Gå til innhold
Sjåføren

Bensinforbruk 1,8 TSI og 4x4.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange som er skeptisk til denne kombinasjonen på grunn av forbruket, og det er nok ikke verdensledende. Men på tur med kjernefamilien og bagasje nå har bilen fått rullet godt avgårde. På en strekning på 425 km på varierte norske veier, så synes jeg 0,6 liter på mila absolutt er akseptabelt. Det har vært mange seige stigninger, mye kupert og svingete veier og varierende hastigheter hele veien. Litt inspirert kjøring ble det også der det var spredt med trafikk. Jeg var i en lang periode nede på 0,55 liter på mila, men da var det rolig kjøring i Gudbrandsdalen. Likevel ble det fullt akseptabel snittfart og forbruk. Bilen er nå kjørt 25000 og motoren har "løsnet" veldig. Er vel innafor dette? 

DSC_3860.JPG

DSC_3859.JPG

Skrevet

Dette synes jeg absolutt er innafor (og nesten vel så det) @Sjåføren, artig å se såpass lave tall som dette med den motoren du har, og når du i tillegg har 4x4 versjonen så synes jeg det er meget bra :) 

0,5 tallet har jeg ikke sett med min Superb med den samme motoren i det hele tatt, uansett hvor forsiktig jeg har kjørt. Har kommet veldig nære 0,6, men noe under det vet jeg sannelig ikke om er mulig en gang med denne bilen/motoren jeg har......... Men derimot over literen har jeg ingen problemer med å komme, med litt inspirert og aktiv kjøring så kommer jeg dit ganske fort, hehe ;) 

Skrevet

Nå var det ikke på grunn av forbruket jeg kjøpte den versjonen, men jeg er jo fornøyd med det forbruket. Og så er nok ikke kjørecomputeren 100% riktig. Skal nok klare å presse forbruket ganske høyt hvis jeg vil, ingen problemer med det. I dag ble det et par kjappe klatreetapper opp på et fjell, så jeg tør ikke avsløre forbruket nå..... (men det er litt ekstraordinært). 

Skrevet

På hjemveien gikk det enda bedre,  0,58 l/mil er jeg meget fornøyd med. Turen gikk fra Gardermoen, via Gjøvik og til Ålesund. Bagasjerommet var smekkfullt under trekket, men bilen ser ikke segen ut,  og motoren er fantastisk. Det er ikke meg som sinker trafikken og det ble "noen" forbikjøringer. Lite motorvei, men et snitt på 73 km/t ble greit nok. 

_20170727_011656.JPG

DSC_3997.JPG

Skrevet

Pene tall, absolutt. Har samme bil, i eldre utgave (2009), og har nettopp kjørt t/r Lillestrøm - Skjervøy. Mange mil på variert vei. Nordover viste kjørecomputer 0,78 helt opp. Med bagasje og familie. Sørover endte det på 0,86, med bagasje men uten familien (som tok flyet). Unødvendig å nevne at det gikk betydelig fortere sørover? 

Skrevet (endret)

Jeg har en 2014 modell med 4x4 og DSG.

Den kjørte jeg med full bagasje, 3 personer og takboks på en ferietur i Norge på  ca 150 mil. 

Da viste computeren et forbruk på 0.65, det er absolutt godkjent.

Synd jeg ikke skreiv ned alle tall og hvor mye jeg fylte,  og regnet det ut. Mistenker at computeren viser litt lite

 

Endret av Frixy
Skrevet

Det er absolutt godkjent. En takboks vil øke forbruket litt. Jo høyere fart, jo mere. Og andre faktorer vil selvfølgelig spille inn, en ferietur er ikke bare landevegskjøring, det blir både bykjøring og annen småkjøring. Bensinmotoren vil typisk ha et relativt høyere forbruk under slike forhold. Kjørecomputeren er nok ikke 100% nøyaktig nei.

Skrevet

Ja, kjørecomputer viser nok ca 5% for lite, minst

Så, ditt forbruk var nok nærmere 0,7 hvilket ikke er gærnt for bensin 

Skrevet

Ja kjørecomputeren i min Superb er nok i det snilleste laget den også, uten at jeg har målt det helt nøyaktig selv enda. Men jeg klager ikke uansett, litt inspirert akselerasjon i ny og ne åpner definitivt opp kranene for bensintanken, så mitt drivstofforbruk kan nok fint reduseres litt om en finner (en godt gjemt) lettere høyrefot i en eller annen skuff.......... ;) 

  • 1 måned senere...
Skrevet

Kjørte en langtur med Scout'n i dag (180 hk bensin), 247km. Satte ny rekord på lavt bensinforbruk. Landeveiskjøring + gjennom byen i rushtida begge veier. Snittforbruk på turen endte opp med 0,60 l/mil. Kjørte hovedsaklig i "ECO" mode, en passasjer, ingen baggasje.

  • Lik 1
Skrevet
44 minutter siden, Scout skrev:

Kjørte en langtur med Scout'n i dag (180 hk bensin), 247km. Satte ny rekord på lavt bensinforbruk. Landeveiskjøring + gjennom byen i rushtida begge veier. Snittforbruk på turen endte opp med 0,60 l/mil. Kjørte hovedsaklig i "ECO" mode, en passasjer, ingen baggasje.

Det er jo veldig bra! ECO innstillingen har jeg aldri prøvd, så jeg vet ikke hva det innebærer. Jeg kjører alltid i Normal med styring i Sport (normal styring syns jeg blir for lett).

På en tur/retur Oslo (rundt 570 km hver vei) forrige uke brukte vi 0,62 l/mil (samme forbruk begge veier) med 4 personer i bilen og 4 tunge kofferter + endel tax-free hjem igjen. Fornøyd med det! Kjørte motorvei kun mellom Gardermoen og Oslo, det ble Gjøvik-sida til/fra Mjøsbrua, jeg tror det har blitt litt høyere forbruk å kjøre lengre i 100-110 km/t.

 

  • Lik 1
Skrevet (endret)
1 time siden, Sjåføren skrev:

Det er jo veldig bra! ECO innstillingen har jeg aldri prøvd, så jeg vet ikke hva det innebærer. Jeg kjører alltid i Normal med styring i Sport (normal styring syns jeg blir for lett).

På en tur/retur Oslo (rundt 570 km hver vei) forrige uke brukte vi 0,62 l/mil (samme forbruk begge veier) med 4 personer i bilen og 4 tunge kofferter + endel tax-free hjem igjen. Fornøyd med det! Kjørte motorvei kun mellom Gardermoen og Oslo, det ble Gjøvik-sida til/fra Mjøsbrua, jeg tror det har blitt litt høyere forbruk å kjøre lengre i 100-110 km/t.

 

Artig å høre at bilene går så lavt på forbruket, @Sjåføren. Jeg kjørte relativt kupert E6 (Trondheim -Oppdal t/r) med lav snitthastighet. Mye køer, fartsgrenser, politikontroller og veiarbeid på den strekningen. Sikkert ikke mye over 70. Erfarer at forbruket stiger fort hvis man passerer 100.

ECO betyr treig gearing, at motoren detter til tomgang og drivverk frikobles i nedoverbakker. Samtidig reduseres klimaanleggets styrke en del. Pluss noen småting til. Min bil har bare gått ca 6000km, så jeg regner med den vil gå under 0.6 etter hvert. 

Endret av Scout
Skrevet (endret)

Ja, forbruket synker etterhvert!

Jeg kommer nok aldri til å bruke ECO- innstillingen. Skjønner at klimaanlegget på lavt stille krever  mindre  drivstoff for å dras rundt. Men hvorfor skal man gjøre bilen dårligere med treig giring og hva er greia med at motoren skal gå på tomgang i nedoverbakker? Den skal jo bremse på girene og bruke NULL bensin. På tomgang bruker den jo LITT! Hvis man følger med på momentatforbruket så kan man enkelt se hvor mye man skal slippe gassen for bensinkutt. Ikke helt gjennomtenkt kanskje?

Men uansett, man kan få veldig fine forbrukstall, selv med den lille, morsomme kruttønna på 1,8 ltr.

Endret av Sjåføren
Skrevet

Må si jeg er imponert over hvor langt ned dere har fått forbruket @Scout og @Sjåføren på deres biler, jeg er jo i ferd med å vurdere en Scout selv, og t.o.m. forhandleren sa jeg kom til å møte et høyere forbruk på den type bil enn hva jeg har på min Superb, da med den samme motoren som både dere og jeg har fra før av.

Jeg har aldri prøvet Eco-mode i det hele tatt, så det kunne jeg muligens ha forbedret forbruket mitt litt på om jeg forsøkte det, har vært nede på 0,6' ish, men ikke nådd hverken 0,6 blank eller kommet under. Da har jeg kjørt relativt forsiktig og hatt en ganske lett høyrefot, men merker jo at med en gang en kjører forbi noen som kjører saktere enn trafikken går, så merkes det med en gang på forbruket, spesielt om bilen girer ned (kick-down). Om en hadde holdt seg i skinnet der, så hadde en kanskje kommet akkurat under 0,6 grensen, men ned til tallene i brosjyren er det bare å glemme for min del i hvert fall. Til det er ikke jeg tålmodig nok, og ei heller trafikken stabil nok i hastighet til, men det er nok helt klart jeg som har det største forbedringspotensialet her ;) 

  • 1 år senere...
Skrevet

Oppdaterer en gammel tråd her..

Min bensin Scout er nå litt over 2 år, og har gått ca 18000 km. Første langtur jeg hadde med den gikk den på 0,63 l/mil. Da hadde den ikke gått mer enn 2-3000 km. Nå, to år etter målte jeg den (med full oppakning og wingbars på taket, 3 pers i bilen) til flatt 0,60 l/mil over ca 49 mil på samme strekning. Samme kjørestil, med ECO og mye bruk av adaptiv cruisecontroll.  Det har muligens utgjort bittelitt at motoren har gått lenger. Men marginal forskjell vil jeg si.

0,6 er veldig bra på en 180 hk med vinterdekk og full oppakning.

Skrevet

Vår 180 TSI Scout var latterlig tørst de første 10k km husker jeg, nå var og er det riktignok mye lyskryss kjøring så det drar nok snittet langt opp. Det beste jeg har klart på langtur er 0.59 over 450 km ca, da var det i normal modus med acc og ingen forbikjøringer. 

Kjenner jeg gruer meg til å kjøre inn Kodiaq med 2.0 TSI 😛

Skrevet
31 minutter siden, BGB skrev:

Kjenner jeg gruer meg til å kjøre inn Kodiaq med 2.0 TSI 😛

Hehe, akkurat det kan jeg forstå litt ja ;)  Men det er vel her som ellers, det vel litt avhengig av hvor mye «bly» en legger i høyreskoen før en kjører, hehe ;) 

 

Nå er det svært sjeldent at jeg bare har ren langkjøring, men vi har vært nede på førsten av 0,6 tallet i fjor sommer, da var jo forresten også bilen helt ny.

Ellers så synes jeg vår Scout er relativt dyr i drift, men når sant skal sies så er jeg nok ikke så veldig flink til å kjøre økonomisk i de vanlige hverdagene, for det blir gjerne med litt akselerasjon og til tider litt aktiv kjøring ;) Så den ligger gjerne på alt fra 0,75 og opp mot literen i snitt, og da er det ikke så mye landeveis kjøring i 90 km/t. Har bare 2-3 km og før jeg er ute på E6 med 110km/t, og det har jo heller ingen særlig positiv effekt for drivstofforbruk....... 

Merker at denne Scouten har et merkbart høyere forbruk enn vår forrige bil (Superb 2016 med den samme motoren), men den hadde riktignok ikke 4x4, i tillegg så hadde den en 7 trinns DSG kasse, og det tror jeg kanskje også kan ha noe med forbruket å gjøre. For denne Scouten bruker jo et høyere gir i alle situasjoner og har dermed et høyere turtall enn Superben, uansett i hvilken hastighet vi kjører, den oppfører seg mer som om vår Superb kjørte konstant i Sport modus.

Nå er ikke noe av dette ment som klaging fra min side altså, for jeg er selv skyld i at bilen kjøres aktivt, og jeg smiler fremdeles hver eneste gang en trykker ned gasspedalen og det skjer noe, både som sommer som vinter, for her er jo 4x4 også en stor del av smilet ;) 

  • Lik 1
Skrevet

Ja, på aktiv kjøring går det betraktelig mer bensin. Men jeg gir litt opp når jeg kjører Trondheim-Oslo. Det er jo kameraovervåking og køer hele veien, så kampen jeg kjemper er primært mot å sovne. Dyrt er det faen meg også mht bompenger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...