Gå til innhold
Core2Duo

Verdenspremiere 18. mai kl 19.00


Anbefalte innlegg

Skrevet

For de som er interesserte så kan dere få med dere verdenspremieren av Karoq som sendes live på Skoda.no torsdag 18. mai klokken 19.00. 

Mens vi venter på det har Skoda lagt ut et knippe detaljbilder som er verdt å få med seg, selv om det så klart ikke avslører så mye! :)

 

Skrevet

Ser spennende ut! Heldigvis har de tatt utgangspunkt i Kodiaq og ikke videreført Octavia FL fronten. Spent på hvilke motorer som kommer.

Skrevet
8 timer siden, Sjåføren skrev:

Ser spennende ut! Heldigvis har de tatt utgangspunkt i Kodiaq og ikke videreført Octavia FL fronten. Spent på hvilke motorer som kommer.

Ja, heldigvis, så kan vi som har Octavia være alene om den fronten, hehe

Blir vel samme motorer som alltid, er vel ikke mye utvikling å spore hos Skoda så lenge de alltid må henge etter VW?

Skrevet

Joda, den fronten er unik (for å si det slik)! :)

Det som er litt spennende med motorer er kombinasjoner med drivstoff, gearkasser og 4x4. F.eks ny 1,5 TSI med 4x4 med mulighet til både DSG og manuell. Og hva med hybrid?

Skrevet
11 timer siden, Sjåføren skrev:

Ser spennende ut! Heldigvis har de tatt utgangspunkt i Kodiaq og ikke videreført Octavia FL fronten. Spent på hvilke motorer som kommer.

Den FL fronten (Lykteplassering/utforming) gjør at bilen ser smalere ut enn den egentlig er.  Hvis en bil er høyere enn Oktavia i tillegg, vil dette forsterkes og designet vil bli ganske uharmonisk tror jeg

Skrevet (endret)

Jeg ser i det engelske Skoda-forumet at det ligger an til to bensin og tre dieselvarianter:

1,0 TSI, 115 Hk

1,5 TSI, 150 hk med sylinderkutt

1,6 TDI, 115 Hk

2,0 TDI, 150 hk

2,0 TDI, 190 hk

Selv om det hadde vært bra om det hadde vært en effektsterkere bensinmotor i denne, så er største spenningsmomentet hvilke motorer som kommer med 4x4 og hvem av dem som kan ha DSG (kanskje også den nye sterkere tørrclutch-DSG'n).

Interessant også at Karoq'en får full LED-hovedlyteknologi, digitalt dashbord og en masse nyttige førerassistenter. Hvis det stemmer at den vil få et bagasjerom på 521/1630/1810 ltr så er det jo endel større enn Yeti, og absolutt akseptabelt. 

Her kan man ane en ny storselger fra Skoda.

Endret av Sjåføren
Skrevet
3 minutter siden, Core2Duo skrev:

Det samme gjør jeg. Koblet til tv'n og greier :D 

Her også. Litt irriterende med like høy tysk og engelsk tale, flyter litt sammen.....

Skrevet

Dere får rapportere etter endt sending.

Har to små unger over alt her nå, fruen er på jentetur ?

Skrevet

For flere som er interesserte, så kan den følges her,

 

http://www.skoda-auto.no/models/karoq/pages/livestream.aspx?EDMGuid=c5b15719-2bbf-4627-9ad5-4cfb8a2bccd7

 

Er klar over at @Tor2r har lagt ved en link i første innlegget i tråden, men om noen har oversett den, så la jeg den ved her ;) 

34 minutter siden, Tor2r skrev:

Dere får rapportere etter endt sending.

Har to små unger over alt her nå, fruen er på jentetur ?

Sett borrelås i sofaen og plasser ungene der @Tor2r, da får du også fulgt med på sendingen, hehe ;):D 

Skrevet (endret)

Det var en fin, kompakt SUV, mye likt Kodiaq. Heller ikke ulik VW Tiguan, men med mye sterkere karaktertrekk. En bil som ikke er jordnær, men passe høyreist. En bil jeg kan bytte til etter Octavia'n.

Digitalt dashbord og masse elektroniske hjelpesystemer, og on-call ved uhell og problemer.

Det ble motorene jeg listet opp i en post lenger opp, men uten at det var nevnt om kombinasjoner med gearkasser og firehjulstrekk (noe den selvfølgelig får). Litt usikker på om 1,0 ltr, egner seg som 4x4.

Litt skuffende at det ikke var presentert noe live fra interiør, seter og bagasjerommet. F.eks hvordan er sittekomforten (bredden) for 3 i baksetet? Benplassen bak? Heller ikke fikk man noe inntrykk av utformingen av setene. Men et bagasjerom på 521 ltr. er absolutt nok på en kompakt SUV på ca. 4,3 mtr. Det så ut som det ble en forhøyning når baksetene var nedfelt, men de kunne tas ut (enkeltvis?).

Det kommer nok mere informasjon etterhvert.

 

Endret av Sjåføren
Skrevet

Ja noen personer i både forsete og baksete som «plass-referanse» hadde ikke vært så dumt.

Det som skuffer meg litt er mangelen på virtuell cockpit (digitalt instrumentpanel), og den nye bensinmotoren som sitter i Kodiaq 2,0/180hk TSi. Synes den hadde fortjent den motoren i tillegg, ser ikke helt hvorfor den ikke blir tilgjengelig når de leverer den med den største TDi motoren (2,0/190hk)...........

Selgeren jeg snakket litt med sammenlignet den litt med Nissan Qashqai når det gjelder fysisk størrelse, lasterom og beinplass, VW Tiguan virker et lite hår større/romsligere. Men dette var kun hva han har hørt gjennom Møller/Skoda konsernet, det er ingen bekreftede opplysninger!

Skrevet
15 minutter siden, Superb lll skrev:

Ja noen personer i både forsete og baksete som «plass-referanse» hadde ikke vært så dumt.

Det som skuffer meg litt er mangelen på virtuell cockpit (digitalt instrumentpanel), og den nye bensinmotoren som sitter i Kodiaq 2,0/180hk TSi. Synes den hadde fortjent den motoren i tillegg, ser ikke helt hvorfor den ikke blir tilgjengelig når de leverer den med den største TDi motoren (2,0/190hk)...........

Selgeren jeg snakket litt med sammenlignet den litt med Nissan Qashqai når det gjelder fysisk størrelse, lasterom og beinplass, VW Tiguan virker et lite hår større/romsligere. Men dette var kun hva han har hørt gjennom Møller/Skoda konsernet, det er ingen bekreftede opplysninger!

Virtuell cockpit, det er vel digitalt dashbord. Og det skulle den vel ha? Man kanskje ikke som standard?

Og en større bensinmotor hadde gjort seg ja. Spesielt når det er mye fokus på ikke-diesel. Jeg er som sagt skeptisk til den lille 1,0-motoren i en sånn bil. SUV'er skal liksom ikke være undermotoriserte.

Skrevet (endret)

Nei, det digitale dashbordet skal etter det jeg har blitt fortalt være en relativt kostbar affære som ekstrautstyr, men igjen, det er jo heller ikke bekreftet informasjon. Så jeg angrer egentlig litt på at jeg skrev det, for det er jo slik rykter og muligens feilinformasjon oppstår...............

Ja jeg er helt enig med deg @Sjåføren, den type bil skal en ha muligheten til å velge seg en skikkelig motor i, men det er muligens konkuransen mot VW Tiguan som gjør at den enten ikke blir laget, eller at en slik motorisering ikke blir tilgjengelig her i Norge. For både VW og Skoda har jo mange flere muligheter med motorer og girkasser enn hva vi har tilgjengelig her i Norge (det samme gjelder forsåvidt også Seat, men akkurat det er jo ikke så viktig her til lands). Det har jo både hatt med avgiftsnivået her i Norge å gjøre tidligere, men også at de forskjellige modellene ikke skal være direkte konkurrenter...........

Det er flere kombinasjoner med motorer, girkasser og drivverk synes jeg skulle vært tilgjengelig her i Norge som jeg vet finnes, både fra Skoda og VW, men også fra en del andre merker.

 

Endret av Superb lll
Skrevet
4 minutter siden, Marius skrev:

"KAROQ blir også den første ŠKODA-modellen som tilbys med et heldigitalt og programmerbart instrumentpanel. "

Ja jeg har lest dette jeg også, og jeg håper bare at ordet «tilbys» betyr standard, og ikke en valgmulighet.

Det var slik en selger jeg snakket med sa det var, uten at han kunne hverken bekrefte eller avkrefte dette, for det var noe som skulle frem den 18.05., men akkurat dette har vel ikke blitt spesifisert at gjelder som standard i samtlige modeller enda?

Skrevet
28 minutter siden, Superb lll skrev:

Ja jeg har lest dette jeg også, og jeg håper bare at ordet «tilbys» betyr standard, og ikke en valgmulighet.

Det var slik en selger jeg snakket med sa det var, uten at han kunne hverken bekrefte eller avkrefte dette, for det var noe som skulle frem den 18.05., men akkurat dette har vel ikke blitt spesifisert at gjelder som standard i samtlige modeller enda?

Ah, skjønner. Nei, jeg har mine tvil på at dette blir standard. I audi f.eks så er du avhengig av Navigasjon blandt annet for å kunne bestille digitalt instrumentpanel. Så, da blir prislappen fort 30000,- for slikt.
Men, nå er det jo kjent at ekstrautstyr er mange gangen billigere på Skoda enn Audi. Så, er ikke sikkert det kommer til å koste skjorta :)

Har også sett en sen 2016 modell, Audi RS6 uten hel digitalt instrumentpanel. Og når det ikke er standard der engang... Så :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei. Jeg liker forum veldig godt, jeg. Langt bedre oversikt og langt flere muligheter for kategorisering enn Facebook. Men FB er langt mer "moderne" og kjapt for oss som kanskje er kommet litt forbi ungdomstiden. Lett å søke opp grupper som interesserer, melde seg inn og delta. Der er det gjerne mange andre aktive som bidrar. Men, som sagt, jeg synes forum trumfer FB, så lenge det er en god slump med aktive medlemmer, og det er en spredning av kunnskaper og interesser. Så kanskje en promotering, fremsnakking og henvisninger på forskjellige FB-grupper til dette forumet kan skape litt mere aktivitet her. Skoda lider nok litt av at de ligger under VAG-familien, der de andre merkene kanskje er sterkere og "mer spennende" innad i forhandlersystemet. Jeg mener at Skoda som merkevare står sterkt blant mange av deres eiere, men kanskje det ikke er mange nok til å være aktive i et forum og kanskje ikke vet om forumet engang? Make forums great again!
    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...