Gå til innhold
Razor

Škoda Kodiaq - priser


Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Grinaldo skrev:

2,0 TDI 190 hk 7-trinns DSG (Aut.) 4x4 med tilnærmet alt utstyr bestilt. Ingen lovnad om leveringstid foreløpig.

Sikle :D

Etter hvert når ting begynner å bli litt mer håndfast så får du opprette egen tråd for bilen/bestillingen

Kommer garantert til å komme mange folk som lurer på om noen har bestilt bil og hva status er osv

33 minutter siden, Petnub skrev:

Da jeg er vant med en Fabia STV 2016 90 HK , var ikke valget vanskelig i og med at jeg er meget fornøyd med motor og har veldig lite behov for flere HK :

Bestilt i dag !! : 125 Hk Active, Quartz grey, Alt av utstyr som var mulig ( meget begrenset på Active som dere sikkert har sett)

Plass og utseende spilte en rolle her og blir så nær drømme bil som mulig til under 400K

Grattis!

Du får opprette en egen tråd etter hvert du også!

Skrevet (endret)

Hva om en ser på Ambition i 2wd utgave med 150hk og DSG (bensin eler diesel), disse har minst avgiftsøkning. Om en legger på utstyr slik at denne kommer nærmest mulig Style vil dette koste ca.35 tusen, men en får ikke helt samme utstyret. Jeg har funnet følgende forskjell:

  • Amundsen i stedet for Columbus (samme skjermstørrelse)
  • Interiør i Delskinn i stedet for Alcantara
  • Begrensninger på keyless (Keyless GO?)
  • Ikke den største Blåtannløsningen (ikke noe problem om du har Apple siden den ikke støtter rSAP)
  • Innstegslister (kan sikker kjøpes senere)
  • Mindre omfang på Car Connect
  • Mangler Ambient lys og mindre 230V/ USB tilkoblinger
  • Mangler Sovepakke (støtte for hode bak, pledd og solgardier)
  • Mangler Barnepakke (elektrisk barnelås på bakdører mm)
  • Mangler Parkeringspakke (parkeringsassistent, Trailer assist og Area View)
  • Ikke sensorstyrt bakluke, og muligens ikke parkeringssensorer fram.
  • Felgene er sikkert mindre og ikke så «tøffe»

 

Den store fordelen (i mine øyne) er at du får sorte lister rundt vinduene og sort taklist (Sport Line light ;-) )  

Prisen ender da på ca.460-tusen i Oslo uten vinterhjul.

Men «min utstyrsliste» spretter prisen opp til 540-tusen til med vinterhjul.

Endret av oarnoe
Skrevet

Jeg klarer aldri bygge særlig "billige" biler.. er en utstyrsjunkie og derfor har jeg til dags dato aldri kjøpt heeeelt ny bil, nyeste er biler som er 1 år... 1/2 år osv.

Jeg kan ikke sette meg inn i en splitter ny bil og mangle utstyr som Kia leverer som standard. Har en kjenning med splitter ny A6.. den er så ribba at den rent teknisk virker nesten 5-10 år gammel. (se bort i fra motorteknologi, design og alt sånn, tenker da kun utstyr og funksjoner)

 

Skrevet
2 minutter siden, Tor2r skrev:

Jeg klarer aldri bygge særlig "billige" biler.. er en utstyrsjunkie og derfor har jeg til dags dato aldri kjøpt heeeelt ny bil, nyeste er biler som er 1 år... 1/2 år osv.

 

Enig med deg, jeg kjører nå en Passat 2011 som hadde ekstrautstyr for 160-tusen når den var ny, denne plukket jeg opp for en god pris når den var 1 år gammel. Men det er vanskelig å finne brukte biler med mye utstyr uten å importere.

Litt av problemet mitt nå er at Superb, som jeg også vurderer, virker mer gammeldags med tanke på assistenter og utstyr nå etter at Kodiaq kom.

Skrevet
2 minutter siden, oarnoe skrev:

Enig med deg, jeg kjører nå en Passat 2011 som hadde ekstrautstyr for 160-tusen når den var ny, denne plukket jeg opp for en god pris når den var 1 år gammel. Men det er vanskelig å finne brukte biler med mye utstyr uten å importere.

Litt av problemet mitt nå er at Superb, som jeg også vurderer, virker mer gammeldags med tanke på assistenter og utstyr nå etter at Kodiaq kom.

Men Superb kommer jo fort etter her, om du har tid å vente litt da :)

Skrevet
39 minutter siden, oarnoe skrev:

Gratulerer, tenker på denne jeg også, kan du si noe om nivået på rabatten. Hadde en runde på 190 HK Superb L&K for en måned siden og fikk den ned rundt 35-tusen

Det var en veldig god rabatt, men det var vel ikke så langt unna :) 

Skrevet (endret)
58 minutter siden, oarnoe skrev:

Den store fordelen (i mine øyne) er at du får sorte lister rundt vinduene og sort taklist (Sport Line light ;-) )  

Jeg nevnte dette for selger i dag og han sa at du da mest sannsynlig vil få sorte gummi lister rundt vinduene. Det er logisk og jeg så det på flere av bilene i butikken - Det så ikke bra ut.

Selv ønsker jeg å "pimpe" min kommende bil (Moon White) med sort list på grillen og vinduene + sorte speil. Vet ikke helt hvordan jeg skal få til dette enda (må også bestille en bil først).

-----------------------------------

Jeg la ut mitt foreløpige (tilbudet må godkjennes av leasingselskap da dette er firmabil) oppsett av Kodiaq i en annen post. 
Kortversjonen:

10 minutter siden, Arooo skrev:

Style - 2,0 TDI 150 hk 7-trinns DSG (Aut.) - Alle motorer over dette har dessverre for mye utslipp (Firma Policy)
Barnepakke - med mekanisk solgardin
Metallic lakk - Moon White
18" Elbrus 235/55 R18 - Ikke lov med 19" i firmaet (jeg skal forsøke å få inn 19" på en lur måte)
Canton lydanlegg
DMS, Kjøreprofilprogram
Delingsnett
El. bakluke - sensorstyrt
El. førersete m/minne, El. passasjersete og speil med minne (dette koster 7.800, feil pris i prislisten 5.100)
Parkeringsvarmer
Phonebox med trådløs lading - Denne var ikke mulig å velge, la derfor til Phonebox og Phonebox med WiFi til 1.000 pr stykk for å få ca. riktig pris.
Reservehjul - Tvang til Canton lydanlegg
Ryggekamera
Trafikkskiltgjenkjenning - Det var så liten sum

 

Endret av Arooo
Skrevet
1 time siden, Petnub skrev:

Da jeg er vant med en Fabia STV 2016 90 HK , var ikke valget vanskelig i og med at jeg er meget fornøyd med motor og har veldig lite behov for flere HK :

Bestilt i dag !! : 125 Hk Active, Quartz grey, Alt av utstyr som var mulig ( meget begrenset på Active som dere sikkert har sett)

Plass og utseende spilte en rolle her og blir så nær drømme bil som mulig til under 400K

Se der ja, det er den første bestillingen jeg har lest om, gratulerer så mye @Petnub :) 

1 time siden, Grinaldo skrev:

2,0 TDI 190 hk 7-trinns DSG (Aut.) 4x4 med tilnærmet alt utstyr bestilt. Ingen lovnad om leveringstid foreløpig.

Gratulerer så mye @Grinaldo :) 

10 minutter siden, Arooo skrev:

Jeg nevnte dette for selger i dag og han sa at du da mest sannsynlig vil få sorte gummi lister rundt vinduene. Det er logisk og jeg så det på flere av bilene i butikken - Det så ikke bra ut.

Selv ønsker jeg å "pimpe" min kommende bil (Moon White) med sort list på grillen og vinduene + sorte speil. Vet ikke helt hvordan jeg skal få til dette enda (må også bestille en bil først).

-----------------------------------

Jeg la ut mitt foreløpige (tilbudet må godkjennes av leasingselskap da dette er firmabil) oppsett av Kodiaq i en annen post. 
Kortversjonen:

 

Dette ser jo ut til å bli en flott bil da @Arooo :) 

Så er det jo bare å håpe på at leasingselskapet vil godkjenne din bestillingsliste :) 

Skrevet
6 minutter siden, Superb lll skrev:

Dette ser jo ut til å bli en flott bil da @Arooo :) 

Så er det jo bare å håpe på at leasingselskapet vil godkjenne din bestillingsliste :) 

Krysser fingrene for at jeg får beholde det meste av utstyret.

Jeg glemte å nevne leveringstid.
Selgeren nevnte at de første bilene blir levert allerede i uke 10. Når man kan forvente å få sin bil levert vil variere på valg av motor og utstyr. Dette kunne han ikke si noe om, da bilen ikke er satt i produksjon enda og det ikke eksisterer noen informasjon om flaskehalser.

Han sa også at historisk sett vil det være lengre leveringstid for nye biler ved valg av panorama tak. Det er ingen selvfølge at dette gjelder Kodiaq, men jeg valgte bort panorama tak på bakgrunn av dette.

Skrevet
58 minutter siden, Tor2r skrev:

Jeg klarer aldri bygge særlig "billige" biler.. er en utstyrsjunkie og derfor har jeg til dags dato aldri kjøpt heeeelt ny bil, nyeste er biler som er 1 år... 1/2 år osv.

Jeg kan ikke sette meg inn i en splitter ny bil og mangle utstyr som Kia leverer som standard. Har en kjenning med splitter ny A6.. den er så ribba at den rent teknisk virker nesten 5-10 år gammel. (se bort i fra motorteknologi, design og alt sånn, tenker da kun utstyr og funksjoner)

 

Jeg klarer heller ikke det @Tor2r, og det får jeg fort «tyn» for også........

Nevnte «min liste» i et annet fora, og der hørtes det jo ut som de forskjellige profilene nesten himla med øynene, og fortalte meg at det var helt unødig, og at den går å få betraktelig billigere enn hva min liste endte på............

Som jeg også skrev, så selvfølgelig gjør det det, men det er ikke en bil jeg da ville hatt eller bestilt. Klarer ikke forstå hvorfor ikke alle bare kan akseptere at vi alle har forskjellige behov, ønsker og krav til det vi vil ha, blir litt for dumt når en må forsvare sine egne valg, fordi andre mener jeg har valgt feil.......... :( 

 

Men her er det jo bare å glede seg over 2 konkrete bestillinger og en ønskeliste som er lagt frem for leasingselskapet, det høres veldig bra ut, gratulerer igjen til dere som har tatt de første skrittene med tanke på bestilling :) 

Akkurat nå, Arooo skrev:

Krysser fingrene for at jeg får beholde det meste av utstyret.

Jeg glemte å nevne leveringstid.
Selgeren nevnte at de første bilene blir levert allerede i uke 10. Når man kan forvente å få sin bil levert vil variere på valg av motor og utstyr. Dette kunne han ikke si noe om, da bilen ikke er satt i produksjon enda og det ikke eksisterer noen informasjon om flaskehalser.

Han sa også at historisk sett vil det være lengre leveringstid for nye biler ved valg av panorama tak. Det er ingen selvfølge at dette gjelder Kodiaq, men jeg valgte bort panorama tak på bakgrunn av dette.

Håper dette går igjennom for deg @Arooo:)

Synd at det ligger bremseklosser på for større motorer når det gjelder leasingselskapet du må forholde deg til, men et sted må de jo dessverre sette en grense også.

 

Ja det var slik jeg også fikk høre når jeg bestilte min Superb i vinter, og det samme fikk jeg høre i høst når jeg vurderte å bytte ut den Superben til fordel for en annen Superb, men det har foreløpig strandet og blitt lagt på is........

Leveringstider forandrer seg fort etterhvert som bestillingene raser inn fra nær og fjern, og det begynner å ta på enkelte ting av utstyret. Jeg hadde maks flaks med alt i vinter, bestilte 08.02. og hentet bilen hos forhandler 21.03., men hadde jeg valgt L&K i stedet for en oppgradert Style, så hadde jeg ikke fått bilen før tidligst slutten av Mai mnd.

Skrevet

Merk deg at prisen på "Elektrisk førersete m/minne, Elektrisk passasjersete og utvendige speil med minne" var feil i første prisliste og nå er oppjustert til kr 9300.

Skrevet
14 timer siden, Grinaldo skrev:

2,0 TDI 190 hk 7-trinns DSG (Aut.) 4x4 med tilnærmet alt utstyr bestilt. Ingen lovnad om leveringstid foreløpig.

:x

 

Gratulere så masse, finnes ikke misunnelig her æ sitt.....

Hvilken pris havnet du på om jeg kan spørre?

Style?

Skrevet
1 time siden, Razor skrev:

:x

 

Gratulere så masse, finnes ikke misunnelig her æ sitt.....

Hvilken pris havnet du på om jeg kan spørre?

Style?

Style, ja. Av hensyn til selgeren, som for alt jeg vet kan ha gått utover sine fullmakter, så vil jeg være forsiktig med å gi noen detaljer, men jeg er godt fornøyd med rabatten :)

Skrevet

Selgeren jeg snakket med sa at "Care Connect og Infotainment Online 3 år" (som finnes i prislisten) ikke var mulig å velge i systemet, men at dette heller blir noe man kan kjøpe i nettbutikken senere. 

Jeg fant en video som viser funksjonene.
https://vimeo.com/195630471

Håper bilen/appen kan oppdateres etterhvert med låsing av bil og oppstart av parkeringsvarmer.

Skrevet
45 minutter siden, Viking skrev:

Jeg har via Møller sentralt fått vite at fjernstyrt start via app av parkeringsvarmer vil bli tilgjengelig via en oppdatering i sommer. 

Selgeren min snakket om dette også. Og da er spørsmålet: Er dette en oppdatering på biler som leveres etter denne datoen, eller vil det være tilbakevirkende slik at biler på veien får en oppdatering?

Skrevet

Godt spørsmål. Håper noen har kunnskap om dette. Jeg vet at på Tiguan kan en kjøpe en fysisk dings til 3 800 kr som gjør det mulig å bruke telefonen til å slå på Webastoen. Jeg vet ikke om dette bare gjelder eldre modeller eller om det også er nødvendig på den siste modellen som jo er (minst) på nivå med Kodiaq i teknologi.

Skrevet

Om en har en slot for sim kort i bilen fra før av kan en da bruke det til slike ting, eller er det kun til bruk for tvillingkort?

Men disse funksjonene du nevner her @Viking, gjelder det kun for nye biler slik som Kodiaq fordi de har et nyere oppsett, eller vil det også være en mulighet for oss med «eldre» utgaver tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...