Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Pål V

Forsikring

Recommended Posts

Har ikke selv. Men når jeg fyller ut på Gjensidige hvor jeg har en del rabatter så ender jeg på 6012 i året. 12.000 km egenandel 4000. Bonus 75% 4 år.

Valgte da 190hk 4x4 style utgave og Bil pluss. Dvs toppforsikring.

Så kommer i tillegg ca 10% tilbake hvert år i kundeutbytte. Så da ender jeg på 5.500 ca.

Vil nok tro at du får mange forskjellige svar her da det er maaaaange rabattordninger ute å går som ikke alle har tilgang på. Samt ymse av hva folk har i bonus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som @Tor2r skriver her vil det variere stort etter hvilke avtaler en evt har igjennom arb.givere, bonus, hvor en bor, alder, hvem som skal kjøre bilen, parkering i egen garasje, kjøring til/fra jobb, etc........

Jeg for min del gikk fra Gjensidige som jeg synes ga meg en helt hinsides pris på min Superb 2016 1,8/180hk, jeg har aldri kollidert/ eller hatt bonustap og har forsikret mine biler siden 1987 i Gjensidige (har 75% og en drøssevis av år.....). Kun jeg som kjører bilen, står i egen låst garasje, blir ikke brukt til/fra jobb, så serverte de meg en sum på over 11.000,-!!! Så etter at jeg fortalte hva jeg mente om den prisen så ble den plutselig satt ned til 9.300,-. Full kasko, 16.000km, inkl leiebil, etc.

Så gikk jeg over til KLP og betaler nå 5.300,- i året for Full kasko, 25.000km(!), inkl leiebil, etc, og det spiller heller ingen rolle hvem som kjører bilen (i min familie/husstand, så den skal straks ut på øvelseskjøring sammen med min datter).

Så å ta noen ringerunder er noe jeg virkelig anbefaler deg, bare husk at det gjerne er flere priser og avtaler her, og det kan forandre seg stort før og etter skade. Så ta med alt i betraktningen når du forhører deg, har du en fagforening e.l. på jobben din som du kan få noen gode forsikringsavtaler igjennom, så er jo det også verdt å spørre om. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutter siden, Tor2r skrev:

Fisj, ufin pris!

Ja synes ikke akkurat det var den rette måten (eller prisen for den delen) og behandle en trofast kunde i nesten 30år. Prisen ble riktignok satt ned til ca 9.300,- etter en tlf samtale, og noe lavere pris enn dette var helt umulig, for da tapte de penger......

Det mest ironiske her er at de ringte meg etter ca 6 mnd og tilbudte meg billig bilforsikring fordi jeg var en gamle kunde, prisen da var ca 7.000,- (og da med 25.000km kjørelengde!), så de har garantert en del å gå på, men det er nok enklere å gi en bedre pris til nye kunde, men kluet er vel hva som skjer med prisen når det har gått 1-3 år avhengig av hvilken avtale en får til...........

7 minutter siden, Quattrokid skrev:

Gjensidige +, 6300kr, 20 000km, 75% bonus. 

Det var en hyggelig pris :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rema 1000 forsikring, 5 341kr, 20 000km, 75% bonus.

190hk

Velger å bli hos Sparebank1 til 5 235,– med 80% bonus

 

Henter den nye bilen i morgen elller mandag. Gleder meg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke Kodiaq, men kan da dele prisen på bilen jeg har nå iallefall. En Superb Sportline 2.0/220 hk.

Har forsikring hos Sparebank 1 - 5288 kr/året - 20.000 km - toppkasko m/leiebil - 70% 2.år.

Har en skadesak inne nå. Lynrask behandlingstid, og ellers veldig god kundebehandling og service i fra dem. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fikk pris på ca 6000/20.000 km/året, toppforsikring med leiebil å sånn. 70% bonus.
Skal ta en runde på forsikringene mine så den kan vel skvises ned litt mer kanskje.
190 hk...

 

Edited by Gnasse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg valgte Enter merkeforhandler forsikring og endte på rett over 5000,- med maskinskade, leiebil og full pakke, 20.000km og 75% 5.år. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg valgte Enter merkeforhandler forsikring, der endte jeg på rundt 11000 kr for 16000km  fullpakke,  ser at jeg kun har fått 40% bonus..  har 70% bonus på en bil jeg allerede har, men den har jeg i Storebrand.  5000 kr i året, 160000 km fullkasko.

Enter sa de ikke kunne gjøre noe med prisen.. Sitter nå å leter etter ny forsikring på Superben (L&K Superb Stv 4x4 2.0l 190hk)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 timer siden, TEH skrev:

Jeg valgte Enter merkeforhandler forsikring, der endte jeg på rundt 11000 kr for 16000km  fullpakke,  ser at jeg kun har fått 40% bonus..  har 70% bonus på en bil jeg allerede har, men den har jeg i Storebrand.  5000 kr i året, 160000 km fullkasko.

Enter sa de ikke kunne gjøre noe med prisen.. Sitter nå å leter etter ny forsikring på Superben (L&K Superb Stv 4x4 2.0l 190hk)

Det skal visstnok være mulig å flytte bonus fra en bil til en annen, så om den andre bilen er en gammel med delkasko bør det være mulig å bytte om på bonusen. Iallefall verd å sjekke ut. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, CitizenX said:

Det skal visstnok være mulig å flytte bonus fra en bil til en annen, så om den andre bilen er en gammel med delkasko bør det være mulig å bytte om på bonusen. Iallefall verd å sjekke ut. 

 

Etter litt "klaging" på priser har jeg kommet meg ned til 6600 på superben hos Enter-forsikring, så får jeg se om jeg får noen bedre priser andre steder før jeg bestemmer meg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutter siden, TEH skrev:

Etter litt "klaging" på priser har jeg kommet meg ned til 6600 på superben hos Enter-forsikring, så får jeg se om jeg får noen bedre priser andre steder før jeg bestemmer meg.

Da begynner det å ligne noe :) Klarte å skvise min Octavia ned til ca 5800,- med 20kkm, så må vel si meg fornøyd med det.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutter siden, TEH skrev:

Etter litt "klaging" på priser har jeg kommet meg ned til 6600 på superben hos Enter-forsikring, så får jeg se om jeg får noen bedre priser andre steder før jeg bestemmer meg.

Når jeg kjøpte ny Octavia, fikk jeg tilbud om å overføre bonus på "gamle" bilen til ny bilen, 75% 5år +++, Så fikk jeg også tilbud om å flytte gamlebilen over til Enter samtidlig, da ville jeg oppnå 75% på den også.

Så, jeg fikk 2 biler med 75% og den ene med 75%, 5år +++

Octavian endte på 5481,- pr år, med 20kkm med full pakke (Safety, Totalskadegaranti, Maskinskade, Kasko)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvordan går man frem for å prute på prisen på forsikringen? Hva er greit å si for å få litt reduksjon i prisen? ;)

Regner med de fleste selskap innen forsikring har litt å gå på? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutter siden, Core2Duo skrev:

Hvordan går man frem for å prute på prisen på forsikringen? Hva er greit å si for å få litt reduksjon i prisen? ;)

Regner med de fleste selskap innen forsikring har litt å gå på? 

Det hjelper veldig om du har fått et bedre tilbud fra et annet selskap, ellers vil det være lettere for ditt selskap å si at dem ikke har noe å gå på. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 timer siden, TEH skrev:

Jeg valgte Enter merkeforhandler forsikring, der endte jeg på rundt 11000 kr for 16000km  fullpakke,  ser at jeg kun har fått 40% bonus..  har 70% bonus på en bil jeg allerede har, men den har jeg i Storebrand.  5000 kr i året, 160000 km fullkasko.

Enter sa de ikke kunne gjøre noe med prisen.. Sitter nå å leter etter ny forsikring på Superben (L&K Superb Stv 4x4 2.0l 190hk)

Synes forsikringen du har i Storebrand var meget rimelig jeg @TEH, i hvert fall med tanke på hvilken årlig kjørelengde du har på den bilen ;) 

Som de andre her også skriver, forhør deg rundt om til flere selskaper, og vær også obs på at forsikringer kan ha flere priser, med det så tenker jeg i første omgang på hva forsikringspremien blir etter det første året. For det er noen selskaper som har en «lokkepris», hvor den reelle prisen kommer etter 1år (eller 2)........

Før og etter en skade kan også være noe å tenke på, ikke bare prisen og bonustap, men også hvilken hjelp en får om uhellet er ute.........

Gjensidige har (etter min erfaring) relativt dyre forsikringer, men når uhellet først har oppstått, så var de veldig behjelpelige (men dette var ikke bilrelatert for min del). 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reply to this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Emner

  • Siste Innlegg

    • Med tanke på at du har en 2019 diesel... Så regner jeg med at det kan være DPF som begynner å nærme seg fullt og trenger en regenerering ... Finn frem håndboka .. Og les der, for hva du skal gjøre  
    • Hei. Jeg fikk samme problem idag. har en skoda octavia 2019 diesel. Er det trygt å kjøre 1 km til svømming i morgen tidlig? Det er til sammen ca 1km kjøring.
    • Bare hyggelig @RuneT   Ja jeg bremser i hvert fall så effektivt jeg kan (når muligheten byr seg), men det er selvfølgelig avhengig av kjøreforhold/underlag og trafikken bak meg. På biler jeg har hatt med manuelt brekk så har jeg strammet det forsiktig inntil at jeg merker at det tar og så holdt det der en liten stund, for så å gjenta dette ved jevne mellomrom, for det er noe som er enkelt å kontrollere med hvor mye en strammer håndbrekket. Når det gjelder bil med elektrisk håndbrekk som gjør ikke jeg det, for det er enten av eller på og etter min mening ikke så enkelt å kontrollere. Det bruker litt tid på å stramme seg og det samme på å løse ut igjen, har brukt det litt for å forsøke å ta en «brekksladd» vinterstid på snøen på en parkeringsplass e.l., men det synes jeg ikke så mye om. Sier ikke at det er umulig, men det krever nok litt øving og trening før det får ønsket effekt og blir mer kontrollerbart, og det har jeg rett og slett ikke prøvet mer på........ Jeg for min del synes det er enklere med harde og kontrollerte oppbremsninger, altså bremsepedalen hardt inn ( «panikkbrems» ), men det behøver selvfølgelig ikke være løsningen for alle.   Jeg savner et manuelt håndbrekk, for det er enklere å kontrollere og ha det morsomt med når anledningen byr seg  
    • Tusen takk for utfyllande svar @Superb lll☺️ Da er mulig at desse bakbremsane må brukast veldig aktivt ved å f. eks "dra i handbrekket" og bremse hardt for å helde rusta unna. Eg ser jo at dine bakbremsen er veldig fine i forhold til mine og har vel ikkje antydning til rust (takk for bilder forresten).  Eg skal snart på service med bilen, så då får dei sjå på dei. Blir spande å sjå utfallet😊
    • Gammel post, så du har sikkert funnet ut av det allerede 😊 Møller bruker diagnoseverktøy til å kode fjernkontrollen. På Octavia skal du ha den ovale, lille fjernkontrollen frem tom 16-modellen, og den rektangulære typen fra facelift på 17-mod. På e-bay står det ofte feil ang dette. De har forskjellig sendefrekvens, så de virker ikke om hverandre. 
    • Hei @RuneT   Ser jo tydelige forskjeller på bildene dine av bakbremsene, det øverste av dem (dag 1) ser jo helt forferdelig ut, bakbremser som ser slik ut som dette må jeg ærlig si at jeg aldri har hatt. Det nederste bildet av bremseskiva bak ser jo vesentlig bedre ut, selv om en kan se antydninger av rusta som tidligere har vært på skivene. Verkstedene påstår mye som er riktig i teorien, men det eneste som kan forhindre rust på bremseskiver er at de er i bruk, og jo hardere oppbremsinger jo bedre er det for bremseskivene og calipere, ulempen er selvsagt at det sliter mer på både bremseklosser og bremseskiver. At bremseskivene bak er av en annen kvalitet er det ingen tvil om, foran er det større skiver i diameter, de er tykkere og ventilerte (dvs at de er doble med luft i mellom for kjøling om noen skulle lure på det). Skivene foran skal ta opp betydelig mer bremseenergi (varme) og de er jo i bruk hver eneste gang bremsepedalen blir berørt, slik er det ikke for bremsene bak. Har lest litt forskjellig om bremsekraftfordeling foran/bak fra 55/45 -----> 70/30, og da sier det seg selv at en må være veldig hard på bremsepedalen om en skal få skikkelig bremseeffekt på bremsene bak. Nedover bakker f.eks. så er det mye bedre med få harde bremsninger enn å holde forsiktig på bremsepedalen ned hele bakken, en unngår da varmgang (og glasserte skiver, det skjer mest på tunge kjøretøy) på bremseskiver og bremsevæsken, og en har også da med seg bremsene bak. Men igjen, da må en være flink til å følge med i speilet bakover. Legger ved bilder av mine bremseskiver, nå har min bil stått helt rolig i godt over 1 uke (sist i bruk 31.12.19), og sist den var i bruk så var utrolig mye salt og fuktighet på veien, likevel så ser de slik ut som dette. Slik hadde de ikke sett ut om jeg ikke hadde brukt bremsene så aktivt som det jeg gjør, de er definitivt ikke blanke det ser jeg også, men så har som nevnt bilen ikke vært i bruk på over 1 uke......... Bilen står i garasjen så det er dårlig lys, og det er (dessverre) lenge siden jeg har hatt muligheten til å vaske bil, og det synes godt på eikene til felgene........    
    • Om du har DSG kan du sannsynligvis få den gjennom der clutchwiren skal gå på biler med manuell. Det har iallefall vært tilfelle på Superb og Octavia
    • Takk for mange gode svar!  Første gongen eg merka noko til dette problemet var i sommer på veg til Italia på bilferie. Det var sommer, sol og tørre vegar, men plutseleg merka eg ein romlelyd bak når eg bremsa. Eg kjørte på adaptiv cruise (ACC) når dette skjedde. Eg la merke til at bakbremsane hadde eit slags svart belegg på seg og var ikkje glatte som frambremsane når ein kjente på overflata med fingeren (etter at dei hadde kjølt seg ned såklart😅). Gav beskjed om dette til verkstedet og dei skulle sjå på da ifm. neste service.  No har eg kjørt i over eit halv år sidan dette skjedde første gongen, og har snart passert 30 000 km. Køyre aktivt og langt når eg først køyre, og brukar bilen "skikkeleg" . Likevel er bakbremsane i betydeleg dårlegare stand enn framme. For meg ser da ut som to forskjellige stålkvalitetar som er brukt, der den "billigaste" er brukt bak. Bildene her visar tydeleg forskjell og er tatt parvis samstundes: Bakbrems dag 1 Frambrems dag 1: Bakbrems ein annan dag: Frambrems ein annan dag: Da kan jo hende at bremsetrikset med å parkere etter å ha varma bakbremsane opp hadde fungert, men da er jo litt merkverdig å måtte lage deg til denne rutinen på ein såpass dyr bil. Dette avkrefta også verkstedet skulle vera nødvendig. Eg har heller ikkje hatt ein såpass markant forskjell på fram- og bakbrems på tidlegare bilar, men da trenger ikkje bety at dette som skjer her på min bil no er unormalt for typen. Tanken som likevel slår meg  er at da er brukt bremseskiver bak av ein lavare kvalitet (legering) enn framme.   
    • Hei, skal koble opp ekstralys på min kodiaq. Jeg skal koble alt på egen bryter, men vet ikke hvor jeg får trekt kabelen. Noen som vet evt har noen bilder hvor jeg skal presse igjennom en kabel? 
    • På min kant av landet (Nord-Norge) fungerte Connect en periode i går formiddag for så å falle ut igjen. Internett (carstick) funker feilfritt.
  • Other new topics

  • Andre nye innlegg

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...