Gå til innhold
Helge

Helges Octavia Style 1.8 TSI 180hk DSG 2017


Anbefalte innlegg

Har vært med i bestillingen fra starten av, men fikk ikke sett på Octavia med bad road i butikken. Den skal være ca 1,5 cm lavere enn Scout så hvordan det vil bli seende ut har jeg en liten formening av. Det var mest dette med platene jeg lurte på om det ville bli synlig lik som på Scout.

Og litt skal en jo ha å grunne over i vente tiden :-)

Endret av Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller ringte i går den 07.09 og fortalte at bilen ville begynne å produseres i uke 38 med levering ca i slutten av oktober.

Har i grunn ikke mulighet å hente den før i november grunnet ferie og jobb, men kan hende en kan finne på noe da :-) om det skulle bli aktuelt.

Er litt spennende å vente også :-)

Endret av Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fryktelig liten tålmodighet når det gjelder enkelte ting, og når det gjelder venting på en ny bil, så er jeg fryktelig dårlig på det. Er vel nærmest som et barn på julaften, som synes at tiden for å åpne pakker aldri kommer.......... :)

Og nei, det har ikke blitt noe bedre heller, selv om en har kommet i slutten av førtiåra nå............ ;)

Så det er beundringsverdig at det er noen som faktisk både har tålmodighet og faktisk fint klarer å vente uten å tenke så mye på det før den ankommer, det er godt gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolmodigheten er nok større med bil enn båt som er min hovedinteresse.

Ferie var bestilt før bilkjøp og jeg tror ikke fristerinnen (kona) ville blitt spesielt imponert over prioriteringen om jeg kanselerte ferie for å hente ny bil.

Ventetiden skal jeg fylle med ferie, arbeid samt oppussing hos min yngste datter.

Som rein forlystelse planlegger jeg å instalere autopilot i båten. Det krever litt planlegging ikke kjekt å bore store hull i interiøret og ikke ha noe å fylle de med.

Så da håper  jeg 4-5 uker vil gå som en røyk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2016 den 22:50, Superb lll skrev:

Jeg har også fryktelig liten tålmodighet når det gjelder enkelte ting, og når det gjelder venting på en ny bil, så er jeg fryktelig dårlig på det. Er vel nærmest som et barn på julaften, som synes at tiden for å åpne pakker aldri kommer.......... :)

Og nei, det har ikke blitt noe bedre heller, selv om en har kommet i slutten av førtiåra nå............ ;)

Så det er beundringsverdig at det er noen som faktisk både har tålmodighet og faktisk fint klarer å vente uten å tenke så mye på det før den ankommer, det er godt gjort :)

Da jeg kjøpte bil sist så reiste jeg for å hente den dagen etter at jeg bestemte meg for hvilken. Var bare å legge ut på den 900 km lange turen fort som fy :D

 

23 timer siden, Helge skrev:

Tolmodigheten er nok større med bil enn båt som er min hovedinteresse.

Ferie var bestilt før bilkjøp og jeg tror ikke fristerinnen (kona) ville blitt spesielt imponert over prioriteringen om jeg kanselerte ferie for å hente ny bil.

Ventetiden skal jeg fylle med ferie, arbeid samt oppussing hos min yngste datter.

Som rein forlystelse planlegger jeg å instalere autopilot i båten. Det krever litt planlegging ikke kjekt å bore store hull i interiøret og ikke ha noe å fylle de med.

Så da håper  jeg 4-5 uker vil gå som en røyk.

 

Ja, men da blir det jo litt lettere når du har såpass å fylle tiden. Spesielt når du får drive på med det du liker aller best.

Autopilot i båten, regner med det ikke er en ranaplast du har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. september 2016 den 23:23, Helge skrev:

Tolmodigheten er nok større med bil enn båt som er min hovedinteresse.

Ferie var bestilt før bilkjøp og jeg tror ikke fristerinnen (kona) ville blitt spesielt imponert over prioriteringen om jeg kanselerte ferie for å hente ny bil.

Ventetiden skal jeg fylle med ferie, arbeid samt oppussing hos min yngste datter.

Som rein forlystelse planlegger jeg å instalere autopilot i båten. Det krever litt planlegging ikke kjekt å bore store hull i interiøret og ikke ha noe å fylle de med.

Så da håper  jeg 4-5 uker vil gå som en røyk.

 

Da er du jo heldig som har noe å fylle ventetiden din med :) 

 

Selv har jeg ikke det genet tilgjengelig i det hele tatt virker det som, når jeg først har tatt en avgjørelse og bestilt en bil så får jeg det bare ikke ut av hodet i det hele tatt. Jeg gleder meg som en unge, og har mer enn en gang angret på at en ikke har funnet en bil som finnes i landet i stedet, rett og slett for å slippe den ventetiden. Men på de siste bilene nå, så har jeg hatt veldig lyst til å tilpasse bilene slik jeg ønsker dem, og da er det jo stort sett  ikke noe annet valg enn å bare bestille en helt ny og vente...........

 

Var veldig heldig i vinter når jeg bestilte min Superb, den kom på rekordtid fra vi bestilte bilen til jeg fikk den. Bestilte 2. uken i Februar og hadde den allerede 21.03.

 

Når jeg nå faktisk vurderer å byttet den til fordel for en annen Superb, så vet at ventetiden blir en helt annen allerede, og om jeg hadde bestilt til uken som kommer, så hadde jeg nok ikke sett bilen før neste år. Men det er ikke bestemt eller avgjort, så er kun litt på tenker'n for tiden............

Mulig jeg venter og ser hvordan Kodiaq blir før jeg tar en avgjørelse på det, men jeg er nå i utg.pkt mest en st.vogn person. Men en skal jo aldri si aldri har jeg lært meg til :)

 

Håper du kommer med litt tilbakemeldinger når du har mottatt bilen og fått prøvet den litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende ja, for å si det mildt! En ting jeg synes er ekstra fascinerende er roboter som arbeider, er ett eller annet med bevegelsene som jeg synes er utrolig kult :)

Må være irriterende å jobbe med ting som beveger seg i fra deg, så jo han karen som jaga etter med bakfangeren :D

Alt klikket liksom så enkelt på plass hele veien. Underlig at bilene ikke kommer med flere feil enn de gjør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda til gode å bestille nybil, har aldri overlevd ventetida. Når jeg først har bestemt meg for at det skal jeg ha, om det er datautstyr, bil, snøskuter eller hva det måtte være så skulle det vært på plass helst i går, så bestilling av nybil utgår for min del.

:D

Endret av CitizenX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har den gått i produksjon, så da nærmer ny bilen seg for hver dag som går.

Fått god tid til å lese seg opp mht andres erfaringer med Octavia også, og de fleste er godt fornøyd slik jeg oppfatter det noe som er bra.

Har hatt første økt med å gjøre innbyttebilen rein for hundehår noe som kan være utfordrende, men hunden blir med over i ny bilen også?.

Med ønske om en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jammen ringte ikke selger og informerte om at bilen var kommet til Drammen og var til klargjøring for sending over fjellet.

Synd jeg ikke har anledning til å hente den pga ferie og jobb, men ordner seg kanskje lørdag den 15.10 da er jeg hjemme en liten tur.

Hvis ikke så blir det første uka i november :-) spennende tider :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har selger bekreftet ny bil den 15, kjenner jeg gleder meg ganske mye selv om jeg er blitt 50 år pluss??.

Bilder kommer av bilen, selv holder jeg meg i bakgrunnen? Lett solbrent etter ferie i sørligere strøk ?

Endret av Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt julaften følelse, men nå er bilen hentet og første opplevelsen er god.

Fornøyd med farge valgene også, altid litt spennende å se hvordan det faktisk blir, ikke alltid lett ut fra bilder og fargeprøver.

Var mest spent på bad road pakka og hvordan dette ville bli estetisk, men syntes den ser flott ut, bildene er med 16" vinterdekk. Sommerdekkene er imidlertid 17" av merke Bridgestone, noe jeg også syntes var flott da Pirelli har fått dårlig score på støy her i forumet. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) 

Gratulerer så mye med ny bil @Helge den var veldig flott i denne fargen.

Er dette Quarts Grey Metallic, eller er det en annen grå farge?

 

Fint at du har fått andre dekk enn Pirelli med tanke på støy, så får du gi oss en tilbakemelding på hva du synes om dem når de skal på etter endt vintersesong :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...