Gå til innhold
Core2Duo

Webasto drivstoff-forbruk


Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å finne et klart svar på dette noe sted. Hvor mye drivstoff bruker en webasto egentlig? Dette er snakk om en bensin-variant av webasto. 

Skrevet
8 minutter siden, Superb lll skrev:

Ca 0,1ltr pr. 10.minutt

Ikke så ille det, vel. Vet du hvem webasto som står i bilen også? Evo 4? Evo 5? 

Skrevet

Dessverre, der må jeg melde pass.........

Synes heller ikke det forbruket var så farlig, men det er jo viktig å tenke på at en også bruker Webastoen litt hele året (selv på sommeren) for at den ikke skal «sette seg». Den bør helst også gå ca en halv time for ikke å bli helt nedsotet når den brukes, men den skal jo helst ikke brukes i lengre tid enn det kjøreturen skal være, for ikke å tømme batteriet på sikt.

Men de kan jo også brukes som kjørevarmere, så om den står på i ca 15min og en så har en 15min kjøretur foran seg, så har den jo blitt brukt i en halv time slik den bør.

At en også da må legge til litt på drivstofforbruket på bilen er kanskje lett å glemme, men hva dette forbruket da blir ca pr. mil, er ikke hodet mitt i form til å tenke ut på en sen lørdagskveld gitt.............. ;) 

Skrevet

Hvertfall en gang i måneden etter hva jeg har hørt? 

Jeg trodde ikke det var noe problem med nedsoting på bensin-versjonen, men der tok jeg kanskje feil? Jeg vet at dieselversjonen minst må gå 30 minutter for å brennes ren og alt det der, eller så risikerer du fort at det ryker, eller soter som vi snakker om her nå. 

Jeg har kun en 15 - 18 minutters kjøretur til og fra jobb, så jeg tenkte jeg stiller inn webastoen på 20 minutter gangtid i Amundsen, og bruker fjernkontrollen når jeg trenger det. Vil jeg få noe særlig problemer om jeg lar den kjøre i 20 minutter når jeg bare kjører i kanskje 15 minutter? Jeg så jeg kunne stille den på 10 minutters intervaller, og da syntes jeg 10 minutter var litt i korteste laget. 15 minutter gangtid er da ikke en mulighet, som jeg først så for meg.

Skrevet

Dette er hva jeg har både lest (på nettet) og ble fortalt der jeg kjøpte min forrige bil (VW Golf 2014 TSi med fabrikkmontert Webasto) med tanke på viktigheten av å bruke den litt hele året for at de ikke skulle sette seg og få problemer når vinteren kommer og en har brukt for den. Da ble jeg også fortalt dette med hvor lenge de skulle brukes pga soting, så noe mer enn dette vet jeg ikke. Selgeren visste jo at jeg kjøpte en bensinbil, fordi det var han som bestilte den til meg, men det kan jo hende at selgeren sa det han er lært opp til uten å tenke på at bilen min hadde bensinmotor..........?

Men om du har 15-18min å kjøre til jobb, så kan den jo fint brukes i 15min før du begynner å kjøre, og så la den fortsette å gå noen minutter til mens du kjører, da holder du deg innenfor hva de rådet meg til. Jeg vet som sagt bare hva jeg ble fortalt, finnes det en annen fasit for dette, så vil jeg mer enn gjerne bli korrigert :) 

 

Skrevet

Jeg var av den oppfatning at en bensindrevet parkeringsvarmer ytterst sjeldent hadde problemet med soting, og røyk blant annet. Det er derfor det blant annet blir montert en veldig god andel bensinvarmere på blant annet EL-biler.

Jeg har en mistanke om at det ligger litt dårlig informasjon diesel vs bensin her, uten at jeg skal påstå noe helt sikkert her. Bensin-webasto har vel heller ikke vært noe særlig "kjent" fenomen før nå i nyere tid heller, det har vel hvertfall ikke vært så vanlig som diesel..?

Får vel eventuelt bare finne fram laderen da, og kjøre en 30'minutters en gang i uka eller noe slikt, sånn at den får brent seg ordentlig ren da, og deretter holde meg til 20 minutter ellers. :) Hvor mye tåler egentlig batteri før jeg ikke får start på bilen? Det er sikkert ikke noen ekstra-batteri for webasto på Superben? 

Skrevet

@Core2Duo. Det samme tenkte jeg. Kan ikke helt forstå at bensin skal gi sot, fordi jeg har hatt bensinbrenner på både ei folkevogn og en Porsche uten noe problem. Men selgeren stod på sitt.

Skrevet

Jeg er helt enig med dere begge to @Core2Duo og @Scout, men som sagt jeg skrev bare hva selgeren jeg kjøpte bil av i 2014 fortalte meg, der jeg kjøpte min Superb så snakket vi aldri om dette, fordi jeg allerede hadde en bil med Webasto og var kjent med den...........

På arb.bilen jeg disponerer fra arb.giver en VW Transporter TDi så er derimot historien en helt annen, men det er jo da en TDi. der er det flere som har opplevd soting ved lite bruk og at de ikke starter etter sommeren fordi de ikke er brukt. Så med tanke på forrige selgers råd og hva vi opplever på jobb (selv om det er diesel) så har jeg fulgt selgers anvisninger.

Men jeg skal jammen spørre neste gang jeg er nede på verkstedet for et eller annet om dette, kanskje jeg får et annet svar der, men det kan jo hende at det er en stund til at jeg skal dit da. For fortsetter Superben slik den hittil har gjort med sin driftssikkerhet, så blir det ikke før det er service på 30.000km.........

Skrevet

Bare til info.

Jeg har snakket med en kollega i dag som har opplevd driftsstans på en bensindrevet Webasto, grunnet lite bruk og at den ikke har blitt kjørt varm når den først var i bruk, det var servicemannens uttalelse på hvorfor den ikke fungerte. Men noe mer konkret enn det ble det hverken sagt eller spurt om, det viktigste for min kollega var jo at den ble reparert og klar for bruk igjen.

Så da kan det jo kanskje se ut som selgeren av Golfen jeg kjøpte i 2014 hadde rett likevel, men jeg skal snakke med selgeren av den bilen jeg har nå neste gang jeg er på verkstedet, men det vet jeg ikke når blir. Men om noen besitter andre erfaringer eller kunnskap om dette, så er det fint om det blir opplyst om det.

Skrevet

Takk for informasjonen. Jeg klarer allikevel ikke helt å stole på at det skal være noe problem med sot og sånne ting uansett, før jeg eventuelt får det ordentlig bekreftet av flere parter. 

Det hjelper heller ikke på at vi nå er 3 stykker med samme mening om denne saken her... ;)

Gi en lyd når du har fått vært innom verkstedet, når du skal dit! Så skal jeg få høre litt jeg også, når jeg skal hente Superb'en om en 2 - 3 ukers tid. 

Skrevet
12 timer siden, Core2Duo skrev:

Takk for informasjonen. Jeg klarer allikevel ikke helt å stole på at det skal være noe problem med sot og sånne ting uansett, før jeg eventuelt får det ordentlig bekreftet av flere parter. 

Det hjelper heller ikke på at vi nå er 3 stykker med samme mening om denne saken her... ;)

Gi en lyd når du har fått vært innom verkstedet, når du skal dit! Så skal jeg få høre litt jeg også, når jeg skal hente Superb'en om en 2 - 3 ukers tid. 

 

 Nå har jeg lagt ned en liten innsats i dette @Core2Duo for å få noen klare svar, og det er definitivt mye (feil)informasjon blant de fleste. Jeg har ringt til et par VAG verksteder i området rundt meg i dag, og fått litt forskjellige meninger og synspunkter av dem, men de ba meg fra begge verkstedene om å ringe til en som jobber med dette. Fikk da tips om en som jobber med dette hele tiden, både service og vedlikhold, men også ettermontering og reparasjoner. Han jeg snakket med har kun jobbet med drivstoffvarmere i over 20 år, så han er vel den mest kvalifiserte jeg har snakket med til å kunne svare skikkelig. Mange forskjellige varmere, løsninger og de har jo forandret seg i løpet av noen år som han sa.

 

En dieselvarmer skal kjøres varm når den først brukes og dvs fra 15-18min avhengig av utetemperatur, men minmum 15min, uansett årstid. Og minst 2 ganger i mnd også på sommeren, for å holde alt i bevegelse. Ellers så kan deler sette seg, og om varmeren ikke kjøres skikkelig varm når den brukes så vil de sakte men sikkert sote seg igjen og tilslutt ikke fungere lenger.

 

Når det gjelder bensinvarmere så er de litt annerledes, ,men han har enda ikke hørt om en eneste bensinvarmer som har sotet og sluttet å fungere pga dette. Han anbefalte likevel å kjøre den varm når den først var i bruk, men den tåler småbruk på en helt annen måte enn en som er drevet av diesel. Kondensering var en av årsakene til at den burde kjøres skikkelig varm, og det gjelder ca 15min der også for å få den gjennomvarm.

Det samme gjelder minst 2 ganger i mnd om sommeren her også, for at det ikke skal sette seg. For det er en del «leamikk» som skal til for at en drivstoffvarmer skal fungere, det er drivstoffpumpe, sirkulasjonspumpe til vannet, etc, og det setter seg til slutt fast om det ikke brukes.

Men soting er ikke tilfelle når det gjelder en bensin drivstoffvarmer.

 

Så da har vi vel fått oppklart litt her, vet ikke hvordan du synes dette høres ut @Core2Duo

Det skader jo ikke om du spør litt når du skal hente din bil om 2-3 uker, men jeg føler meg ganske trygg på den forklaringen jeg fikk i dag :) 

 

Skrevet

Her var det en del ting jeg ikke visste om. Og hvis jeg ble fortalt dette da jeg fikk min Superb i 2010, så tror jeg det ikke festet seg i teflonhjernen min. Så får jeg krysse fingrene for at jeg ikke glemmer at jeg leste dette her nå ...

Og siden jeg måtte bytte brennkammer og sirkulasjonspumpe på dieselvarmeren på Superb'en her i høst,  så vet jeg nå hva jeg skal gjøre for å forhåpentligvis unngå flere slike reparasjoner i fremtiden.

Og det gjelder da også Octavia'en min, som også har dieselvarmer, og som nå er kommet til Trøndelag, og da bare er dager i fra å bli utlevert til meg.
Gleder meg som en unge til å få en ny Skoda Octavia, og så får samboeren ta over Superb'en ...

Skrevet

Se der ja, @Superb lll:) Fint å få bekreftet at man ikke er så langt ute på jordet. Jeg er ikke veldig teknisk av meg sånn sett, men her følte jeg virkelig at det var feilinformasjon ute å gikk. 

2 ganger i måneden ja, fikk for meg at det var nok med 1 gang i måneden. Det er jo greit å lære noe nytt også! Jeg slipper å bruke oppvarming på sommeren, her holder det vel om jeg bruker friskluftfunksjonen, eller? For jeg regner med det er samme greiene, webastoen fungerer akkurat på samme måte enten det er oppvarming eller friskluft som blir slått på. 

Den forklaringen du kommer med her også, virker for meg "helt etter boka" sånn som jeg har forstått at det skal fungere, han har da jobbet med dette i 20 år også, så her er det vel ingen vits i å tvile noe på forklaringen. 

Takk for innsatsen, forresten! :D

Skrevet

Det virket mye mer riktig dette her ja, var greit å få litt mer fakta på bordet :) 

Det viktigste er at sirkulasjonspumpe og drivstoffpumpa får gått litt i sommerhalvåret også, og det gjør det jo om en bruker ventilasjons muligheten. Men det gjør nok ikke noe å bruke brenneren litt også, og selv om en ikke trenger varmen på sommeren, så er det jo bare å gjøre dette med vinduene/dørene åpne for ikke å varme opp kupeen så veldig. :) 

Skrevet
På 31.1.2017 den 12.45, Superb lll skrev:

 

 Nå har jeg lagt ned en liten innsats i dette @Core2Duo for å få noen klare svar, og det er definitivt mye (feil)informasjon blant de fleste. Jeg har ringt til et par VAG verksteder i området rundt meg i dag, og fått litt forskjellige meninger og synspunkter av dem, men de ba meg fra begge verkstedene om å ringe til en som jobber med dette. Fikk da tips om en som jobber med dette hele tiden, både service og vedlikhold, men også ettermontering og reparasjoner. Han jeg snakket med har kun jobbet med drivstoffvarmere i over 20 år, så han er vel den mest kvalifiserte jeg har snakket med til å kunne svare skikkelig. Mange forskjellige varmere, løsninger og de har jo forandret seg i løpet av noen år som han sa.

 

En dieselvarmer skal kjøres varm når den først brukes og dvs fra 15-18min avhengig av utetemperatur, men minmum 15min, uansett årstid. Og minst 2 ganger i mnd også på sommeren, for å holde alt i bevegelse. Ellers så kan deler sette seg, og om varmeren ikke kjøres skikkelig varm når den brukes så vil de sakte men sikkert sote seg igjen og tilslutt ikke fungere lenger.

 

Når det gjelder bensinvarmere så er de litt annerledes, ,men han har enda ikke hørt om en eneste bensinvarmer som har sotet og sluttet å fungere pga dette. Han anbefalte likevel å kjøre den varm når den først var i bruk, men den tåler småbruk på en helt annen måte enn en som er drevet av diesel. Kondensering var en av årsakene til at den burde kjøres skikkelig varm, og det gjelder ca 15min der også for å få den gjennomvarm.

Det samme gjelder minst 2 ganger i mnd om sommeren her også, for at det ikke skal sette seg. For det er en del «leamikk» som skal til for at en drivstoffvarmer skal fungere, det er drivstoffpumpe, sirkulasjonspumpe til vannet, etc, og det setter seg til slutt fast om det ikke brukes.

Men soting er ikke tilfelle når det gjelder en bensin drivstoffvarmer.

 

Så da har vi vel fått oppklart litt her, vet ikke hvordan du synes dette høres ut @Core2Duo

Det skader jo ikke om du spør litt når du skal hente din bil om 2-3 uker, men jeg føler meg ganske trygg på den forklaringen jeg fikk i dag :) 

 

Tusen takk for jobben du har gjort med dette! Klargjørende. ?

Skrevet
8 timer siden, Scout skrev:

Tusen takk for jobben du har gjort med dette! Klargjørende. ?

Bare hyggelig, så får vi håpe at det ga svar på det meste vi lurte på her :) Og at vi har fått noen gode råd for å slippe at noen får driftsstans på sin Webasto (for det er visstnok en kostbar reparasjon).

  • 2 måneder senere...
Skrevet

Hei.

Jeg har bensinvarmer på min octavia, med fjernkontroll og det hele.

Jeg har prøvd varmeren noen få ganger siden jeg kjøpte bilen i februar og den funker fint den.

Men og i menyen for climatronic så er det en innstilling på hake av/på for "automatisk tilleggsvarmer" 

Hvis denne er huket "på" er det da slik at bensinvarmeren starter og er med å varme opp motoren og kupeen hver gang motoren ikke er driftsvarm?

For dette står det ikke noe utfyllende om i hverken columbus eller skoda manualen...

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei, har en 2017 Fabia 1,2 med automat. Når man starter/tar løs hugger clutchen til. Ved kjøring ellers, er den ok. Dette medfører problemer på vinterføre ved at bilen kan spinne på flatmark. Er ikke særlig behagelig og streng tatt så skal det vel ikke være slik. Verkstedet sier de ikke finner feilkoder på dette. Hvis noen kan og vil dele erfaringer, mottas det med takk.
    • Har forsket på bruk av webastoen. Har ikke brukt fjernkontrollen og manuellknapp i bilen. Kun startet motor og har latt denne gå på tomgang eller har kjørt en runde. Opplever at jeg får varme på bilens kjølevann (kjølevannstemp blir fort varmt selv om det er -10 gr lufttemp.)  Tenker som så at det kan være feil (defekt sikrulasjonspmpe) feil eller defekt temp.sensor. Har meldt inn mitt problem som forsikringsak, da jeg har utvidet forsikring på bilen. blir innteresant og se hva merkeverksted finner ut. mvh JGD
    • Utelukk aller først svakt/dårlig 12v batteri, og at du har nok diesel på tanken.. Ellers er den gjerne "låst" pga. sot i brennkammer, glødeplugg eller andre ting. Må nok få diagnose/verksted til å sjekka. Viktig at den får gå full tid når den er i bruk for å unngå soting.
    • Hei I min bil, skoda oktavia 2013 modell starter ikke webastoen ved bruk av fjernkontroll eller startknapp i cupeen. Det lyser grønt noen sek. så slukker det og det er ikke noe lyder fra webastoen. Hva kan være feil  
    • Hei håper noen kan komme med et svar,har en skoda karoq 2018 1.5 tdi .jeg har hatt en feil melding i displayet " girkasse I nødmodus,  mulig å kjøre videre" Tok den inn til diagnose hos et verksted i nærheten og fikk beskjed om at det var posisjonsensor som ga utslag på feilmelding.  Og at jeg mulig måtte skifte dsg clutch, jeg skulle ha flushet girkasse for det er ikke gjort i mitt eie .har skiftet girkasse olje i juni 2022. Men lurer på om det er andre som har opplevd å måtte skifte sensor og dobbel clutch, verksted sa at det ville komme på 30000-50000 pluss minus arbeidstimer . Håper noen har et svar 
    • Det ruller jevnt på kilometer på telleren på Dølle Grå. Ikke fort, men snart er det klart for EU-kontroll og inspeksjonsservice. Bilen har begynt å plinge og mase, så time er bestilt. Det er noe som heter +5 service og innbefatter ny motorolje og filter. Greit nok med fast "lav" pris, så får vi se. Litt oppfølging på putlerier og tilpasninger. Det første som ble gjort var de iøynefallende men likevel puslete ekstralysene. Det følte jeg var litt 80-/90-talls, så de ble plukket av. Det viste seg at det var xenon-lys med bra lysmengde og egentlig dyre saker, så de ble solgt til en som trengte å ha kontroll på skogen for å unngå hjortpåkjørsler. Disse xenonlysa har jo ballaster, så det le litt fundering for å få de ut av grillen uten å demontere hele frontfangeren. Det ordnet seg greit for tidligere eier hadde laget utsparinger i grillen som var akkurat store nok til å lirke/tvinge de ut. Sommeren forløp uten ekstra lys foran, men jeg slo til og kjøpte en LED-bar fra Xenonkungen, midt på den lyseste sommeren. Så når mørke kvelder kom på høsten, så ble det montering av den på en ny skiltplate. Nydelig med litt hjelp på fjernlyset. Har berget meg i alle fall én gang fra viltpåkjørsler på seinhøsten i fjor. Andre ting som har vært gjort, skifte av gearkasseolje (med flushing) og bytte av olje på Haldex'en. Veldig greit å gjøre det og få silen renset samtidig. Det var det virkelig behov for! Gir litt ro i sjela å vite at alt er i orden under og bak der... Noe annet jeg alltid gjør: montering av panseråpnere. Super-enkelt å montere. Sånne manuelle pinner er noe herk, mye kjekkere å få på gassdempere. Da er det smooth enhånds åpning (og lukking) av panser. Jeg leita frem gassfjærer på THansen og kulebolter ble kjøpt på Mekonomen (jeg har delenr og typer, hvis noen er interessert i å gjøre samme installasjonen). I samme slengen blir dempematte til panseret alltid montert, koster ikke mange hundrelappene hos forhandler. På høstferietur klarte jeg noe helt utrolig. På et vegarbeidsområde hadde entreprenør brukt rivningsmaterial fra bygningsmur i igjenfylling av noen drenskulverter. Oppi der var det tydeligvis armeringsjern, som jeg klarte å kjøre på så det ble tredd igjennom dekket... Uten at det punkterte. Men det gikk delvis gjennom mønsteret og ut i dekksiden, og satt blegg fast. Måtte kjøre hjem på reservehjul (veldig bra at slikt finnes). Hvis ikke, hadde eneste løsning vært bilberging hjem. Så da måtte jeg kjøpe 2 nye dekk. Det kan jo være tricky med firehjulstrekk, men heldigvis var to av dekkene såpass nye at de matchet. Nok for denne gang, fortsettelse følger nok... 
    • Hei Fikk en påminnelse i dag om at "Remote Access" vil slutte å fungere, og at jeg skal fornye abonnementet. Men når jeg går  inn på "shop-skoda-connect.com" står det at det kun er mulig å bestille dette til utgangen av 2024. Jeg trenger da vel ikke betale for noe som slutter å virke...? Eller er det noe jeg misforstår? 
    • Har en Skoda octavia 2024 modell. Bilen står parkert ca 20 meter fra huset og flere ganger har jeg observert at baklysene er slått på for så å slå seg av..? Nøkkelen ligger inne og det er lenge siden bilen var i bruk. Noen som skjønner hva som skjer?
    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...