Gå til innhold
TheHaughom

TheHaughom's Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 2018


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det vel på høy tid å opprette en egen tråd for nybilen.
Har fortsatt en stund i tråden jeg opprettet angående et potensielt kjøp av Kodiaq (se under), men siden det nå er signert og bilen nærmer seg tenkte jeg det var like greit å få en egen tråd.

Full utstyrsliste

Quote

Bilen

  • Skoda Kodiaq Sportline 2018
  • 2.0 TSI, 180hk
  • Quartz Grey Metallic lakk

Ekstrautstyr fra fabrikk

  • Vinterpakke
    • Parkeringsvarmer
    • Setevarme bak
    • Delingsnett
  • 3-sone climatronic
  • Transportpakke
    • Elektrisk tilhengerfeste
    • Elektriske bakluke (sensorstyrt)
    • Isofix foran
  • Parkeringspakke
    • Parkeringsassistent
    • Trailer Assist
    • Area View Ryggekamera
  • Barnepakke
    • Elektrisk barnelås
    • Mekaniske solgardiner bak
  • Elektriske seter foran (minnefunksjon på førerside)
  • Trafikkskiltgjenkjenning
  • Canton Sound System
  • Plassbesparende reservehjul
  • Columbus Navigasjon
  • Handfree premium
  • DMS Personaliseringsmulighet (3 nøkler og lagring av profil)
  • Adaptivt understell
  • Oppvarmet frontrute
  • 19" Triglav Antrasitt vinterfelg

Norskmontert ekstrautstyr

  • Skvettlapper foran/bak
  • Gummimatte bagasjerom
  • Ekstra understellsbeskyttelse (Dinitrol)

Ekstrautstyr bestilt utenom

  • 20" Vega black sommerfelg

Bilder av min bil blir lagt ut så fort jeg får den overlevert i uke 34, men her er bilde av tilsvarende bil med 20" Vega felg:

_57-2-jpg.131688

  • Lik 1
Skrevet

Hmm. Så man må lage egen tråd når man har bestilt ny bil?

Gikk meg hus forbi ?

Får vel lage en jeg også da . Dukker plutselig opp i et forum nært deg ?

Skrevet

Må og må... Synes absolutt at du også burde gjøre det, tho! :P

Tenkte det var greit siden tråden jeg opprinnelig opprettet var for å stille spørsmål før et eventuelt kjøp.

Skrevet

Fikk en hentemelding om pakke på nærmeste butikk i går.
Var innom i dag, og fikk da hentet ut siste felgen.

At det står dør-til-dør på pakken har visst gått Bring hus forbi. Men jeg har i alle fall alle felgene nå, til tross for at sporingen mener at to av pakkene fortsatt er på vei.

Skrevet
På 18.6.2018 den 13.46, sletto skrev:

Hmm. Så man må lage egen tråd når man har bestilt ny bil?

Gikk meg hus forbi ?

Får vel lage en jeg også da . Dukker plutselig opp i et forum nært deg ?

En må ikke @sletto, det er frivillig tvang, hehe ;):D  Ser frem til at du også lager en tråd på din nye bil ? :) 

 

Er veldig greit at vi gjør det, og det for å se hvordan andre bygger sin bil med tanke på valg av utstyr for kanskje å få noen nye idéer/forslag når en skal bygge seg en ny bil. For de fleste skriver jo hva de velger av utstyrspakker, utstyr, farge, felger, etc, og det kan jo bidra til at noen får nyttige tips på noe de selv ikke har tenkt på :) 

22 timer siden, TheHaughom skrev:

Fikk en hentemelding om pakke på nærmeste butikk i går.
Var innom i dag, og fikk da hentet ut siste felgen.

At det står dør-til-dør på pakken har visst gått Bring hus forbi. Men jeg har i alle fall alle felgene nå, til tross for at sporingen mener at to av pakkene fortsatt er på vei.

Kan jo være at de har glemt å kvittere ut at de har levert deg noen av kolliene, men det synes vel på sporingen om de resterende kolliene nærmer seg i sendingen?

Skrevet

Haha! Det var nå en spøk det der da :-)

Det kommer nok en tråd om ikke lenge.  Jeg har bare ikke hatt tid til å lage utstyrsliste enda, og har tenkt at det er et minimum å ha klart hvis jeg skal lage en tråd.

Skrevet
16 minutter siden, sletto skrev:

Haha! Det var nå en spøk det der da :-)

Det kommer nok en tråd om ikke lenge.  Jeg har bare ikke hatt tid til å lage utstyrsliste enda, og har tenkt at det er et minimum å ha klart hvis jeg skal lage en tråd.

Hehe, ja jeg forstod det @sletto, det var derfor jeg ordla meg som jeg gjorde også ;) 

Helt enig, greit å ha med alle detaljene når en først skal lage en slik tråd. :) 

Skrevet
På 18.6.2018 den 12.51, TheHaughom skrev:

Da var det vel på høy tid å opprette en egen tråd for nybilen.
Har fortsatt en stund i tråden jeg opprettet angående et potensielt kjøp av Kodiaq (se under), men siden det nå er signert og bilen nærmer seg tenkte jeg det var like greit å få en egen tråd.

Full utstyrsliste

Bilder av min bil blir lagt ut så fort jeg får den overlevert i uke 34, men her er bilde av tilsvarende bil med 20" Vega felg:

_57-2-jpg.131688

Dette ser jo veldig bra ut da @TheHaughom :) 

Det er stort sett akkurat slik jeg også ville ha utstyrt en Kodiaq om jeg skulle ha kjøpt det, spent på å se bilder av den når vidunderet kommer :) 

  • 2 uker senere...
Skrevet

Da har jeg avtalt behandling med lokal detailer.

Han anbefalte Modesta BC-04 på bil/lakktypen og BC-06 på felgene.
Behandling av bilen kom på 12.500 kr og felgene tar han 5500 kr for.

Håper det er verdt det.

Skrevet
21 timer siden, TheHaughom skrev:

Da har jeg avtalt behandling med lokal detailer.

Han anbefalte Modesta BC-04 på bil/lakktypen og BC-06 på felgene.
Behandling av bilen kom på 12.500 kr og felgene tar han 5500 kr for.

Håper det er verdt det.

Seriøst?? Gullbelagt da, mer eller mindre? Jeg må si jeg lurer på nødvendigheten av slik behandling. Men nå er jeg langt unna psyken til de detailerne da ?

Skrevet

Det florerer jo av biler som ikke har slik behandling på veiene, så nødvendig er det vel ikke...
Men jeg håper det kan lette vask og generelt vedlikehold av bilen, samt. beskytte lakken mot vind, vær og salt.

Skrevet

Det var da en seriøs sum. 

Jeg leverer inn min på Onsdag, og betaler 6000,- for lakkforsegling og felglakkforsegling.  Lurer jammen på om det ikke var inkludert impregnering av seter og alkantara på dørene også. 

 

Skrevet
På 28.6.2018 den 16.54, TheHaughom skrev:

Da har jeg avtalt behandling med lokal detailer.

Han anbefalte Modesta BC-04 på bil/lakktypen og BC-06 på felgene.
Behandling av bilen kom på 12.500 kr og felgene tar han 5500 kr for.

Håper det er verdt det.

Jeg har frekventert DCN forumet litt i det siste (ikke aktiv) og etter hva jeg har lest, så er vel dette en virkelig god lakkbeskyttelse, men den hadde jo virkelig sin pris også må jeg si.........

Men om den virker slik den skal og ikke minst også er holdbar, så er den sikkert verdt prisen. Det ligger jo mye jobb i klargjøringen av lakken før den kan legges på også, så det er nok ganske mange arb.timer som går med her.

Hvor lang holdbarhet er det skissert her da @TheHaughom?

Jeg vet jo at det kommer an på flere ting, slik som hvor ofte en vasker, hvor mye kjemiske stoffer den blir utsatt for (slik som avfetting, fjerning av flyverust, kjøring i salt, etc) lakkbeskyttelsen blir utsatt for.

Hvor lang tid tar dette da?

Håper du blir fornøyd @TheHaughom :) 

 

Selv har jeg valgt for en skikkelig voksbeskyttelse av min nye bil, som blir lagt på før jeg får den. I tillegg så blir lakken renset for all forurensing, før det, lagt på voksbeskyttelse av felger, fjerning av emblemer og beskyttelse av vinduer, og generell innvendig klargjøring. Dette skal jeg ut med rett under 3.000,- for, men der har jeg fått en meget hyggelig pris, det er jeg klar over :D 

Skrevet (endret)

Ditec Ceramic Ultra koster jo også rundt 11 - 13.000 kroner, så sammenligner man med den synes jeg prisen er grei. I alle fall i forhold til de variable resultatene som ser ut til å finnes på Ditec behandlingen.
Så vidt jeg har funnet ut skal glassforsegling være noe av det beste som finnes. Levetiden er skissert fra 3 - 10 år, men krever en årlig topcoat til 1500 kr ca. 

Jeg har faktisk ikke spurt om hvor lang tid det vil ta. Hadde vel egentlig regnet med at det var gjort på en dag, men der tror jeg jammen jeg skal sende av gårde en mail.

Endret av TheHaughom
Skrevet (endret)

Nja, dette tar nok ganske sikkert mer enn 1 dag, vil vel tippe ca 3 dager jeg for min del. Vask, lakkrens, polering og så en coating som skal herde, men det vil du jo få svar på når du sender en mail til de som skal gjøre dette :) 

Har du tenkt på en beskyttelse til rutene @TheHaughom eller?

Ser de som virkelig gjør en detailing av en bil bruker jo fort 40-50 timer på dette, men da er det jo gjerne snakk om lakkorrigering (fjerning av vaskestriper, riper, etc), innvendig vask/rens og støvsuging i tillegg.........

Når det gjelder prisen så var det mest prisen på felgene jeg reagerte litt på, det er mye jobb med felger det er jeg klar over, men akkurat den biten synes jeg likevel var relativt kostbar.

Ditec Ceramic fikk jeg pris på også, og det var som du sier ca 10.000,-, så den coatingen du velger der er det nok ikke noe å si noe på når det gjelder pris. Men det det blir fort en kostbar totalpris, når det kommer på en årlig topcoat i tillegg, men det gjør det også på Ditec Ceramic altså.

Bilpleie har en pris uansett hva en velger, det viktigste er at en velger noe en er fornøyd med, og har den kvaliteten og holdbarheten en forventer. :) 

Endret av Superb lll
Skrevet

Jobben tar 3 dager, så skal det herde i minimum 24 timer. Blir altså 4 dager uten nybilen den første uka... ¬¬

  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Mini-update:
Har fått pris på 10.000 kr for Nokian Hakka Black2 dekk til 20" Vega felgene. Får lagt på dekka tidlig neste uke.
Godt å få enda en ting klart. Jeg tenkte å høre med forhandler om de kan bytte felgene til 20" Vega (som jeg har kjøpt separat) under klargjøringen, før jeg får bilen.

Sånn ellers er bilen nå produsert (skal i alle fall være) og er vel på vei til forhandler. Har etterspurt status, men mener å huske at kontaktpersonen der har hatt ferie til denne uken, så han har kanskje litt å ta igjen.

Har også forespurt pris på servicekontrakt. Er det noen som har noe formening om hva dette burde koste, eller evt. har kjøpt dette på sin Skoda og kan dele noen priser?

For øvrig litt trist å se at prisen på Sportline 190hk TSI er 20.000 kr lavere enn jeg ga for 2018 180hk TSI. 

Dekk:

Nokian-Hakka-Black-2.png

Felg:

PIC_565071490AFL8.jpg

Endret av TheHaughom
Skrevet

Der synes jeg du har fått en grei pris for dekka @TheHaughom :) 

Skal du benytte standard dimensjon til sommerdekka, eller har du valgt noe bredere?

Det burde de jo kunne legge om for deg, spør i god tid slik at det ikke kommer plutselig på dem, så er det nok ganske enkelt å få til det vil jeg tro :) 

 

Husker jo fra tidligere innlegg her at du skulle ha en lakkforsegling på denne bilen @TheHaughom, og det er jeg helt enig med deg i. Skal jeg komme med et lite tips til deg for å gjøre rengjøring enklere og da spesielt på bakenden av bilen, så be de fjerne emblemer/bokstaver slik at du kun har det runde Skoda merket igjen. De bokstavene samler opp utrolig mye skitt, men om en er flink til å bruke de rette midlene så løser det seg fint, men det er også et fint stedt for vannet å samle seg, som renner ned på det som allerede er tørket. Det er ikke alle som liker at det blir «nakent» uten disse emblemene, mens andre synes det blir rent og ryddig, jeg personlig synes ikke det tilfører noe som helst, så for min del kan det ikke bli fjernet fort nok. Både pga det visuelle, men også for det praktiske ved vask/tørk av bil :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...