Gå til innhold
Pål V

Forsikring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke selv. Men når jeg fyller ut på Gjensidige hvor jeg har en del rabatter så ender jeg på 6012 i året. 12.000 km egenandel 4000. Bonus 75% 4 år.

Valgte da 190hk 4x4 style utgave og Bil pluss. Dvs toppforsikring.

Så kommer i tillegg ca 10% tilbake hvert år i kundeutbytte. Så da ender jeg på 5.500 ca.

Vil nok tro at du får mange forskjellige svar her da det er maaaaange rabattordninger ute å går som ikke alle har tilgang på. Samt ymse av hva folk har i bonus. 

Skrevet

Som @Tor2r skriver her vil det variere stort etter hvilke avtaler en evt har igjennom arb.givere, bonus, hvor en bor, alder, hvem som skal kjøre bilen, parkering i egen garasje, kjøring til/fra jobb, etc........

Jeg for min del gikk fra Gjensidige som jeg synes ga meg en helt hinsides pris på min Superb 2016 1,8/180hk, jeg har aldri kollidert/ eller hatt bonustap og har forsikret mine biler siden 1987 i Gjensidige (har 75% og en drøssevis av år.....). Kun jeg som kjører bilen, står i egen låst garasje, blir ikke brukt til/fra jobb, så serverte de meg en sum på over 11.000,-!!! Så etter at jeg fortalte hva jeg mente om den prisen så ble den plutselig satt ned til 9.300,-. Full kasko, 16.000km, inkl leiebil, etc.

Så gikk jeg over til KLP og betaler nå 5.300,- i året for Full kasko, 25.000km(!), inkl leiebil, etc, og det spiller heller ingen rolle hvem som kjører bilen (i min familie/husstand, så den skal straks ut på øvelseskjøring sammen med min datter).

Så å ta noen ringerunder er noe jeg virkelig anbefaler deg, bare husk at det gjerne er flere priser og avtaler her, og det kan forandre seg stort før og etter skade. Så ta med alt i betraktningen når du forhører deg, har du en fagforening e.l. på jobben din som du kan få noen gode forsikringsavtaler igjennom, så er jo det også verdt å spørre om. :) 

Skrevet
21 minutter siden, Tor2r skrev:

Fisj, ufin pris!

Ja synes ikke akkurat det var den rette måten (eller prisen for den delen) og behandle en trofast kunde i nesten 30år. Prisen ble riktignok satt ned til ca 9.300,- etter en tlf samtale, og noe lavere pris enn dette var helt umulig, for da tapte de penger......

Det mest ironiske her er at de ringte meg etter ca 6 mnd og tilbudte meg billig bilforsikring fordi jeg var en gamle kunde, prisen da var ca 7.000,- (og da med 25.000km kjørelengde!), så de har garantert en del å gå på, men det er nok enklere å gi en bedre pris til nye kunde, men kluet er vel hva som skjer med prisen når det har gått 1-3 år avhengig av hvilken avtale en får til...........

7 minutter siden, Quattrokid skrev:

Gjensidige +, 6300kr, 20 000km, 75% bonus. 

Det var en hyggelig pris :) 

Skrevet

Rema 1000 forsikring, 5 341kr, 20 000km, 75% bonus.

190hk

Velger å bli hos Sparebank1 til 5 235,– med 80% bonus

 

Henter den nye bilen i morgen elller mandag. Gleder meg

 
Skrevet

Jeg har ikke Kodiaq, men kan da dele prisen på bilen jeg har nå iallefall. En Superb Sportline 2.0/220 hk.

Har forsikring hos Sparebank 1 - 5288 kr/året - 20.000 km - toppkasko m/leiebil - 70% 2.år.

Har en skadesak inne nå. Lynrask behandlingstid, og ellers veldig god kundebehandling og service i fra dem. :)

  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Fikk pris på ca 6000/20.000 km/året, toppforsikring med leiebil å sånn. 70% bonus.
Skal ta en runde på forsikringene mine så den kan vel skvises ned litt mer kanskje.
190 hk...

 

Endret av Gnasse
Skrevet

Jeg valgte Enter merkeforhandler forsikring og endte på rett over 5000,- med maskinskade, leiebil og full pakke, 20.000km og 75% 5.år. 

  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg valgte Enter merkeforhandler forsikring, der endte jeg på rundt 11000 kr for 16000km  fullpakke,  ser at jeg kun har fått 40% bonus..  har 70% bonus på en bil jeg allerede har, men den har jeg i Storebrand.  5000 kr i året, 160000 km fullkasko.

Enter sa de ikke kunne gjøre noe med prisen.. Sitter nå å leter etter ny forsikring på Superben (L&K Superb Stv 4x4 2.0l 190hk)

Skrevet
2 timer siden, TEH skrev:

Jeg valgte Enter merkeforhandler forsikring, der endte jeg på rundt 11000 kr for 16000km  fullpakke,  ser at jeg kun har fått 40% bonus..  har 70% bonus på en bil jeg allerede har, men den har jeg i Storebrand.  5000 kr i året, 160000 km fullkasko.

Enter sa de ikke kunne gjøre noe med prisen.. Sitter nå å leter etter ny forsikring på Superben (L&K Superb Stv 4x4 2.0l 190hk)

Det skal visstnok være mulig å flytte bonus fra en bil til en annen, så om den andre bilen er en gammel med delkasko bør det være mulig å bytte om på bonusen. Iallefall verd å sjekke ut. 

 

Skrevet
Just now, CitizenX said:

Det skal visstnok være mulig å flytte bonus fra en bil til en annen, så om den andre bilen er en gammel med delkasko bør det være mulig å bytte om på bonusen. Iallefall verd å sjekke ut. 

 

Etter litt "klaging" på priser har jeg kommet meg ned til 6600 på superben hos Enter-forsikring, så får jeg se om jeg får noen bedre priser andre steder før jeg bestemmer meg.

Skrevet
2 minutter siden, TEH skrev:

Etter litt "klaging" på priser har jeg kommet meg ned til 6600 på superben hos Enter-forsikring, så får jeg se om jeg får noen bedre priser andre steder før jeg bestemmer meg.

Da begynner det å ligne noe :) Klarte å skvise min Octavia ned til ca 5800,- med 20kkm, så må vel si meg fornøyd med det.

Skrevet
34 minutter siden, TEH skrev:

Etter litt "klaging" på priser har jeg kommet meg ned til 6600 på superben hos Enter-forsikring, så får jeg se om jeg får noen bedre priser andre steder før jeg bestemmer meg.

Når jeg kjøpte ny Octavia, fikk jeg tilbud om å overføre bonus på "gamle" bilen til ny bilen, 75% 5år +++, Så fikk jeg også tilbud om å flytte gamlebilen over til Enter samtidlig, da ville jeg oppnå 75% på den også.

Så, jeg fikk 2 biler med 75% og den ene med 75%, 5år +++

Octavian endte på 5481,- pr år, med 20kkm med full pakke (Safety, Totalskadegaranti, Maskinskade, Kasko)

Skrevet

Hvordan går man frem for å prute på prisen på forsikringen? Hva er greit å si for å få litt reduksjon i prisen? ;)

Regner med de fleste selskap innen forsikring har litt å gå på? 

Skrevet
32 minutter siden, Core2Duo skrev:

Hvordan går man frem for å prute på prisen på forsikringen? Hva er greit å si for å få litt reduksjon i prisen? ;)

Regner med de fleste selskap innen forsikring har litt å gå på? 

Det hjelper veldig om du har fått et bedre tilbud fra et annet selskap, ellers vil det være lettere for ditt selskap å si at dem ikke har noe å gå på. 

Skrevet
8 timer siden, TEH skrev:

Jeg valgte Enter merkeforhandler forsikring, der endte jeg på rundt 11000 kr for 16000km  fullpakke,  ser at jeg kun har fått 40% bonus..  har 70% bonus på en bil jeg allerede har, men den har jeg i Storebrand.  5000 kr i året, 160000 km fullkasko.

Enter sa de ikke kunne gjøre noe med prisen.. Sitter nå å leter etter ny forsikring på Superben (L&K Superb Stv 4x4 2.0l 190hk)

Synes forsikringen du har i Storebrand var meget rimelig jeg @TEH, i hvert fall med tanke på hvilken årlig kjørelengde du har på den bilen ;) 

Som de andre her også skriver, forhør deg rundt om til flere selskaper, og vær også obs på at forsikringer kan ha flere priser, med det så tenker jeg i første omgang på hva forsikringspremien blir etter det første året. For det er noen selskaper som har en «lokkepris», hvor den reelle prisen kommer etter 1år (eller 2)........

Før og etter en skade kan også være noe å tenke på, ikke bare prisen og bonustap, men også hvilken hjelp en får om uhellet er ute.........

Gjensidige har (etter min erfaring) relativt dyre forsikringer, men når uhellet først har oppstått, så var de veldig behjelpelige (men dette var ikke bilrelatert for min del). 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...