Gå til innhold
OctaviaScout

OctaviaScouts Octavia Scout 2.0 TDI 150hk DSG 2018


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Tenkte det var på tide å legge ut litt info om bilen jeg har bestilt. Har nylig solgt min 11 år gamle Touran, så nå blir det bra med helt ny bil!

Etter noen runder med meg selv fant jeg ut at Octavia Scout med 150hk diesel og 7DSG ble mest riktig til mitt bruk. Ser forøvrig at 2019 Scout nå kun kan bestilles med denne motoren (ikke 180hk TSI eller 184hk diesel lengre). Har valgt fargen Quartz Grey metallic.

Utstyr:

  • Elektrisk bakluke
  • KESSY
  • Simply clever pakke
  • Phone box
  • Businesspakke
  • Traveller Navipakke
  • Vinterpakke
  • Parkassist + trailerassist
  • 18" Braga antrasitt
  • Care Connect 3 år
  • Oppvarmet frontrute
  • El-seter foran m/ minne på førersete
  • Panorama soltak
  • Stålpedaler
  • Avtagbart hengerfeste

Ellers ser jeg nå at 2019 mod kan leveres med digitalt dashboard, litt synd å ikke få med det... Hadde heller valgt bort mye annet utstyr for å få dette. Men men...

I tillegg til dette blir jeg til å bestille Tectyl behandling, mest sannsynlig også lastekantbeskyttelse.

Når det gjelder vinterhjul har jeg ikke klart å bestemme meg enda. Jeg stusser litt over felgene min lokale forhandler tilbyr. Fikk tilbud i dag på Gemini antrasitt 18" med Nokian piggfri, men etter litt research finner jeg ut at disse felgene har Innpress (ET) på 51mm. Bilen er godkjent for ET 43mm, så med disse felgene endrer man sporingsvidden med 16mm, altså over grensen iht kjøretøyforskriften på 15mm. Rart at forhandler kan tilby disse felgene til Scout. Har også fått pris på Trinity antrasitt (som har ET 46), men synes de blir for dyre. Rett og slett usikker på hva jeg skal gjøre. Noen innspill?

Ellers er bilen produsert og står i Bremerhaven og venter på båt! :) Forhandler mener bilen utleveres ca uke 31.

  • Lik 1
Skrevet

Gratulerer med bestilling av ny bil @OctaviaScout, her ser det ut til at du virkelig har satt sammen en flott bil :) 

Det nærmer seg jo veldig når bilen din nå står på kaia i Tyskland, er det lenge siden du bestilte bilen din eller?

Jeg ble først tilbudt Hawk felger i 17", men kom til at det var 18" jeg ville ha. Selger plukket da også ut Gemini 18" til meg, og som du selv skriver, de felgene har ikke riktig innpress. Det skiller riktignok kun 0,5mm pr side for at det er korrekt, så det er vel heller tvilsomt at noen kommer til å si noe på dette, men det er likevel ikke etter boka.........

De har jo en del å gå på når det gjelder dekk og felg, men det er nok lettere å få en god pris om en presser dem før kontrakten undertegnes. 

 

Nå valgte min frue Trinity Antrasitt 18" til vår bil, så da ble det jo en kort og grei runde på det, hehe ;) 

Jeg vet fremdeles ikke helt hva jeg synes om de felgene, men jeg får stadig høre fra fruen at de er flotte og det er de vi skal ha, så da er de vel antageligvis det da..........., hehe ;) Siden jeg har bestemt det meste ellers på denne bilen, så la hun ned veto på felgene og ferdig med det, selgeren lo i hvert fall både godt og hjertelig ;) 

I kontrakten så står det ca 17.000,- for Trinity Antrasitt 18" og Nokian Hakkapeliitta R2 (med dimensjonen 225/45-18"), og det vet jeg er en knallpris. :D 

 

I utstyrskatalogen så er jo Trinity felgene merket med kun for Scout, så det er nok de og Braga felgene som er de mest riktige originalfelgene til en Octavia Scout. Braga har ET 43 og er de bilen egentlig skal ha, og det var Braga sølv som var vårt førstevalg som vinterfelg, men der sa selger tvert nei, de er knalldyre. Men så fikk vi fritt valg i blant alle de andre 18" felgene som er i utstyrskatalogen, og da valgte som sagt fruen Trinity Antrasitt 18" med ET 46.

Skal bli spennende å høre hva du velger tilslutt, og du kan nok få til Trinity felgene om du legger litt mer press på selger.

Lykke til :) 

 

Som et tips før @PaulusA kommer med det ;) , så kan en jo selvsagt også velge felger fra en hvilken som helst felgprodusent. Og velger en de riktige her, så passer de uten bruk av løse senterringer og de originale hjulboltene kan også benyttes. 

Skrevet

Takk @Superb lll, jeg gleder meg til ny bil! Jeg bestilte bilen midt i påsken, uke 13 blir det vel...

Stemmer det, jeg går nok ikke for Geminifelgene. Jeg burde nok heller forhandlet pris før kontraktsignering som du sier. Dem tilbyr meg nå Trinity for 20 000, de ligger veiledende til 23 000 ser jeg, så du har fått en god pris da ja! Jeg er enig med kona di, Trinity antrasitt er de fineste felgene (foruten Braga) ;)

Vurderer CSP 13, evt MAK felger også... Vi får se hva det blir til! :D

 

Skrevet

Sjekk ut originale Skodafelger på www.superskoda.com. Mange av felgene er nedsatt til en veldig god pris.
Nettopp fått levert Skoda Vega 20" felger til Kodiaqen fra dem, og de var nedsatt fra 2000 til 1200 euro!

Skrevet (endret)

Bestilte bil nesten samtidig vi da, jeg la inn min bestilling den 15.03. (uke 11)

Jeg har nok «blingset» litt når jeg så fort på prisen på vinterhjul, har sjekket skikkelig (med lesebrillene på), og det står 17.970,-! 9 og 0 så ganske likt ut når jeg tittet fort på tallene gitt........;) Så da er det jo snakk om ca 18.000,- for Trinity Antrasitt med Nokian piggfri for min del.

Men du kan jo vise selgeren din denne tråden her, og la ham se hva jeg skal betale, og si at han burde jo ikke være dårligere på pris enn hva en forhandler sørpå kan gi sine kunder ;) 

 

Nja, jeg er mer der hvor jeg kunne tenkt meg type «Golus felger», altså felger med 5 helt enkle eiker som vinterfelger, for de er vesentlig enklere å holde rene. Her jeg bor og kjører for det meste, så virker det som SVV har et visst saltbudsjett -og en saltbeholdning de er helt nødt til å bruke opp hver eneste vinter....... Så derfor kunne jeg heller tenkt meg noen litt mer åpne felger som er betydelig enklere å holde rene, både på innside og utside. Men når «sjefa» hadde bestemt seg, så var det ikke akkurat så mye mer å si om den saken, hehe ;) 

En får bare investere i skikkelige vaskemidler og felgkoster, så skal det vel la seg ordne med rengjøring av Trinity felgene også håper jeg ;)

 

@TheHaughom komme rogså med et godt tips her, sjekk ut SuperSkoda (om du ikke får overtalt din selger/forhandler til å gi deg en skikkelig pris da) :)  

Endret av Superb lll
Skrevet

Har din bil kommet til Norge enda eller @OctaviaScout?

Jeg fikk beskjed av selger i går at min bil står på Bekkelagskaia i Oslo, og at de nå har fått laget et arb.kort til min bil, så det betyr i hvert fall at den den nærmer seg, men når den til slutt blir utlevert til meg er jo en helt annen sak, jeg håper fortsatt på slutten av neste uke, men det gjenstår å se........

Har du kommet til enighet med selger om Trinity Antrasitt 18" til din Scout, eller ender det opp med en annen løsning for deg her @OctaviaScout?

Skrevet

Vet ikke @Superb lll, har ikke sjekket på en uke nå :P Regner med det, den stod jo i Bremerhaven torsdag forrige uke. Må ta en telefon i morgen...

Artig om du får den neste uke allerede! 

Det ble ikke Trinity Antrasitt nei, de skulle ha 20 000 kr. Det synes jeg ble for dyrt... Men jeg tar til meg gode tips fra deg og @TheHaughom, så løser det seg vel innen vinteren kommer ;) 

 

Skrevet

Ja skal en få svar, så må en stille spørsmål ;) 

Ikke at det hjelper så mye da, får bilen ankommer jo ikke fortere av den grunnen, men for min del så betyr det litt at det er litt progresjon her :) 

20.000,- er kostbart for vinterhjul, det er jeg helt enig med deg i @OctaviaScout, nå ble jo mine «bare» 2.000,- billigere, selv om det generelt sett er en god del kroner, så er det jo ikke så mye i totalsummen for bilen, og det er kanskje greit å tenke litt på. Men et sted må selvfølgelig grensen for bruk av penger settes, det har jeg full forståelse for.

Det finnes jo andre og langt rimeligere (og kanskje også bedre) alternativer enn originalfelger, og dekka blir jo like uansett. 

Skal bli artig å høre hva selgeren din kan informere deg om i morgen, lykke til :) 

Skrevet
På 22.6.2018 den 21.49, OctaviaScout skrev:

Hei folkens!

Tenkte det var på tide å legge ut litt info om bilen jeg har bestilt. Har nylig solgt min 11 år gamle Touran, så nå blir det bra med helt ny bil!

Etter noen runder med meg selv fant jeg ut at Octavia Scout med 150hk diesel og 7DSG ble mest riktig til mitt bruk. Ser forøvrig at 2019 Scout nå kun kan bestilles med denne motoren (ikke 180hk TSI eller 184hk diesel lengre). Har valgt fargen Quartz Grey metallic.

Utstyr:

  • Elektrisk bakluke
  • KESSY
  • Simply clever pakke
  • Phone box
  • Businesspakke
  • Traveller Navipakke
  • Vinterpakke
  • Parkassist + trailerassist
  • 18" Braga antrasitt
  • Care Connect 3 år
  • Oppvarmet frontrute
  • El-seter foran m/ minne på førersete
  • Panorama soltak
  • Stålpedaler
  • Avtagbart hengerfeste

Ellers ser jeg nå at 2019 mod kan leveres med digitalt dashboard, litt synd å ikke få med det... Hadde heller valgt bort mye annet utstyr for å få dette. Men men...

I tillegg til dette blir jeg til å bestille Tectyl behandling, mest sannsynlig også lastekantbeskyttelse.

Når det gjelder vinterhjul har jeg ikke klart å bestemme meg enda. Jeg stusser litt over felgene min lokale forhandler tilbyr. Fikk tilbud i dag på Gemini antrasitt 18" med Nokian piggfri, men etter litt research finner jeg ut at disse felgene har Innpress (ET) på 51mm. Bilen er godkjent for ET 43mm, så med disse felgene endrer man sporingsvidden med 16mm, altså over grensen iht kjøretøyforskriften på 15mm. Rart at forhandler kan tilby disse felgene til Scout. Har også fått pris på Trinity antrasitt (som har ET 46), men synes de blir for dyre. Rett og slett usikker på hva jeg skal gjøre. Noen innspill?

Ellers er bilen produsert og står i Bremerhaven og venter på båt! :) Forhandler mener bilen utleveres ca uke 31.

Har de kutta ut 180hk TSI og 184 diesel? Pussige greier. Kanskje pga de nye utslippsreglene? Glad jeg kjøpte 180 TSI tidligere..

Skrevet
14 minutter siden, PaulusA skrev:

Kanskje 2.0 går penere?

@PaulusA Hehe. Håper ikke det. Gå og rus opp dieselen din nå, så tenker du ikke mer på de gamle Audimotorene fra forrige århundre. ?

Skrevet (endret)

Det er ikke bare Octavia Scout som har fått redusert sine motorutvalg, det gjelder også Octavia ellers,  der er 1,8/180hk TSi og 2,0/184hk TDi motorene fjernet fra prislistene når det gjelder 2019 modellene.

Så her er det på tide å få inn 2,0/190hk TSi motoren i samtlige Octavia modeller så snart som mulig etter min mening, for nå er det mangler i bensinalternativene etter min mening :) 

 

Superb har også mistet 1,8/180hk alternativet.

I tillegg så har også den største motorutgaven til Superb fått nedsatt effekt, den yter nå 272hk vs 280hk tidligere.

 Kun to bensinutgaver her også 1,5/150hk og 2,0/272hk med en prisforskjell på 170.000,-!!!

Jeg er klar over at Superb 2,0/272hk har 4x4 i tillegg, så en får håpe at det forventede 2,0/190hk alternativet snart er på plass til Superb, og gjerne med 4x4 også :) 

Endret av Superb lll
Skrevet
11 timer siden, Scout skrev:

@PaulusA Hehe. Håper ikke det. Gå og rus opp dieselen din nå, så tenker du ikke mer på de gamle Audimotorene fra forrige århundre. ?

Haha

Tenkte ikke på diesel. Den går hardt og "tøft", synes bare 1.8T har litt av samme lydbildet ved hard kjøring ?

  • Lik 1
Skrevet

Sammenlignet med hva da?

Etter min mening så kommer jo det helt an på tyngden til høyrefoten, men nå har ikke jeg kjøpt hverken min Superb eller bestilt den kommende Scouten med 1,8 TSi motoren pga forbruket heller.

Det er ingen andre motorer jeg  synes gir såpass bra drag og krefter for denne summen, men det kommer jo an på hva en liker av bensinmotorer da......... ?

Skrevet
På 1.7.2018 den 0.02, PaulusA skrev:

I tillegg er 1.8T utrolig tørst, hahaha

Jada, det er forskjell på diesel og bensin. Men vær så snill, forskjellen er kanskje ikke så stor som man skulle tro.

Nå har jeg kjørt Ålesund-Hønefoss med min Octavia 1,8 TSI med 3 personer og ett lag bagasje baki, på 0,6 l/mil (uten å daukjøre). En diesel har kanskje klart det på 0,45. Det blir 15 øre billigere pr. mil. På denne turen utgjør det 7 kroner og 35 øre. Det er såpass lite penger, og vel verdt å bruke for meg som ikke skal ha campingvogn eller annet tungt bakpå. På litt mere utfordende vegstrekninger brukte den 0,68 l/mil, men en diesel hadde også fått et høyere forbruk der.

Men ja, dieselen er mye mere gjerrig enn bensin på småkjøring og kortere strekninger, men ikke glem at dieselen sliter mere når dette over tid hovedsaklig er kjøremønsteret.

Skrevet

Bra innspill, men dette er ikke 15 øre PR mil

Forskjellen er ca 3,70 PR mil

15,-x0,6=9,- PR mil

14,-x0,45=6,30 PR mil

Utfordringen med 1.8T er ikke å kjøre økonomisk, men heller at man stort sett ikke gjør det. Ved 15k PR år er dette helt Ok, men ikke hvis man kjører mye. De fleste ligger nok på 0,8/mil på blandet. Dette er jo ganske høyt i 2018.

WLTP beviser vel hvor tørst denne motoren er ?

Skrevet
48 minutter siden, PaulusA skrev:

Bra innspill, men dette er ikke 15 øre PR mil

Forskjellen er ca 3,70 PR mil

15,-x0,6=9,- PR mil

14,-x0,45=6,30 PR mil

Utfordringen med 1.8T er ikke å kjøre økonomisk, men heller at man stort sett ikke gjør det. Ved 15k PR år er dette helt Ok, men ikke hvis man kjører mye. De fleste ligger nok på 0,8/mil på blandet. Dette er jo ganske høyt i 2018.

WLTP beviser vel hvor tørst denne motoren er ?

Skal ikke si så mye på til dette @PaulusA, for har en mer kjøring enn ca 15.000km i året så er det en kostbar motor å kjøre med. Men synes nå ikke at en bør gjøre det dyrere enn det er da, for 

9,-   -   6,3,-  =  2,7,- pr mil

I rettferdighetensnavn så burde det i hvert fall være riktig utregnet ;)  

 

Og ja helt enig, det er nok en grunn til at denne motoren blir byttet ut til fordel for 2,0/190hk i stedet, ingen protester der :) 

 

Skrevet

Ups, det ble litt kluss i utregningen min ja. Jeg hadde egentlig kommet frem til 15 øre pr. kilometer, men det er jo ikke helt riktig det heller. Mitt eget bulshit'ometer var visst avslått en sen kveldstime.

Uansett så er man vel klar over at der er forskjell, men at man lett pådrar seg ekstra kostnader over tid med dieselmotor som brukes "feil" er ikke så lett å se.

For egen del, som kjører 10000'ish i året med denne bilen, så var valget enkelt. Og mitt forbruk er 0,73 på sommeren og 0,78 på vinteren. De fattige null-komma-null-ettellerannet gidder i alle fall ikke jeg finregne på, enten jeg har hatt bensin eller diesel. Forbrenningsmotorene (slik som vi kjenner dem i dag) har nok kommet ned mot sitt minimale forbruk uansett. Noen tweaks på additiver og filtre for å pynte på utslippene, og ørlite ned på forbruket er vel mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...