Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Sign in to follow this  
Helge

Helges Octavia Style 1.8 TSI 180hk DSG 2017

Recommended Posts

Stille på forumet. Så da kan jeg fortelle at ny Octavia stasjonsvogn er bestit. Håper på levering i november. 

Min første Skoda blir spennende og endelig blir det bensin motor igjen 1,8 og 180 hk noe som kjentes veldig riktig under prøvekjøringen:-) og DSG selvfølgelig, er for gammel til å gire selv, trenger all fokus på veien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har du jammen noe å se frem til gitt :)

 

Var også en slik utgave jeg egentlig så på i vinter, men endte opp med en Superb med samme motorisering i stedet pga plassen.

Hvilken utstyrsutgave (og evt ekstrautstyr) og farge har du valgt da?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litt spent jeg også mht størrelse, men vi er bare to voksne da ungene har flyttet ut og 2017 modellen opplevdes som romslig også i baksetene.

Så vi var begge enige i at det bør være tilstrekkelig.

Følgende valg: style,navi amundsen, lakk metallic grey, bad road, dms kjøre progr., kessy, elektriske seter fremme, parkerings varsler rund baut, simply clever og tilhengerfeste. 

Mye som vedlagte bilde, men med andre felger.

image.jpeg

Edited by Helge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har du faktisk valgt omtrentlig helt den samme utgaven jeg og min frue så på, men så var det det med plassen da....... Vi er relativt langbeinte begge to og med to ganske lange tenåringsjenter i huset i tillegg, så ble Octaviaen i det trangeste laget i baksetet for oss.

 

Så da var det over på Superb og jeg ønsket fremdeles den samme fargen som du har på bildet her, men det var det slutt på etter en tur i dem.vogna. Eller dvs jeg ville fremdeles ha den fargen, men ble rett og slett ‹‹overkjørt›› av 3 jenter/damer her i huset, som ville ha bilen slik dem.vogna så ut.

Moon White metallic og andre felger slik at det ble litt mer kontraster på detaljene, for det var ganske viktig fikk jeg beskjed om ;)

 

Vi endte til slutt opp med en ganske oppgradert Style utgave av Superb st.vogn og 1,8/180 TSi motor, så da ser bilen vår slik ut.

 

 

20160518_113820.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutter siden, Helge skrev:

Fornøyd med motor valget? DSG?

Dette er den andre bilen jeg har 7 trinns DSG kasse på, og den er jeg relativt godt fornøyd med. 

Noen småplukk er det, men det er likevel ikke nok til at jeg ikke ville ha valgt den igjen. Som f.eks. at den oppleves litt ‹‹treg›› ved igang kjøring, altså den ‹‹nøler›› litt før den reagerer etter å ha stått helt stille i et kryss e.l., og du ønsker å komme raskt igang igjen, som ved at du skal kjøre ut i en åpning i trafikken/køen.

Det jeg virkelig ikke liker er at den begrenser dreimomentet til den motoren jeg har her, med manuell kasse så ville denne motoren yte 320nm (manuell kasse er ikke tilgjengelig i Norge), mens motoren da må ‹‹strupes›› ned til 250nm som er max av hva denne DSG 7 kassa tåler.

Det jeg liker med DSG kassa er at den er rask og responsiv når første bilen er i gang, og den er merkbart kvikkere i sport mode. Ellers så girer den mykt og behagelig, og det føles som de passer godt til VAG sine turbomotorer.

 

Motoren derimot er jeg meget godt fornøyd med, er pigg og sterk, men kunne som sagt vært enda sterkere med en annen DSG kasse (6 trinn) eller manuell kasse. Den er relativt snill på forbruket synes jeg, har vært nede på 0,64 uten å gjøre så altfor mye for det. Men hvor langt ned den kan komme på ren langkjøring er jeg ikke sikker på, men det som står i brosjyren tror jeg nok er vell optimistisk.......

 

Skulle jeg ha valgt på nytt nå, så hadde jeg gjort noen andre valg.

  • Valgt L&K utstyrsgrad, med sort perforert og ventilert skinninteriør.
  • 2,0/220hk motoren med 6 trinns DSG, for å få et høyere dreimoment (350nm på den motoren). Altså den jeg har er sterk nok i massevis til daglig bruk, men de gangene jeg har fullastet bil så merkes det i forhold til om det er bare kona og jeg i bilen.
  • Hadde valgt grå metallic i stedet, hvit metallic er mye mer ‹‹uvarig›› enn hva en skulle tro.......
  •  19" sommerhjul
  • Bestilt den med ekstra klarlakk, klarlakken slites fort i underkant av støtfangeren bak. Kan jo unngås ved bruk av skvettlapper, men de synes jeg ikke er noe fine bak, har skvettlapper framme.

Ellers så er jeg meget godt fornøyd med bilen, stortrives med plassen og hvordan den er å kjøre. Har snart kjørt 12.000km på ca 5 mnd, og det er mye synes jeg for en som pleier å bare ligge på 15-16.000km i året....... Men det er vel et godt bevis på at en er meget godt fornøyd med bilen :)

Edited by Superb lll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei og velkommen @Helge og ikke minst, gratulerer med bestilling!

Bra du lager liv på forumet her. Og som du ser, @Superb lll sine svar er alltid ekstremt gode :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk for det @Tor2r :)

 

Hyggelig å lese at svarene mine blir satt pris på ????:)

 

Jeg er innom forumet stort sett daglig, og synes det er litt synd at det ikke er enda mer aktivitet her, for her har du laget en meget flott side @Tor2r :)

Jeg skulle ønske at noe av entusiasmen og aktiviteten som det er i Skoda gruppa på Facebook kunne "smitte" over her, for der er det jo et yrende liv.

Vi trenger litt flere "gla' tråder" som dette her synes jeg, det er alltid artig når noen deler hva de har kjøpt seg og hva de venter på :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snodig å sette ned dreiemoment og ikke heller velge en girkasse som gir motoren fullt dreiemoment. Kan ikke se at det samme gjelder for Octavia ut fra tekniske data. 1,8 TSI som vi valgte har 280nm noe som er marginalt høyere enn 250 , men kan ikke se at det gjelder for 2,0 TSI heller, denne blir levert med 6 trinns kasse ser det ut som. Må innrømme at jeg ikke vet om jeg får 6 eller 7 trinnskasse, begge er mulige valg og jeg spesifiserte ikke. Tror nok det er en 7 trinns da denne er best mht forbruk og utslipp.

Edited by Helge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altså når det gjelder valget av din bil, så kommer det an på om du velger 4x4 eller ikke.

Dine valgmuligheter for girkasse når det gjelder denne motoriseringen du har valgt er 

  • 1,8/180 hk - 6 trinns manuell
  • 1,8/180 hk - 7 trins DSG
  • 1,8/180 hk 4x4 - 6 trinns DSG

6 trinns DSG kassa er en helt annen konstruksjon som tåler et merkbart høyere dreimoment, for Superb sin del så er den kraftigste motoren når det gjelder dreimoment 2,0/190 hk TDi, med et dreimoment på 400nm.

Men det har muligens blitt litt andre DSG kasser i VAG konsernet nå, for på VW så er det flere kraftige motorer som blir levert med 7 trinns DSG.

 

Helt enig med deg, den bilen jeg har skulle absolutt ha blitt levert med 6 trinns DSG for å få ut de 320nm som motoren faktisk kan levere på papiret, og ikke ha justert den ned......

 

Men når det er sagt, så hadde jeg en VW Golf mk Vll (2014) 1,4/140 hk med 240nm og en 7 trinns DSG kasse før jeg byttet til Superb lll som jeg har i dag, men de motorene går det ikke an å sammenligne i det hele tatt når det kommer til dreimomentet.

Så om min bil faktisk har 250nm begynner jeg å bli litt i tvil på (på en positiv måte), for den er merkbart sterkere fullastet enn hva Golfen var (enda Superb også er en merkbart tyngre bil uten last), og det skal på papiret bare skille 10nm her. Og for de nye utgavene av den motoren jeg hadde i Golfen (som også er tilgjengelig i Octavia og Superb i dag), så har den nå 1,4/150 hk og 250nm, og den motoren er merkbart svakere (fullastet) enn den som sitter i min Superb (1,8/180 hk - 250nm som det står i brosjyra).

At den blir raskere i akselerasjonen med min motor er jo ikke så merkelig i forhold til hk og forskjellen på 1,4 vs 1,8, men om en laster disse helt fulle (med 5 personer og fullt lasterom), så blir det også merkbare forskjeller på hva de faktisk orker uten at de må gire ned, og den forskjellen skulle nok ikke ha vært så merkbar om dreimomentet hadde vært likt vil jeg tro.......

 

Uansett så har du i hvert fall en flott bil i vente, som jeg håper du vil bli meget godt fornøyd med. Gratulerer og lykke til :)

Så får jeg håpe for din del at du har bedre tålmodighet enn meg når det gjelder venting på ny bil, for den ventingen er jeg rett og slett ikke god til....... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tolmodigheten blir bedre og bedre med alderen så du/vi har å se fram til.

Motorvalget ble for min del avgjort av at jeg ønsker litt volum på motoren også, lever fortsatt i den tro at dette er positivt mht hvordan bilen er å bruke i det daglige. Tall og data klarer ikke å overbevise meg om noe annet.

Håper også at bakakselen som levereres med 1,8 vil gi mer komfort.

 

Edited by Helge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja får håpe at tålmodigheten øker etterhvert, foreløpig så er den dessverre på enkelte punkter nesten totalt fraværende........

 

Helt enig med deg, 1,8/180 hk er en fin motorisering til Octavia. Har bra med krefter og og sterk nok til de aller fleste situasjonene, er vel kun med fullastet bil og henger etter at en kunne ønsket seg et enda litt høyere dreimoment.

 

Neste steg på ‹‹motorlista›› gjør det ganske kostbart for Superb lll sin del når det gjelder bensinmotor, for Octavia så blir det jo nesten en helt annen type bil om en skulle valgt en større bensinmotor enn den du har valgt, for da må en jo over på vRS utgavene.

Men nå holder det jo lenge med den du har valgt, skal bli spennende å høre hva du synes når du har hentet bilen og kjørt den litt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Med 1,8ern er bilen usedvanlig kvikk og ikke så alt for ille forbruk heller, selv med 4x4 og DSG. Dog mye vil ha mer... og man får vel aldri nok krefter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, krefter kan være svært ‹‹avhengighets dannende›› og er bestandig ‹‹kjekt og ha›› nok av dem, ulempen er bare at det koster vel mye når det gjelder bensinmotorer over en viss str.........

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 timer siden, Superb lll skrev:

Takk for det @Tor2r :)

 

Hyggelig å lese at svarene mine blir satt pris på ????:)

 

Jeg er innom forumet stort sett daglig, og synes det er litt synd at det ikke er enda mer aktivitet her, for her har du laget en meget flott side @Tor2r :)

Jeg skulle ønske at noe av entusiasmen og aktiviteten som det er i Skoda gruppa på Facebook kunne "smitte" over her, for der er det jo et yrende liv.

Vi trenger litt flere "gla' tråder" som dette her synes jeg, det er alltid artig når noen deler hva de har kjøpt seg og hva de venter på :)

Ja håper det tar seg opp og tror det gjør det med tiden. Selvom antall nye innlegg ikke er så voldsomt så øker antall besøk hver eneste måned. I august var det totalt 2600 sidevisninger, ca 900 besøk. Så det er mange som bare leser. Skulle dere ha noen tips eller forslag er det bare å rope ut. Regner med jeg får litt mer tid fremover nå som barnehagen er i gang igjen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutter siden, Tor2r skrev:

Ja håper det tar seg opp og tror det gjør det med tiden. Selvom antall nye innlegg ikke er så voldsomt så øker antall besøk hver eneste måned. I august var det totalt 2600 sidevisninger, ca 900 besøk. Så det er mange som bare leser. Skulle dere ha noen tips eller forslag er det bare å rope ut. Regner med jeg får litt mer tid fremover nå som barnehagen er i gang igjen :)

Er nok ikke så enkelt å treffe alle med hver enkelt sine synspunkter og interesser, for det skiller jo stort med tanke på hva den enkelte foretrekker å lese om, og enda mer på hva den enkelte synes  om de forskjellige valgene på bil.

 

Får satse på at aktiviteten øker i takt med at høsten setter inn, og kanskje uteaktivitetene minker for den enkelte :)

Synes i hvert fall du har gjort en kjempejobb med denne siden her @Tor2r, får bare håpe at enda flere oppdager den og blir med her :)

 

Forsøkte å lufte interessen for hva som ryktes ang en facelift på Ocatvia, men det har så langt ikke gitt noen respons. 

 

Ser det også er noen som kommer med spørsmål som det dessverre ikke er så lett å svare på, som f.eks. hvordan ta av frontfangeren på Yeti, det har i hvert fall ikke jeg funnet noe konkret svar på........

Edited by Superb lll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er kommet en del altfor tekniske mekanikker spm som jeg er så langt unna å kunne svare på :)

Men Skoda blir jo bare mer og mer populært så vi får satse på at det tar av etter hvert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lurer på om noen har et godt bilde fra siden av en Octavia med bad road som ikke er 4x4.

Søkte litt på finn uten å bli så mye klokere. 

Er eneste synlige forskjell at det er 1.7 cm høyere klaring? sett opp mot en "vanlig" Octavia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja det er kun høyde forskjellen som er synlig, der det synes best er i hjulbuene egentlig. Det blir merkbart større avstand mellom toppen på dekket og kanten på hjulbuen, blir litt bil på ‹‹stylter››.

 

Legger ved et bilde og en link til en bil som har dette Bad Road understellet, slik at du også kan lese litt fra en som har valgt bil med dette understellet.

 

Om du Googler Skoda Octavia Bad Road og så ser på bildene der, så har du mye å se på, selv om noen av dem også er bilder av Scout modellen.

 

http://www.roste.no/fra-octavia-til-octavia/

Skjermbilde 2016-09-05 kl. 18.48.26.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da var det slik jeg trodde, og den ekstra beskyttelsen som er en del av bad road, vil kun være synlig om man kikker under bilen.

Takk for tilbakemelding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reply to this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Emner

  • Siste Innlegg

    • Synd at du skal ha slike småfeil på bilen din, @Superb lll. Litt vanskelig å forstå at man skal få feil på en såpass ny bil, men dagens biler er såpass komplekse i elektronikken og samspillet med det mekaniske at noe må skje i ny og ne.  Det er alltid trasig med sånt småtteri og spesielt irriterende på en "ny" bil, så det er veldig bra at du er fornøyd med oppfølgingen fra forhandleren. Det er slikt som gjør at man fortsetter, og til og med fornyer kundeforholdet. Det er mange forhandlere som ikke helt har skjønt at neste salg er avhengig av nettopp dette. Når det er sagt, så har fabrikken strammet inn på.....  "goodwill" praksisen. Synes forhandleren hadde litt mere frihet til å vurdere garantiarbeid tidligere (altså for noen år siden). Jeg kan jo forstå at fabrikken vil være sikker på at oppståtte feil faktisk er deres ansvar, men nå må alt godkjennes før noe arbeid kan startes. Det kan virke litt rigid og tungvint, og dermed må kunden bruke mer av sin tid med flere turer innom før ting kan bli konstatert/godkjent/fikset. Håper det løser seg uten de store problemene, @Superb lll
    • Hvis den blir lagt ut til 449.000kr, så kjøper jeg 😁
    • Kom over disse bildene her, men om dette dreier seg om en konseptbil eller er noe som noen gang skal vises frem vet jeg ikke. Ser vel kanskje noen likheter fra slektskapet med Lamborghin og likheten med felgene til Octavia vRS her.........  
    • Jeg er jo meget fornøyd med min Superb bare så det er sagt, men denne gangen så er det dessverre noen skår i (nybil)gleden. Bilen har nå akkurat passert 8 mnd siden den ble kjøpt og har kjørt rett i overkant av 16.000km. Det første som skjedde var at jeg mistet ACC, frontassist, skiltgjenkjenning, så stod bilen rolig et par dager og da fungerte merkelig nok alt som det skulle igjen. Men det skulle ikke vare så lenge, det kom etter noen dager et nytt varsel om at frontassist ikke var tilgjengelig, og denne gangen rettet det seg heller ikke. Det ble en tur til verkstedet hvor de feilsøkte, og så sa de at her må alt kalibreres på nytt. Avtaler ny time, og inn på verkstedet igjen for utbedring av dette og det tok sine timer. Etter noen dager så begynte det å komme noen ulyder fra understellet bak, det var noen metalliske «klunkelyder» akkurat som om en støtdemper skulle ha vært tom for olje. Mest fremtredende når det er kaldt vær og og understellet er strammet opp i Sport modus. Denne lyden er ikke konstant, så den er svært vanskelig å feilsøke etter. Mekaniker har hørt den, men lyden ga seg før han fikk tatt opp en lydfil av lyden, hvilket må til for at det kan utbedres......... Så låste det ene frontlyset seg (har adaptive frontlys) og pekte kun nedover, og jeg fikk varsel om at høyre fjernlys ikke var tilgjengelig og det var feil på de adaptive frontlysene. Fjernlyset virket fremdeles, men det blir jo ikke så veldig effektivt når det lyser ned i asfalten rett foran bilen. Når bilen så stod rolig over natten så fungerte alt som det skulle dagen etter. Det går så noen dager og det samme skjer på nytt, men denne gangen så blir feilen vedvarende i flere dager, før den plutselig nok en gang blir borte. Jeg tok kontakt med verkstedet eter den første gangen, samt at jeg fikk tatt et bilde av varslene som kom opp i bilens dashbord. Feilen har etter det kommet og gått litt slik den selv føler for, og vi ble enige om at dette skulle det feilsøkes på når bilen skulle på en (selvvalgt) oljeskiftservice. Det ble nylig utført, og da konstaterte teknikkeren at hovedlykten må byttes, feilen lå fremdeles i bilens logg og den kom frem på nytt når det ble gjort en test av lysene. Så nå er varselet konstant der om defekt lys, og at adaptive lys ikke fungerer. Det vil da si at nytt hovedlys er bestilt og blir byttet på garanti, og det vil også si at alle frontassistene også må på nytt kalibreres igjen, med den tiden det tar. Lyden fra støtdemperen/bakstillingen er fremdeles lunefull, den har vært ganske fremtredende frem til jeg jekket opp bilen og byttet til sommerhjul, men da forsvant den og var borte i noen dager, før den gradvis kom tilbake igjen. Når jeg byttet til sommerhjul, så oppdager jeg at det er sprekker i den ekstra understellsbehandlingen jeg har valgt å legge på min bil. Tar en tur til de som la på den ekstra understellsbeskyttelsen, og det viser seg at det er den ekstra støydempingen som ikke har festet seg så godt til bilens originale varmvoksbeskyttelse i baksjermene. Her blir jeg opplyst om at de har byttet leverandør av støydemping pga det som bl.a. har skjedd på min bil. Bilen må så leveres tilbake til dette firmaet, hvor de fjerner alt av ekstra støydemping i alle 4 hjulhusene, og må legge dette på på nytt igjen, for så å legg på et nytt lag med ny understellsbeskyttelse. Oppdager først når jeg kommer hjem at det er mye søl/sprut fra utført arbeid i døråpningene foran, under panseret og i motorrommet, så da blir det en ny tur tilbake igjen for at det må fjernes. Det beklager de så mye, og de gjør en flott jobb med rengjøring, men det er likevel irriterende å måtte kjøre tilbake til dem for utbedring av noe de selv burde ha sjekket før de leverte ut bilen til meg etter min mening. Jeg hadde ikke det i tankene og se etter det, for slik så det ikke ut når de behandlet denne bilen i sommer. Der har nå bilen igjen vært jekket opp, og ulyden fra støtdemperen/understellet bak er borte, så da er det vel bare å vente på at den ulyden dukker opp igjen......... Så er det også bare å vente på at ny hovedlykt foran ankommer, slik at den kan byttes og bilens frontassister kan kalibreres på nytt....... Bilens infotainmentsystem har også gått helt i svart et par ganger, samt at skjermen har «frosset» og ikke reagert i det hele tatt på berøring. Kunne gjøre ting fra rattet, men det blir jo ikke så enkelt når skjermen ikke følger med. Så det er vel noe på gang her også, men de fant ingenting om dette i bilens logg eller når de tilkoblet bilen til verkstedets pc. Har også hatt et par mindre feil som ble utbedret umiddelbart ved oppmøte hos forhandler når jeg skulle melde fra om dette. Altså bare så det er sagt, jeg er strålende fornøyd med hva merkeverkstedet har gjort og hvordan de har løst problemene så langt, og selve bilen er jeg også fornøyd med, men det blir likevel noen skår i gleden. Det er irriterende at det skjer såpass mye med en relativt ny bil, det ødelegger litt av gleden med ny bil, samt at det er mye ekstra heft og plunder å måtte levere bil på verkstedet flere ganger for å først finne ut hva som er feil, og så en ny tur for utbedring. Jeg forstår selvfølgelig hvorfor det er slik, men det tar likevel mye tid og det er ikke alltid like enkelt og få dette til i hverdagen, og da blir det også (for min del) et irritasjonsmoment. Det var dagens «utblåsing» fra en litt utålmodig og lettere irritert bileier.......
    • Etter at jeg fikk iPhone av arbeidsgiver, så har jeg lagt merke til at jeg ikke lenger hører varlingslyd for mottatt sms eller mail. I tillegg til det så skrur også ringelyden seg opp til max volum etter at iPhonen har vært tilkoblet med Bluetooth til bilen. Om det er flere som har det slik vet jeg ikke, men jeg har i hvert fall funnet en løsning på dette om noen skulle trenge det. Da må en inn på tlf.innstillingene i bilens Infotainmentsystem (Columbus i mitt tilfelle), så velge Bluetooth-innstillinger, og så deaktivere Bluetooth audio (A2DP/AVRCP). Da er varslingslyden for sms og mail tilbake på iPhonen, og iPhonens ringelyd beholder det volumet den er innstilt på. Ulempen med dette er at en da ikke kan spile av noe fra iPhonen til bilens Infotainmentsystem via bluetooth, det gjør uansett ikke jeg, så for min del så er det helt greit. Men for andre så kan det muligens bli et problem, det får en velge selv.............  
    • Herlig, takk for godt svar! Klarte å ødelegge "ny-ratt-følelsen" med litt fint betongstøv på henda, så gleder meg til å få tatt fatt på vårrengjøringen.  
    • Selger svenske Re-stream C2C dongle for trådløs tilkobling av Iphone til Apple Carplay i Skodaen. Testet og anbefalt av tek.no. Kjøpt 20. januar hos re-stream.no, er såvidt brukt, Original eske, beskyttelsesfolie på, kvittering, garanti. Enkel og helt problemfri i bruk på min Octavia 2017, herlig å kunne bruke bilens egen stemmestyring sammen med Siri. Lett å sette opp   Men fruen i huset liker ikke selve Carplay, så den måtte ut, dessverre.. 😞 Kr. 1300, nypris kr. 1995. Jeg betaler porto. Les mer: https://re-stream.no/product/wireless-carplay-dongle/ Og her: https://www.tek.no/test/i/lAk4zk/ma-ha-dingsen-for-deg-som-bruker-carplay SMS meg på 9910 2277
    • Ser veldig flott ut @larsejacobsen 👍🙂
    • Skoda Octavia 2018 modell Style med 1.5 TSi DSG hentet forrige uke. Har tidligere kjørt en 2011 Golf 1.6 TDi med manuell girkasse, men denne måtte byttes ut vi trenger mer plass! Første gang vi har kjøpt Skoda, men vi liker bilen veldig godt til nå. Fargen er candy white, og motoren på 150 hk sparker godt i fra seg! Må også si jeg er imponert over hvor stille bilen går. Liker også veldig godt interiøret, som er både intuitivt og pent.  På bildet har bilen 16" alaris med vinterdekk. I løpet av påsken skal jeg sette på 17" Trius felger. Har allerede handlet elektrisk muttertrekker, og gleder meg til dette!  Ekstrautstyr: Avtakbart hengerfeste, el. bagasjeromsåpner, Amundsen navigasjon, Sun Set mørke ruter bak, Adaptivt cruisecontrol, Webasto og bagasjeromsmatte. Kjøpte også med Thule wingbar evo takstativ.   Tusen takk til alle for et kjempebra forum!  
    • Tusen takk Superb III, da hopper jeg i det
  • Other new topics

  • Andre nye innlegg

    • Ligger an for overgang til Audi, nærmere bestemt e-tron🙄 Har ikke bestilt enda, men nært forestående... Er vel litt leveringstid, så Octavian må nok holde ut med meg noen måneder til!
    • Den var både artig og stilig @Tommy Thon  
    • I dag fikk jeg en t-shirt med en kombinasjon av favoritt bil merke, og favoritt rockeband. Litt barnslig for en gubbe i 50åra, men det får stå til...😎😉
    • Det  tror jeg nok kan være et godt valg @Helge (selv om det ikke er Skoda ), bilen ser flott ut    Så er det som du sier at det er lov å håpe at oppfølgeing og serviceinnstillingen til BOS er bedre enn hva den kan være hos Møller på litt for mange verksteder etter hva en leser. Det er jo snart på tide at de forstår at de er avhengig av sine kunder for å overleve, synd at det er merkeverksteder/forhandlere som ødelegger slik at flere bileiere velger andre bilmerker fordi de har fått for dårlig oppfølging, da har det sviktet i flere grunnleggende ledd etter min mening............

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...