Gå til innhold
Helge

Helges Octavia Style 1.8 TSI 180hk DSG 2017


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal være Quarts Grey Metallic iht bestillingen :-) I butikken syntes jeg nesten gikk litt i det blå, men ute i dagslys så er den definitivt grå. Veldig fornøyd.

Skrevet (endret)
7 timer siden, Helge skrev:

Litt julaften følelse, men nå er bilen hentet og første opplevelsen er god.

Fornøyd med farge valgene også, altid litt spennende å se hvordan det faktisk blir, ikke alltid lett ut fra bilder og fargeprøver.

Var mest spent på bad road pakka og hvordan dette ville bli estetisk, men syntes den ser flott ut, bildene er med 16" vinterdekk. Sommerdekkene er imidlertid 17" av merke Bridgestone, noe jeg også syntes var flott da Pirelli har fått dårlig score på støy her i forumet. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Flott bil! Liker fargen. Må vel si jeg liker designet på Skoda godt, i motsetning til disse motorjournalistene som kaller det kjedelig. Octavia III har blitt veldig ren og proporsjonal. Gratulerer forresten ?

Hvordan var støynivået med Bridgestone forresten?

Endret av Scout
Skrevet

Støynivået med Brigdestone må jeg komme tilbake til, fikk levert bilen med vinterdekk og da er støynivået veldig behagelig noe som forøvrig var forventet.

 

Skrevet

Grattis med ny bil Helge! Delte en lenke på Facebook til denne tråden her.

Satse på at det går noen dager før første steinsprut :|

  • 6 måneder senere...
Skrevet (endret)

Byttet fra vinterdekk til sommerdekkene av type Brigdestone Turansa 17" i går.

Støyfritt var det ikke, kjente jeg savnet Audien en liten stund, men det er to forskjellige biler mht pris, og om en dobbling av pris er verdt litt mindre støy i kupeen kan altid diskuteres.

Kan hende det ville vært bedre om jeg hadde trekt over bagasjeromstrekket, skal se om jeg tar det ned fra garasjeloftet og prøver en dag. Stortsett i veien og når hunden er med så er det ikke aktuelt å bruke det så derfor er det lagt bort.

Utover dette så fungerer Octavian helt utmerket ?? 

Endret av Helge
Skrevet

Hei,

Det vil dessverre alltid støye mer på sommerdekk og spesielt i biler utenfor premium. Du har vel i tillegg bredere sommerdekk.

Gardina vil hjelpe, men du kan også prøve en ekstra matte under bikkja, eventuelt polstre mot hjulbuene.

Hadde en interessant og positiv opplevelse for noen år siden da jeg hadde en skumgummimadrass baki bilen, nedturen kom etter jeg tok den ut...?

Skrevet

Hei, disse Bridgestone dekkene dine, er vel ikke brukt før i det hele tatt?
Kan fort skje at dem støyer litt mindre når du har fått kjørt litt med dem.

Skrevet

Ja det er jo lov å håpe, er nok mer at en blir vant til bråket.

Kan jo hjelpe å få gradestokken over 10 grader også ? Vil uansett hjelpe på humøret???

 

Skrevet
2 timer siden, Helge skrev:

Ja det er jo lov å håpe, er nok mer at en blir vant til bråket.

Kan jo hjelpe å få gradestokken over 10 grader også ? Vil uansett hjelpe på humøret???

 

Ja, man blir fort vant til bråket ?

Skrevet
11 minutter siden, PaulusA skrev:

Ja, man blir fort vant til bråket ?

Skal legge om i morgen. Spent på hvordan 17" Michelin dekk blir rent støymessig. 

Skrevet (endret)
3 timer siden, PaulusA skrev:

Ja, man blir fort vant til bråket ?

Hehe, det kommer nok an på hvor «plagsom» støyen er, med enkelte dekk så blir en ikke vant til det, for støyen er rett og slett plagsom på denne årstiden. Det hjelper litt når asfalten blir varmere, men slitt og grov asfalt som den gjerne etter etter en sesong hvor mange har brukt piggdekk, så tar det en stund dessverre...........

 

Bridgestone og Pirelli er mye av det samme når det gjelder støy @Helge, men støyen er ekstra plagsom nå som veibanen/asfalten er grov etter en vinter med mye bar asfalt og bruk av piggdekk. Litt varmere asfalt og når asfalten blir mer kjørt på, så hjelper det litt. Men enkelte dekkmerker har dessverre et stykke opp til de aller beste når det gjelder støy...........

2 timer siden, Scout skrev:

Skal legge om i morgen. Spent på hvordan 17" Michelin dekk blir rent støymessig.

Skulle jeg kjøpt meg nye sommerdekk selv, så hadde jeg sett nærmere på Nokian, GoodYear, Michelin eller Continental, de er rett og slett bedre på støy, og det vises gjerne på prisen også. Er ikke bestandig de er de mest slitesterke dekkene, men det gjenspeiler jo gjerne at de er litt mykere og slites lettere, gjelder ikke alle modellene deres, men enkelte av dem.

Tror du vil merke stor forskjell på din Scout med Michelindekk i forhold til den du prøvekjørte @Scout, men det skal bli artig å høre hva du synes, såfremt du klarer å huske lydbildet/støyen fra den bilen du prøvekjørte..........?

Endret av Superb lll
Skrevet

Det som er utfordring med dekk er jo nettopp hvor mye det støyer i den enkelte bilen. Kjenner flere som er fornøyd med Pirelli, men på andre biler. Ett dekkfabrikat har ikke nødvendigvis kun støyende modeller.

Ang Bridgestone er mine erfaring, ER300, for Passat (2002) at det var lite støy. 15" dekk, så der ligger noe av forklaringen.

Pirelli har sikkert noen dekk som støyer mindre samt Bridgestone har sikkert noen som støyer mer enn de vi snakker om her.

En kollega har Octavia 2016, med 17" dekk. Han fikk Hankook. Han prøvde de for første gang nå og syntes de var bra.

Skrevet

Det er helt riktig det du skriver her, for Bridgestone Turanza fikk jeg også på et par Vectra'er jeg kjøpte helt nye, og de mislikte jeg. De støyet, dårlig grep på vått underlag, og grunnen til det var at de var harde, lamellene var for store, slik at det ble dårlig grep av det. Neste Opel, fikk jeg GoodYear på, og det var jo en helt annen verden, og støybildet i Vectra'en ble mye bedre. To Qashqai +2 har jeg også hatt, en med Dunlop og en med Continental, det var 2 helt forskjellige opplevelser det også, på den samme bilmodellen (2009/2012).

Pirelli har absolutt flere gode modeller de også, men da krever det at de leverer noe annet enn «budsjett» modellen de gjerne leverer på VAG bilene, Pirelli Cinturato P7 er ikke et av de gode dekkene til Pirelli når det gjelder veistøy etter min mening. Egenskapene ellers er jeg godt fornøyd med.

Hvordan vi forskjellige personer «hører og opplever» dette er jo også helt forskjellig, så det mange er meget godt fornøyd med, er andre sterkt misfornøyd med..............

Skrevet (endret)
19 timer siden, Superb lll skrev:

Hehe, det kommer nok an på hvor «plagsom» støyen er, med enkelte dekk så blir en ikke vant til det, for støyen er rett og slett plagsom på denne årstiden. Det hjelper litt når asfalten blir varmere, men slitt og grov asfalt som den gjerne etter etter en sesong hvor mange har brukt piggdekk, så tar det en stund dessverre...........

 

Bridgestone og Pirelli er mye av det samme når det gjelder støy @Helge, men støyen er ekstra plagsom nå som veibanen/asfalten er grov etter en vinter med mye bar asfalt og bruk av piggdekk. Litt varmere asfalt og når asfalten blir mer kjørt på, så hjelper det litt. Men enkelte dekkmerker har dessverre et stykke opp til de aller beste når det gjelder støy...........

Skulle jeg kjøpt meg nye sommerdekk selv, så hadde jeg sett nærmere på Nokian, GoodYear, Michelin eller Continental, de er rett og slett bedre på støy, og det vises gjerne på prisen også. Er ikke bestandig de er de mest slitesterke dekkene, men det gjenspeiler jo gjerne at de er litt mykere og slites lettere, gjelder ikke alle modellene deres, men enkelte av dem.

Tror du vil merke stor forskjell på din Scout med Michelindekk i forhold til den du prøvekjørte @Scout, men det skal bli artig å høre hva du synes, såfremt du klarer å huske lydbildet/støyen fra den bilen du prøvekjørte..........?

Nja, nja, nja. Jeg må vel si at jeg lengter tilbake til 16" vinterdekka. Mye støy med Michelin P3 også. Skuffelse det der. Hørte forskjell allerede da jeg svingte ut fra dekkskiftebula. 

Her i Trondheimsområdet er det ikke asfalt å snakke om. Bare digre steiner som er klistra sammen.

Lurer på om jeg rett og slett skal skifte til vinterdekk igjen, og la sommerdekka ligge på lager til jeg selger bilen igjen ☹️

Endret av Scout
Skrevet (endret)
39 minutter siden, Scout skrev:

Nja, nja, nja. Jeg må vel si at jeg lengter tilbake til 16" vinterdekka. Mye støy med Michelin P3 også. Skuffelse det der. Hørte forskjell allerede da jeg svingte ut fra dekkskiftebula. 

Her i Trondheimsområdet er det ikke asfalt å snakke om. Bare digre steiner som er klistra sammen.

Lurer på om jeg rett og slett skal skifte til vinterdekk igjen, og la sommerdekka ligge på lager til jeg selger bilen igjen ☹️

Siste Audien var uterusta med noen store ruller av sommerdekk med minimalt med gummi så den bilen gikk mesteparten av mitt eie på vinterdekk, men på Octaviaen så skal jeg kunne leve med det tror jeg.

Konklusjon: Octavia har noe å gå på når det gjelder støy, men utover dette så er jeg fortsatt fornøyd. Ganske akseptabelt med støy opp til i underkant av 80 km og i mitt nærområde så er det unntaksvis at en kommer over 70 km så kan finne trøst i det?

Jeg har også en teori at asfalten er grovere og lager mer hjulstøy her på vestlandet kontra østlandet, kanskje noen her på forumet kan bekrefte/ avkrefte dette?

Ha en støyfri aften?

 

Endret av Helge
Skrevet (endret)
17 minutter siden, Helge skrev:

Siste Audien var uterusta med noen store ruller av sommerdekk med minimalt med gummi så den bilen gikk mesteparten av mitt eie på vinterdekk, men på Octaviaen så skal jeg kunne leve med det tror jeg.

Konklusjon: Octavia har noe å gå på når det gjelder støy, men utover dette så er jeg fortsatt fornøyd. Ganske akseptabelt med støy opp til i underkant av 80 km og i mitt nærområde så er det unntaksvis at en kommer over 70 km så kan finne trøst i det?

Jeg har også en teori at asfalten er grovere og lager mer hjulstøy her på vestlandet kontra østlandet, kanskje noen her på forumet kan bekrefte/ avkrefte dette?

Ha en støyfri aften?

 

Vegvesenet i Norge bruker ekstremt grov asfalt for å kompensere for piggdekkslitasje. Resultatet er ei helvetes rumling på dette underlaget. Mulig de har litt finere asfalt på østlandet. 

Jaja. Det er jo Skoda som støyisolerer, så det er der kritikken hører hjemme

Endret av Scout
Skrevet
14 minutter siden, Scout skrev:

Jaja. Det er jo Skoda som støyisolerer, så det er der kritikken hører hjemme

Det er helt sant, og det er også de som kjøper inn dekk (eller om det er VAG sentralt skal jeg ikke si noe om).

Har lest at en del i Skoda-gruppa på FB har etterbehandlet sin bil med tectyl/Mercasol e.l., men det må en høre med Møller om først, slik at det ikke blir påført noe som gjør at en mister rustgarantien fra Møller. Men det jeg skulle frem til, var at flere av dem som har gjort dette, har lagt på et ekstra lag flere steder for ekstra lydisolering, og det har vært meget effektivt med tanke på dekkstøy.

Det er jo dumt at en skal behøve å gjøre slike ting, men det kan jo være både fornuftig og effektivt mot rust også, slik som det saltes her på Østlandet i hvert fall.

Asfalten er ikke noe særlig bedre her heller, så der har du også en av årsakene til at jeg (stadig vekk} klager på dekkstøy............

Skrevet (endret)

Har begrenset tiltro til Tectyl både som støydemper og for å hindre rust.

Derimot så reklameres det for Lokari innerskjermer fra den lokale fluidfilm leverandøren, det skrytes av disse mht støydemping. Kostnad er 2500 pr aksel, kanskje verdt å prøve å bytte bak da jeg mener det er der meste lyden oppstår.

Kan jo spørre om hva bare skjermene koster og gjøre jobben selv.

Garanti mht rust hos Møller tror jeg er en tapt sak uansett iht mine erfaringer.

fant jammen en link også?

http://www.steamantirust.no/vognliste.html

 

Endret av Helge
Skrevet
57 minutter siden, Superb lll skrev:

Det er helt sant, og det er også de som kjøper inn dekk (eller om det er VAG sentralt skal jeg ikke si noe om).

Har lest at en del i Skoda-gruppa på FB har etterbehandlet sin bil med tectyl/Mercasol e.l., men det må en høre med Møller om først, slik at det ikke blir påført noe som gjør at en mister rustgarantien fra Møller. Men det jeg skulle frem til, var at flere av dem som har gjort dette, har lagt på et ekstra lag flere steder for ekstra lydisolering, og det har vært meget effektivt med tanke på dekkstøy.

Det er jo dumt at en skal behøve å gjøre slike ting, men det kan jo være både fornuftig og effektivt mot rust også, slik som det saltes her på Østlandet i hvert fall.

Jeg fikk lagt på et ekstra lag med Tectyl for å dempe støy. Synes ikke det virka noe særlig. Jeg fikk også Michelin dekk istedet for std Pirelli P7. 

Skrevet

Jeg har personlig brukt Mercasol og veldig fornøyd med dette, der har de også mulighet til støyisolering. Legg heller en bit skumgummi på hver side av bagasjerommet når du ikke har full bil, Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...