Gå til innhold

Velkommen gjest!

Hvis du register deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Superb lll

Produkter til enkel vårshine.........

Anbefalte innlegg

Finnes det noe som er enkelt til å fjerne sorte prikker (asfalt, tjære) og de gul-brune rustflekkene som kommer av jernpartiklene fra bremsestøv og pigger?

Har lest om både prikkbort og Iron-x, men vet ikke helt hvordan de er på en bil som er Ditec behandlet?

Min neste bil er det jo en del sorte plastdetaljer på, og de ønsker jeg heller ikke skal bli hvite/grå eller matte av noen av disse midlene.

Jeg er absolutt ingen bilpleie-fantast, men ønsker en ren og prikkfri bil (bortsett fra steinsprut som det kryr av), så noe som krever mye arbeid blir ikke aktuelt. Ikke kommer jeg til å kjøpe skumkanon eller noe slit heller. Aller helst sprut på og spyl av når det gjelder fjerning av prikker og flekker, forrutsetningen er som sagt at det ikke skal ødelegge hverken Ditec behandlingen eller de sorte plastdetaljene som det er mye av på en Octavia Scout.

Finnes det noe slikt, eller er det litt «selvmotsigende» med midler som både er effektive og skånsomme...........?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, PaulusA skrev:

Sjekk med Scandic Shine?

Har ingen erfaring selv, men en kollega er helt hekta

Den siden hadde jeg sett mye på før jeg postet, og der var det mye bra, effektivt og relativt kostbart om en slår seg løs, hehe ;) akk for forslag @PaulusA :) 

 

8 timer siden, Håvard skrev:

Jeg bruker Prickbort og korrosol :) 

Det var de to produktene jeg tittet mest på og leste mest om også, men hvordan tror du disse produktene fungerer sammen med bilen jeg har i dag som er Ditec behandlet da @Håvard ?

Hva benytter du av såpe/bilshampoo etter dette da?

Selv har jeg vært såpass lite avansert at jeg bare har benyttet Turtle Superwash sin, og den er ikke allverden, det er jeg klar over. Men det har også litt med at jeg gjerne også vasker over arb.bilen samtidig og da er den grei til den bilen for å holde den relativt blank. Den vasker jeg kun av egen interesse og på fritiden, så derfor koster jeg ikke på den noen dyre produkter heller............

 

For den neste bilen så ser det jo veldig greit ut selv med mange plastdetaljer,

Takk for forslag @Håvard :) 

 

Endret av Superb lll
  • Lik 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en tur til bilpleieren som Ditec behandlet min Superb og forhørte meg litt, han hadde benyttet både iron-x og korrosol tidligere, men synes den var i sterkeste laget for Ditec, og det kan da gå utover garantien på dette. Det samme gjaldt også prikkbort, selv om han synes den var meget effektiv og bra, så turte han ikke helt å tillate den på Ditec.

Så jeg kjøpte en ny «dunk» med avfetting hos han for å ta bort de sorte prikkene som er beregnet for Ditec (som han sikkert også sa for å få et salg), og så kjøpte jeg Autoglym Magma for å ta bort bremsestøv og jernpartikler. Mulig den er like sterk som korrosol/iron-x, men det var i hvert fall ikke noe som påvirket garantien til Ditec, og da valgte jeg den. Spent på å se hvordan den fungerer, men det får jeg se litt på utover i neste uke når en får litt bedre tid og kanskje litt tørrere veier også..........

Så kjøper jeg heller korrosol og prikkbort når dette er tomt, takk for forslag og tips :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mange gode råd og tips @Håvard, takk for det :) 

Ja jeg nevnte det jo selv også, det var nok litt for å selge noe av sine ting, for det ga ikke helt mening for meg. Men ville ikke protestere så mye så lenge det har med restgarantien til Ditec å gjøre, er jo greit at neste eier (når den tiden kommer). Dette  er også stedet hvor vi leverer arb.bilen for årlig vask/rens/polering, så jeg fikk veldig hyggelige priser i forhold til både hyllepris og hva jeg ser det koster i andre butikker.

Men som sagt, jeg kommer definitivt til å velge noe annet neste gang jeg skal ha bilpleiemidler. Er veldig plaget med salting, og også mange andre partikler som setter seg fast på lakken gjennom hele året her jeg bor og kjører mest. Så jeg bruker nesten avfettingen hver eneste gang jeg vasker bilen også på sommeren, for de små sorte prikkene kryr det av hele tiden. 

Så litt mer kommer jeg til å kjøpe meg etter hvert, for Ditec behandling gjør jeg ikke en gang til, da måtte det i tilfelle vært Ditec Ceramic, men de pengene det koster legger jeg nok heller i en ekstra understellsbehandling (og evt. også med ekstra støyisolering), og så tar jeg heller vare på bilen selv. 

Med så mange tips og triks som finnes i dag, så gjør det ting enklere.

Takk igjen for gode tips og råd :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sånn for lit informasjon, hos "mitt" Ditec pleie senter, selger dem f.eks Prickbort og flere andre "Sterke" avfettingsprodukter fra kjente bilpleie produsenter.

Og disse kunne anbefales til både vanlig og ceramic ditec.
Til Ditec Ceramic kan du jo bruke hva du ønsker, da det er en coating som du ikke skal kunne slite på uansett.. (Selvfølgelig ligger du unna med poleringsmaskin osv) Vanlig ditec kan man vel nesten definere som en Hybrid wax av noe slag tenker jeg.

Men poenget, ditec tåler nok endel uansett om det er normal eller ceramic versjon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
33 minutter siden, Marius skrev:

Bare sånn for lit informasjon, hos "mitt" Ditec pleie senter, selger dem f.eks Prickbort og flere andre "Sterke" avfettingsprodukter fra kjente bilpleie produsenter.

Og disse kunne anbefales til både vanlig og ceramic ditec.
Til Ditec Ceramic kan du jo bruke hva du ønsker, da det er en coating som du ikke skal kunne slite på uansett.. (Selvfølgelig ligger du unna med poleringsmaskin osv) Vanlig ditec kan man vel nesten definere som en Hybrid wax av noe slag tenker jeg.

Men poenget, ditec tåler nok endel uansett om det er normal eller ceramic versjon :)

Da har jeg jo lært mye i dag også, så takk for det @Marius :) 

Se der ja, synd jeg ikke ventet noen timer før jeg handlet da........

Greit å vite til neste gang en skal handle noe, men en får jo nå bruke opp det en har her først. Men noe i tillegg skal jeg kjøpe meg etter hvert, for bilen som kommer i løpet av sommeren skal jeg jo gi en beskyttelse før vinteren. Så både det og en god bilsåpe skal kjøpes inn.

Om jeg går så langt at det blir skum og slikt i tillegg får jeg se litt på, føler ikke helt at jeg er der nå, men det kan jo hende kommer. Har hatt Ditec eller annen form for lakkforsegling utført på de siste bilene jeg har kjøpt, men nå gjør jeg ikke det mer. Så da er det opptil meg hvordan dette skal bli, en kan jo alltids levere bilen til bilpleie også, men noe bør en jammen utføre selv også :) 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder selve starten på rengjøringen av en ekstremt skitten bil, så er det jo lag på lag med sand, søle, salt, etc og når det er så mye så klarer jo nesten ikke avfettingen å gjøre dette fuktig engang, langt mindre løse det opp. Men det er kanskje da en skikkelig såpe og/eller skumming gjør sin nytte?

Har lest en del og sett en del på div nettsider og tutorials på Youtube, men ingen har jo en skikkelig skitten bil før de starter.

Jeg er jo egentlig fristet av å få bort det tykke skittlaget før jeg begynner med avfetting, men det blir vel feil med tanke på at dette bør påføres på et tørt underlag?

Som f.eks. dette bildet jeg la ut i fjor vinter over hvordan bilen ble seende ut etter noen turer på E6, dette gelé/guggelaget er så tykt at t.o.m. konturene på bokstaver/tall på skiltet nesten er borte. Bør en da spyle først med høytrykksspyler og så la bilen tørke før en går videre med avfetting/såpe/skum, tenker bare for at det faktisk skal kunne komme inn til det laget som faktisk sitter fast i lakken, og ikke alle den løse skitten som faktisk går av med bare vann?

Spør litt fordi jeg ikke er helt inne i dette, jeg har valgt den løsningen jeg skisserte sist her når bilen har vært så skitten, men om det er helt etter «boka» er jo noe annet da..........

Og ja, det er faktisk en Moon White metallic under alt dette........ ;) 

5ab530e5b884d_Skjermbilde2018-03-23kl_17_44_30.png.a1d32a90bbb99d616465d2f0c2800552.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 timer siden, Superb lll skrev:

Når det gjelder selve starten på rengjøringen av en ekstremt skitten bil, så er det jo lag på lag med sand, søle, salt, etc og når det er så mye så klarer jo nesten ikke avfettingen å gjøre dette fuktig engang, langt mindre løse det opp. Men det er kanskje da en skikkelig såpe og/eller skumming gjør sin nytte?

Har lest en del og sett en del på div nettsider og tutorials på Youtube, men ingen har jo en skikkelig skitten bil før de starter.

Jeg er jo egentlig fristet av å få bort det tykke skittlaget før jeg begynner med avfetting, men det blir vel feil med tanke på at dette bør påføres på et tørt underlag?

Du må kjøpe deg avfettning som kan brukes på våt bil. Jeg var veldig glad i Prickbort tidligere, men som du også nevner så fungerer denne avfettingen nesten ikke i det hele tatt når bilen er våt, ei heller igjennom et tjukt lag med dritt. Jeg begynte da å søke etter avfetting som kan brukes når bilen er våt, og fant to avfettinger som er meget gode i bruk.

Den ene heter "Koch Chemie - Teerwäshe" og den andre heter "Autoglaze - Ultra". Begge er veldig god i bruk, og ellers noe bedre enn Prickbort, men jeg har gått for sistnevnte, da bilen blant annet SKAL være avspylt før man har på Autoglaze Ultra. Absolutt godkjent, da avfettingen da kommer på karosseriet, og skal jobbe der avfettingen skal jobbe. Det er jo ingen poeng at avfettingen skal drive å jobbe med møkk man bare kan spyle av med vanlig vann. :) 

 

På 23.3.2018 den 12.11, Superb lll skrev:

Tok en tur til bilpleieren som Ditec behandlet min Superb og forhørte meg litt, han hadde benyttet både iron-x og korrosol tidligere, men synes den var i sterkeste laget for Ditec, og det kan da gå utover garantien på dette.

Det blir kanskje å sette det litt på spissen - men du vasker sikkert bilen i vaskemaskin, enten børster - eller børsteløs - eller i selvvasken på den lokale bensinstasjonen? Mister du da også garantien om du gjør dette? Jeg var på en selvvaskeplass i Hamar i fjor, for å spyle av bilen litt. Der brukte jeg (dessverre) stasjonen sin avfetting som regelrett strippet bilen min for voksen jeg hadde lagd et par uker i forveien. Jeg ble helt målløs - og angret veldig på at jeg ikke tok med meg min egen flaske med avfetting den dagen.. Poenget er at det kan være meget sterke avfettinger rundt omkring på bensinstasjoner, som du ikke aner hva er. Da er det bedre i mine øyne å bruke noe man har kjøpt selv, og vet hva er. :) 

 

14 timer siden, tronna skrev:

Hvor ofte vasker folk bilen vinterstid?

Det blir nok ikke full vask - men jeg spyler hvertfall av bilen med vann på selvvasken minst en gang i uka, så fremt det ikke er 20 minus ute. 

  • Lik 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for flere forslag og tips @Core2Duo :) 

Ja jeg synes også det er best å få av løs skitt først, slik at produktene kan få jobbe med det som er det egentlige «problemet». Så jeg har faktisk spylt den noen ganger på sidene og bak, og så latt det tørke før jeg har gått videre, men det gir jo fort vannflekker. Men det er vel kanskje det minste problemet når bilen ser ut som den gjør på det vedlagte bildet........?

Fint med forslag på noe som faktisk fungerer på en våt bil også, det merker jeg at den avfettingen jeg har benyttet fra de som Ditec behandlet min bil ikke er så effektiv på. Den virker jo, men lite effektiv når bilen er våt/fuktig, fremfor når den er tørr(ere).

Hvordan Autoglym Magma fungerer vet jeg ikke enda, selv om det ikke er en avfetting, og skal benyttes til noe helt annet, så skal den sikkert også benyttes på en tørr overflate vil jeg tro, men jeg har ikke lest på flasken enda............

Nei, en tur i bilvaskemaskinen (med eller uten børster) har jeg ikke gjort med denne bilen, men har jo gjort det med biler jeg har hatt tidligere. Har vasket bilen vinterstid hos de som Ditec behandlet bilen, og har benyttet et selvvaske-anlegg noen ganger, men det har jeg gjort der jeg har Ditec behandlet bilen og avfettingen som de har der. Ellers gjør jeg nå stort sett alt hjemme, såfremt temperaturen tillater det. Tidligere så hadde vi en skikkelig vaskehall på jobben, og den savner jeg virkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke spyle av bilen og la den stå å tørke før avfetting, da jeg har veldig mye kalk i mitt vann (eget borrehull). Det jeg da risikerer er at jeg får vannmerker/kalkflekker som ikke går bort med en vanlig vaskeprosess. Kalk etser seg fast i lakken, og er du riktig uheldig må du da til med polering og andre produkter som igjen fjerner denne kalken. Du får det alltids vekk, men det blir mye ekstraarbeid. Har du ikke kalk i vannet så hadde jeg ikke vært så bekymret - det er kalken som er problemet her. Derfor tørker jeg alltid bilen med et microfiberhåndkle for å unngå slike kalkflekker etter endt vask.

Med tanke på Autoglym Magma, og metallpartikkefjernere samlet i ett så skal de aller, aller fleste slike produkter påføres på tørr bil. Disse fungerer dårlig på våt bil. Jeg har prøvd et par av disse som kan påføres på våt bil, men alt i alt så føler jeg ikke at jeg får den virkningen produktet er tiltenkt, det fungerer for dårlig.  

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en vaskehall i kjellern på jobb, men det koster jo fort noen hundrelapper å ta bilen der. Har aldri vasket Skodaen selv. 

Har vel i snitt vasket bilen annenhver uke. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, tronna skrev:

Hvor ofte vasker folk bilen vinterstid?

Har vel i grunnen forsøkt å vaske bil når den har vært skitten, så det har jeg ingen fast regel på hvor hyppig/sjeldent blir, det kommer helt an på føret jeg kjører på og ikke minst temperaturen for om det er tørt eller ikke på veien.

6 timer siden, tronna skrev:

Jeg har en vaskehall i kjellern på jobb, men det koster jo fort noen hundrelapper å ta bilen der. Har aldri vasket Skodaen selv. 

Har vel i snitt vasket bilen annenhver uke. 

Den vaskehallen misunner jeg deg tilgangen til @tronna :) Det er gull verdt for å kunne holde bilen ren selv på de kaldeste dagene, hvor en tidligere har kjørt i bare salt og søl.

Nå vet ikke jeg om du mener at det koster penger for å bruke vaskehallen, og/eller at du mener det beløper seg til en del kroner fordi en må kjøpe det en trenger av bilpleiemidler for å vaske bilen der........?

Det koster jo en del kroner og få noen andre til å vaske bilen for deg også, og veldig mye av det en kjøper av egne vaskemidler varer jo veldig lenge. Det blir absolutt en del kroner tilsammen om en må kjøpe alt den første gangen, men da har en jo det en trenger en god stund fremover også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Core2Duo skrev:

Jeg kan ikke spyle av bilen og la den stå å tørke før avfetting, da jeg har veldig mye kalk i mitt vann (eget borrehull). Det jeg da risikerer er at jeg får vannmerker/kalkflekker som ikke går bort med en vanlig vaskeprosess. Kalk etser seg fast i lakken, og er du riktig uheldig må du da til med polering og andre produkter som igjen fjerner denne kalken. Du får det alltids vekk, men det blir mye ekstraarbeid. Har du ikke kalk i vannet så hadde jeg ikke vært så bekymret - det er kalken som er problemet her. Derfor tørker jeg alltid bilen med et microfiberhåndkle for å unngå slike kalkflekker etter endt vask.

Med tanke på Autoglym Magma, og metallpartikkefjernere samlet i ett så skal de aller, aller fleste slike produkter påføres på tørr bil. Disse fungerer dårlig på våt bil. Jeg har prøvd et par av disse som kan påføres på våt bil, men alt i alt så føler jeg ikke at jeg får den virkningen produktet er tiltenkt, det fungerer for dårlig.  

Nå har jeg kommunalt vann og det skal visstnok ikke være så mye kalk i det etter hva jeg har lest, men hvite vannflekker blir det likevel. De er ikke så vanskelige å ta bort, men en viss innsats krever det likevel,  de som sitter på vinduene (spes. de med SunSet) om solen skinner og tørker vanndråpene før jeg får tatt de bort kan være leie. På lakken er det enklere, men det kan jo komme av at billakken er vedlikeholdt.

Det enkleste hadde jo vært å vasket så ofte at en hadde slippet det tykke skittlaget, men noen ganger blir det slik av ymse årsaker. Og så kaldt som det har vært de siste ukene her nå, så har det heller ikke blitt noen bilvask, og det hjelper jo ikke akkurat på tykkelsen på skittlaget heller. De salter jo selv om det er ÷ 10 - 15°C her jeg bor, så tørre veier har vært en sjeldenhet denne vinteren her.........

Takk igjen for gode tips og forslag :) 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Superb lll skrev:

Har vel i grunnen forsøkt å vaske bil når den har vært skitten, så det har jeg ingen fast regel på hvor hyppig/sjeldent blir, det kommer helt an på føret jeg kjører på og ikke minst temperaturen for om det er tørt eller ikke på veien.

Den vaskehallen misunner jeg deg tilgangen til @tronna :) Det er gull verdt for å kunne holde bilen ren selv på de kaldeste dagene, hvor en tidligere har kjørt i bare salt og søl.

Nå vet ikke jeg om du mener at det koster penger for å bruke vaskehallen, og/eller at du mener det beløper seg til en del kroner fordi en må kjøpe det en trenger av bilpleiemidler for å vaske bilen der........?

Det koster jo en del kroner og få noen andre til å vaske bilen for deg også, og veldig mye av det en kjøper av egne vaskemidler varer jo veldig lenge. Det blir absolutt en del kroner tilsammen om en må kjøpe alt den første gangen, men da har en jo det en trenger en god stund fremover også.

Med vaskehall på jobb mener jeg at det drives av et bilvask firma. Mener jeg betaler 200kr for utvendig, og 400 for full vask, noe som ikke er alt for ille, men blir jo penger av slikt uansett nå på vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, tronna skrev:

Med vaskehall på jobb mener jeg at det drives av et bilvask firma. Mener jeg betaler 200kr for utvendig, og 400 for full vask, noe som ikke er alt for ille, men blir jo penger av slikt uansett nå på vinteren.

Ok, da misforstod jeg deg litt der, trodde det var snakk en vaskehall dere ansatte disponerte for arb.biler (og privatbiler på kveldstid), slik jeg hadde det før vi byttet lokaler for en stund tilbake.

Nei den prisen er vel ikke så verst den egentlig, men om en gjør det ofte så blir det jo en del kroner tilsammen etter hvert, men det er jo flott med ren bil da @tronna ;) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Ken skrev:

Ikke for å sutre.... 

Men vi har jo allerede en vasketråd 

Det er ikke å sutre @Ken og du har helt rett.

Jeg leste godt igjennom den tråden før jeg startet en ny, men jeg synes den tråden er for de godt viderekomne. Jeg ville dermed ikke fylle den med «dummies» spørsmål og spore den helt av, for den tråden du linket til synes jeg er et godt oppslagsverk.

Så det er årsaken til at jeg valgte å starte en tråd i stedet.  

Takk for tips om dette på Facebook, jeg tar en titt der også :) 

Endret av Superb lll

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ok, ja derfor jeg tenkte det kunne gjort seg med en opprydding i guiden. 

Men viderekommende neeei da. Alle som ikke har prøvd håndfri tror ikke det er så enkelt, men en gang prøvd/vist så er det enkelt.

Svamp og børstemaskin er forbudt hvertfall !!! 

Og har man først begynt håndfri, så gjør man aldri overnevnte igjen xDB|

Gledre meg til vårens store  vask og shining, for skal prøve fusso for første gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svar i emnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Takk for svar , kodiaq6011 , tror det ble gjort i bilforretningen , men skal prøve igjen .   Vance 
    • Nei. Hvilke motor, effekt og hvis du vet hvilke ecu som sitter i bilen. Motor kode?
    • Hei,har tenkt på d men vil ikke d slå ut på eu kontroll når dæm tar sånn co2 greier?😀
    • Jeg har brukt dynavin spillere i forskjellige biler. Utmerket kvalitet og oem utseende med alle muligheter som wifi, obd2 live data, DAB, ryggekamera, internett etc.. meget bra og stabil kvalitet på komponentene som blir brukt i spilleren.
    • Styreenheten til motor? Da var den sikkert defekt innvendig. Disse har igrunn lang levetid men kan skje når som helst. Når jeg åpner styreenheten bruker jeg varmepistol pga silikon rundt. Så de er godt bygget og tette.
    • Hei jeg er ny Skoda eier 2006 Octavia. Skal bytte ut eksisterende radio med integrert DAB radio / ryggekamera. Noen som har gode forslag. 
    • Hentet bilen i dag etter skifte av motorstyring. Alt vell så langt. De flyttet styreenheten over til annen bil og fikk samme feilen, så regner med det var årsaken. 
    • Du må angi en kode i bilen slik at den snakker med server. Trykk på connect appen i bilen så får du beskjed om aktivering.
    • Mim målte 176hk orginalt men jeg landet på 226 på hjul etter mye justering frem og tilbake pga økt diselforbruk.  Når det gjelder garanti så ryker den hvis de finner ut. Men som tidligere nevnt så er min bil taxi og har passert 80.000 km. Vært på serivice, pkk, ellers i tilknytting til motorlampe. Henta bilen fra verksted idag pga motorlampa og gløde lampa lyste. Så det er gjort mange grundige undersøkelser på styreenhet for å finne feil. Bilen har samtidig vært koblet opp mot server til vag for grunninstillinger. Alt som er mulig å omprogrammere er omprogrammert på min bil itillegg til 15 andre kodiaq i taxiflåten. Ellers har jeg kun kjørt mercedes og der har også alle bilene vært omprogrammert og tunet. Alle bilene er i trafikk p.r.dd.  Har ikke opplevd nien problemer med garantisak i tilknytting til tuning siden 2003/2004 Og helt riktig at dårlig tuning  gjør levetiden på motor ganske kort. Og personlig er jeg ikke glad i boxer som tilknyttes motoren så ecu blir manipulert. Taxi har mange forskjellige sjåfører og alle har sin kjørestil. Så tuning på mine biler er tilrettelagt for maks effekt, lite disel forbruk, lang levetid på motor og girkasse. Ene taxien har 1.745000km 2008 mod. Går som drosje enda. Ellers har vi gjennomsnitt på ca 1million.  Ps! Ferdig software filer er ikke å anbefale for noen. Alle justeringer må skje på orginal software.
    • Hvordan får jeg Skoda connect appen til og kommunisere med bilen . Har registrert meg  , og appen er oppe og kjører. Må jeg gjøre noe i bilen ?  Takknemlig for allle tips ..er nybegynner . 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Det er mulig. Har sett funtion for garsjeport åpner. Men har ikke rørt eller testet den. Men funksjonen er der..
    • Jeg ville vært veldig forsiktig med elekroniske duppedingser i en «ny» bil. Er produktet laget i Kina er det enda større mulighet for trøbbel. Jeg har selv erfaring med et USB strømuttak som gjorde at DAB radioen ble helt håpløs. Jeg opplevde også et par feilmeldinger på nødkommunikasjonutsyret som jeg ikke kunne forklare i samme periode. Elektronisk støy kan skape mye trøbbel. Funker det uten trøbbel så er det fint, men får du trøbbel med noe elektronisk utstyr i din bil, vet du nå hva som kan være grunn til problemet ditt 😉
    • Sålenge det ikke forstyrrer sikten din er det vel ingenting som skulle tilsi at de skulle være ulovlige. Biler blir levert orginalt med HUD så bør ikke være noe problem. 
    • Bestilte en duppeditt på Ebay og så fulgte det med ett head up display.
      Er disse lovlige å bruke, tenker på siden man må klistre på en"speil" på fronruten?
      https://www.ebay.com/itm/5-5-X3-ELM327-OBD2-HUD-Head-Up-Display-Bluetooth-Engine-Speed-Alarm-Speedometer/112346487326?hash=item1a285f5a1e:g:uTsAAOSwYvFZMiHR:rk:1:pf:0

Om Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Populær kategori:

×