Gå til innhold
Superb lll

Hvilken Haldex er det på Octavia Scout 2018


Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket litt med en kollega ang. Haldex, og han mente at VW Passat nå blir levert med Haldex 6 og at da hadde også Skoda gått over til denne. Jeg for min del tror vel at Skoda har Haldex 5, men det er jeg på ingen måte sikker på, det er som sagt bare noe jeg tror.

 

Så da er det jo enklere å spørre de som besitter kunnskapen om dette her inne, 

Hvilken Haldex er det på bilen jeg har bestilt?

Skoda Octavia Scout 1,8/180 TSi 4x4 DSG 6 FL 2018

 

Er dette noe du/dere vet, eller finnes det et oppslagsverk til dette. Jeg fant tilslutt noen tabeller når det gjelder DSG kasser for en stund tilbake, men når det gjelder Haldex så synes jeg det ikke var like opplysende, i hvert fall så har ikke jeg funnet det..........

Skrevet
18 minutter siden, Superb lll skrev:

Snakket litt med en kollega ang. Haldex, og han mente at VW Passat nå blir levert med Haldex 6 og at da hadde også Skoda gått over til denne. Jeg for min del tror vel at Skoda har Haldex 5, men det er jeg på ingen måte sikker på, det er som sagt bare noe jeg tror.

 

Så da er det jo enklere å spørre de som besitter kunnskapen om dette her inne, 

Hvilken Haldex er det på bilen jeg har bestilt?

Skoda Octavia Scout 1,8/180 TSi 4x4 DSG 6 FL 2018

 

Er dette noe du/dere vet, eller finnes det et oppslagsverk til dette. Jeg fant tilslutt noen tabeller når det gjelder DSG kasser for en stund tilbake, men når det gjelder Haldex så synes jeg det ikke var like opplysende, i hvert fall så har ikke jeg funnet det..........

Søkte litt på nett, vanskelig å finne informasjon om dette, fant en side, som omtaler Haldex 5 på Octavia Scout når den ble lansert som facelift utgave. Om dette stemmer i år, er jo ikke godt og si. Men, har vel ikke vært så mange endringer det siste året?

http://www.autoexpress.co.uk/skoda/octavia/scout

Skrevet
3 timer siden, Marius skrev:

Søkte litt på nett, vanskelig å finne informasjon om dette, fant en side, som omtaler Haldex 5 på Octavia Scout når den ble lansert som facelift utgave. Om dette stemmer i år, er jo ikke godt og si. Men, har vel ikke vært så mange endringer det siste året?

http://www.autoexpress.co.uk/skoda/octavia/scout

Jeg fant den jeg også, og var vel nesten den eneste jeg fant som nevnte noe som helst om hvilken Haldex utgave som var i bilen de prøvde. Men jeg ble først litt skeptisk til om det var en eldre test de bare har byttet ut bildene på, for på det første bildet så står det 2014 model.........

5adf7ae047329_Skjermbilde2018-04-24kl_20_30_53.thumb.png.76e17a1905ec1b01500fa59d0316d8e5.png

Stort sett så skriver de fleste som tester Octavia 4x4 at det er en Haldex, men aldri hvilken utgave det er. Men jeg føler meg jo mer sikker på at det faktisk er Haldex 5 som sitter i Octavia/Octavia Scout.

Takk for info og link @Marius :) 

Skrevet
20 timer siden, PaulusA skrev:

Ser ingen praktiske fordeler med 5 mot 4?

5 griper inn litt kjappere enn 4, mener jeg at jeg leste et sted.

Skrevet

Ok ?

Uansett funker det tålig greit, skulle bare gjerne ha hatt en form for sperre eller precharge man kunne ha slått på

  • 3 måneder senere...
Skrevet
På 25.4.2018 den 20.59, PaulusA skrev:

Ok ?

Uansett funker det tålig greit, skulle bare gjerne ha hatt en form for sperre eller precharge man kunne ha slått på

MTM har 2 typer til din bil, men tipper kost/nytte ikke henger på greip, men verdt å sjekke ut

 

https://www.mtm-online.de/en/Skoda/Octavia-III/2-0-TDI-110-kW-150hp-4x4?FZID=OCT3TDI110Q&KIT=m-2rs3haldex-s

https://www.mtm-online.de/en/Skoda/Octavia-III/2-0-TDI-110-kW-150hp-4x4?FZID=OCT3TDI110Q&KIT=m-2rs3haldex-r

Skrevet (endret)
På 24.4.2018 den 22.19, Superb lll skrev:

Det bekreftet jo bare det jeg også mente i utg.pkt. når det gjelder Octavia, men vet du noe om hvor en kan finne slike opplysninger @PaulusA?

Bekreftelsen på at det ikke er en ny versjon er vel MANGELEN på informasjon. Det hadde nok vært reklamert med en ny versjon HVIS det hadde vært det, i alle fall hvis det hadde vært en vesentlig forbedring på systemet. Det er selvfølgelig mulig at der er noen justeringer på det elektroniske styringssystemet, men det mekaniske er nok det samme.

Etter at BorgWarner kjøpte Haldex, så har det minket på informasjon. Når det var Haldex selv som drev markedsføringen, så var der en viss forbrukerinformasjon, som nå er totalt fraværende. Nå er det en del av et større konsern og det går mest i salgstall og inntjening, og lite om oppbygging og virkemåten av systemet (dessverre)

Endret av Sjåføren
Skrevet

Kundemottakeren bekreftet også det dere har skrevet så langt her, det er Haldex 5 i Octavia Scout 2018.

Gleder meg til å prøve litt mer ut hvordan den fungerer på glatt underlag, men det betyr ikke at jeg venter på vinteren av den grunn, tvert i mot ;) 

Skrevet

Inntrykket mitt er at veldig mange produsenter som har en enklere 4x4 ala haldex er ganske forsiktig med å fortelle at det ikke er et skikkelig offroad system.
Men leser man i for eksempel brukermanualen på Kodiaq, så står det nettopp det, at Kodiaq ikke er en skikkelig offroad bil, og at kjøring i terreng kan føre til at garantien ryker.

Men at både Haldex og alle andre slike systemer er til god hjelp på vinterføre har jeg liten tvil om.

 

Sjekket for øvrig nettopp Rav4,  X-Trail og Outlander sine brosjyrer. Kun Outlander viser bilde av bilen sin på noe så vågalt som grusvei. Sier litt om hvilken forventninger produsentene vil at vi skal ha til bilene.

Tiguan vises også på litt grus, men også gress(!).

Subaru, som er det 4x4 systemet med mest pondus i denne prisklassen, tør faktisk vise at Outbacken krysser en elv :) Helt utrolig! Hadde jeg ikke gått for Skoda, så hadde jeg mest sannsynlig endt opp med en Subaru Outback.

 

Skrevet (endret)

Haldex er ofte montert i "vanlige" personbiler for ekstra fremkomlighet og stabilitet, og ikke hardcore offroad nei. Men Skoda har jo i reklamen sin vist litt inspirert kjøring der asfalten slutter.

 

Screenshot_2018-08-20-12-58-21.png

Endret av Sjåføren
Skrevet
12 timer siden, tronna skrev:

Inntrykket mitt er at veldig mange produsenter som har en enklere 4x4 ala haldex er ganske forsiktig med å fortelle at det ikke er et skikkelig offroad system.
Men leser man i for eksempel brukermanualen på Kodiaq, så står det nettopp det, at Kodiaq ikke er en skikkelig offroad bil, og at kjøring i terreng kan føre til at garantien ryker.

Men at både Haldex og alle andre slike systemer er til god hjelp på vinterføre har jeg liten tvil om.

 

Sjekket for øvrig nettopp Rav4,  X-Trail og Outlander sine brosjyrer. Kun Outlander viser bilde av bilen sin på noe så vågalt som grusvei. Sier litt om hvilken forventninger produsentene vil at vi skal ha til bilene.

Tiguan vises også på litt grus, men også gress(!).

Subaru, som er det 4x4 systemet med mest pondus i denne prisklassen, tør faktisk vise at Outbacken krysser en elv :) Helt utrolig! Hadde jeg ikke gått for Skoda, så hadde jeg mest sannsynlig endt opp med en Subaru Outback.

 

Den uthevede skriften finner jeg ikke i instruksjonsboka til min Octavia Scout, det står kun at selv med aktivert Offroad-modus, så blir dette aldri en SUV.

Men ingenting om at garantien kan ryke, om en er i terrenget. Men det holder kanskje at de skriver at det aldri er en SUV uansett hvilken innstilling en har på Octavia Scout.........?

Det står derimot at offroad-modus ikke er laget for vanlige veier, og for at offroad-modus skal fungere skikkelig, så må bilen være utstyrt med 4 like dekk, og skal  i tillegg være godkjent av Skoda.

 

Haldex er jo definitivt ikke det «råeste» 4x4 systemet som finnes, men om en bare skal kjøre på vanlige veier under alle slags forhold og underlag, så skal det nok svært mye til for at en ikke kommer frem dit en skal. Det en derimot kan glemme når en kommer dit en skal på glatt underlag, er at en slik bil stopper ikke noe fortere, selv om den tar seg bedre frem...........

Skrevet

@Superb lll Neida, jeg tok det ikke slik, jeg ble bare litt usikker, da det er godt over et halvår siden jeg leste nettopp det. Men for sammenligning, så er dette noe av det som står om Offroad kjøring i bruksanvisningen til Kodiaq:

Offroad-modusen inneholder funksjoner som bidrar til å takle vanskelig veidekke, når man kjører på uasfalterte veier.

Men selv med aktivert Offroad-modus, blir kjøretøyet aldri en ekte SUV.

ADVARSEL Vær oppmerksom på de generelle merknadene om bruk av assistentsystemer » Side 207,  i avsnitt Introduksjon.
VÆR FORSIKTIG

■ Offroad-modus er ikke laget for bruk på vanlige veier.

■ For at Offroad-modus skal fungere på riktig måte, må alle fire hjulene være utstyrt med samme type dekk og disse skal være godkjent av ŠKODA AUTO.

  
Funksjonsmåte
Bilde 263 Offroad-tast/Infotainmentskjerm: Visning ved aktivering  Les først og vær oppmerksom på  og  på side 210.
Offroad-modus griper inn ved en hastighet på 30 km/t. Vi anbefaler at du aktiverer Offroad-modus for all kjøring utenfor asfalterte veier. ›For å aktivere/deaktivere trykker man på tasten.

Ved aktivering lyser varsellampen for Offroad-modus i kombiinstrumentet  samt bakkekjøringsassistenten  . På Infotainmentskjermen vises Offroadmodus » Bilde 263 – .

Følgende funksjoner er integrert i Offroad-modus. ▶ Bakkestartassistent » Side 211 ▶ ESC Offroad » Side 211 ▶ ASR Offroad » Side 211 ▶ EDS Offroad » Side 211 ▶ ABS Offroad » Side 211

 

 

Moroa står på side 210.

Men dette med garantien må jeg ha lest en annen plass.

Skrevet

Det er bra @tronna:) 

Ordlyden er ikke helt i min instruksjonsbok som den er i din @tronna, men kjenner den likevel godt igjen. 

Så en kan vel kort og godt si at en bør bruke hodet, og egentlig bare kjøre på de veiene/stedene en pleier å gjøre med en tohjuls trekk bil, bare at nå er det enklere å komme frem i snø og/eller andre former for glatt underlag. jeg har definitivt ikke valgt denne typen bil for å teste den i terrenget, på jorder eller andre steder jeg normalt ikke ville ha kjørt. 

Jeg ønsket kun en høyere bakkeklaring, og bedre fremkommelighet vinterstid :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...