Gå til innhold
Sverre

Sverre's Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 4x4 Velvet Red


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja den ligger fint på turtall når den legger inn 7ende gir :D mener det treffer på Rundtom 1400-1500, litt lavt for min smak men er kjapp å gire ned om behovet for mer kraft kommer! Har også veldig bra opplevd dreiemoment til bensin å være :) veldig kjørbar motor,angrer ikke i det hele tatt på å ha lagt de kronene i 180 hk i forhold til 150. 

skal bekrefte dette med turtall en gang jeg kommer på det! 

Takk for bekreftelse av at den bruker webastoen i tillegg ja, selger var usikker ?

Ja det vil nok virke normalt om en kjører med bryteren i parkeringslysposisjon med tanke på hengerbelysning :) men blir spennende å se hva du finner ut ettersom du har fått kodet på baklys! Virker dette optimalt tror jeg at det blir løsningen for meg også, så slipper jeg å røre lysbryteren jeg også ?

Skrevet

Hei,

Den bruker vel kun Webasto når det er kaldt ute? Har det på en Tiguan, og har også bestilt det på den nye bjørnen som kommer snart, og den slår kun inn når det er under 4 grader eller så. Men da blir dieselbilen fort varm. Men den har blitt fort varm i sommer ellers også.

En ting jeg har opplevd på Tiguanen var at kjølevæskesystemet ikke var tett. Det medførte at motoren ble varm idet jeg rygget ut - med tilhørende runder på verksted (garanti). Det viste seg å være en svakhet i en reduksjonsventil på et parti motorer, men mulig det gjelder flere?

Skrevet

Nå kjenner jeg ikke til hverken motoren eller DSG kassa du har @Sverre, men det er jo en meget sterk motor som du sier til å være bensin. Den har vel et dreiemoment på 320nm (om jeg ikke husker helt feil), og det merkes jo når en gir på litt, enda mer vil en jo merke det når en har med seg en del ekstra vekt i/etter bilen.

Angående Webasto som kjørevarmer så er det litt forskjellige opplysninger å finne der, enkelte skriver som det du gjør @Frederik at den ikke slår inn før det er nede på 4°C, og slik er det definitivt på min arb.bil en 2016 VW Caddy TDi. Men ser det er noen som har andre meninger når det gjelder bensin og fabrikkmontert webasto på nyere biler (VAG), jeg har 90°C som motortemperatur etter bare noe få hundre meter med kjøring, og det hadde jo ikke vært fysisk mulig om kjølevannet ikke hadde fått litt hjelp. Oljetemperaturen derimot, er det jo ikke utslag på en gang før vanntemperaturen er på 90°C........

Ja når tiden kommer for å ha med en henger så skal det prøves, er litt spent på om kodingen av baklysene faktisk også vil ha innvirkning på lysene til en henger :) 

Skrevet

Tusen takk for opplysning @Frederik:) skal holde et ekstra øye på garasjegulv og nivået i ekspansjonstanken! 

 

320 nm stemmer helt perfekt det @Superb lll god husk du! :D ja har sett etter på oljetemp jeg også, men den teller ikke før 50 garder og har som sier ikke fått utslag engang når kjøleveska når 90. 

Skal følge med fremover og se! Oppdaterer her når jeg finner ut noe ?

Skrevet (endret)

Hehe, bra det ikke bare er klister i hjernen da ;)

Ja jeg sjekket akkurat selv også, jeg har ca 1.100m til butikken, og etter 900m  så viser vanntemp 90°C allerede, mens oljetemp viser kun 3 streker. Når jeg så kom hjem etter da 2.200m så har jeg 62°C på oljen, da har bilen stått rolig siden i går kveld.

EDIT:

Rettet en skrivefeil på antall meter........

Endret av Superb lll
  • Lik 1
Skrevet
1 time siden, Superb lll skrev:

Hehe, bra det ikke bare er klister i hjernen da ;)

Ja jeg sjekket akkurat selv også, jeg har ca 1.100m til butikken, og etter 900m  så viser vanntemp 90°C allerede, mens oljetemp viser kun 3 streker. Når jeg så kom hjem etter da 2.200km så har jeg 62°C på oljen, da har bilen stått rolig siden i går kveld.

Synes du har mange gode innvendinger og faktakunnskap jeg! Veldig greit at en som kan og husker så mye er et aktivt medlem ?? 

Antar at det snek seg inn en skrivefeil der at det skulle stå 2200 meter. Om ikke har du en hysterisk god oljekjøler ?

  • Lik 1
Skrevet

Takk for det @Sverre, en prøver så godt en kan i hvert fall :) 

Har fått mye hjelp og tips selv, og da synes jeg det er artig og forsøke å yte noe tilbake også :) For ikke å snakke om at en hele tiden lærer en en god del også da, og det er jo en god bonus det også :) 

Eh, det kan du trygt si ja @Sverre, jeg har korrigert den skrivefeilen der nå ja ;) 

  • Lik 1
Skrevet

Personlig vil jeg anbefale å slå av automatisk kjørevarmer, da den ofte da vil bli brukt for kort tid av gangen. Har dette helt avslått på min 2.0 TDi, blir likevel greit for varm.

Bruk heller fjernstyring når du trenger varmen

  • Lik 1
Skrevet

Godt tips dette @PaulusA :) 

Webasto bør jo som du skriver brukes mer enn bare en liten tur til butikken f.eks., har ikke tatt tanken på den kan deaktiveres selv, så det skal jeg gjøre :) 

Får heller aktivere den igjen når det er kaldere vær og en vet at kjøreturene skal være lengre enn 15 min :) 

Skrevet

Høres ut som jeg også skal deaktivere automatisk start her ja! Er det en innstilling i meny inne i infotainment skjerm? :)

 

Har forøvrig benyttet denne kvelden til å pleie min kjære kodiaq slik at den er klar for alt det stygge naturen vil utsette den for av skitt å dritt! Bestillte også for gøy et sett skvettlappar fra eBay, var enkel montering og de passer rimelig bra! Lurte på å bare kjøpe nye til hver vinter da kostet en tiende del av hva det koster for bare foran hos møller ? legger ved litt bilder både av bil og skvettlappar :)

20180803_233900.jpg

20180803_233301.jpg

20180803_231912.jpg

20180803_231520.jpg

20180803_202302.jpg

Flere steder en dette den kan styres? Står av her, aldri vært inne og justert før ?

20180804_003922.jpg

  • Lik 1
Skrevet

Oj dette ser flott ut @Sverre :) 

Det er jo greit når det finnes skvettlapper du kan montere på din Kodiaq, til Octavia Scout så blir det ikke laget skvettlapper en gang dessverre. Ser det er noen som skriver at de har «modifisert» skvettlappene til en std. Octavia slik at de passer, men modifisert betyr nok mest sannsynlig at de har måttet kutte eller slipe/frese ut/av en del plastiskk, og det frykter jeg også ser slik ut, men ingen vil jo legge ut bilder av det de har gjort, og det ser jeg heller ikke på som en fasit for et pent resultat..........

Dette ble veldig fint i hvert fall :) 

Vedlikehold av bil er artig når en har både de rette produktene og ikke minst et skikkelig sted å utføre det som du har her :) 

 

Jeg skal selv kjøpe meg voks til min bil en av de nærmeste dagene nå, bilen er beskyttet fra en bilpleier, men jeg vil ha muligheten til å friske den opp litt. Vurderer kun 2 vokser (egen som jeg er), og det er Swiss Wax - Shield eller AutoGlym (sin nye) - Ultra High Definition, de ser ut til å være fine å både legge på og tørke av de overskytende. Vet du noe om noen av disse to voksene @Sverre, og hvilken av de to ville du evt, ha valgt ?

Bilen kommer jeg til å levere til bilpleieren før vintersesongen begynner, og på nytt når vintersesongen er ferdig, så tar jeg så godt jeg kan det som er i mellom de to gangene. Poleringsmaskin/polering blir da ikke gjort av meg, for det gjør som nevnt bilpleieren jeg leverer bilen inn til.

Tror du de to voksene jeg nevnte over her også er greie å legge på felgene før vinteren, eller må/bør en ha en egen felgvoks i tillegg? Vet at den er mer varmebestandig, men om den er mer holdbar vet jeg ikke noe om. Her er det vel Swiss Wax - Autobahn jeg har hørt mest om. Men om det er noen vits i forhold til prisen har jeg heller ikke peiling på............

 

Jeg misunner deg virkelig både garasjen og liften/jekken du har her altså, min garasje har kun plass til bilen og «that's it». Bygget den ny for noen få år siden, men den ble bygget på ringmuren til den gml garasjen som «stod» der, for når jeg tok av taket så ramlet 2 av veggene ned.......... Skal garasjen min bli større så må det dessverre sprenges bort en del fjell (og det mye også), og da blir prisen for grunnarbeidet deretter også dessverre...........

 

Skrevet

Jeg må si jeg ble fornøyd med dybden i fargen selv også! Var verdt hver eneste time :)

Merkelig nok så har visst du og jeg ganske lik tanke om voks! ? bilen er nå behandlet med swisswax sin Shield, men kommer til å benytte autobahn på felger då erfaringen med den er god for min del. Andre vokser mister effekten raskt etter min erfaring, men om en gidder å gå en runde med våtvoks i ny og ne klarer en seg greit.

Har har også autoglym sin high definition (kjøpte begge før ultra high kom ut) og har benyttet begge tidligere :) autoglym sin har desidert bedre vannprelling, men kortere holdbarhet (ved mitt bruk). kan fint hende dette påvirkes av mine vaskevaner men det er hvertfall min erfaring. 

Min egen garasje er desverre også av samme kaliber som din. Bilen passer inn, og det er kun avstigning på førersiden av bilen ? har heldigvis en far som liker å investere i alt mulig så lenge jeg er interessert i å hjelpe han når han vil i gang med sitt. Og at tingene må bli brukt. Så der har jeg høytrykkspyler med både varmt og kaldt vann, garasje med 4.3 meter takhøyde, varmepumpe og skaseløfter tilgjengelig :D

Fant frem et skikkelig kamera og fikk tatt noe bilder også inatt, ble veldig fornøyd med fargen nå! :D legger ved et bilde fra "shooten"

received_10211970418203436.jpeg

20180804_000147.jpg

Skrevet

Det var da svært så likt det var da med tanke på valg av voks :) 

Jeg har meldt meg inn på DCN.no, og ser jo at det finnes utrolig mye forskjellig voks å velge på. En meget dyktig og aktiv kamerat der inne, holder en stor knapp på Collinite 945. Den er vesentlig bedre, koster mindre og holder lenger enn Shield, men skal vel være litt tyngre å både legge og tørke av.

Ser vel ut til at en må ta på «spanderbuksene» for å beskytte vinterfelgene litt også da, eller forresten, Swissvax Autobahn skal jammen fruen få kjøpe til «felgene sine» selv, hehe ;) 

 

Hehe, det hørtes svært kjent ut det med garasjen ja, får riktignok plass til motorklipperen innerst i hjørnet av garasjen på førersiden av bilen, men da er det fullt også :) Superben måtte parkeres ca 2-3 cm fra endeveggen for å kunne lukke garasjeporten, og da kunne ikke hengerfeste være ute. Så når en nå har byttet til Ocatvia, så ble det jo nesten «romslig» inne i garasjen, hehe ;) 

 

På det bildet fikk du virkelig frem gløden og fargen i bilen din ja, hjelper med skikkelig kamera/objektiver og litt kunnskaper innen bilderedigering, det kan få frem mye mer i detaljer og farge/lys/kontrast enn hva en gjør med en mobil. Dette var jo nesten et forsidebilde @Sverre :) 

Hadde du fjernet fargen på alt annet enn bilen, og gjort kontrasten mellom lyset og mørket/skyggene litt hardere, så hadde det kunnet blitt enda litt mer stilig etter min mening da ;) 

Skrevet

Holder veldig med deg i at fruen også kan være med å spandere vedlikehold om hun skal være med å velge. Slik er det hvertfall hos oss :)  ja det finnes uendelig med valg, men for å bli klok på noe føler jeg en må høre med noen som jobber uavhengig av et merke. Alle fronter jo sitt eget, som jeg selvsagt forstår :)

Har et i de baner du beskriver også @Superb lll, legger det med her. Riktig nok er det komprimerte filer, så kvaliteten kan svikte om det blåses opp, sitter selv på mobil nå :)

received_10211970452604296.jpeg

  • Lik 1
Skrevet

Hehe, her i huset tror (vet) jeg at det er større sannsynlighet for at jeg får den voksen jeg trenger overlevert personlig av julenissen den 31. Februar, enn at fruen bidrar med den for å si det slik ;):D 

Det er veldig mange bra produkter til bilpleie på markedet i dag, og det er virkelig morsomt også når en ser produktene virkelig virker. Det koster litt, men er jo likevel verdt det når en ser asfaltflekker, rester av insekter, bremsestøv og «flyverust» bare renner av ved bruk av høytrykksspyleren. Bare en lar produktene få virket litt som de skal, og gjør slikt på tørr og kjølig bil.  Jeg får ta en tur innom Scandishine butikken en av dagene, fint utvalg i mange forskjellige produkter der, men det har dessverre en tendens til å bli litt mer kostbart enn en først hadde tenkt seg.......... ;) 

 

Det var slik jeg tenkte ja, men likte likevel bildevinkelen (ditt ståsted) bedre på det andre bildet, for da var det litt mer «luft» foran bilen slik at den er mer på vei «inn-i.bildet», og så kom fronten litt mer frem på det andre bildet. Men redigeringen var slik jeg tenkte ja :) 

Kunne kanskje dempet lyset litt på asfalten, men det er «pirking» og bare en personlig mening. :) 

Synes du har en fin høyde på kameraet her også, slik at det ikke er avbildet slik vi hele tiden ser bilen (eller andre motiver for den delen). Uff nå kommer alt det en holdt på med når en var en ivrig hobbyfotograf frem også, jeg håpet at jeg hadde lagt det enda lenger bak i den interne HD min jeg......... ;) 

Skrevet

Det er en fantastisk fin farge, @Sverre! Får håpe jeg blir like fornøyd med Quartz Grey, som du (tilsynelatende) er med Velvet Red. Har ikke sett Quartz på Sportline irl enda, så vet ikke helt hvordan det blir med de svarte detaljene. Det blir jo uansett ikke samme kontrastene som på din bil, men håper det blir stilig :D

Flotte bilder du tar også!

Skrevet

Mange gode tips du kommer med her @Superb lll:) ser som du skriver at du har en hobbyfotograf i magen du også! Får se hva jeg får til når jeg setter meg ned  med med dataen ? men er absolutt med på hva du mener! Når jeg selv er fornøyd tror jeg at bildet kan vurderes fremkalt å havne på garasjeveggen ?

 

Tusen takk @TheHaughom. Quartz grey er en flott farge på kodiaq generelt. Går flere i området her (både sportline og style) med denne fargen, samt forhandleren har quartz grey sportline utstilt nå for tiden! Så har ingen tvil på at du blir fornøyd. Men nettopp på grunn av populær og vanlig farge valgte vi den bort, ikke fordi vi ikke likte den :) personlig har jeg også alltid likt røde biler, men de er også avhengige av god pleie! 

 

Skrevet
32 minutter siden, Sverre skrev:

Mange gode tips du kommer med her @Superb lll:) ser som du skriver at du har en hobbyfotograf i magen du også! Får se hva jeg får til når jeg setter meg ned  med med dataen ? men er absolutt med på hva du mener! Når jeg selv er fornøyd tror jeg at bildet kan vurderes fremkalt å havne på garasjeveggen ?

Bare hyggelig det @Sverre, en forsiktig vignettering kan kanskje også gjøre seg, men den kan ikke bli for dominerende/tydelig :) 

Ja det bildet kommer til å bli meget bra som veggpryd! ?:) 

 

Of topic:

Ja, jeg har holdt på med foto en god del år ja, men jeg gikk så inn for det at det nesten ikke ble gjort noe annet, så jeg det har jeg bokstavelig talt lagt på hylla. Får litt lyst i ny og ne, men jeg valgte og selge unna alt sammen tilslutt. Det ble for tidkrevende og ikke minst veldig kostbart etterhvert. Men det er en virkelig artig hobby og en lærte mye, veldig mye :) 

Mange kritiserer at bilder blir redigert, men jeg valgte konsekvent å ta bilder i RAW-format, slik at alle bilder må redigeres og konverteres før de kan brukes til noe, og det er jo da en virkelig også kan få frem alle detaljene som ofte kan være skjult i de nesten utbrente lyse partiene og/eller hva som finnes i de nesten helt sorte partiene. 

Det hadde vært veldig artig å se bildet når det var ferdig redigert da @Sverre :) 

Skrevet

Fikk prøvd å sånn smålig endre det bildet med mer luft foran bilen på, men ser jeg må ha hjelp av noen (har både kone og venner som er flinkere enn meg) til dette bedre?

Sliter litt med at lysa ble mer blå en jeg likte her.  Men foreløpig resultat legges ved her. Ser at dette ikke er mitt talent, og har fått hjelp med de andre bildene som ble tatt på denne shooten også :) men en lærer ikke uten å prøve!

received_291947478226186.jpeg

  • Lik 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...