Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Sign in to follow this  
Gnasse

Bestilt ny bil :-)

Recommended Posts

Da har man vert så gal at man har gått å bestilt seg en helt ny Kodiaq 190 HK DSG. Svart pearl med alt mulig dilldall.
Får den ca 1 desember.
Er folket her fornøyd med sine?
Er det en tanke vente regge den over nyttår?
(Maken til bilen på bildet)

sort-kodiaq.jpg

• Like 1

Gratulerer med bestillingen! :) Blir fin bil det. 

Angående spørsmålet om å vente med å registrere den til 2018 så må statsbudsjettet legges frem først før man vet noe mer om bilavgiftene vil gå ned eller opp. Sånn som det var i overgangen 2016/2017 var det veldig mange som sparte på å vente med å registrere bilen sin til 2017 var kommet. Selv så fikk jeg over 13.000 kr i sparte avgifter på å få bilen i 2017. (Ble bestilt i 2016.) 

2 minutter siden, Core2Duo skrev:

Angående spørsmålet om å vente med å registrere den til 2018 så må statsbudsjettet legges frem først før man vet noe mer om bilavgiftene vil gå ned eller opp. Sånn som det var i overgangen 2016/2017 var det veldig mange som sparte på å vente med å registrere bilen sin til 2017 var kommet. Selv så fikk jeg over 13.000 kr i sparte avgifter på å få bilen i 2017. (Ble bestilt i 2016.) 

Ja, den tanken har slått meg, vi får vel fasit om ikke altfor lenge.

3 minutter siden, Gnasse skrev:

Ja, den tanken har slått meg, vi får vel fasit om ikke altfor lenge.

Blir vel lagt fram i midten av Oktober om jeg ikke tar helt feil.. :)

Får håpe jeg ikke har glemt noe vesentlig.
Siden vi er bare 2 kunne det nok gått bra med 5 seteren og hehe, men skitt au.
Vinterdekk tar jeg hos den lokale pusheren.
Veldig happy med et par mnd leveringstid. Kjekt når man har litt AD/HD

IMG_20170829_144227.jpg

Dette ser bra ut! Ligner den jeg venter på, bortsett fra farge, seterad og noe småtteri.

• Like 1

Akkurat nå, tronna skrev:

Bra valg!

Hva med ventilerte seter? ;)

Nei, foretrekker alcantara, skinn er no dritt sitte i synes jeg.
Mtp leveringstid kan jeg leve med det.

• Like 1

Gratulerer med bestilling av ny bil, det ser ut til å bli en kjempeflott bil dette her, og jeg deler egentlig din mening om skinn jeg også, det er stilig, men jeg foretrekker Alcantara jeg også :) 

Edited by Superb lll
  • Like 1

På 29.8.2017 den 14.56, Core2Duo skrev:

Jeg sparte 11 000kr på å registrere min før 01.01.2017 (bensin). Rakk det med knapp margin. Ble reg 29.12 tror jeg det var. Dieselversjonen ble inidlertid 14 000 billigere hvis man ventet til 2017. Idioti i praksis.

• Like 1

Ser du ikke har valgt "Personaliseringsmulighet med tre nøkler for DMS Kjøreprofilprogram" som koster kr 500.
Da får du 1 ekstra nøkkel pluss at da kan f.eks du å kona ha hver sin nøkkel så skal vist sete, speil, lys inne i bil etc stille seg etter den nøkkel du bruker.

• Like 3

9 timer siden, Pål V skrev:

Ser du ikke har valgt "Personaliseringsmulighet med tre nøkler for DMS Kjøreprofilprogram" som koster kr 500.
Da får du 1 ekstra nøkkel pluss at da kan f.eks du å kona ha hver sin nøkkel så skal vist sete, speil, lys inne i bil etc stille seg etter den nøkkel du bruker.

Ah, takk for tips, sjekker det med selger....

Gratulerer så mye, moro! Flott at du kjører Tectyl rustbeskyttelse også! Fikk du valgmuligheter der, eller krever Møller at det brukes Tectyl? 

Ønsker å beskytte min bil, men hadde tenkt Mercasol. Leser imidlertid noe om at Møller må godkjenne. Skal ta en telefon til dem også.

Min forhandler har avtale med et lokalt rustbeskytterfirma. Om det er Tectyl eller noe annet vet jeg ikke, men det står tectyl i papirene.
Kunne velge flere pakker, men tok den dyreste der de tar ut inneskjermer etc.

Om jeg har gjort matten riktig ser det ut til at 190 hk får en avgiftsøke på ca 1500 kr i -18. Ikke helt det store altså.

40 minutter siden, Gnasse skrev:

Om jeg har gjort matten riktig ser det ut til at 190 hk får en avgiftsøke på ca 1500 kr i -18. Ikke helt det store altså.

Det kan jeg leve med :)

18 timer siden, Gnasse skrev:

Viste seg å være 3300kr. Men så får vi se hva det ender opp med. Er noen partier som skal krangle på elbil satsene, og da kan det fort hende at det vil gå ut over de andre drivlinjene. 

Ja, håpløst å si, men blir nok store utslag først når nye sykluser blir fulgt

Uh, da er den produsert og kom på havna i Bremerhafen i dag.
Blir en fin julegave når jeg kommer tilbake fra spanjakkland rett før jul .-)

• Like 1

Reply to this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Emner

• Siste Innlegg

• Hei. Noen som har opplevd å miste bluetooth tilkobling? Har hørt noen biler har for liten resistor på tenningen, slik at det blir et spenningsfall som fjerner telefonknappen. Nå går den bare i mute modus.
    • Hehe, ja fargevalg er aldri en enkel sak   Selv har jeg hatt ønske om Business Grey metallic om jeg skulle bestille en ny Skoda Superb i dag, men etter at Race Blue metallic nå er tilgjengelig på Superb, så er jeg jammen ikke helt sikker lenger........ Tror nok likevel at jeg hadde blitt for «pinglete» og tatt det trygge valget med Business Grey metallic, men hadde muligens gått for Sportline i stedet for L&K som jeg har i dag, men helt sikker på det er jeg heller ikke   Årsaken til det er at jeg ikke er noen tilhenger av alle chrome-detaljene på L&K (eller Style), og så ønsker jeg Alcantara seter i stedet for skinnseter, og akkurat det har jeg blitt enda mer sikker på etter mitt første år med skinnseter i min Superb....... Lava Blue metallic er en stillig farge, det er det ingen tvil om, så denne Superben blir du nok meget fornøyd med @Marius  De forandringene jeg hadde tatt i forhold til din bestilling er 19" sommerhjul (fordi jeg ikke liker hverken de tidligere -eller det nye 18" felgdesignet til Superb L&K), men det er jo opptil enhver hva en synes om det   Ellers så hadde jeg også tatt med gir-paddles på rattet, men det er det eneste også, for som du allerede har skrevet her @Marius så er jo Superb L&K utgaven virkelig fylt opp med utstyr, og noe av det er jo heller ikke tilgjengelig på hverken Style eller Sportline som tilleggsutstyr. Får håpe at ventetiden din ikke blir for lang @Marius, for å vente på en bestilt bil er ikke det artigste som finnes......... Lykke til  
    • Å bli korrigert er ikke noe problem @Sjåføren, og når en at på til lærer noe også, så er det jo veldig bra   Jeg har blitt forklart av kundemottakeren hos mitt lokale Møller verksted at det er ikke uten grunn at denne DSG 7 kassen kalles tørrplateclutch, og det er fordi det ikke er olje i den. Men han nevnte aldri at det er olje som smører den mekaniske kassen som du skriver @Sjåføren, så dette var helt ukjent for meg.
    • "Bilhold" appen til Møller ble i går oppdatert til at bestilt bil er 2021 mod. 2.0 TDI 200 Hk. Selv om det er lang ventetid, så er det positive at med nyere og renere motor, så blir avgiftene lavere, og bilen billigere☺
    • I starten var det noen 7 trinns DSG kasser som det ble byttet olje på mechatronic enheten. Dette er en oljefylt styringsenhet til gearkassen. Det ble byttet til en annen type olje enn originalt. Jeg mener det var gjort som en kampanje på dem som opplevde det du beskriver. Mulig at det er det som er gjort på din? Jeg må korrigere @Superb lll litt: Selve gearkassen er oljefylt den (1,7 liter) , og det er denne som normalt ikke trengs å byttes. Dette er vanlig gearolje som smører den mekaniske kassen (altså tannhjul og lagre). Men clutch-pakken er ikke oljefylt på denne gearkassen, det er tørr-clutcher.  Det beste er nok å gjøre som @Marius skriver, å dra til forhandler og ta en sjekk.  
    • Takk, takk ja, prisene på nye motorene kom på fredag som var.  Du ble nok berørt av covid-19 nedstenging på fabrikken. Dem hadde vel 1 mnd tror jeg det var tidligere i sommer. Håper jo jeg får den så tidlig så mulig positivt for deg, er jo at du får 2021 modell, med ny motor, nytt ratt, MIB3 osv. Selv om det blir lang ventetid
    • Gratulerer.  Jeg bestilte min Superb Sportline i mai, og har enda ikke fått bekreftet bygge dato. Det eneste jeg nå vet er at det blir en 2021 modell, da 200Hk TDI motorene skulle bygges med f.o.m. denne uka her. Skal se du får bilen din før jeg får min. Begynner å bli lang ventetiden nå. 
    • Takk !   Fargevalg var en lang vurdering, gikk først for Racing blue, men... Ombestemte meg etter noen timer og havnet på Lava Blue, fin mørkeblå farge  Har ikke sett mange Superb her heller, med den fargen, så blir spennende. (Hjertet mitt sa Quartz grey denne gangen også, men samboer var ikke helt enig, selv om det er kun jeg som skal kjøre bilen, da hun har egen bil) Kunne gjerne tenkt meg 2.0bensin jeg også, men med startpris på 626900,- Så, er det liksom ikke verdt det   Denne ble "dyr" nok den, endte opp på en pris så jeg kunne vurdert veldig mye annet på markedet for å si det slik...  
    • Men DSG 7 kassa på bilen din er vel ikke oljefylt etter hva jeg vet @halgeir? Oljefylt DSG 7 ble først tilgjengelig på Kodiaq og Octavia 2,0/150hk TDi FL (facelift). Så enten har du DSG 6 oljefylt girkasse @halgeir, ellers så har du en tørrplate clutch DSG 7 kasse (som det ikke skal byttes olje på eller flushes, fordi det ikke er noe olje i den i det hele tatt). Jeg har selv hatt en VW Golf 2014 og en Superb 2016 med DSG 7 kassa, og den kan etter mine erfaringer oppleves som både litt brå og rykkete, spesielt ved igangkjøring og køkjøring (lave hastigheter). Jeg fikk beskjed av verkstedet at det var slik den DSG 7 kassa var, og det kunne de ikke gjøre noe med....... Jeg hadde også en Octavia Scout 1,8/180hk TSi 2018 modell (FL) og den var det en oljefylt DSG 6 kasse på, det var først i fjor sommer når jeg handlet en Superb 2,0/190hk TDi 4x4 2019 modell at jeg fikk min første Skoda med oljefylt DSG 7 kasse.
    • Gratulerer med bestilling av ny bil @Marius   Ser ut til at du har bestilt deg en versjon av denne bilen omtrentlig som jeg ville ha gjort det selv   Spennende farge du har valgt denne gangen, den er ikke så ofte benyttet på Superb i området her jeg bor, jeg ser den mest på Kodiaq her. Joda en kan jo alltids ønske seg en ny/annen bil, men tiden er ikke der akkurat nå for min del. Ellers så har jeg jo fremdeles et ønske om ny Superb 2,0/272hk 4x4, men fremdeles er både «sparegrisen» og fruen ikke helt enig med meg i det........  
  • Other new topics

• Andre nye innlegg

• Ligger an for overgang til Audi, nærmere bestemt e-tron🙄 Har ikke bestilt enda, men nært forestående... Er vel litt leveringstid, så Octavian må nok holde ut med meg noen måneder til!
    • Den var både artig og stilig @Tommy Thon  
    • I dag fikk jeg en t-shirt med en kombinasjon av favoritt bil merke, og favoritt rockeband. Litt barnslig for en gubbe i 50åra, men det får stå til...😎😉
    • Det  tror jeg nok kan være et godt valg @Helge (selv om det ikke er Skoda ), bilen ser flott ut    Så er det som du sier at det er lov å håpe at oppfølgeing og serviceinnstillingen til BOS er bedre enn hva den kan være hos Møller på litt for mange verksteder etter hva en leser. Det er jo snart på tide at de forstår at de er avhengig av sine kunder for å overleve, synd at det er merkeverksteder/forhandlere som ødelegger slik at flere bileiere velger andre bilmerker fordi de har fått for dårlig oppfølging, da har det sviktet i flere grunnleggende ledd etter min mening............

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

• Create New...