Gå til innhold
Sverre

Sverre's Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 4x4 Velvet Red


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynner å bli bra dette da @Sverre??

Nå vet jeg ikke hvilket bilderedigeringsprogram du benytter, men om du justerer hvitbalansen litt varmere, så demper du det blå lyset. Eller evt fjerne den blå fargen helt, men det kommer jo litt an på hva en har av programvare (og erfaring).

Men som du korrekt skriver, øvelse gjør mester. Du kan også trøste deg med at "verdens beste/flotteste bilde" er fremdeles ikke skapt av noen "fotografer" enda ?

Skrevet

Takker for svar angående hjelp til bilde @Superb lll :D greit å få både hjelp og tips fra folk med erfaring på området! Det settes pris på :)

 

Men angående det med tillegsvarmer kom jeg ikke lenger? La ved bilde av hvordan menyen inne i bilen så ut og hva som var merket av, og finner ikke noe annet sted å gjøre dette. Noen som har tips? (Legger ved bilde igjen, så slipper folk å lete) 

20180804_003922.jpg

Skrevet

Dette er stedet ja ?

Hvis slått av der skal den ikke starte før du programmerer den eller bruker fjernkontroll. Bruker selv disse innstillingene

Off topic: Tar alltid bilder både i RAW og JPEG, kan da fikse de som trengs eller virkelig bruke blinkskuddene. Kun en liten av mange hobbyer, prøver å ikke ta av på noen ?

  • Lik 1
Skrevet
22 timer siden, PaulusA skrev:

Off topic: Tar alltid bilder både i RAW og JPEG, kan da fikse de som trengs eller virkelig bruke blinkskuddene. Kun en liten av mange hobbyer, prøver å ikke ta av på noen ?

Veldig bra tips dette angående lagring av bilder  @PaulusA :) 

Selv gjør (gjorde får jeg vel si) akkurat det samme, og i tillegg så lagrer jeg bilder på flere steder, for en ekstern HD eller en «skytjeneste» kan jo svikte. En annen ting jeg har lært på den «smertefulle og triste» måten er at heller ikke minnekort er sikre. Har opplevd ikke mindre enn 2 ganger at minnekort har sviktet, og absolutt alle bilder har vært ødelagt/korrupte filer som ikke lot seg reparere med noe som helst rescue program. Minnekortene har t.o.m. blitt sendt inn til en skikkelig ekspert på dette, men han klarte heller ikke berge et eneste bilde.......

Så lærdommen jeg tok av dette, var at jeg konsekvent overførte bilder etter hver eneste fototur jeg hadde vært på, slik at det evt. var de siste bildene som kunne bli ødelagt/mistet. I tillegg så holdt jeg meg til max 32GB minnekort, og heller hadde med flere minnekort slik at ikke alle bildene fra en tur (f.eks. ferie) ble lagret på samme minnekort. Det er mer å passe på med flere minnekort, men da har en i hvert fall litt større mulighet til å ha igjen noen bilder fra turen........ :) 

Ingen fasit dette, kun et velment forslag angående lagring av bilder, når vi først var off topic ;) 

Skrevet (endret)

Fikk idag lagt folie på bakfanger i innlastningsåpning, irriterende at skoda ikke har en folie tilpasset dette, men heldigvis har jeg kjennskap til firma som kan ordne det meste :)

Det siste bildet er resultatet sett etter montering, gjennomsiktig folie og ser fortsatt fint ut akkuratt som det burde være :)

20180815_103751.jpg

20180815_105533.jpg

Endret av Sverre
  • Lik 3
Skrevet

Ser fint ut dette da @Sverre :) 

Jeg hadde selv en folie på min forrige bil (Superb), og den var det ingen slitasje eller merker på etter over 2 år/43.000km, så de er ganske solide :) 

Selv valgte jeg denne gangen en Alu-look lastkantbeskytter fordi det stod mest i stil med resten av Scout designet (etter min mening da) :) 

Men for maks beskyttelse, så er definitivt folie veien å gå, gjerne også en matte i lasterommet som en kan felle ut en liten leppe på, som legger seg over støtfangeren i lasteromsåpningen om en skal ha vogn/hund ut/inn. Men det krever jo at en da også stort sett har ren bil bak, for ellers så vil det jo kunne ripe opp fangeren om en presser den leppen inntil lakken. om leppen rekker lengre ned enn folien dekker :) 

Skrevet

Det ble jo kjempebra!

Og helt usynlig:D

Ja, rart at de ikke har en folie. Spurte spesifikt om en til bagasjerommet og til dørene, men det fantes ikke. Var visst ikke behov i flg selger, for det var jo lister i dørene, og minimal lakkert flate ved bagasjerommet. Men det skal ikke mer til heller. Utrolig hvor barn klarer å plassere ben når de skal inn og ut av en bil, så eldste har fått streng beskjed om å hoppe ut og minstemann løftes ut. 

Nå er vi heldigvis ferdig med vogn, men det er jo alltid en risiko bak der. Hadde folie på superben, og når vi solgte den før sommeren var det minimalt med merker på den. Men tror nok det hadde sett betydelig verre ut uten folie, så den har helt klart en misjon. 

Hva måtte du gi for folien? Og hvor fikk du tak i det? Vet om en i området som legger på folie på utsatte steder på alle biler (tilpasser selv), men mistenker at det fort kan bli dyrt. For det er jo alltid noen andre steder som også kunne dratt nytte av folie:/ 

Skrevet

Irritasjonen over skader som kommer på bakfanger er irriterende så valgte folie før dette blir et problem. Så ja definitivt verdt å få lagt dette! Den matten du nevner her @Superb lll har jeg sett på før, men ettersom den legges over fanger er jo faren for riper fra den vel så stor da ren bil 365 dager i året er en umulighet :( blir jo skitten bak bare en krysser 50 kilometer i timen på fuktig vei! 

Var nå godt å vite at vi fikk samme svar da hvertfall @Frederik! Synes det er rart de ikke tilbyr dette, men igjen er det de som da ikke tjener de kronene :) Barnevogn tiden slipper ikke jeg unna desverre, den startet for drøye to uker siden med første arving! Så er nok noen år igjen med vogn her i gården. 

Jeg betalte en liten tusenlapp. Er et lokalt karosseri og lakkverksted som ordnet dette for meg :) Har benyttet dem før til andre ting, og har vært fornøyd med resultater da. Så var egentlig bare innom en tur og kom bare tilfeldig i snakk med dem om dette, så da var det gjort.  Er en skikkelig seig 3m folie.

Skrevet

Gratulerer, @Sverre! Morsom tid i vente:D

Får finne et slikt verksted i området, og se hva de kan tilby. Har også lyst på folie i dørkarmen, for der blir det også fort noen riper. 

  • Lik 1
Skrevet
3 timer siden, Sverre skrev:

Irritasjonen over skader som kommer på bakfanger er irriterende så valgte folie før dette blir et problem. Så ja definitivt verdt å få lagt dette! Den matten du nevner her @Superb lll har jeg sett på før, men ettersom den legges over fanger er jo faren for riper fra den vel så stor da ren bil 365 dager i året er en umulighet :( blir jo skitten bak bare en krysser 50 kilometer i timen på fuktig vei! 

Var nå godt å vite at vi fikk samme svar da hvertfall @Frederik! Synes det er rart de ikke tilbyr dette, men igjen er det de som da ikke tjener de kronene :) Barnevogn tiden slipper ikke jeg unna desverre, den startet for drøye to uker siden med første arving! Så er nok noen år igjen med vogn her i gården. 

Jeg betalte en liten tusenlapp. Er et lokalt karosseri og lakkverksted som ordnet dette for meg :) Har benyttet dem før til andre ting, og har vært fornøyd med resultater da. Så var egentlig bare innom en tur og kom bare tilfeldig i snakk med dem om dette, så da var det gjort.  Er en skikkelig seig 3m folie.

Bakparten på bilene er fort merket av hvor skittent det faktisk er på våre veier ja, og en biltype som Kodiaq og stasjonsvogner er jo en magnet for å dra det til seg også.......

Den matten lager nok likevel mye mindre merker enn hva et par direkte treffer med hjula på en barnevogn og/eller at en hund klatrer inn der selv, men riper kan det likevel selvsagt bli. Jeg skulle bare løfte inn en stor og flat pappeske i en bil jeg hadde for en tid tilbake, og akkurat i det jeg skulle til å tre den inn i åpningen, så kom det et vindkast som presset esken ned på fangeren. Dette var en sort bil og det ble et «skrubbsår» i lakken, lot seg ikke polere/rubbe bort heller. Så mer skal det faktisk ikke til, da hadde jeg gladelig hatt den matten rullet ut over støtfangeren, for det hadde blitt mikroskopiske riper i forhold til hva det ble her..........

Jeg får heller ikke noe beskyttelse til åpningen/tersklene i bakdørene til Scout (altså som står i stil til de som er foran), ei heller skvettlapper som er tilpasset til Scout (hverken foran eller bak).

Skrevet

Helt korrekt som du sier her @Superb lll, akkurat som det er en magnet for skitt xD 

Ja matten hjelper sikkert med å reduserer skadene om slike ting som du nevner skjer, men om den skal rulles ut og inn i all slags vær vil vel den også bli skitten i tillegg til å stadig dra med seg fuktighet inn i bagasjerommet. 
Kjedelig som du sier angående lister og skvettlapper til scout, spesielt med tanke på at dette er en bil mer bygd for kjøreforhold der skvettlapper har sin plass! 

 

 

Videre har jeg nå levert vinterhjula inn til keramisk coating for å se hva jeg tenker om dette :) Blir spennende og se på hva som kreves for å holde de rene gjennom vintersesongen! 

20180820_143844.jpg

Skrevet (endret)

Hvor mye betaler du for den keramiske coatingen?
Skal selv ha mine inn på nano-glasscoat og betaler 2500 kr for et felgsett.

Endret av TheHaughom
Skrevet
3 timer siden, Sverre skrev:

Helt korrekt som du sier her @Superb lll, akkurat som det er en magnet for skitt xD 

Ja matten hjelper sikkert med å reduserer skadene om slike ting som du nevner skjer, men om den skal rulles ut og inn i all slags vær vil vel den også bli skitten i tillegg til å stadig dra med seg fuktighet inn i bagasjerommet. 
Kjedelig som du sier angående lister og skvettlapper til scout, spesielt med tanke på at dette er en bil mer bygd for kjøreforhold der skvettlapper har sin plass! 

 

Videre har jeg nå levert vinterhjula inn til keramisk coating for å se hva jeg tenker om dette :) Blir spennende og se på hva som kreves for å holde de rene gjennom vintersesongen! 

En må nesten bare prioritere hva en vil skåne seg mest mot, for 100% dekket blir en ikke uansett. Det som er positivt med ene, er negativt for noe annet, og så motsatt, og mulighetene er helt sikkert tilstede for enda flere variasjoner også.

Du har jo beskyttet fangeren bak så godt du kan med tanke på folien som er montert, så må dere vurdere om det er nødvendig og/eller hensiktsmessig å ha noe mer i tillegg. 

Ja enig, det blir for dumt at en ikke kan beskytte nedre delen av bilen med skvettlapper om en ønsker det, men den muligheten er en helt avskåret fra, i hvert fall i følge utstyrskatalogen. Har jo lest at det finnes noen kreative sjeler som har «mekket» til en løsning med de skvettlappene som finnes til std Octavia, men har ikke sett noen bilder av det, så hvordan det ser ut i virkeligheten vet jeg ikke. Hadde det bare vært å borre noen flere/andre hull, så hadde det jo vært greit, men falsen til kanalen og hjulbuen er jo veldig forandret med tanke på  de skjermbue -og kanallister listen som er montert på en Scout........

 

Skal bli spennende å se hvor holdbart det er med coating på vinterfelgene :) 

Jeg har lagt Swissvax Autobahn på mine vinterfelger, men jeg vet ikke hvor holdbart det er heller i vintersesongen jeg har her med tanke på mye salting av veiene jeg kjører på.

Skrevet

Har ikke fått noe pris for coatingen av felgene @TheHaughom, men er en kompis som driver med dette så skulle bare betale for selve produktet da jeg hjelper han med andre ting. Men da har jeg jo en pekepinn på hva det koster med din pris. 

 

Ja jeg er spent på holdbarheten selv! Hjul lever jo et ganske tøft liv på vinteren @Superb lll:) swisswax autobahn er god hjulvoks, men den slites jo av vær og vind, samt hvilke vaskevaner du har også :) men vedlikehold med våtvoks så har det pleid å holde vinteren gjennom på Vestlandet!

  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...