærmere om. Ingen vits å skifte unødig....

Dette er absolutt viktig som du skriver @BGB for det er så mange variabler og mye å ta hensyn til at det er vanskelig å følge opp. Det er også veldig synd at det kan komme ting veldig tett uten at det blir oppdaget av (hverken bil eller) forhandler, fordi bilen ikke har kommet dit at den varsler riktig enda.

Bremsevæske skift er etter 3 år, helt uavhengig av kjørelengde. Tennplugger for bensinmotorer er både tids og km avhengig av hva som skjer først 5år/90.000km. Og slike variabler er det for flere ting, så det enkleste etter min mening er å ta en tur til forhandler og få de til å gi oss en oversikt. Det fikk jeg som nevnt til både Superben (2016) og til Octaviaen, og da skilte det litt på dem naturlig nok, fordi Superb hverken hadde oljefylt DSG eller 4x4.

Jeg skal hente en oversikt til den nye Superben også, men den må først registreres i deres system.

Skrevet
31 minutter siden, BGB skrev:

Fordi det er ikke firkantet som nøyaktig km og tid.

Jeg hadde det i tankene at det kunne være det. 

Har hatt i tankene å bytte til fast oljeservice, altså hver 15.000 km/1 år, selvfølgelig spesielt med tanke på motoren. Hadde det vært en idè å gjøre dette ved 60.000 km, så man kanskje får "penset" seg inn i en litt mer stabil servicemodell? Da får man jo oljeservice på 60.000, 75.000, 90.000 osv osv, og det er jo gjerne også da disse tilleggsarbeidene tilfaller. (DSG ved 60.000 km/3 år, pollenfilter hver 60.000 km/2 år osv..) 

Jeg når ca. 60.000 km når bilen er 3 år, så da ser jeg for meg at jeg får med meg alle tilleggsarbeidene når jeg skal ha det, ikke minst at det blir lettere og følge med. :)  Da må jo bilen inn en gang i året uansett. 

Skrevet

Jeg gikk over til å ha service og oljeskift ved fast km.stand i stedet til bilen jeg har i dag, og det kommer jeg også til å gjøre på den jeg har kjøpt nå.

Da blir det oljeskift ved hver 15.000km og service ved hver 30.000km, slik at det blir byttet olje/oljefilter 1 gang i året.

Det vil komme noe inne i blant dette også, men da er det mye enklere å ha kontroll på dette selv. Samt å snakke med verkstedet og få en oversikt på når forskjellige ting skal gjøres 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...