Gå til innhold
kjakan2005

Bensin/dieselvarmer


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Octavia som er 5mnd gammel. Har fabrikkmontert bensinvarmer med fjernkontroll. Det er ikke mulig å programmere inn når bilen skal være varm, eller må jeg kun bruke fjernkontroll? Fjernkontroll fungerer bra det, men kunne vært nyttig noen ganger å ha mulighet til å vite 09:30 skal bilen være varm (spesielt i tilfelle jeg ikke er 3-400meter unna bilen 20min før oppvarmingen skal starte...)

Skrevet (endret)

Har du forsøkt å trykke på menyknappen til Clima anlegget, og så stille inn tidspunktet etter det på skjermen?

Skjermbilde 2017-01-12 kl. 10.04.01.png

Grunnen til at jeg spør er at det er noen som forsøker å bare gå inn på menyen til bilen i infotainment systemet, men der finner en ikke innstillinger for klima -og drivstoffvarmeren :) 

Endret av Superb lll
Skrevet (endret)
På 12.1.2017 den 10.06, Superb lll skrev:

Har du forsøkt å trykke på menyknappen til Clima anlegget, og så stille inn tidspunktet etter det på skjermen?

Skjermbilde 2017-01-12 kl. 10.04.01.png

Grunnen til at jeg spør er at det er noen som forsøker å bare gå inn på menyen til bilen i infotainment systemet, men der finner en ikke innstillinger for klima -og drivstoffvarmeren :) 

Hahaha! Dette har jeg lurt på så mange ganger! Jeg har lett i infotainment for å finne dette da fjernkontrollen mangler. Har aldri lagt merke til den knappen. Nå har vi -10 her hjemme og jeg gleder meg til varm bil i morgen før jobb :-)

Endret av Arooo
Skrevet (endret)
4 timer siden, Arooo skrev:

Hahaha! Dette har jeg lurt på så mange ganger! Jeg har lett i infotainment for å finne dette da fjernkontrollen mangler. Har aldri lagt merke til den knappen. Nå har vi -10 her hjemme og jeg gleder meg til varm bil i morgen før jobb :-)

Fint om du kommer med en tilbakemelding på om det fungerte da @Arooo, for da er det lettere å kunne komme med et konkret svar om spørsmålet dukker opp en annen gang.

Håper du finner ut av det, og får det til å fungere slik det skal :) 

Endret av Superb lll
Skrevet

Eg følte meg veldig lite "simply clever" i dag tidleg når webastoen ikkje slo seg på. Viste seg det at den må ha minst ein kvart med bensin for å virke. Dette kunne jo stått i displayet etter at bilen var skrudd på. I tillegg var isskrapa på innsida av bensinlokket som var frosset fast. 

Det var mandagen sin det :D

Skrevet
46 minutter siden, krosjefen skrev:

Eg følte meg veldig lite "simply clever" i dag tidleg når webastoen ikkje slo seg på. Viste seg det at den må ha minst ein kvart med bensin for å virke. Dette kunne jo stått i displayet etter at bilen var skrudd på. I tillegg var isskrapa på innsida av bensinlokket som var frosset fast. 

Det var mandagen sin det :D

 

Hvor mye drivstoff hadde du egentlig på tanken @krosjefen ?

For i bruksanvisningen som jeg har linket til lenger opp i innlegget her (på side 103), så viser kriteriene for at drivstoff/tilleggs varmeren skal fungere at en har nok strøm på batteriet og at drivstofflampa ikke lyser. Noe annet står det ikke, se bildet her,

Skjermbilde 2017-01-16 kl. 12.07.03.png

Jeg har også hørt at det bør være minimum kvart tank for at varmeren skal fungere, men bruksanvisningen sier faktisk ikke det..........

Er jo ikke bare pga muligheter for kondens på tanken det lønner seg å ha min halv tank ser jeg, det er jo noe å tenke på når en skal benytte tilleggsvarmeren i tillegg :) 

Skrevet
9 minutter siden, Superb lll skrev:

 

Hvor mye drivstoff hadde du egentlig på tanken @krosjefen ?

For i bruksanvisningen som jeg har linket til lenger opp i innlegget her (på side 103), så viser kriteriene for at drivstoff/tilleggs varmeren skal fungere at en har nok strøm på batteriet og at drivstofflampa ikke lyser. Noe annet står det ikke, se bildet her,

Skjermbilde 2017-01-16 kl. 12.07.03.png

Jeg har også hørt at det bør være minimum kvart tank for at varmeren skal fungere, men bruksanvisningen sier faktisk ikke det..........

Er jo ikke bare pga muligheter for kondens på tanken det lønner seg å ha min halv tank ser jeg, det er jo noe å tenke på når en skal benytte tilleggsvarmeren i tillegg :) 

bensinlampa lyste, hadde vel att ca 6-7mil med drivstoff. Så det var jo greit at den fungerte som tiltenkt. brukeren var ikkje like "clever" som bilen,hehe.  Første nye bilen eg har hatt. Fekk denne levert i september i fjor, så det meste er nytt for meg.  Hadde difor vore greit med eit varsel inni bilen. menmen, la sammen to og to og konkluderte med bensinnivået :) 

Skrevet
19 minutter siden, krosjefen skrev:

bensinlampa lyste, hadde vel att ca 6-7mil med drivstoff. Så det var jo greit at den fungerte som tiltenkt. brukeren var ikkje like "clever" som bilen,hehe.  Første nye bilen eg har hatt. Fekk denne levert i september i fjor, så det meste er nytt for meg.  Hadde difor vore greit med eit varsel inni bilen. menmen, la sammen to og to og konkluderte med bensinnivået :)

Velkommen til forumet, glemte jo det i forrige innlegg :) 

Da hadde det sin naturlige forklaring  :) 

 

Hvilken bil/modell er du du har da @krosjefen , og er du fornøyd så langt eller?

Bortsett fra akkurat i dag kanskje, men det er vel ikke så lett å gi bilen skylda for akkurat dette heller, hehe........... ;) 

 

Skrevet
12 minutter siden, Superb lll skrev:

Velkommen til forumet, glemte jo det i forrige innlegg :) 

Da hadde det sin naturlige forklaring  :) 

 

Hvilken bil/modell er du du har da @krosjefen , og er du fornøyd så langt eller?

Bortsett fra akkurat i dag kanskje, men det er vel ikke så lett å gi bilen skylda for akkurat dette heller, hehe........... ;) 

 

Takk for det! 

Du, denne tar eg på meg hehe. Webastoen har ellers fungert knirkefritt og er uten tvil den beste funksjonen med heile bilen :) 

Kjøpte ein Racing Blue Octavia 1,4 TSI 150HK DSG. planen var 2.0 TDI men selger klikka feil så eg fant ut sjøl 3 dager før henting at bilen hadde bensinmotor i stedet. 

Ellers fornøyd, men sliter med mykje dugg på innsida av lyktene, begge to + grøftelysa.  Kan jo være ford det er pluss/minusgrader annenhver dag for tiden.  I tillegg knirker det mykje her og der, spesielt frå midtarmlenet. Spørst om Møller må ta ein titt på akkuratt det. Eg har i tillegg ein Octavia frå 2004 som frua nå bruker som jobbpendlebil. Den har ikkje desse knirkeproblema  ;)  

Skrevet

Ja Webasto er en kjempeflott investering, og det er aldri aktuelt å kjøpe en bil uten det etter å ha min andre bil med det nå :) 

 

Men om selgeren gjorde en slik feil, så skulle du vel enten vært tilbudt en relevering av ny bil med riktig motor og/eller en eller annen form for kompensasjon?

Dugg i frontlyktene har jeg også, spes i nedre kant hvor det er LED kjørelys, der blir det rett og slett ikke varmt nok til å fjerne duggen, og det må være vann i lykta før de gjør noe med det. Med kun noen dråper på glasset, så gjør de svært sjeldent noe ut av det.

Knirkelyder er jo ikke noe særlig da, så det er det greit at de får ordnet på. For det blir ikke bedre med tiden som regel, heller verre når også kulda merkes mer og mer (avhengig av hvor en bor selvfølgelig).

 

Jeg har selv fått den første «feilen» på min bil nå, og det er ikke akkurat noen krise for å si det slik. Men bagasjeromstrekket vil ikke lenger rulle seg tilbake, det skjer ingen verdens ting, så de har bestilt et nytt til meg. Mulig det er «slappe fjører» e.l. som gjør at det ikke fungerer lenger, men det er jo hermetisk lukket i endene, så det er det ikke mulig å finne ut av.. Bruk og kast.........

Skrevet
1 time siden, Superb lll skrev:

Ja Webasto er en kjempeflott investering, og det er aldri aktuelt å kjøpe en bil uten det etter å ha min andre bil med det nå :) 

 

Men om selgeren gjorde en slik feil, så skulle du vel enten vært tilbudt en relevering av ny bil med riktig motor og/eller en eller annen form for kompensasjon?

Dugg i frontlyktene har jeg også, spes i nedre kant hvor det er LED kjørelys, der blir det rett og slett ikke varmt nok til å fjerne duggen, og det må være vann i lykta før de gjør noe med det. Med kun noen dråper på glasset, så gjør de svært sjeldent noe ut av det.

Knirkelyder er jo ikke noe særlig da, så det er det greit at de får ordnet på. For det blir ikke bedre med tiden som regel, heller verre når også kulda merkes mer og mer (avhengig av hvor en bor selvfølgelig).

 

Jeg har selv fått den første «feilen» på min bil nå, og det er ikke akkurat noen krise for å si det slik. Men bagasjeromstrekket vil ikke lenger rulle seg tilbake, det skjer ingen verdens ting, så de har bestilt et nytt til meg. Mulig det er «slappe fjører» e.l. som gjør at det ikke fungerer lenger, men det er jo hermetisk lukket i endene, så det er det ikke mulig å finne ut av.. Bruk og kast.........

Ja eg fikk en god del tusenlapper i kompensasjon. Fikk også tilbud om ny bil, men orka ikkje vente i 2 ekstra måneder. Dessuten er vel bensin det trygge for framtida pga miljøet, avgifter osv.  Så du kan si eg fekk ein godt spekka bil til ein relativt rimelig penge.  Då har du nøyaktig sakke problem som meg, det er nedre del av lykta som ikkje blir varm nok. Sendte epost til møller og fekk eit svar tilbake som ga meg bakoversveis. 

Sitat

Dette er helt normalt.

 

Hovedlyktens ventilasjonssystem virker slik at luft utenfra sirkulerer gjennom hovedlykten. Med det åpne vannsprutbeskyttede ventilasjonssystemet (nødvendig på grunn av trykkutligning) oppstår det forskjellige temperatursoner inne i lykten. Det vil si svært varme steder der glasset varmes opp av lyset og relativt kjølige steder der dekkglasset avkjøles på grunn av fartsvind under kjøring.

Disse forholdene kan føre til kondens på innsiden av dekkglasset på grunn av høy luftfuktighet og temperaturforskjeller ute og innvendig i lykten (delvis under kjøring). Dette oppstår spesielt i den kalde årstiden og/eller i forbindelse med en fuktig værtype.

Duggdannelse i hovedlyktene kan best sammenlignes med dugg innvendig på frontruten, forskjellen er at den der kan blåses tørr med defrosterdysen.

Dette problemet oppstår for eksempel ofte etter bruk av vaskeautomat, dampspyling av motoren eller frontpartiet, temperatursvingninger mellom natt og dag, osv.

Spesielt i etteroppvarmingsfasen der hovedlyktens bakside varmes opp av den varme motoren samtidig som dekkglasset avkjøles på grunn av den kalde uteluften, vil den minste fuktighet danne dugg på innsiden av lykten. På dekkglass med klart glass er fenomenet mer synlig enn på dekkglass med rifler.

Den fysiske duggdannelsen i hovedlyktene er et optisk fenomen som ikke påvirker lyktenes funksjon (lyseffekt). Duggdannelsen i hovedlyktene vil på grunn av materialet som er brukt, ikke føre til korrosjon innvendig i hovedlyktene.

Hvis det har dannet seg dugg på hovedlykten skal lykteglassets virkefelt være fritt for dugg etter 5–10 minutters kjøring med tilstrekkelig ventilasjon og med nærlyset på (landevei/motorvei). Etter kjøreturen kan det fortsatt være dugg på andre innvendige overflater på dekkglasset, men dette har ingen betydning.

Dette fenomenet kan oppstå på alle hovedlykter/tåkelykter, da dette skyldes fysiske forhold.

Ha en fin dag videre

Så eg orka ikkje krangla meir på det.  Du har heilt rett, det blir nok ikkje bedre. Litt av grunnen til at eg kjøpte ny denne gangen var 5års garanti. Får sjå om eg får rota meg til å sende ein epost til møller :)  Håper det ordnar seg med Superben din. Det er ein lekker bil! 

Skrevet

Å vente enda lenger på enda en bil er ikke mye fristende nei, så det forstår jeg godt, veldig bra du ble kompensert for det da, hvilket forsåvidt også bare skulle mangle. 

Ja bensin/hybrid/el er nok den rette motoriseringen slik det ser ut nå, dieselforbudet i Oslo fra i morgen av, gjør det jo ikke enkelt for de som har valgt det.

 

Lysa har jeg lest så mye om på forskjellige grupper og fora, at det vet jeg er ganske nytteløst å klage på, såfremt en ikke har vann i lykta, da byttes den uten problemer.

 

Joda Superben er jeg meget fornøyd med, og bagasjeromstrekket er allerede bestilt og skal hentes/monteres en av de nærmeste dagene, så det blir det ordnet opp i :) 

 

Håper du også får ordnet opp i knirkelydene, for det er noe av de mest irriterende lydene jeg vet om. Like irriterende er jo skrangling, og aldri er der når en tar turen innom verkstedet for at de skal forsøke å finne ut hva/hvor det kommer av/fra........

Lykke til :) 

Skrevet
På 15.1.2017 den 12.47, Superb lll skrev:

Fint om du kommer med en tilbakemelding på om det fungerte da @Arooo, for da er det lettere å kunne komme med et konkret svar om spørsmålet dukker opp en annen gang.

Håper du finner ut av det, og får det til å fungere slik det skal :) 

Kort versjon: Det funket veldig bra.

Lang versjon: Jeg satte avreisetid til mandag 07.30. Og planen var å være i bilen til da, men med to små på to og fire år så går det ikke alltid som planlagt. På mandager er det også litt mer som skal pakkes - alt yttertøy skal tilbake til barnehagen. Uansett, det var -10 grader ute og bilen står i en garasje. Da vi kom til bilen 07.45 var den lun. Det var godt og sette seg inn i bilen og rattet var behagelig å holde i. Motoren ble jo også raskt varm da vi startet å kjøre.

Jeg antar at bilen ikke er så avansert at den tar høyde for ute temperatur for så å starte varmeren når den må for å nå 20 grader inne til avreise. Dersom noen har informasjon om dette må de gjerne dele. Men det er mulig å stille hvor lenge varmeren skal stå på - 30 min er standard.

Neste steg er å møte opp i bilen til avtalt tid. Og det blir ikke i morgen, for da har noen bestemt at jeg ikke får kjøre bil til jobben.

Skrevet
11 timer siden, krosjefen skrev:

I tillegg knirker det mykje her og der, spesielt frå midtarmlenet. Spørst om Møller må ta ein titt på akkuratt det. Eg har i tillegg ein Octavia frå 2004 som frua nå bruker som jobbpendlebil. Den har ikkje desse knirkeproblema  ;)  

Greit å ha bensin i disse dieselhate-tider, og på mange måter er bensinmotorer mere komfortable på vinteren (og ellers også, kanskje).

Knirke-/skranglelyder har jeg også hatt i min Octavia begge på passasjersiden i kupeen:

Nr. 1: midkonsollen er delt i to på siden, slik at den øverste plastdelen ligger over den nederste fremover på konsollen. Forhandler ordnet med en slags teip mellom lagene, og alt er nå stilt og fint.

Nr. 2: låseklumpen for setebeltet vibrerer mot midtkonsollen når ingen sitter i passasjersetet. Oppstår når setet står justert omtrent midt på. Merker det spesielt nå som det er litt vaskebrett og hardkjørt kjettingIrugler. Ikke fikset enda, men vil bli gitt beskjed nå ved service.

Skrevet
1 time siden, Arooo skrev:

Men det er mulig å stille hvor lenge varmeren skal stå på - 30 min er standard.

Om du forhåndsinnstiller varmeren til å starte på morgenen så vet jeg man kan stille inn hvor lenge varmeren også skal gå. Men hvordan er det om man vil bruke fjernkontrollen? Hvor kan man stille inn og bestemme hvor lenge varmeren skal gå? Samme sted som man forhåndsinnstiller? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei, har en 2017 Fabia 1,2 med automat. Når man starter/tar løs hugger clutchen til. Ved kjøring ellers, er den ok. Dette medfører problemer på vinterføre ved at bilen kan spinne på flatmark. Er ikke særlig behagelig og streng tatt så skal det vel ikke være slik. Verkstedet sier de ikke finner feilkoder på dette. Hvis noen kan og vil dele erfaringer, mottas det med takk.
    • Har forsket på bruk av webastoen. Har ikke brukt fjernkontrollen og manuellknapp i bilen. Kun startet motor og har latt denne gå på tomgang eller har kjørt en runde. Opplever at jeg får varme på bilens kjølevann (kjølevannstemp blir fort varmt selv om det er -10 gr lufttemp.)  Tenker som så at det kan være feil (defekt sikrulasjonspmpe) feil eller defekt temp.sensor. Har meldt inn mitt problem som forsikringsak, da jeg har utvidet forsikring på bilen. blir innteresant og se hva merkeverksted finner ut. mvh JGD
    • Utelukk aller først svakt/dårlig 12v batteri, og at du har nok diesel på tanken.. Ellers er den gjerne "låst" pga. sot i brennkammer, glødeplugg eller andre ting. Må nok få diagnose/verksted til å sjekka. Viktig at den får gå full tid når den er i bruk for å unngå soting.
    • Hei I min bil, skoda oktavia 2013 modell starter ikke webastoen ved bruk av fjernkontroll eller startknapp i cupeen. Det lyser grønt noen sek. så slukker det og det er ikke noe lyder fra webastoen. Hva kan være feil  
    • Hei håper noen kan komme med et svar,har en skoda karoq 2018 1.5 tdi .jeg har hatt en feil melding i displayet " girkasse I nødmodus,  mulig å kjøre videre" Tok den inn til diagnose hos et verksted i nærheten og fikk beskjed om at det var posisjonsensor som ga utslag på feilmelding.  Og at jeg mulig måtte skifte dsg clutch, jeg skulle ha flushet girkasse for det er ikke gjort i mitt eie .har skiftet girkasse olje i juni 2022. Men lurer på om det er andre som har opplevd å måtte skifte sensor og dobbel clutch, verksted sa at det ville komme på 30000-50000 pluss minus arbeidstimer . Håper noen har et svar 
    • Det ruller jevnt på kilometer på telleren på Dølle Grå. Ikke fort, men snart er det klart for EU-kontroll og inspeksjonsservice. Bilen har begynt å plinge og mase, så time er bestilt. Det er noe som heter +5 service og innbefatter ny motorolje og filter. Greit nok med fast "lav" pris, så får vi se. Litt oppfølging på putlerier og tilpasninger. Det første som ble gjort var de iøynefallende men likevel puslete ekstralysene. Det følte jeg var litt 80-/90-talls, så de ble plukket av. Det viste seg at det var xenon-lys med bra lysmengde og egentlig dyre saker, så de ble solgt til en som trengte å ha kontroll på skogen for å unngå hjortpåkjørsler. Disse xenonlysa har jo ballaster, så det le litt fundering for å få de ut av grillen uten å demontere hele frontfangeren. Det ordnet seg greit for tidligere eier hadde laget utsparinger i grillen som var akkurat store nok til å lirke/tvinge de ut. Sommeren forløp uten ekstra lys foran, men jeg slo til og kjøpte en LED-bar fra Xenonkungen, midt på den lyseste sommeren. Så når mørke kvelder kom på høsten, så ble det montering av den på en ny skiltplate. Nydelig med litt hjelp på fjernlyset. Har berget meg i alle fall én gang fra viltpåkjørsler på seinhøsten i fjor. Andre ting som har vært gjort, skifte av gearkasseolje (med flushing) og bytte av olje på Haldex'en. Veldig greit å gjøre det og få silen renset samtidig. Det var det virkelig behov for! Gir litt ro i sjela å vite at alt er i orden under og bak der... Noe annet jeg alltid gjør: montering av panseråpnere. Super-enkelt å montere. Sånne manuelle pinner er noe herk, mye kjekkere å få på gassdempere. Da er det smooth enhånds åpning (og lukking) av panser. Jeg leita frem gassfjærer på THansen og kulebolter ble kjøpt på Mekonomen (jeg har delenr og typer, hvis noen er interessert i å gjøre samme installasjonen). I samme slengen blir dempematte til panseret alltid montert, koster ikke mange hundrelappene hos forhandler. På høstferietur klarte jeg noe helt utrolig. På et vegarbeidsområde hadde entreprenør brukt rivningsmaterial fra bygningsmur i igjenfylling av noen drenskulverter. Oppi der var det tydeligvis armeringsjern, som jeg klarte å kjøre på så det ble tredd igjennom dekket... Uten at det punkterte. Men det gikk delvis gjennom mønsteret og ut i dekksiden, og satt blegg fast. Måtte kjøre hjem på reservehjul (veldig bra at slikt finnes). Hvis ikke, hadde eneste løsning vært bilberging hjem. Så da måtte jeg kjøpe 2 nye dekk. Det kan jo være tricky med firehjulstrekk, men heldigvis var to av dekkene såpass nye at de matchet. Nok for denne gang, fortsettelse følger nok... 
    • Hei Fikk en påminnelse i dag om at "Remote Access" vil slutte å fungere, og at jeg skal fornye abonnementet. Men når jeg går  inn på "shop-skoda-connect.com" står det at det kun er mulig å bestille dette til utgangen av 2024. Jeg trenger da vel ikke betale for noe som slutter å virke...? Eller er det noe jeg misforstår? 
    • Har en Skoda octavia 2024 modell. Bilen står parkert ca 20 meter fra huset og flere ganger har jeg observert at baklysene er slått på for så å slå seg av..? Nøkkelen ligger inne og det er lenge siden bilen var i bruk. Noen som skjønner hva som skjer?
    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...